I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lost s4 [SPOILERVARNING !]

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-02-06 19:42
eller hur man säger.
hejja

2008-02-06 20:26
Shante//

Jag undrar samma sak. Har sökt igenom vår dialog och insett att han är ur vettet. Osammanhängande svamel.

2008-02-06 21:46
Av att döma ifrån trailers och snack lär vi få lära känna folket som kommer till ön för att "rädda" de.

2008-02-06 21:55
Förhoppningsvis stämmer det att strjken är påväg mot ett slut, enligt de flesta på darkufo och the fuselage skulle ett slut på strejken inom den här månaden innebära att hela säsongen kan sändas i vår.

Men det snackas mest om eggtown och meet kevin johnson. Jag är svag för den sortens tillbakablickar som meet kevin johnson verkar ha.

2008-02-06 22:58
Lost är som bäst just nu därför att nu kommer det bevisas ifall det verkligen fanns en bra långt tillbaka genomtänkt plot eller inte. Hela det här konceptet med framtiden/tiden på ön och tiden före, kan bli jäkligt bra, eller bara mer rörigt. Då det är 3 säsonger kvar, gissar jag dock på att inte speciellt mycket uppklarande kommer ske i den här säsongen (likt det inte har i de två uppbyggande första säsongerna, och inte ens i säsong 3 som var "svarens säsong"). Jag tror inte heller de kommer att komma från ön före tidigast början på säsong 5. Att spekulera om ett avgjort slut i det här skeendet tror jag är lönlöst, då det är tveksamt om det är ens färdigt. Det finns lösa trådar lite här och var, Penny sägs vara en av de viktiga karaktärerna (tillsammans med Desmond och den eventuella paralella universumteorier som skulle kunna byggas ut -- men som förmodligen inte kommer göra det (serien är inte så avancerad) -- vi såg också hur Hurley i s04e01 framställs som Jack t.o.m. hans arresteringar, någonting som avsiktligt gjorts för att förvirra), uppenbarligen är Ben Linus och Jacob en annan viktig detalj, och Richard som inte tycks åldras kan ha en grundläggande ledtråd till mysteriet om Lostöns verkliga kraft. Enligt spekulationer ska Richard vara över 400 år gammal. Han är också en av de enda som återvänt till ön efter tid på fastlandet, det var han som värvade Mikhail och Juliet (och säkerligen fler); samt organiserade avrättningen av Dharma-folket.

Förklaringen tror jag till sist kommer vara logisk, inte tillfredställande, även fast man kunde hoppats på en metafysiskt avslut inspirerat av Donnie Darko som i sin fulländing faktist förmedlar ett budskap (om än svårtytt).

Jag reserverar mig här med för eventuella ändrande av ställningstagande med utvecklingen av serien, givetvis, men kommer citera relevanta delar ur min tolkning när den visar sig stämma på något sätt. Jag kommer även revidera min teori när mer information har lämnats ut, men jag tror inte min spekulation är helt fel... ;)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-08 00:14
Så... när släpps bomben? Exakt klockslag?
"Som klockrenh säger."
- oneoo

2008-02-08 00:35
vadå exakt klockslag? Du har väl ingen om hur detta funkar, men jag tippar på inatt efter 3, kan komma när som helst efter det.
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2008-02-08 00:38
Sändningen i USA har ändrats till kl 9 PM så den släpps väl nån gång efter 4 på morgonen här

2008-02-08 00:49
såg ni att det var jacks pappa som satt i stolen i jacobs stuga i förra avsnittet elller? jag tyckte jag kände igen honom sen såg jag den här bilden på nätet.

2008-02-08 01:04
Bajsaren

Va? Jag ville ha ett mer exakt klockslag. Vad är problemet?
"Som klockrenh säger."
- oneoo

2008-02-08 01:11
klockrenh, jag tror inte det är så lätt att säga exakt klockslag, lr du menar på torrentsidor o så va? det kommer ju ut är nån nisse är klar med att ladda upp det, lite svårt att specifiera när det är. mer än att det bör vara efter 4:00 för då e avsnittet sänt i usa.

2008-02-08 01:18
Användaren är inloggad klockrenh P1 den kommer va släppt på lördag jag looovar
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2008-02-08 01:18
Jojo så långt förstår jag också.
Men det har funnits folk i det här forumet som har haft en ruggig koll och inte lämnat svar som "3-4 eller senare".
"Som klockrenh säger."
- oneoo

2008-02-08 01:20
jaha ok, visste inte att man kunde precisera exakt när. tell me if u find out.

2008-02-08 01:25
nej det kan man inte. Ingen jävla maskin som laddar upp avsnittet.
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2008-02-08 01:38
Det sänds 02.00 på tv i usa svensk tid. så kl 3 är avsnittet slut sen tar det mellan 0-60 min för det att komma ut på internets
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.

