I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lost s4 [SPOILERVARNING !]

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-02-01 07:41
Langa upp en spoilervarning på trådnamnet nu.

SPOILER::

Bra avsnitt, gillar att man fick en rejäl resumé men de sa inget om bla sayid i den:S
Aja vad tycker ni om själv avsnittet då? Själv tycker jag det verkar coolt, nytänkade innom lost på något sätt fast ändå gamla klassiska.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2008-02-01 11:56
helt ok första avsnitt tkr jag.. bara dom håller ett bra tempo med förklaringar o nya händelser så kmr det här bli riktigt bra..
flashforwardsen kan bli riktigt kul o se om det e såna hela tiden nu.. flashbacksens kändes då o då rätt meningslösa..

2008-02-01 15:00
jag är helt lost på lost! ;P

Nej men det va faktiskt ett bra avsnitt! som man har väntat!
Som på säsongsavslutet på trean så satt man med gråt i halsen och soffan fylld med nålar.
Finns inga dåliga lost avsnitt. punkt. .
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"

2008-02-01 15:07
Eastend//

Kan man något om tv-seriers uppbyggad eller manusstruktur överhuvudtaget vet man att det i 99% av fallen inte händer att en serie utvecklar sig i en säsongspremiär just för att säsongspremiärer bygger upp och lägger grunden för annat.

Jag har inte sett avsnittet än så jag ska inte uttala mig för häftigt, men jag stör mig överlag på att många dissar säsongspremiärer för att de inte avslöjar saker eller är väldigt framåt. Det ska de inte vara.

2008-02-01 15:49
Snubben i slutet liknade Jack
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013

2008-02-01 16:10
Snubben i slutet är den långhåriga snubben från filmen Rescue Dawn, ni som har sett den.

IMDB länk

SPOILERS:

Spännande avsnitt som fan tycker jag. Man förstår direkt att Hurleys flashforwards utspelar sig innan Jacks flashforwards som vi såg i säsongsfinalen i våras. Dom gav hints som att Jack funderade på att växa ut skägg bl. a. Plus att man såg att han redan hade börjat med att dricka lite i början av avsnittet, som en påbörjan av hans alkoholism.

Sen så sa Hurley till Jack i flashforwarden att han var ledsen att han följde med Locke på ön istället för Jack, så det kan ge oss en hint om att Lockes idé med att skydda sig inte var så bra ändå, men det vet vi inte än.

Sen så undrar jag varför i helvete Locke sprängde ubåten. Det har vi inte fått svar på än

2008-02-01 16:17
Eastend/

Jag såg den nu. Såg vi på samma avsnitt? vi får ju ett FF där vi får reda på att Hurley är en av de som kom av och att det samtidigt verkar pågå en mörkläggning ifrån en mäktig organisation. The Oceanic 6 kan beoityda att bara 6 kom ifrån ön.

Sedan säger Hurley att vi måste gå tillbaka. Något Jack senare säger till Kate. Vad var det som triggade Jacks vilja att gå tillbaka? Vem var det som dog som Kate inte ville gå på dess begravning? Kan det ha varit Hurley som hitnade om att han ska dra sig loss från mörkläggningen?

Är det Hurleys aktioner som gör att Jack blir galen och alkoholist?

Vem var det i Jacobs Stuga? Nu vet en till om stugan.

Man får både reda på mycket OCH de lägger upp riktigt heta storylines inför framtiden. Du kan inte ha sett på samma avsnitt.

...........................

Norado//

Han sprängde ju den av egoistiska skäl. Kan man ju inte komma undan. Han ville ha kvar ön för sig själv. Han ville inte bort.

2008-02-01 16:18
Innan Naomi dog sa hon "tell my sister I love her". Och innan dess sa hon "I'm sorry".

Är det kodspråk?

Lägg därtil att Hurley ljög om Ana Lucia. Bevis för att de tvingas mörklägga?

2008-02-01 17:32
Sociopat

Locke säger ju "Everything I've done has been for everyones best interest."
Det är väl inte helt 100% säkert att han bara sprängde ubåten av rena egoistiska skäl

Sen tror jag att det var Locke som var i Jacobs stuga och tittade ut

Eastend

Känns som att du tittade på ett helt annat avsnitt som Sociopat säger.. tyckte det var ett rätt givande och spännande avsnitt

2008-02-01 17:49
Och han som satt på stolen i Jacobs stuga var faktiskt Jacks farsa!

