I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Premier League 09/10

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2010-04-15 00:24
finns inget att säga... det här var bara piss. jaha.. första gången jag förstått och upplevt hur det är att få stryk i ligan av den efterblivna kusinen från landet... skönt att det är en massa år mellan tillfällena i alla fall. man hade ju blivit helt jävla dum i huvudet om man råkat ut för det varje säsong, då hade man inte stått ut med sig själv.

näe jag e int bitter

vi ses nästa säsong, ska bryta ihop och komma igen. lär väl ta sina veckor, med lite tur så är man arbetslös också så att livet verkligen leker.

2010-04-15 08:21
Efter lite distans till matchen nu så känns det bara jävligt bra. Första halvlek får vi ledningen genom ett drömmål men sen tar Arse över spelet rätt markant, dock utan att skapa någonting egentligen, mycket bolltrillande. Över mitt huvud att de väljer att förlägga nästan allt spel på våran starkare vänsterkant, hade man spelat mer mot Kaboul/Rose hade det kunnat sluta illa.

Andra halvlek startade precis som jag hade trott fast tvärtom. Vi tar tag i taktpinnen och är det klart bättre laget, smart byte av rödnäsa där han tar in Bentley istället för Rose. Kvarten kvar och allt är lugnt, sen byter Arse in Van Perise och då börjar det hända saker. Jag tror nog ni hade vunnit titeln med honom hel, en av få spelare jag uppskattar hos er. Men premier leauges bästa målvakt sätter stopp med några sinnessjuka räddningar. Gomes spel iår har varit helt sjukt.

Sen får man inte glömma att hylla Ledley King, killen är fotbollsinvalid och kan inte ens träna. Han får välja sina matcher när smärtan inte är för stor, och hur bra är han inte? Skulle han vara hel så är han en back i absolut världsklass och given startman i ett landslag, och här ser jag inte med blinda Spurs-ögon.
 9-1
Admin

2010-04-15 10:10
Det enda jag tänker minnas är van Persies inhopp. Som Tottenham säger, med honom i laget hade Arsenal förmodligen vunnit PL. Tror även att matcherna mot Barca sett HELT annorlunda ut. Det är spelaren och spelartypen som saknats mest i år; hal i straffområdet, ett mäktigt skott, bra i alla vinklar och hittar de där skottlägena. Vi ska inte ge van Persie någon frälsarstämpel men han är den där sista pusselbiten som saknats i lagbygget. Tror även att Bendtner, som börjat slå igenom på allvar nu i slutet av säsongen, kommer gynnas av van Persies närvaro. Till skillnad från Eduardo ur form och Vela som inte tar chansen än samt mittfältarna som fått vikariera.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2010-04-15 11:25
det känns jävligt bedrövligt att arsenals bästa spelare i matchen är sol "jag-är-35-och-om-allt-gått-rätt-till-hade-jag-spelat-i-league-one" campbell tillsammans med robin van persie som tränat en vecka med laget efter att ha varit borta i 5 månader plus att han spelar typ 20 minuter.

ja vi hade skador på spelare som i princip är bättre än alla sp*rs motsvarigheter men det vi har på planen ska fanimig vara tillräckligt för att matcha sp*rs. vilket vi inte gör stora delar av matchen.

och skillnaderna på målvaktssidan är brutal. förutom några straffräddningar denna säsongen gör almunia en (1) riktigt bra, jämn halvlek (mot barca) och det räcker inte om man vill vinna något. hans totala brist på auktoritet i eget straffområde är avgörande. varför boxa en hörna som vilken championshipmålvakt som helst hade fångat med bästa handen bunden bakom ryggen? borde man försöka köpa Lloris? inte en målvakt som plockar ner hörnor direkt men det kanske han kan lära sig. almunia är det bara att skicka vidare uppför seven sisters road till sp*rs som kan ta del av lite mer förlorarkultur.

och silvestre... för gammal? -tydligen inte. för dålig? -ja, och har varit det i flera år. när man ska trycka in en kvittering med fem minuter kvar kan det underlätta om inte en mittback får för sig att passa bollen till motståndarnas anfallare så att vårt uppflyttade lag får backa hem med allting. det misstaget i sig ledde till minst 2 hörnor och fan vet vad.. kraft som skulle läggas offensivt blev till nån jävla överlevnad defensivt. pensionera omedelbart!

dags att köpa! målvakt och mittback måste vara prioritet nu. det är bud på att köpa 2 mittbackar.

