Moderator
2010-02-04 10:16
Det är la gött, pompey förlorar igen och ska inte ha någon chans att ta poäng på lördag!
time isn't wasted when you're getting wasted .
Arsene Wenger, Alex Ferguson, Rafa Benitez and Harry Redknapp sitter på puben och tar ett par öl tillsammans. Redknapp går till baren och beställer en omgång till, fast bara en öl till honom själv. Wenger säger till honom: "vad är det som händer, vart är våra öl?" Redknapp säger: "ledsen grabbar detta är 5:e rundan och ni era nollor är ej med i den!!"
9-1
Tottenham Hehe, jag kan en bra också:
Wenger, Ferguson, Benitez och Redknapp tar en öl ihop, och så säger Redknapp: "Min klubb har inte vunnit ligan sen 61." ... oh snap, I didn't!
;þ
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
:) Well, för att släppa dåliga skämt och FA-cupen bakom oss så har vi en verklig sexpoängsmatch mot Villa till helgen. Modric och Palacious vilade igår så de komemr utvilade. Bentley har funnit sig till rätta nu och gjort två riktigt bra matcher irad, kul som faan när Lennon är skadad. Bale är kraftig på gång han också, antagligen våran bästa spelare just nu. Defoe hittar målet igen och Gujdhonsen antagligen med på bänken på lördag. Jag ser med tillförsikt fram emot detta, tror vi vinner med 3-0.
9-1
sp*rs vinner med bale i laget???? något måste gått snett på riktigt...
Skulle du sett senaste matcherna med Bale i laget skulle du bli rätt imponerad. Han äger vänsterkanten totalt, lätt den mest tekniska och dribblingssäkra vänsterbacken i PL. Defensivt har han mer att lära, men han är 20 år vilket man lätt glömmer. Potentialen är ENORM.
9-1
Tottenham lätt den mest tekniska och dribblingssäkra vänsterbacken i PL. Nu är jag lite bias här, men really? Evra är en betongklump då eller?
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Moderator
2010-02-05 09:19
Haha, exakt samma tanke dök i mitt huvud där!
Jag hade Evra i bakhuvudet, han är rörligare och något snabbare, Evra alltså. Men tycker nog Bale är skarpare på att ta sig förbi man mot man. Well smaksak, Bale har en del att bevisa innan han kan nämnas som lika bra som Evra. Men ta gärna en titt på Bale i morgon mot Villa så kommer ni förstå hans storhet.
9-1
visst har han gjort ett par bra matcher, förra säsongen också för den delen, men det har varit mer regel än undantag att satsa pengar mot sp*rs när bale spelar. det är nästan som att utnämna diaby till en av ligans bästa mittfältare, han gör monstermatcher ibland och sen kan han vara hur dålig som helst.
Kan du din fotboll - vilket du kan, så vet du att en ung spelare är rätt beroende av förtroende och tillit. Skoja det satt sig i skallen på honom när han hade sitt dystra facit emot sig. Dessutom så lirade Ekotto stabilt och höll Bale från startelvan. Nu lyser det självförtroende i Bales ögon. Se upp villa! Ni har ju själva Traore som är en liknande spelare, dock stagnerat något i sin utveckling va?
9-1
...Så fick Terry sitt huvud avhugget av Capello. Men ack så skönt att en Unitedspelare tar över bindeln!
Bitches Ain't Shit
5-0 och mer anti-glazer protester från läktaren. Funkar bra de här :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Traore... ja vad ska man säga om honom.. vet inte om han är bra eller kass, han har inte visat något enligt mig. våra vänsterbackar har varit skadade oavbrutet denna säsongen och ingen har varit bra. du har helt rätt ang. förtroende etc.
hahaha säger inget, patetiskt att det bli 0-0. total monsterdominans
9-1
Fan vad jag är besviken, finns inte ord. Så besviken fy fan
9-1
Moderator
2010-02-07 01:27
Hattrick i självmål då! It's on!
En hundring på 2-1 till Arsenal, satsade med hjärtat idag :)
Bitches Ain't Shit
Moderator
2010-02-07 17:36
Tänkte precis säga att jag var imponerad av Arsenals försvarsspel idag, så släppte dom in andra baljan, men är fortfarande lite imponerad över pressen dom visar. Göttgött nästan iallafall!
hoho det finns ingen som drogba.. vilken hjälte. ser fram emot hatrick nu i andra! får inte glömma chec. otroligt målvakts spel i första
"life's a garden, dig it."