2008-02-08 02:06
Bajsaren

Kontakt med uppladdaren i USA....................................................................... men vad vet jag?
"Som klockrenh säger."
- oneoo

2008-02-08 02:28
har du det? vfr frågar du då? Ofta det finns 1 btw..

2008-02-08 03:00
rostad

jag skrev förut att dom har ändrat sändningstiden till kl 21 i USA så den sänds kl 3 svensk tid..

och trött X0

ja det var jacks pappa, det skrev jag förut också :D

2008-02-08 03:09
Jaha, jävla segt då! :D

2008-02-08 03:21
norado. okaaj :D

well nu är det inte långt kvar people!

2008-02-08 03:42
cirka 20 min tills det är slut i US
"Som klockrenh säger."
- oneoo

2008-02-08 04:31
och så vart den uppe...wiieee

2008-02-08 04:37
trött

mycket bra :) sov gott paris.
"Som klockrenh säger."
- oneoo

2008-02-08 05:33
Undrar fan varför dom vill åt Benjamin, om det är för brott han begått eller om han har nån speciell information.

2008-02-08 09:13
För att Ben är en mean motherfucker som var hjärnan bakom utrotningen av Dharma och mannen bakom avskärmingen av ön ifrån omvärlden?

Vet faktiskt inte.

2008-02-08 10:29
helvete det börjar bli lite väl spännade
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2008-02-08 11:07
går de hitta nya avsnitett nånstans?

2008-02-08 17:36
www.quicksilverscreen.com där finns lost för er som inte vill tanka:D
hejja

2008-02-08 17:41
um de verkar ju ha nåt med dharma att göra, hon brittiska tjejen verkade ju känna igen dharmamärket vid utgrävningen och har de någon koppling till dharma så lär de va lite griniga på att ben dödade hela dharmaorganisationen på ön.

såg inte bilden på ben ut som att han inte alls spenderat hela sitt liv på ön?

äälskade Miles btw. :)

2008-02-08 18:53
trött X0

men varför hittar hon dharma märket på ett halsband till en isbjörn mitt ute i öknen? någon tidigare dharmabas där?

haha, ja miles vad skön, eller nej.. miles var han om var otrevlig va? gillade han andra snälla killen mer..
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-02-08 19:20
Uj, intressant avsnitt (s04e02)... Jag får en känsla av att Ben, likt Lock, är god. Det känns konstigt att Ben skulle förstöra för sin dotter då han själv haft en dålig far (och han håller ju pojkvännen borta för att hon inte ska bli gravid och således dö)... Jäkligt tufft med isbjörnsskeletten i öknen, och Dharma-loggan.

Sedan förvirringen med planet... Även fast en del tyder på att det är på något sätt ditplanterat av den här nya organisationen som den här svarte mannen (som besökte Hurley), då piloten sa någonting om att han visste att det inte var piloten där. Menade han att det skulle ha varit sig själv när han sa: "I was suppose to fly that plane", för annars borde han ju redan varit på ön... Någon som förstod?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-08 19:22
Hm, ja, de nya människorna, och den organisationen skulle ju mycket möjligt kunna vara dharma... Det är sant.

2008-02-08 19:30
Oh, så fett avsnitt. Får låta det smälta ett tag. Kröker mig full och återkommer imorgon.

2008-02-08 19:37

niLsL nu gjorde du mig förvirrad..han sa väl ändå bara att han kände snubben o han hade en ring? och hur han visste om det var för att han skulle ha flygt det planet (han var oxå pilot)..

och vad är det med the wire-daniels (nya gubben som snacka me hurley), ska han va stel i den här serien oxå?

2008-02-08 19:39
Nu fick man typ en bekräftelse på var ön låg iallafall. Men jag tyckte det här avsnittet gav mer frågor än svar kändes det som..

2008-02-08 21:05
todilo P1
Hm, ja, så var det nog ... Men det tycks ju vara så att planet är inte en från en annan upplaga av verkligheten (även fast det är något skumt med Desmond och The Hatch), och det förstärker min idé om att det kommer vara en "logisk" förklaring, dvs, ingenting övernaturligt, även fast serien tycks skena väg mot mer paranormala elemenet, med den här nya spökjägaren i serien... :)

2008-02-08 22:15
Planet känns ganska ditplacerat. Cover up...

2008-02-08 22:19
Bali, var stället där planet craschat, inte säkert att det är där ön är.

Undrar varför den nya killen Dan gråter när han ser att planet störtat på tv:n...

