I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Premier League 09/10

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2010-01-20 16:16
Idag måste arsenal vinna med minst 2-0, isåfall leder vi PL. :)

Jag är bara rädd att det ska komma mer skador, jag menar, vi har många stormatcher snart och det är bra spelare som missar den.. faen
be the change

2010-01-20 19:02
det var ingen av er experter som kunde tala om för mig vad ett aktieägarskap i united exakt innebär egentligen?

mike:
jepps, jag är rätt medveten om bredden i truppen. det ser ganska ljust ut.

Moderator

2010-01-20 21:00
Blir svårt för Liverpool utan både Torres och Gerrard nu.. Tottenham har fritt fram så pass på nu :)
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-01-20 21:20
Fifan, hoppas arsenal rycker upp sig. just nu står det 0-2 till bolton.. skit
be the change
Moderator

2010-01-20 21:24
Ojojoj , hade jag inte koll och vågade inte tro på. Du har allt förmågan att göra mig glad hörru! :')

2010-01-20 21:36
1-2 i halvlek.
be the change
Poet

2010-01-20 21:40
tror inte Bolton orkar hålla igen.. även om det skulle va nice..
"life's a garden, dig it."
Moderator

2010-01-20 21:43
Nee tyvärr, skulle vara för bra för att vara sant ..

2010-01-20 21:44
Nej, jag känner på mig en liverpool vändning, eller standard liege vändning. Något iaf. tror det kommer sluta 4-2,

Pool leder över spurs oxå :)
be the change
Moderator

2010-01-20 21:49
Du har säkert rätt faktiskt, men vi får hoppas på det bästa och invänta en förlust! :) Och sitter och småkollar på pool så den har jag allt koll på!
Poet

2010-01-20 22:06
haha Gallas Bryter foten av honom och domaren ger inte ens bolton frispark.. det där var fan skandal ju
"life's a garden, dig it."

2010-01-20 22:18
Håller med balhoo. Men jag är nöjd, fabregas fick göra mål precis efter det .. Men sånt är faktiskt inte bra..

3-2 nu
be the change

2010-01-20 22:35
4-2 :)
be the change

2010-01-20 22:44
WE ARE ON TOP OF THE LEAGUE
be the change
Moderator

2010-01-20 22:46
Fy att du har rätt med resultatet också :)

2010-01-20 23:04
Haha, ja så gåre!

Pool vinner mot spurs 2-0 oxå. Så det blir tight om 4de platsen iår känner jag. Pool är ju fan där nu igen nästan
be the change

2010-01-21 00:39
helvete, jobbigt att pool vann. :/ Jag sa också till alla mina vänner att arsenal vinner med 4-2 fast bolton ledde me 2-0, kändes som en sån match. äckliga fabregas.

Priyan

Du äger klubben helt enkelt? Svårare än så är de inte, ja tror dem är uppe i 80% nu, kolla wikipedia lr nåt, all info finns där. Dem har hela familjen i styrelsen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-21 08:43
hehe i halvlek gissade jag också på 4-2. galet, dock trodde jag eduardo skulle göra minst 1 mål. men men. Top of the league! fan på tiden även om det inte varar så länge. riktigt skön torsdagmorgon

2010-01-21 12:48
Haha fyfan vilka katastrofala domarskandaler det varit på sistone.
Bitches Ain't Shit

2010-01-21 13:15
Damien
vilka incidenter syftar du på? gallas stämpling, taylors överfall och efterslängar på fabregas samt det 3 straffar på 2 matcher arsenal inte fick?

det man kan säga är att premier league döms konsekvent dåligt, vilket ändå är bättre än varierande nivåer :P

2010-01-21 13:38
Behöver jag ens gå in på vilka incidenter? Alla som kan fotboll och som har ögon kan se för dem själva. Men värst måste ju ändå vara gårdagens stämpling som ändrade hela momentumet i matchen och blev direkt matchavgörande, och som indirekt kan betyda väldigt mycket för toppstriden. Jag känner faktiskt att jag skiter i hur det går för United denna säsong sålänge denna "anti-united kampanj" råder bland domarna, ett rent samvete för mig är viktigare.
Bitches Ain't Shit
Admin

