I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Multi] Battlefield 3

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2011-02-26 20:32
detta kommer utan tvekan bli det bästa spelet :-)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-02-27 00:07
Gaehhh.. vill ha det så jävla mycket, måste fan råna närmsta affär så jag kan knåpa ihop en ny dator så man kan spela fullt ut.. damn
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Rappare

2011-03-02 09:53
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-03-02 13:09
Här är en youtube länk yo

Ser galet bra ut

2011-03-02 13:47
Admin

2011-03-02 13:50
Ser riktigt bra ut. Hoppas de kör vidare på att skippa bakgrundsmusiken i själva spelet, för ljudet lät väldigt lovande.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Poet

2011-03-03 10:41
Verkar lovande hoppas dom fixar allting som kändes fel i bad company serien
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-03-05 12:28
Ännu lite ny gameplay.. Ser ut som att man kommer kunna prona i detta nu.
Flygplan?
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Admin

2011-03-05 15:57
Man kommer kunna prona i mp och det kommer även finnas jetplan.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-03-05 17:49

;) ;) ;) ;)

2011-03-05 18:13
Om jag var rik skulle jag köpa denna till att flyga runt med harhar
http://www.webhallen.com/hardvara/123729-thrustmaster_hotas_warthog

Poet

2011-03-05 20:29
ja det verkar nödvändigt att behöva putta undan allt för att få plats med joystick (antar pc gamer)
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-03-16 14:30
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-16 16:22
Ser fetto-fett ut. Personligen inte intresserad av singleplayern för det verkar vara COD-stuk på den med minimal interaktivitet och endast massa skriptade sekvenser vilket är lika trist som att sitta och titta på Black Hawk Down. Grafiken är ju bedårande dock.

Längtar tills de visar multiplayern.

Doggson

Jo den där är lite väl stor, nästan så att man skulle behöva en cockpit. Håller mig nog till min 10 år gamla lilla spak.

Dock hoppas jag på att de faktiskt har A-10or med i spelet och inte bara massa jaktplan.

2011-03-16 20:07
Vad jag har hört så ska det även vara en del öppna partier i spelet. Inte bara som COD. Men vi får väl se, ser det mer som en bonus. Jag hade ändå köpt det om det varit Multiplayer only

2011-03-16 20:45
hörde att det är möjligt med 256 spelare i multin :D kul grej. Men det hör väl till framtiden när man kör flera lag och större banor.

tycker att dem borde slänga upp lite mutiplayer trailers snart oxå.

2011-03-17 12:17
Poet

2011-03-18 08:34
uh why? Köper ju Astro/Turtle beach hellre... Enda jag vill geeka upp med tills releasen av BF3 är
http://www.cabom.se/produkter/soft-air-guns/soft-air-gun-gevar-fjader/ak-47-fjaderdrivet-gevar,30166102
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-03-18 08:47
haha! stå på balkongen och skjuta upp iluften (eventuellt förbipasserande) Skrika I RUN THIS TOWN! för att rulla in till BF3.

2011-03-18 09:07
by the way så var en av grundarna på Tv4 morgon och snackade lite om BattleField. Sveriges största kultur export sedan Roxette :D kankse slår Abba nu med 3an då.
Admin

2011-03-18 10:35
Angående 256 spelare har man ju kunnat spela det i MAG. Men det var överskattat som fan. Visst, det flöt på utan större problem men det var bara rörigt och känslan av ett stort krigsfält fanns inte utan blev bara småmatcher i matchen (som pingisturneringar, där borden står uppradade bredvid varandra på samma golv). Kanske var det bara MAG som var dåligt på att fånga känslan men jag tror det finns nån övre gräns för hur många som kan spela samtidigt.

2011-03-18 10:44
jo det var väl därför Dice killarna gick ut med det. just för att visa att d kunde göra det precis som MAG.