2008-02-01 17:59
fan den jäkla manusförfattarstrejken drabbar lost oxå. det blir därför bara 8 avsnitt denna säsong =(

Här är namnen på dom:

4×02 8 feb 08 Confirmed Dead
4×03 15 feb 08 The Economist
4×04 22 feb 08 Eggtown
4×05 29 feb 08 The Constant
4×06 7 Mar 08 The Other Woman
4×07 14 Mar 08 Ji Yeon
4×08 21 Mar 08 Meet Kevin Johnson

2008-02-01 19:34
Najs att serien är tillbaka, ett tungt avsnitt.
Vi är överallt!

2008-02-01 23:32

Härliga Lost!
Det som var riktigt najs i dagens avsnitt var de nya frågorna man fick fram. Man fick fram massa småsaker.  Jag undrar hur den där "räddningsexpeditionen" slutade, var det bara Jack o Kate som stannade kvar? Och undra hur Hurley kom med hem... Undra vilka dem andra 3 är...
DIIIF

2008-02-02 00:13
Hatar fanimej Jack lika mycket än. Om det var någon annan som försökte skjuta Locke så skulle alla hata denne, men Jack kom ju såklart undan.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/

2008-02-02 05:57
eastend X21

Nu tycker jag du ställer helt fel frågor, Varför skulle det inte spela någon roll?

"därav det där reality spelet eller vad det kallas. vem det var i stugan gör inte så mycket heller. huvudsaken är att det någon VAR där. om det var lock eller jakob är skitsamma eller vem det nu är, för det kommer komma fram sen."

var kanske de dummaste jag hört någon säga, då är väl allt skitsamma då? de kommer ju ändå komma fram?
hejja

2008-02-02 07:36

jag har spelat/hängt med i webbspelet, från början. Och spelet är stängt nu, du kan inte komma vidare, om du inte laddar ner dumpar. Och jag vet vad siffrorna betyder, och varför de befolkar ön. Och jag förstår vad du menar med att ställa fråga "varför". Och tro inte att du är speciell bara för att har kollat på tex www.4815162342.com och liknade sidor. De tror jag större delen av de som skriver här har gjort. Vafan spelar det för roll om vissa undrar vem det är som sitter i stugan? Vet du det med 100%? Nej det är ingen som gör det, och därför kan man diskutera det. Men ok, vill du ha "djupare" diskutioner ska du nog inte hänga på whoa. Nolla

hejja

2008-02-02 09:13
nej jag blev faktiskt lite besviken på säsongsstarten. jag vill inte se att dom kommer hem igen, de förstör de som jag trodde va hela grejen me lost, nämligen mysiken kring ön. fast jag funderade iofs på de igår om de kanske bara visar vad som kan hända om dom faktiskt kommer hem igen. men men.

2008-02-02 11:21
precis efter att locke hör "help me" så kan man se en flash av "jacob". Pausar man en bra bild ser man att det är michael (den tyske soldaten eller va han nu kan tänkas vara). Har ni aldrig undrat varför han är odödlig typ?
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2008-02-02 13:22
--SPOILER--

vafan är nu detta? LOST Blir fan mer och mer flummigt. Va det charlie som kom med helekoptern i slutet?
jag har alltid rätt.

2008-02-02 13:31
nej det var inte charlie. Om nu inte den snubbe oxå heter charlie...
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2008-02-02 14:59
Ni som verkligen "Forskat" i Lost, kan ni tipsa om några bra sidor? Det där spelet?
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013

2008-02-02 19:46
FÖRSTA AVSNITTET½!!!!!!!!!!!!!!!!! på S04!!!!!!!!!!!!! fyfan vad den här serien är skadad!!!!!!!

" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-02-02 20:15
Shante P20
berätta va sifforna betyder, för ja har inte gjort det där spelet eller va det var :)
https://soundcloud.com/invalida

2008-02-03 02:59
ja, ni på lästa om lost grejjer kan väll dela med er lite? :)
Tråd dödadar!

2008-02-03 18:11
Legend. Har inte så stor koll på spelet men en sida du borde kolla in är Lostpedia.

2008-02-03 19:11
eastend X21

palla

siffrorna är uträkning på när jorden ska gå under, och "others" är på ön för att förska få siffrorna att ändras.

hejja

2008-02-03 19:34
Legend

på darkufo.blogspot.com finns allt du behöver för Lost.

