I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Premier League 09/10

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

Moderator

2010-01-01 23:01
Fan.. Kollat lite gamla videos på van Nistelrooy nu. Vad man saknar den snubben, ge oss en tio år yngre sånn och mums. Hoppas Macheda kan utveckla sig till något liknande.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-01-02 04:42
zzzzz
 9-1

2010-01-02 18:26
Fan. Undra hur länge Almunia får vakta målet i arsenal, han är ju fan kass..

Kommer ni ihåg Fulham matchen? När Don-mannone räddade arsenal gång på gång, fan ge Vito Mannone lite speltid,
be the change

2010-01-02 22:31
jack
för helvete, mannone skrämde livet ur mig alla matcher han spelade, han gjorde en tavla per match. kul för honom att prova på alaget men det är fabianski som står på tur och han verkar bra mycket säkrare. livsfarlig med fötterna men annars är polacken bättre än almunia på linjen och minst lika livrädd när han ska ut och plocka ner en hörna.

2010-01-03 01:37
mannone verkar hästlängder bättre än almunia och fabiskani, det är bara scoschosy eller vad han heter som kan kunkurrera. Så du menar inte att Mannone är bättre än almunia? Mannone gjorde mer räddningar under EN match än almunia gjort under en säsong
be the change

2010-01-03 13:58
JackVegas-
är du allvarlig? Szczesny är 18 år gammal och har inte debuterat i alaget, hur fan kan han konkurrera om någonting?
mannone gjorde EN jättematch mot Fulham och sedan var han mer eller mindre medioker i de andra matcherna han spelade. jag säger inte att han kan vara ett namn för framtiden men Almunia och Fabianski är bättre och därför står dessa som 1 resp. 2 i nummerordning. jag har inget emot att testa fabianski i ett par matcher men att hoppa ner till tredjemålvakten känns absurt.

när man är 21 (som mannone) så är man ojämn, inget konstigt i det, men man kan inte basera en målvakts kvalite på 5 matchers spel på högsta nivå. mannone var en chansning och han gjorde det bra efter omständigheterna men knappast tillräckligt bra för att gå före två målvakter som har oändligt mycket mer rutin. det finns ju en anledning till varför almunia tog tillbaka sin plats i målet.

2010-01-03 15:19
Almunia är ett skämt, om du kollar hans statistik så är nog han den sämsta "elit-målvakten" i världen, i vissa matcher har han ju inte ens gjort någon räddning och släppt in alla skott.. Ett riktigt skämt är han.

Våga satsa på en yngre målvakt, eller köp in någon ny av kaliber, så jävla usel är almunia.. och fabianski vet jag inte riktigt..

Aja skitsamma.. vad tror ni då, vinner leeds över united nu? Står 1-0 :D
be the change

2010-01-03 15:56
HAHA yes! United förlorade mot leeeds!
be the change

2010-01-03 19:28
JackVegas-
knappast sämsta elitmålvakten i världen. du får lugna dig lite och fundera över vilken sorts fotboll vi spelar. vi har i princip 3 spelare med defensiva uppgifter i första hand (gallas, vemaelen och song), ytterbackarna ska i princip vara över hela kanten och resten är det full fart framåt för. det leder till att vi släpper in många mål. almunia är svag i luften och inte så bra på frisparkar, annars så håller han hög klass. det finns statistik som visar att han är helt ok men som sagt det är inte en speciellt lätt uppgift när han spelar i ett tokoffensivt lag. fabianski stod idag och gjorde en bra match men det finns ingen anledning att byta målvakt i ligaspelet sålänge vi vinner.

och isåfall så är det in mannone som står på tur. jag har hellre en äldre målvakt än en ung. på den positionen handlar det mer om rutin än på någon annan. äldre målvakter tar längre tid på sig att komma i form men det tar ännu längre för dem att komma ur form sen, så jag väntar lugnt och sansat.

gott att united loosa och framförallt att vi vann. vilken jävla match och vilken pissig första halvlek vi gör. skönt som att vi bara behöver göra två byten för att matchbilden ska ändras totalt och att vi ska göra två mål.
Moderator

2010-01-03 19:48
Haha Beckford asså, klart han gör mål.