Skjut dig själv drogba
be the change
Moderator
2010-02-07 19:21
Det känns som det är i de lite större matcherna man verkligen ser att Arsenal saknar van Persie eller en riktig striker. Men Chelsea är förjävla bra också.
Fan vad gött att se att de andra lagkamraterna står bakom Gerrard.
Don't!
Fan vad gött att se att de andra lagkamraterna står bakom Gerrard. Måste ha missat nåt.. vem har han misshandlat nu då??
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Som vanligt fungerar det skitbra fram till straffområdet. Men, som jag klagat över sedan van Persie skadade sig, har man ingen anfallare går det inte att göra mål. Eller, det går ju, men när Chelsea vet att det inte finns någon anfallare att täcka kan hela försvaret fokusera på mittfältet och då blir det svårt att ens komma till skottläge. Nu var Arsenal förvisso närmare än mot United och hade Arshavin bara........ Att man inte ens lyckades låna in någon anfallare, nästan vem som helst hade ju dugit, så hade man åtminstone nån att slänga in istället för formsvaga och halvskadade spelare som Bendtner (som faktiskt ändå skapade något när han kom in för en gångs skull). Ett lån hade varit en billig lösning även om det floppat. Fan vad van Persie är saknad. Ett helt annat Arsenal utan den där ettrige jäveln och hans grymma vänsterfot. Låt Villa gå fri!
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Evolution vem som helst hade dugit??? knappast så man tänker i arsenal. långsiktighet hela tiden! sen undrar jag vem vem som helst kulle vara... och vem man kan låna in som skulle göra mål på cech. precis som förra mötet, arsenal spelar fotbollen och chelsea gör målen. drogba är ett jävla djur. i princip tre skott på mål varav 2 går in och ett i ribban. försvarspelet i kontringarna är lika värdelöst som alltid. jag säger inte att almunia ska ta något av det han släpper in men trots allt är det så att någon gång måste han göra en omöjlig räddning.. bara stå i vägen som cech. arshavin i första halvlek skrev jag upp mål på sålänge bollen hade träffat mål men det är fan en omöjlig räddning. en rad räddningar i andra kan lika gärna gå i mål. almunias spel med fötterna är fan som att se sig själv på en sjumannaplan för 18 år sen när man hade inte kraften att få upp bollen över huvudhöjd när man rensade (och mitt ut i plan dessutom...). sen är det lamt framåt också men vi borde gjort mål. vad gör nasri? förrförra året mot united piskade han upp ett sånt läge i krysset mot united och nu har han lärt sig the arsenal way och ska dribbla två till innan han skjuter. arshavin är inte riktigt i form, har inte varit det i år, walcott är ett enda frågetecken medan Diaby verkligen ska ha cred för han var bra. fabregas är lite bättre än alla andra i arsenal och det märks när ingen är med på hans tankar. att vi har problem emd drogba bakåt är inte direkt en nyhet heller.
TopDogz147 Haha! Men det blev ju ett litet tjafs mot Everton.
Don't!
Säger bara som Lorenzo Medici säger i Euro Talk... Hade Drogba spelat i Arsenal hade de vunnit ligan. Sjukt att det är så svårt för Arsene att köpa in en duglig striker, speciellt med det ögat för spelare han har. Vad jag vet har Arsenal en grym ekonomi? Men man betalar fortfarande arenan.. Kanske är där det brister.