Ett nytt realityspel startades förresten för ett par månader sedan.

2008-02-03 21:52
Men vadå? Har dom plötsligt gjort nu så att man kan få svar på alla frågor redan nu?
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö

2008-02-03 23:49
den serien e fett knas, kan inte sluta titta på den.
your in for the money? you need to get out the Game, motherfuckers need to think before they spit out my name

2008-02-04 03:18
"ja,JAG vet ju PRECIS hur det kommer sluta för jag listade ut det från början.jag hade ju en teori och nu har jag ju fått bevis på att det stämmer". "JAG ska vara först,men jag tänker inte säga hur det slutar..nejdå.." vilka nollor ni är som sitter och seriöst skriver att ni vet precis hur det är och varför.

2008-02-04 05:55
Nån som har spelat spelet och kan säga var ön ligger ungefär då?

2008-02-04 22:54
Vet inte vem det var som skrev det men aneldningen till att Locke inte vill från ön är ju rätt enkel.

Vad hade han hemma? Inga vänner, ingen riktig familj och sen satt han i rullstol. När han en gång ville ut och utforska världen så stoppade rullstolen honom och nu har han ju allt. Vänner, han kan gå igen och han kan vara ute och utforska..

För övrigt: Mycket bra avsnitt. Precis som jag ville ha det.
"Som klockrenh säger."
- oneoo

2008-02-05 08:22
klockrenh P1

mjaa..så jättemånga vänner har han ju inte;) 
hejja

2008-02-05 10:10
Man förstår ju anledningen till varför han själv inte vill lämna ön, men det jag inte tycker har svarats på än är varför han vill ha kvar alla andra, det är ju rätt så evil. Han sa ju ändå själv "Everything I've done has been in the best interest for all of us". Han kanske räddade dom från nåt när han sprängde ubåten.

2008-02-05 10:18

norado P21

han har ju tydligen insett det som the others redan har insett, att det suger när man kommer av ön...

hejja

2008-02-05 13:38
Nu kommer jag kanske framstå som en idiot meeen.... Vilka är det på båten?
"Som klockrenh säger."
- oneoo

2008-02-05 20:10

eastend X21

hmm, håller med dig med vissa saker, men som i båda flasforward så mår ju varken jack eller hugo speciellt bra när de kommit av ön. Även om de önskade att de aldrig kom till ön i för det första så värkar de ju som att de hellre är på ön än i "verkligeheten". Sen är man väl inte helt säker på att ÖN ligger där. De hittade flygplanet på botten av havet där, men jag fick känslan av att talbot och maxwell group "planterade" vraket där. men de är bara min teori.

hejja

2008-02-05 20:14
och ingen av de det handlar om hade speciellt bra liv innan ön ändå, Charlie knarkar, Sayid plågades av att han var torterare, Hugo me siffrorna, Lock satt i rullstol, Jack hade skillt sig och hans farsa dog, Kate var på rymmen, Sawyer jagade han som lurade sin mamma och döda fel person, Jin och Sun var på gränsen att skiljas mm...
hejja

2008-02-05 23:40
"Men stora frågan är HUR och VARFÖR gick den personen bort?"

Sluta spela snurre sprätt. Minst lika viktigt att få veta vem så att man förstår sambanden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-06 00:19
Man kanske vill veta vem för att spekulara i varför?

2008-02-06 01:18
Skiter i hur och varför personen ligger i kistan, utan man vill ju först och främst veta vem det är och SEN hur och varför...

2008-02-06 04:31
LUGN... hur dryg får man bli.. snubben..

du säger ju själv att man ska först få veta vem och sen varför..
kan citera dig:

2 pers rånar en bank.
vem? christer pettersson
svar. jahaja

varför?
där kommer det intressanta, ....................

och vad skrev jag?
såhär:

Skiter i hur och varför personen ligger i kistan, utan man vill ju först och främst veta vem det är och SEN hur och varför...

skrev inte ens att vem var viktigast, utan man måste veta vem först innan man kan gå vidare till varför. simpel logik

du överskattar dig själv lite för mycket..man ska va arrogant av en anledning.. vilket inte du har.
du skriver massa rader om vilken pajas jag är och sen mitt i smeten så skriver du exakt som jag skrev.. hahah

lay off the weed nigga...