2010-04-15 13:19
Word....

Och RvP första touch igår ... Fifan. Den bollen han tog ner vid mittplan fifan va snyggt.

Undra bara om Wenger får tummen ur och gör något åt almunia, han borde ju inse att det är något som är fel.. Och Almunia borde inte bära kaptensbindeln när fabregas är borta och RvP inte startar, ge den till sol/vermaelen/clichy istället..
be the change
Admin

2010-04-15 13:31
Vet inte om det behövs fler mittbackar i dagsläget. Det hänger på huruvida Gallas stannar eller inte och om Djourou håller måttet. Vill minnas att han var på gång förra säsongen men det kanske är inbillning. I den bästa av världar kan Djourou vara med och konkurrera om en plats alternativt bli en pålitlig backup samtidigt som Gallas stannar. Då har Arsenal tre bra mittbackar och då ser jag gärna en förlängning med Sol. Vet inte om det är av sentimentala skäl men jag tycker han förtjänar det. Med sparsamt matchande är han en pålitlig backup som kan gå in i vilka matcher som helst men kanske gör sig bäst i "enkla" matcher när någon av de ordinarie behöver vila eller är avstängd. Hans krigarinstinkt är ovärderlig. Utöver det kanske det finns någon intressant yngling som är redo att ta steget in i laget.

I den bästa av världar som sagt.

Målvakt däremot behövs. Almunia övertygar sällan och Fabianski tog aldrig chansen när han fick den. Ser hellre en delvis övertygande Vito som andremålvakt bakom något nyförvärv. Vito kan vara en man för framtiden men är vad, 22 år gammal? Den svårstavade polacken Wojciech Szczesny sägs vara en otrolig talang och kanske är det han som ska vara backup. Men det här vet vi kommer inte att ske, och Wenger har säkert rätt i slutändan, som han brukar.

Tycker även att en anfallare behövs. Uppsättningen duger på papperet, men van Persie är en glaslirare tyvärr. Hur lång tid ska Eduardo få för att komma in i någon slags målform? Och när ska Vela slå igenom? Två alldeles för stora frågetecken.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Moderator

2010-04-15 13:33
Vet inte hur det varit med kaptensbindeln innan, men kan tänka mig att han ger Almunia bindeln för att han faktiskt ska höja sig några nivåer och ta för sig mer. Van Persie var jävligt vass det lilla han spelade, blir farligt nästa år om ni har hela laget kvar.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-04-15 13:42

2010-04-15 13:43
Evo

Om Chamakh kommer så är anfallssidan lugn. Frågan är om man inte ska sälja eduardo eller ge han en sista chans att komma tillbaks, sen även en defensiv mittfältare? Denilson håller inte som backup för song, vi behöver något som kan stå upp på mitten när song måste vila/skadad.
och in med Lloris eller Akinfeev eller någon bra målis som gör att försvaret inte behöver se livrädda ut..

Och en mittback och sälja silvestre
be the change

2010-04-15 13:43
Man kanske även satsar på att ha med Wilshere i laget nästa år, då kan man sälja Eduardo, om nu chamakh kommer.
be the change

2010-04-15 13:45
Evolution
näe, det måste till en mittback. först och främst har vi djourou som inte spelat den här säongen och som kan bli en bra mittback. då har vi som sagt 3 mittbackar varav gallas snittar 2 månader skadad per säsong. sol kan hålla en säsong till med sparsamt matchande men det känns inte som rätt backup till två skadebenägna spelare (gallas, djourou). som jag ser det har vi 1 mittback man kan lita på, vermaelen, och det är 2 för lite.