Sen det där med Hurley, Locke & Ben.
Locke: "Jag har en stuga att besöka
Hurley: "Ligger inte stugan ditåt?"
Locke vänder sig om undrande: "Vad var det du sa Hugo?"
Hurley stammande... "Jag... jag trodde du snacka om flygplanskabinen.."
Och Ben kollar också undrande...

Hurley såg ju stugan förra avsnittet... det var spännande iaf...
sen att Locke sa högt att han vägleddes av Walt...
DIIIF

2008-02-08 23:26
Men Walt lever väl? Det är väl bara Michael som dör?

Angående stugan så såg ju Hurley Jacob där samt någon annan karaktär...

2008-02-08 23:38

what när dog michael?

Hurley alltså..jag tycker vi stänger ner serien o skyller allt på honom, han e bara i vägen.

jag tror locke och jacks farsa (som det såg ut) var i stugan.

2008-02-09 04:04
Först: Fan vilket jävla avsnitt, så jävla bra!

Sen: Kändes det inte lite underligt när mannen pratade om att HAN skulle flyga planet och nu är han där och letar efter Ben. Fick en feeling av att hela flygplans-kraschen är en total setup från Dharmas sida.... kanske rörigt men kändes bara så.

Ben såg ut som en terrorist på fotot. Med hans manipulerande egenskaper så tror jag nog att han gjort ett och annat dumt.

Sen var det ju kul att dom drog upp Walt. Har ju undrat vad som har hänt där... Dom stack ju bara...

Många frågor.
"Som klockrenh säger."
- oneoo

2008-02-09 08:02
Tror inte flygplanskraschen var en total setup. Det blev ju förklarat i säsong 2 att Desmond var den som orsakade kraschen iochmed att han nästan missade knapptryckningen och hela ön blev ett magnetfält tillfälligt samtidigt som de flög över ön. Ganska skönt svar tyckte jag iochmed att knapptryckningen och magnetgrejen byggdes upp under hela den säsongen.

Sen angående Walt så tror jag Jabob kan ta vilken skepnad som helst, inte bara i stugan. Sayid och Shannon (innan hon dog) såg ju "Walt" då också. Jag tror det det var när han var omhändertagen av the Others. Viskningarna i skogen framförs nog också av Jacob.
Jacks farsa, Hurleys kompis från mentalsjukhuset (eller han kanske inte fanns öht, kommer inte ihåg) och Walt har alla egentligen varit Jacob.

ELLER så är det inget supernatural shit utan det finns en JÄVLIGT bra förklaring till allt... :D

2008-02-09 09:30
Norado/
Nej menar inte att kraschen var en setup. Däremot planet de hittade i vattnet.

Övriga anekdoter:

Michael är inte död, inte vad vi vet iaf. Och avsnitt 8 är ett Michael-avsnitt....

Jag tror också att Jacob är den som kan visa sig i olika former så som hästen för kate, Walt för Locke, Walt för Shannon, etc etc.

Gör han detta för att bli befriad ifrån Ben? När Locke var i stugan sa Jacob ju "Help me"....

............................

Jag börjar luta lite mer mot naturliga förklaringar på en del saker. Skaparna har sagt att förklaringen är mellan vetenskap och "pseudovetenskap" vilket antagligen innebär många teorier och småspökliknande saker á la Medium men ändå inte fullt så övernaturligt som Heroes.

Ska bli grymt spännande att se vad som händer nu. Sayid är nästa flashback/flashforward snubbe.

2008-02-09 15:59
Flygplanet de hittade under havet var inte samma flygplan. Hur fan kan du hitta flygplanets cockpit under havet när den finns på ÖN? Kommer ni inte ihåg S01? När de hittar cockpiten i jungeln med två piloter döda piloter, där "rökmonstret" kommer och skrämmer de? Något stämmer inte här...

2008-02-09 18:42
Klockrehn

Kom du inte ihåg att Ben var en av dem som satte "Lostisarna" på planet. Det var en flashback från flygplatsen innan dem skulle stiga på planet och då syntes Ben i bakgrunden...
DIIIF

2008-02-09 19:54
har ni kollat de 13 missing scenes på youtube? man får ju mer lr mindre veta att walt har konstiga krafter, det var iaf så jag tolkade det, så det måste inte vara jacob som visar sig som walt som ngn skrev utan kan va walt själv. han e skum den där walt.

2008-02-09 20:08
Sociopat P19
Michael är inte död, inte vad vi vet iaf. Och avsnitt 8 är ett Michael-avsnitt....
Sayid är nästa flashback/flashforward snubbe.

du behöver ju inte spoila!

2008-02-09 20:10
trött X0

länka är du snäll :)

2008-02-09 20:33
andiii X3

står spoilervarning:D
hejja