2008-02-06 08:51
Hehe shit. Grejen är att varför blir inte lika intressant utan vem, eller tvärt om. Så vafan skulle det va dumt att undra vem för? man räknar ju med att få reda på varför också såklart.

2008-02-06 09:44
Eastend//

Tro inte att du är så jävla smart ditt nedlåtande jävla fan.
De fårgorna du ställer är basic frågor som man ställt sig sedan de första avsnitten. NAturligtvis ställer man sig alla "varför" frågor.

Men "varför" frågor får man inte svar på så lätt, utan det komemr fram genom hur, vem och när. Lite som ett pussel.

Du står och rabblar upp multiplikationstabellen för universitetsstudenter och tror du är smart.

Lägg the fuck ner och gå och göm dig.

2008-02-06 10:33
Eastends//

Men din dumme fan. Först säger du alltså: "Pajas frågan varför är grundfrågan i varje film/seriem vare sig det är episk eller dramatisk struktur."
Notera det särskrivna uttrycket "pajas frågan.
Sedan "ngen roll vem, utan varför"
Jaha? Så du bekräftar alltså att "pajas frågan" är det viktigaste sedan?

Sedan är vi intelligenta nog att veta att i en serie får man inte svar på varför Ethan snodde Claire eller varför Tom tog Walt. Man får inte reda på det direkt, för det är inte så en fucking historia målas upp. Utan man får pusslar sig fram till det.

Så du anser att det inte spelar någon roll VEM som tar vem? Om Hurley hade tagit Claire hade det inte varit logiskt överhuvudtaget. Nej då får man kolla på vem som tagit CLaire för att komma närmare till vilken organisatio ndet, har organisationen något mål med det? Känner vi till organisationen?

Om det är någon som låtsas kunna något här så är det väl du.

Och ja, jag är universitetstuderande. Nu ska jag återgå till mina universitetsstudier.

2008-02-06 11:39
nån mod eller admin som kan röjja upp lite här? 10 senaste inläggen har inget me lost att göra...
hejja

2008-02-06 14:33
Användaren är inte inloggad eastend X21

Någon rånade en bank...Varför? Kan du svara på det utan att veta något om personen?

Det kan va Bill Gates som gjorde det för kicken, det kan va nån hemlös jävel som gjorde det för pengarna, det kan va någon som bara hatar bankdirektörn..

får du veta att det var t.ex. bill gates, så kan du räkna ut att det inte var för pengarna...

får man veta att det var ethan så vet man att det har nåt med en grupp o göra (då han aldrig fanns med på listan), va det hurley så skulle man ju gissa på typ, vrickad snubbe som kanske vill våldta eller nåt?

vem spelar större roll än du tror..

Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2008-02-06 15:59
Eastend//

"och btw Ethan tog Claire för att göra forskningen om varför mödrarna dör under födseln, en av de viktigaste frågorna i serien. som går under kategorin VARFÖR. och inte vem."

Jag vet det. Jag var inte tappad som barn olikt dig.
Däremot, om ingen ställt sig frågan VEM gör det, då hade vi aldrig ens brytt oss om The Others. Om vi inte hade brytt oss om VEM som snodde barnen, hade vi aldirg brytt oss om the others. om vi inte hade frågat oss VAD som är ute i djungeln, hade vi aldrig brytt oss om den svarta röken.

Inga motargument? Är du fucking dum? Bara för att du någonstans i ditt huvud konstaterar något betyder det inte att det är rätt. Vad fan är du egentligen för något?

Man kan inte hoppa ifrån händelse x till att förklara varför händelse x skedde utan att bygga upp intriker, karaktärsskildringar och ge bakgrundshistoria innan man kommer till varför x sker. Grundläggande som man inte behöver någon utbildning som helst för att veta förutom ren jävla logik.

Och nej nej.. man kan inte läsa film på universitet? Nej... Bara därför det finns fyra olika utbildningar bara i Lund och en ansedd filmskola i Köpenhamn?

Fuck outta here ditt troll.

2008-02-06 19:34
ingen idé att hålla på med den här snubben.. hur mycket man än säger att vem är den första faktorn i mystiken man vill ta reda på så kommer han dra en halvtaskig shakespeare- och filosofigenomgång på dig och sen visa att han kan multiplikationstabellen, och sist avsluta med "PAJAS", "DU E AVSLÖJAD".. haha stick ditt äckel. du e utsatt här så det finns inte..

2008-02-06 19:41
eastend X21 

vad blev han avslöjad på?
hejja