2010-01-06 13:56
Almunia är sämst, thats it. :P

Idag vinner arsenal mot bolton och klättrar upp till andra platsen, fan va skönt det kommer kännas. 3-1 till gunners, mål av diaby, diaby & ramsey!
be the change
Admin

2010-01-06 16:13
Almunia är ju bara nödlösningen som helt plötsligt blev permanent. Crazy Jens var en riktigt bra målvakt och när man har en solklar nummer ett har man inte råd att ha en bra andremålvakt på bänken. Dels är det slöseri med pengar, dels vill en riktigt bra målvakt inte sitta på bänken. Sen var Jens slut i Arsenal och man hittade ingen bra ersättare. Almunia, som inte är dålig men heller ingen världsmålvakt, fick hoppa in och gjorde det väl helt okej. Någon kris är det inte, men visst har Arsenal saknat den där riktigt grymma målvakten ett tag nu. Den där jäveln som kan avgöra matcher (som när Lehman räddade straffen mot Villareal i CL-semin 2006).

Arsenal har inte råd att skaffa en ny målvakt. Prio bör ligga på att hitta en bra anfallare i första hand. Sen vet jag inte hur bra alla ungdomar är. Fabianski är väl okej, men frågan är om han är mer än så. Vito kom in och gjorde det rätt bra även om han darrade då och då. Om han kan höja sig så visst. Snackas en del om Wojciech Szczesny (japp, jag googlade det) som talang av större mått, men jag har nog aldrig sett honom spela och han är vad, 17-18? Vill ha en målvakt som är som yngst 29-30.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-01-06 16:20
Carlton Cole kommer garanterat spela i Arsenal någon gång nu i januari, west ham säljer ofta spelare pga ekonomi. Så säg cirka 10£ mille för honom, då finns det gott om pengar att värva en BRA målvakt. Pengar ifrån adebayor & toure osv.

Men vi får se, jag är iallafall alltid livrädd när något lag anfallare och vi har pajasen där bak :/
be the change
Admin

2010-01-06 16:30
Ah, men du får göra skillnad på "Arsenal har råd" och "Wenger har råd". Du bör vid det här laget ha lärt dig att det inte är synonymt :)
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-01-06 16:33
Haha, självklart, men man får väl lov att dagdrömma lite :D

Men det är bra att han inte splashar ut cash som real & city, faktiskt. Han har ju sagt att han det är hans mål att vinna med ett lag han har byggt ihop själv, inte köpt för 100000000000 $$$$$$$

Men ja, bolton idag kan bli tufft, men borde inte bli det!

gooo gunnners
be the change
Poet

2010-01-06 17:22
arsenal - bolton matchen är uppskjuten
"life's a garden, dig it."
Admin

2010-01-06 17:25
Just målvakter är ju svåra att fostra själva på det sättet Arsenal i vanliga fall fostrar spelare. Där krävs det myyyycket rutin och erfarenhet, något man inte får i ett storlag som ungdomsmålvakt. Bättre att låta något mindre lag fostra dem och sen köpa upp dem när de kommer upp emot 30 som Evo säger. Jag har också undrat varför Almunia får stå, men det finns väl inga alternativ och jag förstår ju Wenger som vill ha egna spelare, men i det här fallet får han nog satsa på ett etablerat namn faktiskt.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2010-01-06 17:42
Fan va SEGT. Visste att dom andra matcherna var uppskjutna, men har inte stått något om det ju förräns nu.. jävla skit jag som ville se på fotboll..
be the change
Admin

2010-01-06 19:15
Hade ju sett fram emot den här kvällen i en vecka. Skulle bli så skönt med en ledig dag, match mitt i veckan och avrunda kvällen med film eller tv-spel för att sedan fortsätta vara ledig veckan ut. Nej, det här ruckar min världsplanering avsevärt! (Och anledningen, enligt DN, är ju ganska löjlig: Arsenal vill värna om åskådarnas hälsa. De kan ju halka på väg till arenan... Å andra sidan blir britter galet hysteriska över minsta snöflinga. I slutet av 90-talet bodde farsan ett par år utanför London och en dag snöade så pass att skolor stängde och samhället stannade av rent allmänt. "Sibirisk snöstorm" skrev tidningarna. Jag har sett bild på snötäcket. Det är ungeför 2-3 cm tjockt.).