Hej Sportforumet! Det var längesen jag var inne på Whoa och skrev. Oroa er inte, jag blir inte långvarig. Jag vill bara säga att jag blir så enormt trött på snacket om Drogba. ALLA som tidigare påstått att han är överskattad hyllar nu honom till skyarna och kommer med påstående som ovan - "Hade Drogba spelat i Arsenal hade de vunnit ligan". Vilket jag anser vara ett totalt ologiskt påstående. Vad menas med det egentligen? Att Arsenals trupp är starkare än Chelseas (minus Drogba)? När Drogba inte medverkar så agerar mittfältarna anfallare och spelsystemet förändras, vilket även det fungerar för Chelsea. Det ger utrymmet för yttermittfältarna att ta sig in i straffområdet, och ni såg ju hur det fungerade mot t ex Sunderland (7-2). Arsenal räcker inte till helt enkelt och jag tror inte Drogba skulle göra någon märkvärdig skillnad där eftersom mentaliteten är helt annan. Där finns ingen press på varken spelare eller tränare att vinna matcher, att vinna titlar. Och trots att det börjar bli klyschigt så är det ju faktiskt så att samtliga spelare där borta inte har rutin. De som har rutin har ingen form (Almunia t ex). De få som har rutin och form är tyvärr dem som kommer att lämna snart också (exempelvis Fabregas). Chelsea har vunnit med 5-0 i mål mot Arsenal denna säsong och det säger en hel del om rutin och press/styrelseförväntningar. Chelsea hade matchen precis där dem ville ha den, hela matchen igenom, och sånt behövs inte speglas i press framåt utan snarare tilltäppt bakåt och genomtänka löpningar av kantspelare. Men jag förstår er, det är klart ni är bittra. Stort prov mot Liverpool snart och jag hoppas verkligen Arsenal plockar den så Tottenham får en chans att klippa Liverpools CL chanser.
frankie välkommen tillbaka. först och främst: ingen press på sig? varje dag publicerar arsenal själva artiklar på sin hemsida om hur gärna vi vill att vi ska ta en titel, vinna toppmatcher etc. arsene wenger är en av de absolut sämsta förlorarna i världen och vill inget annat än att vinna. däremot vill han vinna på ett sätt som kanske inte stämmer överens med verkligheten nämligen genom att spela snygg fotboll, eller för all del spela fotboll. rutinen kan jag gå med på även om jag tror att cesc stannar, men jag tror det är rutinen att vinna titlar som behövs och bästa sättet att skaffa sig den rutinen är att just vinna en titel. att förväntningarna hos media och andra lags supportrar är lägre än hos oss själva beror väl på att vi inte smäller £XM på spelarköp eftersom det går mot våra principer. och ska vi tvunget köpa en spelare ska han tillföra ngt. vid varje transferfönster kommer det fram en helvetes massa namn som kanske skulle kunna göra mål i arsenal; carlton cole, kenwyne jones, chamakh, gignac osv. men de har priser på sig som är helt orimliga eftersom de aldrig har levererat i ett storlag eller ens levererar tillräckligt ofta i sina egna lag. hade vi köpt dzeko hade det varit gjutet, så även med david villa, men få just dessa spelare kräver oerhört mycket. och sen att arsenal hade vunnit ligan med drogba... tja sätt en av världens mest formstarka spelare som gör 2 mål på 2 målchanser plus dundrar en frispark i ribban från 26 m i ett lag som har all fotbollskunskap i världen men saknar fysisk styrka och någon som gör mål på sina chanser... ingen svår ekvation att få ihop till en titel enligt mig. om drogba spelade i arsenal hade inte chelsea haft drogba och därmed hade de blivit av med ett antal mål per säsong och kanske utmanat mindre till titeln.. well
Arsenal borde väl kanske ändå fråga sig varför just strikerpositionen ser ut som den gör? Menar, Arsene verkar ju ändå inte prioritera den. Har jag fel?
mike: Ja, i stort sett vem som helst hade som spelare anfallare hade nog räckt. Visst är laget kanske inte lika starkt som för 5-6 år sedan när Robert Laul hade kunnat ta plats i startelvan utan att laget försvagades nämnvärt. Som det är nu är det ett stort hål precis framför målvakten. I övrigt ser det starkt ut. Långsiktligheten kan man fokusera på till nästa säsong. Då är van Persie tillbaka och man har hela våren samt sommaren på sig att spana in något nyförvärv. Under den tiden skulle man gott och väl kunnat chansa lite och låna in en spelare. Det kostar inte mycket och man binder inte upp sig på allt för lång tid. Europa är stort. Nu kanske det är fel väg att gå men det sägs ju att Henry har haft lite ont om speltid under säsongen och hade ett lån varit helt omöjligt? Fel är det inte, han kan Arsenal innan och utan och en återkomst skulle mycket väl ha kunnat lyfta såväl Arsenal som Henry. Trots policyn att inte återvärva eller värva allt för gamla spelare. Ett halvår går bra.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
_mike Jag köper det du säger men det finns en del förklaringar till det mesta också. Jag vill mest klargöra att ordet "press" och "strävan" inte är i närheten av samma sak. Självklart VILL laget och Wenger vinna, styrelsen VILL ha titlar. Men "press" kommer in i bilden när laget har dokumenterade förväntningar på sig, vilket varken Wenger eller spelarna har. HADE dem haft det så hade Wenger blivit kickad för längesen. Ta Avram Grant som ett exempel, han tränade Chelsea till Champions League final, final i liga cupen och någon poäng efter United i Premier League. Ändå fick han sparken för att han inte 'räckte till'. Värdefulla spelare blir sålda eller nerflyttade när dem inte presterar. Det är press. Ett komplett lag ska inte vara i behov av en viss spelartyp (Drogba t ex) för att ta poäng, det är ungefär det jag ville framföra med det första inlägget.
