I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Bild tråd] visa mig era Tatueringar!

Övrigt - Blandat

2005-08-12 11:06
Deciew

1. vad ska du tatuera in? om du inte vill skriva d här så kan vi ta d via mess eller så. då kanske jag kan hjälpa dig angående d där med detaljerna.

2. om du inte blir nöjd så e d bara att säga till.

Nouveau :)
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2005-08-12 17:40
Ok here it comes.. Efter första sittningen är det en hel del kvar att göra på den men man ser ändå resultatet.. Have in mind att den är helt pur färsk, svullen, insmord och ett ända stort blåmärke i princip.. riktigt nöjd med den änsålänge och tror att det kommer bli en riktigt bra gadd..

http://img358.imageshack.us/img358/3227/ ..

http://img133.imageshack.us/img133/1568/ ..

http://img201.imageshack.us/img201/1690/ ..

http://img201.imageshack.us/img201/1439/ ..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-12 17:50
joel
är den inte lite sne?

2005-08-12 17:54
Nouveau: Nae bara på kort.. hehe! blir lätt så med lite större gaddar..Beror på att armarna är rundade..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-12 17:56
på bild två ser du att den inte är sne.. tar man kortet minsta snett så ser den ju sne ut pga böjningen.. IRL där man har djupkänsla och så ser den perfa ut..

2005-08-12 18:29
img222.imageshack.us

Ska göra klart på tisdag, blir nog fint :)
Skulle gjort klart nu i tisdags men jag blödde för mkt.
Född för att springa med saxar!<br>

2005-08-12 18:30
Greve-Gurka P1
hur mkt blödde du egentligen?

2005-08-12 18:34
al3 P17

det droppa ner på golvet och skit :P
jag vill göra klart men snubben sa att jag bara skulle blöda ut färgen då..

2005-08-12 21:11
Joel nice :D skitnice.

Greve-Gurka hade du druckit ino 24 timmar innan du tatuerade dig?

2005-08-12 23:25
letar fortfarande någon som kan skissa upp en fet som skilldrar vårt samhälle/på ett kritiskt vis, en bra förklaring - allt looptroop står för å rappar om

2005-08-12 23:33
jennie-is-back

nej, hade inte krökat på typ 4 dar..

2005-08-12 23:50
somsagt, tippsa gärna om någon här på whoa som e duktig

2005-08-13 04:26
Greve-Gurka ok. hm...

dabbe d finns många duktiga. tex Joel. :p

2005-08-13 04:57
Greve-Gurka P1
gjorde det ont där du tatuera dig?

2005-08-13 06:44
Har bestämt mig för att skaffa två nya gaddningar också, förutom dom två jag redan har som jag postade längre upp i tråden.
Iaf, det ska två "19" i skrivstil alldleles ovanför armbågen (på höger överarm då) och "87" på samma ställe på vänster arm.
Plus att det ska vara lite skuggning runt om, och det ska till lite skuggning runt texten på handlederna också.
1987 är ju då givetvis året jag är född, och en vacker dag ska jag tatuera samma år som min son/dotter föds från skulderblad till skulderblad med ett porträtt av bebisen under texten.

Ska boka tid för dom två nästa nu i veckan, om jag orkar pallra mig in till stan och gaddningsstudion. Fyller dock 18 om sisådär 20 dagar, så jag har en känsla av att jag får ett presentkort värt ett par tusen på Left Hand Tattoo i present. ;)

Är inte säker på hur det glir med ryggen än, jag är trots allt minst tio bast för ung för att skaffa ungar i nuläget, men jag slänger upp bilderna på dom kommande på armarna direkt jag får dom gjorda. :)

2005-08-13 06:49
Och BTW, bor i uppe i Norrland så rekommenderar jag er att åka till Piteå (och tatueringsstudion jag länkade i mitt förra inlägg.) och gadda er. Dom tar ganska ordentligt betalt, men är grymt seriösa och båda tatuerarna på stället har vunnit massor med priser och sånt, och är hur grymma som helst. Hemsidan är inte uppdaterad på ett tag, så det är bara ganska gamla tatueringar med på bild. Men tro mig, killarna vet vad dom pysslar med. :)

2005-08-13 06:51
"....ngre upp i tråden.
Iaf, det ska STÅ "19" i skriv...."

Edit av mitt första inlägg, eller nåt. nu går jag och lägger mig.

2005-08-13 06:54
al3 P17

Sådär, gjorde ondare på en del ställen och mindre ont på andra :P

2005-08-13 07:09
Jo, just det, Nån frågade om priser och smärta.
Jag betalade 300:- / handled då jag tatuerade mig, fast olika studios tar ju givetvis olika priser, och den lilla smärta jag kände kunde man nästan garva åt.
Jag hade iofs byggt upp världens mardrömsbild om att det skulle göra superdupermgajätteont just på handlederna och att jag skulle behöva sätta tänderna i ett läderskärp bara för att inte skrika rakt ut, men när han väl började gadda mig kom bara lättnad (för att det enligt mig inte gjorde ett dugg ont, men vissa är ju känsligare än andra.) och nästan en smula eufori tack vare lättnaden (eller hur man nu säger.)