2010-01-21 16:52
Gallas' stämpling ändrade inte så mycket i matchbilden. Avgörande var istället det alltid psykologiskt lika viktiga 1-2 strax innan paus. Gallas' stod för en vårdslös tackling och borde ha reprimerats, men Bolton hade inte mycket att sätta emot i andra halvlek. Ska vi ändå prata meningslösa hypoteser så skulle Fabregas haft en straff lite senare då Jussi inte var i närheten av bollen när han kapade Fabregas. Om den liknande incidenten förra matchen var tveksam (det är frågan om det verkligen var någon kontakt då) var det desto klarare den här gången. Som kommentatorn påpekade var Fabregas' touch innan fällningen avgörande även om han aldrig hade kunnat få kontroll på bollen i nästa skede.

Jag tror att Bolton hade sackat ihop när som helst 2-2-målet hade kommit och det skulle mycket till för att det inte skulle komma väldigt snart.

I vilket fall var det en underhållande match, särskilt för den neutrale skulle jag tro. Bolton var bra i första och jag tror de kan göra bra ifrån sig under säsongen. De gjorde det svårt för Arsenal med sin nya taktik och ägde mittfältet i första halvlek samtidigt som de pressade bra och körde hårt och precis på gränsen sådär fult att de slapp röda kort. Tycker deras nya tränare, Owen Coyle, verkar vara rätt bra och sympatisk. Även om han var upprörd verkar han inte ha raljerat och exploderat eller skyller ifrån sig som typ Redknapp. Förstår dock inte varför Ivan Klasnic inte fick spela från start då han var rätt giftig i förra matchen.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-01-21 17:15
Diaby has a calf problem, said Wenger. The first news is not bad but he has a scan tomorrow Friday and we will know more from there.

Of course, he is out for Stoke and certainly for the Villa game. There is hope he might be back for Manchester United but we don’t know yet.

Fan. Hoppas verkligen han är tillbaks mot United.. Fifan.. Diaby som har växt nu..
be the change
Admin

2010-01-21 19:45
Vem är förvånad. Till säsongen 2010/2011 behöver Arsenal en trupp på minst 50 spelare plus juniorlaget eftersom minst en spelare skadas varje match och därefter missar ungefär 3-4 matcher. Har inte orkat räkna på exakt hur många A-lagsspelare det innebär att laget saknar inför varje match, men inkludera alla cuper, ligaspel och Europa så bör drygt 50 spelare vara ganska nödvändigt. Likväl kommer det innebära att Traore får spela vänsterback i december ändå eftersom det inte finns någon naturlig ersättare.

Till denna ekvation får vi även lägga de obligatoriska långtidsskadorna på minst 3 månader. Hur många är Arsenal upp i i år? Nasri var borta, Walcott, van Persie, Bendtner, Djourou. Var Denilson borta mer än tre månader? Diaby? Rosicky kanske?

Vem sätter emot att Song kommer hem med ett trasigt ligament från Angola? Och som drabbas av ett bakslag på uppvärmningen efter skadan? Är det Chelsea som har Arsenals läkare på sin payroll?

Nej, ja e inte bitter...
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-01-21 19:57
Håller med dig, det är så jävla sjukt.

Men det är ju inget DÅLIGT lag som vi kan spela med ändå, så arsenal har en jävligt bred trupp.. Dock så börjar man bli lite smått orolig när man ser namn som Eastmond, emanuell-thomas, frimpong m.m på bänken haha...

En till sak, våran andra vänsterbak, Kieran Gibbs, om du minns honom.. Han är borta resten av säsongen tillsammans med RvP och Djourou nu :)
be the change
Admin

2010-01-21 20:30
Det är det jag menar. Laget på plan funkar men tittar man på bänken blir man nervös när den domineras av sådana namn. Behövs bara någon skada till så står bänken på plan. Det funkar väl med enstaka spelare mot vissa lag, som Eastmond mot Bolton. Omgivningen kan lätt täcka upp för eventuella misstag (ofta baserade på orutin) och det är väl inspirerande för honom att försöka ta chansen och få känna på allvaret. Nån gång ska ju barnen ta över och någon gång måste första stegen tas. De ska matchas lagom och inte känna att de bär klubben på sina axlar. Alla kan inte gå in och dominera som Fabregas gjorde när han var 17. Han hade faktiskt support från spelare som Henry och Gilberto plan dessutom. Man kan inte förvänta sig att Eastmond ska få samma stöd av Ramsey, Denilson och Walcott som själva behöver känna visst stöd.