FrankieLamps Min mening är inte den, det var mer ett desperat försök att visa hur en bra striker hade gjort så stor skillnad i Arsenal. En sådan som kan ta sina chanser, skapa chanser själv och framför allt göra mål på dem få chanser man får. När Van Persie är skadad finns det inte så mycket sådant. Måste finnas någon som kan göra sig större än laget och istället för att dribbla eller passa en sista smälla den i nättaket. Sen att Chelsea numera är en vinnande maskin pga Mourinhos bygge är ju ingen som säger emot ;)
Priyan Jo han har frågat sig och han lovade i princip att köpa en striker i januari. Sen fick han inte tag på någon som han tyckte dög och sen började Bendtner komma tillbaka och så helt plötsligt var det slut på tranfserfönstret. frankieLamps det du är inne på är hur man styr en klubb. det finns dokumenterade målsättningar om att vinna titlar både från ledning och manager, däremot sköts arsenal i mångt och mycket av arsene wenger och hans principer vilket lovordas från styrelsen. chelsea är i en helt annan sits där tränaren inte har ett ord med i laget och om han skulle vilja ha det så blir det maktkamp på hög nivå. grant är väl ett ovanligt dåligt exempel på prestation kontra förväntningar. grant var en nödlösning som inte som man kunde skriva av samtidigt som han skrev på. våra klubbar sköts olika och visst arsenal har inte vunnit ngt sedan 2005 men är, efter united, premier leagues mest framgångsrika klubb. och både united och arsenal har haft tränare som varit där i 13 år eller mer. hade "sparka efter en säsong" varit ett smart sätt hade varken united eller arsenal varit där de är idag. sätter man allt i en marknadssituation och kollar på det ekonomiska klimat som finns gentemot framgång på fotbollsplan så ligger arsenal divisioner ovanför både chelsea, united och liverpool. sen håller jag med dig om det kompletta laget. utan skador (och med en bra målvakt) hade vi haft det, med hälften av vår skadelista tillbaka hade vi haft det men så är inte verkligheten... vilket suger pung. evolution vi behöver en målvakt som inte är livrädd för bollen. att låna in en spelare är för mig som att plocka upp en junior eller ge en reserv speltid. visst henry hade varit något men vem vet hur han håller för plspel? det finns säkert anledningar till varför han inte spelar i barca. luca toni är väl den enda inlånade spelaren som hade fungerat, man kan itne bara ringa en annan klubb och be att få låna en av deras bästa spelare. det som är rimligare är just att låta de som finns spela in sig i rollen. kanske får vi igen det till nästa säsong eller så gör vi en sjukt bra slutspurt. allt var kört i november sedan tappade chelsea och united poäng mot fan vet vilka lag så chansen att knapra in finns kvar även om man måste vara jävligt optimistisk för hålla med
mike_ Det du säger har du helt rätt i. Att klubbar har olika tillvägagångssätt är det ju inget snack om. Jag tänker mer på att Arsenal, som är ett av de framgångsrikaste lag i Premier League sedan det grundades i stort sett, inte har de marginaler som krävs i dagsläget för att kämpa om större titlar. Europa har ett par lag som alltid kommer dra sista strået över Arsenal om mentaliteten fortsätter. JAG tror inte att Arsenals långsiktiga tänkande kommer att gynna dem. Jag baserar väl mest den tanken på orutinerade spelare har svårt att vinna titlar (minus i finansieringen) som senare utvecklas och säljs (plus i finansieringen). Vilket jag tror är ett stort hamsterhjul. Som sagt så är det min tanke och jag påstår inte att jag har bättre koll på Arsenal än ledningen har, men jag kan inte hjälpa att tänka såhär för jag ser ingen annan utväg i det hela. Wenger är för bekväm i sin roll helt enkelt och jag tror att han skulle kunna ersättas av någon med ett annat tänk.