2010-01-06 20:09
Haha. Jag måste hålla med dig evo om det mesta förutom att jag ska jobba fredag-lördag, men FAN jag ville förbi united NU! ... :D

Aja, tur att vi har det bättre här.. eller
be the change

2010-01-07 15:30
Poängen med almunia är ju just att han är 32 (ska fylla 33) och att det är nu han ska bli/vara bra och förra säsongen var han bra. problemet med almunia är att han behöver någon som flåsar honom i nacken och när fabianski skadade sig på försäsongen så var nästa målvakt på tur väldigt långt borta. sen skadade almunia sig och hade lite personliga problem och nu är han påväg tillbaka (tog bland annat straff mot hull i ett RIKTIGT viktigt läge). de senaste matcherna har han varit relativt felfri, det är fortfarande luftbollarna som är problemet och det är skapat av våra mittbackars (och laget i övrigt) relativa svagheter i luften plus att han varje match får gå upp i dueller helt själv där han blir mosad av anfallaren även om han tar/boxar bollen.

han är inte en världsmålvakt men definitivt inte långt från gränsen till att bli/vara det. jag tycker visst vi behöver en världsmålvakt men det är inte prio 1, 2 eller 3 under silly season.

snö i london är som snö i skåne, alla vet att det kommer men trots det blir det ett jävla kaos. nån gång tycker man att de borde svälja stoltheten och ringa norrland för att uppdatera sig om hur fan det där vita frysta som ramlar ner fungerar mot kollektivtraffik och övrigt.

sen vet jag inte vad cole har att göra i arsenal... cole har gjort en riktigt bra match i år och den var mot arsenal och sedan har han varit skadad. ska vi köpa in en skadad bänkspelare? nätack, roligare än så tror jag wenger kan göra ifrån sig. det ryktas väl om nån afrikan som spelar i rumänien.. känns som en perfekt wengervärvning.

2010-01-07 16:00
Cole sliter som fan däruppe, han har ju gjort ett par mål och många kämparinsatser. Jag är positiv till honom, för det han visat så är han bra.

Snackades ju även om någon annan forward från nån liga, som var 203!?!!?!?! CM lång.. Fifan, funkade inte basket karriären haha
be the change

2010-01-07 17:55
Du tänker säkert på Nikola Zigic. VM-spelare för Serbien.
 9-1

2010-01-08 18:05
fan om det inte blir matcher imorgon. Snacka om död månad. Pissväder

2010-01-08 21:31
9 matcher på stryktipset lottas än så länge.. Intressant om alla matcher stryks. Någon som vill lira då? :)
http://anjaparson.istheshit.net/
Förresten.. Jag hatar MBFIMG's användare på Whoa! HATAR!

2010-01-09 00:19
det jävligaste med dessa inställda är att chelsea som tappat spelare till ACN tjänar på att få matcher flyttade till skillnad från lag med färre spelare borta eller de som faktiskt blir tvungna att spela matcher utan sina afrikanska. detta gäller väl framförallt pompey.

fast jag vill fan ändå att arsenal ska spela imorron. orka missa matcher..

2010-01-09 09:27
Vad fan är det med fittorna i England? Pool-Spurs inställt pga halkiga trottoarer. Kamma er för faaaaan.
 9-1

2010-01-09 13:37
Stryktipset
1 Arsenal - Everton 16:00
2 Burnley - Stoke Uppskjuten
3 Fulham - Portsmouth Uppskjuten

4 Sunderland - Bolton Uppskjuten
5 Wigan - Aston Vill Uppskjuten
6 Cardiff - Blackpool 16:00

7 Middlesbro - Swansea Uppskjuten
8 Reading - Newcastle Uppskjuten
9 Coventry - Barnsley 16:00

10 Crystal P - Bristol C Uppskjuten
11 Preston - Doncaster Uppskjuten
12 Sheff Wed - Peterborou Uppskjuten
13 Watford - Sheff U Uppskjuten

http://anjaparson.istheshit.net/
Förresten.. Jag hatar MBFIMG's användare på Whoa! HATAR!

2010-01-09 17:37
London visar att det går att lira. Brutal match nu mellan -Everton. Smäller riktigt bra, stundtals fult. Njutbart så länge det står 1-1 dock.
 9-1

2010-01-09 17:38
Mer armbågar i ansiktet på Denilson vore dock skönt.

helt of topic
 9-1

2010-01-09 17:42
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
 9-1

2010-01-09 17:42
Åh så jävla vackert! Fuck of Arse-scums
 9-1

2010-01-09 17:45
Att Denilson rök, well det är tråkigt. Jag är fotbollsfan, inte idiot.
 9-1

2010-01-10 14:40
Tottenham
läs dina inlägg och fatta att du är en idiot.

Mer armbågar i ansiktet på Denilson vore dock skönt.