Men om du tänker dig som nu 32 vs 32 alltså 64 spelare på en map.
om det ska vara 128 vs 128 så måste även mappen vara 4 gånger större.
Alternativt att man gör så att 32 defendar 32 mitten 32 attack osv. Att man även delar upp det i flera olika lag på samma bana. inte bara 2 olika lag. Det handlar endast om hur man bygger upp spelplanen.

2011-03-19 11:25
Dom som jobbat med bara multiplayern är lika många som gjorde hela battlefield 2

2011-03-19 14:46
alltsåååå.. fan bara hoppas man får jobb nu till sommaren så man kan uppgradera datorn så det blir en PC-Af-D00M så man kan spela BF3 så ultimat som möjligt.. fyfan, kommer bli det bästa spelet gjorts sedan BF 1942 ÖVERTYGAD om det.

2011-03-19 22:13
Game Spot intervjuar Patrick Bach om BF3

2011-03-30 13:27

Är ju ljudet som gör det. Little birden som drar igång kanonerna, vrööööööööö

2011-03-30 14:00
Dog nästan med hörlurarna på :P
Tung!

2011-03-30 15:46
Auuuof! detta r inte bra för psyket.... skippa sommaren bli höst :D

2011-04-01 11:46
FY FAN
Poet

2011-04-05 12:50
Deal of the week på massa BFBC2 prylar på boxen nu för den som är sugen, ska vara live idag eller imorgon
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-04-05 17:22
Men fitta!
"Tror du Vietnamn drar på DOTW snart?"
"Knappast"
"True"

En vecka senare ligger det ute för halva priset. Bra jobbat :D
Poet

2011-04-06 12:17
hahahahaha :D

Är väl inte mitt fel för fan :D du höll ju med mig

Jag köpte ju fan onslaught för mycket pengar nästan och nu kostar det 200 samma med specact
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-04-14 15:04
Nu när Dice har gått ut och pressat konsolerna om att de behöver vara bättre och kraftfullare så gav d mig en liten tanke.

Tycker att svenska staten ska sälja Volvo och Saab ordentligt (förutom vapen skiten) och satsa på svenskt operativsystem och en svensk konsoll som kan vara med och slåss om marknaden. Sveriges befolkning får vara med och bygga framtiden ;D

Lär juh finnas endel personer som är sugna på att få betalt för att bygga upp detta. Eller vad tycker ni? räcker det med Linux,Windows och IOS?

Lite offtopp men vet inte riktigt hur jag skulle approacha det.
Poet

2011-04-14 15:06
Har du rökt alternativt tuggat planta idag?

Tror knappast att sveriges regering är särskilt sugna på att lansera en konsol, tror inte du skulle vara så glad heller när sweden hypen kommer och du hör Micke persbrandt snacka usel engelska i alla svensk utvecklade spel heller
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-04-14 15:16
bahahahahaha kankse var nått i pizzan jag käkade..Nej men varför inte skapa nytt system med nytt tänk mer grafiskt och snabbare.. Micke persbrandt är väl inte med och gör reklam för Dice eller just Cause.. av en andledning...........gah

och nu finns juh chansen att dyka in i konsoll marknaden. Så varför inte ge alla utvecklare och hackare en chans att få briljera? som mekanikerna och forskarna.

2011-04-14 15:25
Tycker att svenska staten ska sälja Volvo och Saab

Spyker äger numera Saab och större delen av Volvo äger Kina, om inte allt. Jag vill heller inte att mina skattepengar ska gå till att Sverige ska skapa ett operativsystem haha x)

2011-04-14 15:30
DMAt... du glömde
Tycker att svenska staten ska sälja Volvo och Saab ordentligt

Nej vi kan juh låta amerikanarna äga dator världen

2011-04-14 16:38
...lite efter men jag har gått och blivit helt såld i BF2 ...så efter denna (väldigt) sena uppenbarelse så måste jag förhandsköpa detta till min PC så fort det bara är möjligt :)
JKIBMM

2011-04-16 19:02

Vad säger ni? Kommer nog att bli det bästa spelet som har gjorts, fyfan så fint allt i spelet är.. wusch, blir ju svettig.