det finns ganska många frågor att besvara. varje säsong råkar vi ut för mördartacklingar och vi ägnar alldeles för mycket tid åt att gnälla på domare, FA etc. för min del så är det nog dags spela med istället och skaffa oss en stor ful hårt arbetande jävel som kan sätta lite skräck i resten av pl. det känns så jävla fattigt när cesc, denilson, nasri och arshavin dyker upp för att skälla ut shawcross. fyra jävla monchichis och nallepuh song. campbell är ju bra till detta och även verminator, men det behövs nån på mitten också. köp ett riktigt ärkecepe till nästa säsong!

sen är det sant, van persie betyder alldeles för mycket längst fram. nu har bendtner dock levererat anständigt men om man klockar tiden han tar på sig med bollen jämfört med van persie så skiljer det fan på sekunder. underbart att se igår när van persie tar emot på bröstet och tiondelar senare smäller det med en volley. hade det varit bendtner så hade han varit på väg ut mot hörnflaggan med bollen..

2010-04-15 14:01
Nominerade

PFA Player of the Year

Carlos Tevez
Didier Drogba
Cesc Fabregas
Wayne Rooney

PFA Young Player of the Year

Cesc Fabregas
Wayne Rooney
James Milner
Joe Hart
be the change

2010-04-15 14:11
wayne borde dra hem alltihop... kanske så att de väljer cesc som young player men om nu wayne är där borde han ha det också...

2010-04-15 14:20
Tycker du - Får man fråga varför du tycker Wayne ska ha båda och kanske Cesc på den andra?

Varför ska tex inte Drogba vinna om nu Chelsea vinner Ligan?
be the change

2010-04-15 14:46
Är du imbecill på riktigt? Rooney har varit dominant i ligan iår. Vinner man pris som pl´s bästa spelare och även är nominerad i klassen för unga spelare så ska man självklart vinna den också.
 9-1

2010-04-15 15:24
Om man går efter Statistik, som jag antar att man gör också.

Rooney:

26 mål - och vad, 4-5 assist?

Drogba:

25 mål och 11 assist

---

Den som får höja bucklan borde väl vinna eller..
be the change

2010-04-15 16:01
wayne borde vinna eftersom han har varit absolut bäst och viktigast för sitt lag under säsongen. han styrde upp championsleague på egen hand när det höll på att gå åt helvete och man såg vad som hände när han lämnade planen. han har gjort massor med mål och är själv anledningen till att united kommer topp tre.

drogba är givetvis tuff och har varit bra men inte dominerande på samma sätt i sitt lag.

visst borde wayne vinna båda, men jag antar att det inte är lönt att ge honom båda eftersom det då inte är nån mening med det andra priset. därför bör cesc få det. aight, milner har varit bra i villa men bättre än cesc? knappast. milner jobbar livet ur sig och gör ett antal mål plus assist men tyvärr måste man vara så mycket bättre än vad han är. klart Hart har varit bra men årets unga spelare i jämförelse med wayne och cesc? nej tyvärr, inte en målvakt, det funkar inte så.

som sagt, om inte wayne tar båda så ska cesc ha young player och wayne det stora.

2010-04-15 16:03
Matchen:
Vill först gratulera Tottenheim. Synd att Gomez är en fantom i målet, annars hade det slutat väl så annorlunda. Den stora skillnaden idag, målvakterna.

Inköp i sommar?
Jo tack, en med RIKTIG auktoritet. Almunia får gärna stanna i Arsenal, men han ska fan inte få spela. Köp Mattias Asper.

Back?
Jo tack, en med RIKTIG stake. Tycker inte Gallas håller den yppersta världsklassen vilket behövs för att vinna titlar. Dessutom är han för mycket skadad. Köp Joel Ekstrand.

Mittfält?
Jo tack, en RIKTIG slitare. En som kan båda skrämma och jobba skiten ur en sån som Gerrard eller Lampard. Köp Henrik Rydström.