Så Gibbs är långtidsskadad han med? Hade jag glömt.

2010-01-21 20:31
Dessa 2-3 veckorna som väntar framöver nu kommer bli YTTERST intressanta...
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2010-01-21 21:15
Evo -

“It wasn’t. The damage done on the bone was too much.

"He now needs a little bone transplant and that takes him out for the season.”

Dom trodde den första operationen skulle räcka, men det gjorde den inte.. Så det är nyheter, inget som man kan ha glömt än.. :)

Men det är sjukt.. Riktigt sjukt.. Frågan är hur man skulle ställt upp med arsenal med en full elva.. Min elva är väl såhär någonting, tänk vad underbart att ha dessa spelarna med nu dom närmsta veckorna =(

--------------fabianski---------------

sagna-gallas-vermaelen-clichy
-----------------Song------------------

-------Fabregas-Diaby/Rosicky---

Nasri --------------------- Arshavin

-------ROBIN VAN PERSIE-------

Bänk: Almunia, Eboue, Gibbs, Djourou, Walcott, Eduardo, Denilson, Vela, Bendtner, Ramsay, Wilshere..

Jävligt stor bänk.. Men jag menar.. Det kan se så myycket bättre ut..
be the change

2010-01-21 21:48
1:a i ligan och ni klagar fortfarande?

Visst ni har risigt skadeläge men uppenbarligen inte SÅ risigt...
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR
Moderator

2010-01-21 21:49
Kan det vara ren otur att det ser ut såhär år efter år för Arsenal undrar man då?

2010-01-21 22:02
Bagheera

Sant. Men man undrar vad ett fullt lag skulle klara av.

Ramuz

Det känns otroligt .. Typ någon Chelsea supporter som är läkare hos oss :<
be the change
Moderator

2010-01-22 00:22
Nu missar tydligen O'Shea resten av säsongen för övrigt.

2010-01-22 02:12
Fan. Hoppas verkligen han är tillbaks mot United.. Fifan.. Diaby som har växt nu..

Det hoppas jag med :) hehe
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-22 02:31
Du, Diaby gör inga självmål längre. Och han har verkligen utvecklats, desamma med Song som blivit ett monster.. Men vet inte när han kommer hem
be the change
Admin

2010-01-22 09:55
Diaby har spelat riktigt, riktigt bra senaste tiden. Bollen liksom klistras runt hans fötter och hans långa ben når över hela mittcirkeln. Han ser ganska långsam ut men lyckas på något vänster ofta ta sig ur någon tilltrasslad situation med två spelare runt sig.

JackVegas-

Bentransplantation? Vad fan... Jag vet att det finns nåt riktigt bra barnsjukhus i London. Peter Pan-nånting... Han kan väl söka vård där? Personligen börjar jag verkligen hoppas att jag aldrig någonsin behöver söka vård om jag befinner mig i England. De skulle väl amputera en bruten handled.

Något annat som väcker oro är Jack Wilshere. 17 år, supertalang och skadad. Ingen bra början på en professionell karriär. Vet inte hur omfattande skadorna är eller har varit, men bara det faktum att säsongen kantats av skador är inte bra för utvecklingen. Trodde vi skulle få se honom tillsammans med Ramsey en hel del denna säsong.

Och alla Gooners som beklagade sig över Ljungbergs skadebenägenhet. Han spelade iaf när han var skadad och ser man tillbaka hade han en spelstil som slet mycket hårdare på kroppen än vad dagens spelare har.