Blir de ännu en 4 - 4 match imorn? Fan vinner Liverpool imorgon så är dom bara 2p efter Arsenal...
Vi är överallt!
frankieLamps aight, jag förstår dig. och visst har man själv tänkt igenom vad som händer med klubben och om det skulle gynna oss om wenger lämnar. det känns jävligt sjukt på något vänster.. från boring boring till scoring scoring och vad fan är nästa? jag tror inte det finns någon som kan leda arsenal bättre dock. går wenger så går cesc, går cesc måste det köpas in en överjävlig mittfältare plus en tränare som ska ta över wengers bygge utan den viktigaste byggstenen. jag har svårt att se vem som skulle göra det det finns visserligen några.. kanske skulle guus hiddink funka, eller så vågar man sig på en satsning med bergkamp (som inte flyger och därför kan man skriva av honom vid lång bortamatcher, åka tåg till ryssland känns lite väl överdrivet). det känns alltid lika fattigt att säga det men nästa säsong med ett par nyförvärv, en back en målvakt och en striker så kan vi vinna förutsatt att vi inte säljer av spelare. champions league är vår chans i år, det har jag sagt sedan i oktober och kan vi klara oss igenom porto och sedan slippa möta engelskt motstånd i kvart så tror jag vi har en grymt bra chans till vinst.
Riktigt kul för Elm den äldre att få näta i PL... Hoppas att han kan fortsätta att producera.
www.fucksolar.com FUCK SOLAR
mike_ Ja, det är sant som du säger att Arsenal kan riskera ett par spelare vid ett eventuellt tränarbyte. Vi får se vad ledningen tar för beslut när säsongen är över. Arsenal är en storklubb så lösningen FINNS ju där. Jag håller i alla fall på er i mötet mot Liverpool!
frankieLamps :) ja det hade varit roligt att slippa pool i cl nästa år. sen hoppas jag inte direkt på att sp*rs tar fjärdeplatsen men det är väl ingen risk :P för övrigt tycker jag att man bör lyfta publikinsatsen mellan chelsea och arsenal. chelseas hemmastöd var grymt med hela terry grejen och arsenals bortaklack gjorde bra ifrån sig och plockade fram en bengal... fan det har nog inte hänt i pls historia :P
arse*al och klack? Nu får du sluta röka crack.
9-1
Viktig match som fan ikväll.
be the change
Tro det eller ej. Första halvlek mellan arsenal-pool har varit ett riiktigt jävla sömnpiller
be the change
Viktig vinst, fyfan. United får kryss.. Och förhoppningsvis loosar Chelsea!!! Vi är inte långt borta!
be the change
OCH SPURS FÖRLORADE JU OXÅ!!!!! underbar onsdag
be the change
Fy fan, jag är riktigt besviken att vi förlorade mot Everton. Minst sagt svagt att tappa en 1-0 ledning så här långt in i ligan. Var det någon som såg matchen och kan kommentera vad det var som gick så fel? Kom själv precis hem från jobbet så jag såg med andra ord bara resultatet. United tappade som tur var poäng också men jag gillar inte att Chelsea låter dem komma så nära inpå. Särskilt inte med så tunga bortamatcher framför oss. Hur som helst, någon som såg delar av matchen?
franke såg bara sista kvarten men chelsea kom inte till även om man hade lite småchanser. tydligen missade saha en straff också bara för att göra avslutningen extra roligt. gott att slå pool igen, viktigt att sätta igång maskinen nu och inte släppa poäng. helt ärligt så ska vi inte tappa mer än 6 poäng på resterande matcher. man kan knappast tro på att vi ska vinna ligan men man kan alltid hoppas. tottenham arsenal + bortaklack = sant, riktigt bra faktiskt!
tottenham-wolves 0-1, 0-1. Vi är såklart värda en fjärdeplats med resultat som dessa.
9-1