Att Denilson rök, well det är tråkigt. Jag är fotbollsfan, inte idiot.

låter som en riktig idiot.

2010-01-10 15:56
Det var ett jävla krig, rosickys mål kändes som ett segermål. Arsenal var inte bra. den där matchen kunde gått precis hur som.

Gött att birmingham fortsatte att imponera, så att united inte springer iväg med chelski(om dom nu spelar nån gång......)

Hoppas det inte är något allvarligt med denilson, stay strong.
be the change

2010-01-10 18:07
Han klarade sig första gången, sen ryker han. Thats life, han är kanske lite för tunn för pl..
 9-1
Moderator

2010-01-11 13:35
Tar vi revansch mot Burnley kommande helg då! :')
Admin

2010-01-11 17:08
Personpåhopp - nej tack!

Kom igen grabbar, ni är så gamla rävar i gamet att ni vet bättre.

//Jonas - moderator

2010-01-11 17:35
Haha jag säga att det på senare tid har börjat bli snäppet "värre" än förra året.

Men vi har allt en skön stäming här ibland med :)
Don't!
Admin

2010-01-11 17:39
Mitchy

Det brukar vara en riktigt skön stämning i de olika ligatrådarna, med visst undantag för allsvenskan där många helt verkar ha tappat självdistansen, vi får bara se till att hålla uppe den stämningen.

Du har förresten varit ganska frånvarande den här säsongen, någon speciell anledning ;)

2010-01-11 17:53
JP

Haha, du fick mig allt där! Men i år har jag inte haft lika koll på fotbollen som jag annars har haft. Beror nog på en del saker (bla att Liverpool kör på: mycket snack lite verkstad taktiken), men sen är det inte heller någon idé att svara på ett inlägg som det står "fan vad gött att Pool förlorade, Pool suger" osv.

Men jag har allt mina små stunder :)

Angående frånvarande personer -> Psycholess, vart håller han hus?
Don't!

2010-01-11 23:45
mitchy -

han har blivit farsa och alldeles för vuxen för sitt eget bästa ;)

Eller så har han åkt med sin älsklingsdrogba till afrika
be the change
Moderator

2010-01-12 00:15
Ohh , har också undrat var Psycholess tagit vägen. Men nu vet jag iallafall, slipper man oroa sig! :') Saknar han dock, en av de som jag höll med om mycket, om man bortser från dom som håller på United här.

2010-01-12 00:38
har psycho blitt psycho och skaffat kid?
fan, så det är bara jag som reppar chelski kvar eller?
tur jag håller låg profil och inte nämner det så man slipper höra div kommentarer... ;)

2010-01-12 03:04
Jag har märkt att jag har börjat hata chelsea ännu mer ända sen psycholess drog hehe
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-12 08:51
Jag tar inte illa upp om någon kommer med personliga påhopp, det är bara sött.
 9-1

2010-01-13 08:53
Uj med omspelsmatchen mot Pool och Fa-cupen så är schemat tight nu, men det gäller säkert de flesta lagen. Så här ser det ut för oss:

16/1 Hull (H)
20/1 Liverpool (B)
23/1 Leeds (H) (FA Cupen)
26/1 Fulham (H)
30/1 Birmingham (B)
 9-1

2010-01-13 13:00
17/1 Bolton (B)
20/1 Bolton (H)
24/1 Stoke (B)
27/1 Aston Villa (B)
31/1 Man United (H)
7/2 Chelsea (B)
10/2 Liverpool (H)
13/2 FAcupen omg5
17/2 Porto
20/2 Sunderland

- Tottenham, ja det är lite tight spelschema faktiskt, men det gillar jag,sålänge spelarna inte blir skadade. Så varje söndag och onsdag nu blire fuzzball. - Och här kan det mycket väl avgöras om arsenal är med i toppen eller inte..
be the change

2010-01-13 16:02
Jo det är verkligen ett viktigt skede av säsongen nu, riktigt taggad. Händer dock lite i januarifönstret - på gott och ont.
 9-1

2010-01-13 17:44
Saxar en bild från Jonas Dahlqvist blogg där han visar Adebayor i sin första tv-intervu efter tragedin med spelarbussen. Hur tänkte den gode mannen här?

Länk till http://3.bp.blogspot.com/_04c2_mCabow/S02mmvhJrII/AAAAAAAABuw/bANeZYbWw50/s1600-h/AdebayorArsenal.jpg
 9-1