Anfall?
Jo tack, en RIKTIG måltjuv a la Eduardo när han var i toppslag innan Martin Taylor permanent gjorde han till ett träben. En som inte syns i matcherna, men gör alltid dom viktiga målen. Köp Marcus Ekenberg.

Vem ska vinna PFA Player of the Year?
Varför måste bara en vinna? Så blir inte folk så upprörda när det är så svåra val mellan 2 världsspelare :)
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2010-04-15 17:20
De där inköpen får mer än gärna bli sanning:)
 9-1

2010-04-16 22:37
Ta dom spelarna jag nämnde, och byt ut dom mot deras bättre motsvarigheter, så blir det nog kanon ;)

Btw, kanske (med betoning på KANSKE) behöver bli tvungen att ändra min forumsignatur... :(
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2010-04-16 22:49
Haha Hoffa.
be the change

2010-04-17 03:17
Idag är det dagen som alla mentalt handikappade grannar från norra London pratar tyst om, de viskar inte ens, det gör ont när de tänker tanken. But still, idag är dagen då det lortigaste i London håller på det vackraste som möter det näst lortigaste. Går inte att förneka, eller vad säger ni Evo, Mike, Jack. Många tummar hålls för Spurs idag, våga säg det..försök hahah
 9-1
Poet

2010-04-17 03:31
haha oh the Irony!

tänk om CFC kunde få säkra titeln imorgon.. ågud..
"life's a garden, dig it."

2010-04-17 03:39
Nej vänta lite med det, någon vecka i alla fall. Trots att cehlscums lilla slogan lyder "three point lane" så är jag inte lika orolig som inför mötet med Arse. Men just det SKRÄMMER SKITEN ur mig. Sällan orolig för Chels trots att det är en jävla maskin--jag är inte mer än människa och är nöjd med kryss här trots allt, så länge Man Utd gör sin plikt och slår City. De får hemskt gärna skada Tevez också....åhhh jag kan fan inte sova pga denna jävla fotboll, för mycket spänning nu alltså.

Får bli en långpromenad.
 9-1
Admin

2010-04-17 14:06
Inget förvånar mig längre denna säsong. Skador, borta från titelracet, ledning i ligan trots maximalt poängtapp mot topplagen, tapp igen, otur i CL (missförstå mig rätt alla Barcafans som varit laget troget sedan 09, jag menar att Arsenal aldrig hade chansen att matcha i och med att Wenger knappt hade en startelva tillgänglig inför matcherna). Självklart ligger Arsenals öde numera, delvis, i Sp*rs händer...

2010-04-17 15:42
SCHOLES MITT HJÄRTA!!!!!!!!!!!!!!!!
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Poet

2010-04-17 15:44
Bellamy alltså har han inget i skallen?? den dumma fan ger bort bollen med 30 sek kvar och ett slutkört city orkar inte stå emot ett sista anfall.. vilken nolla! hade suttit så fint för chelsea med x här ! :)

2010-04-17 15:50
Yee Paul Scholes!
 9-1

2010-04-17 15:50
Frost, ska vi ta en bärs och snacka lite Scholes och hur mycket vi hatar Chelsea?
 9-1
Poet

2010-04-17 15:58
tacka bellamy den iq befriade saten. direkt han slog "passningen" istället för att hålla bollen inom laget sista 30sek visste jag att united skulle trycka dit den.. jaja fortfarande i våra händer. blå är färgen !!
Moderator

2010-04-17 17:51
Att jag alltid ska jobba när dom bra matcherna är .. Aja, får sätta mig och hålla tummarna för Tottenham nu! :)
Poet

2010-04-17 18:03
ramuz - Det var faktiskt ingen vidare match, dåligt tempo och få chanser

2010-04-17 18:09
Börjar dra ihop sig. COYS, spöa scum nu och ta en dubbel mot "de sk topp fyra" Utgångstipset dock, 1-1...nu kör vi snart!
 9-1
Poet