2010-01-22 14:00
Ljungberg har ju smittat av sig på hela truppen. det är ett jävla vansinne med alla dessa skador. några ligger inte arsenal bakom dock. van persie gick ju sönder i en jävla träningslandskamp men resterande verkar vara byggda av lego. oavbrutet... en-två veckor här. för varje match tappar vi 3 och får tillbaka 2 och det börjar ju verkligen ta slut på reserverna nu. det enda som känns skönt är att mittbackarna har spelat alla pl-matcher, jag tror inte det finns en enda chelsea eller united fan som inte hade dansat av lycka när vi byter in silvestre eller senderos. campbell skulle ju debuterat till helgen men verkar ju ha dragit nacken ur led eller nått så vi får väl se honom i april också till slut.. jesus. det är bara gallas, vermaelen och arshavin som kan spela småskadade, tillsammans med sagna som har sin axelskada som är anledningen till att han inte kastar inkast.

Damien
visst, jag håller med om att gallas ska ha ett gult kort men i övrigt är det precis som evolution skrev inte där bolton tappar momentumet. och ska man gnälla över sånt i efterhand så skulle inte taylor som gjorde straffmålet ha spelat med tanke på hans efterslängar på fabregas från förra matchen.

och "anti-united-kampanjen" är extremt tramsigt att ta upp. united får extra minuter på stopptid, uteblivna straffar mot sig, uteblivna kort och billiga/vanliga straffar där andra lag inte får ett skit.

men visst domarna har inte direkt rosat marknaden i år.

Bagheera
det är ett jävla under att vi ligger 1a i mina ögon. vi har haft fruktansvärd tur att chelsea och united tappat massa lätta poäng.

2010-01-24 13:03
Fan va trist att jag missar matchen mot stoke idag... Får sikta på se milan-inter ikväll istället ....
be the change
Moderator

2010-01-24 13:05
Hörde jag 4 mål?

2010-01-24 17:27
Stoke! underbart.
 9-1
Moderator

2010-01-24 17:33
Ojojoj, är det en riktigt bra helg som håller på att gå till ända!?
Admin

2010-01-24 17:54
När det gäller förluster i FA-cupen så håller jag käften i år... inga pikar åt någo håll, deal? ;)
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2010-01-24 19:43
fuck that:)
 9-1

2010-01-25 04:01
Lämna FA Cupen till Chelsea, alla vet hur lyckliga dem blir när dem vinner den.. Vad var de dem hade förra året när dem vann semifinalen, champange o grejjer? Tror dem förväxla matchen med en CL-final..

2010-01-25 07:59
fa-cupen är RIKTIGT stort i england med all tradition bakom.
 9-1

2010-01-25 08:15
JP
eller hur.

det är ju skönt att vi gör en riktig skitmatch istället för att åka ut på otur. jävligt synd att vi tycker att vi måste vila bästa laget i en bortamatch mot stoke. även om brittania numer går under namnet Spa-Stoke så är det ett helvete att spela där och det suger pung att åka hem utan vinst.

vi förtjänade dock inget och därför ska vi inget ha. och med lite tur så kan vi om en månad stå och peka på förlusten och säga att bättre vi förlorade mot stoke än att vi förlorade mot villa, united, chelsea och liverpool i ligan. så grabbarna har ett jävla jobb framför sig för att göra sig kvitt den här skiten.

2010-01-25 13:18
Missade ju matchen, men alltid tråkigt att förlora. Läste att fabianski var väldigt svajjig där bak..

Men det känns skönt att det var i fa-cupen och inte i ligan..

Och förresten, ska leeds skrälla och slå ut spurs nu oxå?:)
be the change

2010-01-25 14:31
Ja den risken är riktigt stor, jag ser Leeds som favoriter. Alla lag vi möter är favoriter just nu, kom tillbaka Lennon!
 9-1

2010-01-26 10:17
Tottenham
jaha, så Lennon är alltså skillnaden.. utan Lennon sämre än League 1 lag, med Lennon tia i PL, knappt lönt att ha roligt åt det..

2010-01-26 10:42
Men mike så känner jag lite ibland, men då gäller det 10~ spelare.... haha
be the change

2010-01-27 18:00
Fan att astonvilla - arsenal krockar med city-united matchen.. lite trist....

får bli att kolla på arsenal sen när den e slut se sista kvarten av manchester derbyt
be the change