2011-04-16 19:39
Jag undrar hur det kommer se ut på konsoller. Ser ju riktigt snyggt ut på PC iaf.

Har inte bestämt mig vilken plattform jag kommer köra det här på riktigt ännu.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Poet

2011-04-17 13:01
marvingaye: Bullshit du kommer köra på ps3:an

Okej video, orkar inte bli hypad när dom egentligen inte visar nånting jag vill se.

bajsar fortfarande snett på sp campaign.
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-04-17 18:28
bajsar fortfarande snett på sp campaign.

Battlefield är möjligtvis enda skjutspel franchisen där jag bryr mig mer om Multiplayer än SP. Så vi kan gärna bajsa snett i kors.

F.ö ligger valet mellan 360 och PC för mig när det kommer till BF3, beror på vart polarna ska spela. Har inte alltför många kompisar som spelar BF på ps3an just nu.

2011-04-18 08:27
F.ö ligger valet mellan 360 och PC för mig när det kommer till BF3, beror på vart polarna ska spela. Har inte alltför många kompisar som spelar BF på ps3an just nu.

Riktiga män spelar sina shooters på PC:n! ;)
JKIBMM
Poet

2011-04-18 09:32
marvingaye: Härligt då är det bara hooka gamertag om du dyker upp på boxen. Mest hype med campaignen är 4 pers coop, Men dom vägrar ju visa något från den nu.

Skulle inte ha något emot att se om dom lyckats sätta in något som gör spelet lite mer beroendeframkallande ala MW2, men samtidigt vill jag inte ha massa noobtubande motherfuckers :P

Kitti: Han bor ju i beirut, finns inga riktiga män där alla röker pipor och har krokrygg, Ser ut som en bunt svenska kärringar typ, 130 cm grått hår.

I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-04-18 11:03
Wtf jag bor inte i Beirut. haha

Kitti
Riktiga män spelar med sina bros :)

2011-04-18 15:29
marvingaye

håller med, och därav kommer Skype väl till hands ;) Klarar inte av att spela shooters utan en mus och tangentbord...rörelserna (iaf för mig) blir helt handikappade med en spelkontroll :)
JKIBMM

2011-04-18 17:08
Kitti

Jag sparkar rumpa med både kontroll o keyboard/mouse :)) Men förstår vad du menar och jag håller med, när man snackar precision och rörelser så föredrar jag också kb+m.

Däremot tycker jag kontroll har en del att komma med också. Det är inte helt illa att luta sig tillbaks i soffan framför sin 42" skärm med en neat kontroll i handen och känna rumble feedback varje skott man skjuter, istället för att huka sig över en mus o tangentbord efter en hel dag på jobbet där man gjort samma sak.

Har spelat shooters på konsoll sedan mothafuckin Goldeneye där man inte ens hade en right thumbstick och använde de där gula äckliga knapparna haha. så ja, har väl bemästrat skiten vid det här laget så jag stör mig inte så jättemycket på att jag inte har samma precision.

Annars hoppas jag lite att polarna väljer PC versionen eftersom jag tycker BF är en typisk PC serie som jag alltid spelat på datorn(sans BFBC1) och föredrar att behålla den traditionen.

2011-05-10 13:40
Nördarnas våta dröm, ser så mäktigt ut.

Hörde att kraven på datorn måste vara skyhöga för att man ska kunna spela BF3. Högre än GTA IV?

2011-05-23 20:47

Ännu en pre order variant. Det faktum att 3 av sakerna är exklusiva som pre-order gör mig faktiskt lite arg. Inte för att jag bryr mig om type 88 LMG eftersom jag inte gillar den iaf men flechette ammo kommer ju förmodligen göra mer skada än vanlig ammo när man använder en shotgun. det är INTE ok

2011-05-23 21:20
vem använder en shotgun i bf! ;)