2010-04-17 18:16
har 2-2 som tips här borta! tror på målrikt och ett chelsea som inte presterar till fullo pga pressen och för dåligt på att försvara fasta situationer :/ A. Cole bör nog få lira lite idag, det känns gött. defoe, bale för spurs. Malouda Drogba för Blues.

hoppas jag har fel så fel, men har en dålig känsla idag :/

2010-04-17 18:18
Arne Hegerfors ska kommentera, neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej. Kommer nog köra norska kommentatorer.
 9-1

2010-04-17 18:19
* Kul att du tror på Bale som målskytt bubben. Han är inte esset i leken när det kommer till att näta, men du får gärna ha rätt:)
 9-1

2010-04-17 18:20
Tack, men föredrar c+ HD. Men ska det streamas så är det vetlee som gäller, nästan tv-kvalle. Glöm sopcast och allt annat.
 9-1
Poet

2010-04-17 18:22
killen börjar komma upp i åren, han borde lära sig då :D vet bara att han vart bra på sistone därav gissningen

2010-04-17 18:26
Ja han är fan lastgammal, född 89 :) åhh jag är så jävla nervös så jag kan fan inte sitta still. Dock är jag väldigt ödmjuk inför matchen, ska vara en bra förlorare och om vi vinner en bra segrare, nu ÄR DET ON!
 9-1
Poet

2010-04-17 18:34
a han är fan lastgammal, född 89 :)

hehe jo jag är medveten

Dock är jag väldigt ödmjuk inför matchen, ska vara en bra förlorare och om vi vinner en bra segrare, nu ÄR DET ON!

samma från min sida, som vanligt

2010-04-17 18:47
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, fan vad bra vi är. bale som president och fan straffen är det inget snack om. COYS
 9-1

2010-04-17 19:16
Säger Bale, orkar inte mer. Rösten är slut.
 9-1

2010-04-17 19:20
Så där ja gott folk, det va första halvlek. Hoppas alla arse-suporters gillar det de ser :):) Gareth Bale, säg någon vänsterytter i PL som är bättre, och ha belägg för det. Hur Tom och Luka kan radera ut scums tremannamittfält så totalt är en gåta, jag är i en drömvärld just nu.
 9-1
Poet

2010-04-17 19:22
ja vad ska jag säga efter 1a.. Spurs lirar med ett självförtroende som vi inte kan hantera än så länge, imponerande.. men men malouda och drogba i 2a så sitter ju mina mål tips också ;)

först måste lamps och drogba vakna förståss
Poet

2010-04-17 19:24
Gareth Bale, säg någon vänsterytter i PL som är bättre

hehe du har honom i ditt motståndarlag för kvällen man

2010-04-17 19:25
Shit.. starkt av spurs.

Tänk om United kryssar mot spurs och chelsea förlorar mot pool, samtidigt som arsenal vinner mot city.... ne fyfan få inte upp mitt hopp igen.. =P
be the change

2010-04-17 19:28
jag märker hur jag glider iväg och börjar bli dryg medan du behåller lugnet. Jag ska skärpa mig, men det är svårt att vara spurs-suporter:) Mycket möjligt att ni reser er och tar tag i det här. Som matchen mot Arse när vi hade ledningen men va tvåa på de flesta bollar, nu är det tvärtom. Rödnäsan måste ingjuta mod i grabbarna att stå upp sista 45. Kan bli en galen press detta. MEN, ni bytte ut Mikel (skada?) och in med Ballack. Mer offensiv men mindre bollvinnande. Jag tackar gudarna för att Essien är skadad, han är pl´s bästa box to box player med råge.
 9-1
Moderator

2010-04-17 19:34
Onödig kommentar hörru ;'> haha ,

Men är fortsatt impad av Tottenham, sjukt starka. Och Modric, gillar snubben! Aja, nu fortsätter det, Premier League, klart bästa ligan!

2010-04-17 19:58
Bale får Terry utvisad hahaha
 9-1

2010-04-17 20:15
Arse pratar om mittbackar :) vi har en handfull som är bättre än eran bästa.
 9-1