Iaf, när det gör ont producerar kroppen Endorfin (Man skulle kunna kalla det för människokroppens egna morfin), som alltså funkar som smärtstillande typ. Så tatuerar ni er (för första gången då, tillägnat er som fundrerar på en tatuering.) så kommer det göra lite ont i början, men efter tio min kickar Endorfinet i gång och då blir man bara lugn och tycker nästan att det är skönt.
Men gör ni däremot en ryggtavla t.ex., som tar flera timmar, tar kroppens Endorfin slut..... Och DÅ kommer smärtan.

Nån kanske redan nämnt allt detta redan, men isf får kag väl skylla mig själv som pallar skriva innan jag läst hela tråden.
NU kryper jag till kojs, gnatt! :>

2005-08-13 10:56
så, vem är dendära Joel då jenni?

2005-08-13 11:08
Emmson: Fan vad jag gillade din. Den var assnygg. Skulle lätt kunna tänka mig en sån.
www.marysoul.com

2005-08-13 13:19
jennie-is-back: tack för att du informerade om dt där med raur! jag blev så sjukt störd på att hon hade varit och plockat en bild från hennes hemsida.
Video killed the radiostar<br> http://maua.blogg.se/
Battlerappare

2005-08-13 15:04
Greve-Gurka P1
den är ju snyggare så där än när den är helt ifylld (hatar tribals annars)
:c

2005-08-13 17:09
Dabbe läs i tråden så hittar du honom :)

Berger d e INTE Emmsons bild! bilden e snodd från Raur.se

Oompa Loompa hade tänkt leka dum, men sen orkade jag inte. varför sno andras tatueringar typ? hehe

2005-08-13 17:43
Thats mine

Hittade ingen bild bara på tatueringen men men :D
Rock The Beat Entertainment

2005-08-13 17:43
dessutom så står d inte nånstans att de tatueringen inte e hennes. dvs snodd.

2005-08-14 02:06
d borde gå. vem e tatueraren? o var?

2005-08-14 02:38
tatuerade mig på norrköpings tatueringsmässa för ca 6 månader sen.. båsgranne med haidi hey.. Är det hon med det tatuerade skägget? :D
Har 2 polare som ska gadda sig där snart..

Min

Min 2
pop full a beer

2005-08-14 02:54

2005-08-14 03:03
jennie-is-back
hon var riktigt grym!
sen undrar jag, va krävs för att bli en tatuerare?

2005-08-14 03:15
yes.

kan ta några exepel... du bör kunna vara intresserad och kunna rita, skissa, måla etc, du bör vara modig nog att sätta en nål mot folks hud och vara säker på handen, vara seriös med d du gör etc. då kan man gå som lärling.

2005-08-14 03:19
jennie-is-back

okej då tog drömmen slut, IG i bild fan.. tack iallafall

2005-08-14 03:22
al3 hehe :D varför? bild o konst e skitkul ju. :p

FuelDOg d finns bättre :)

2005-08-14 03:43
FuelDOg Doc Forest. d finns några i heidi Hays nivå med. haha nice. d e bra ord d :p eller vänta nu... vilken del av min forumssignatur har du? .p

Redaktionen

2005-08-14 03:47
fe..fe...fe..feeeee...
namaste
Redaktionen

2005-08-14 03:47
...fem hundra!
namaste

2005-08-14 03:50
Simba aha. trodde att d va d andra :p
han kan allt. d e bara d att nu när han tatuerar själv så kör han mest old school och liknande. Heidi e bra. jag har inte sagt att hon e dålig, men bäst i Sverige e hon inte enligt min mening då d finns några som ligger på hennes nivå som tex Cahrlie Nilsson.

fem hundra?

Redaktionen

fem hundra inlägg. ^^
namaste

2005-08-14 03:52
aha :p

2005-08-14 07:24
Simba gör du så :)

2005-08-14 14:04
FuelDog: Man kan ju inte direkt säga att hon är bäst i sverige på tatuering.. Hon är nog bland de absolut bästa i sverige på realistiska bilder och porträtt och så men andra stilar är hon mindre bra på.. Finns många som är mycket duktigare på old school, new school och så.. Hon är en av de absolut bästa inom sitt område men det betyder inte att hon är den bästa gaddaren överlag.. Men grym som fan är hon..

jennie: Ja den blir bra.. Längtar efter att få klart den.. 6 september är nästa sittning.. Längtar som fan..

2005-08-14 17:15
Deciew F18

De är grymma som fan på teds också.. Roger gjorde min och jag blev jävligt nöjd!
pop full a beer

2005-08-14 19:27
jennie-is-back

Jo kul att titta på, men jag suger på att rita, + att mina händer är skit skakiga

2005-08-14 20:01
Deciew F18

Vadå med färgen? Ja roger var den enda på mässan från teds tror jag..
pop full a beer

2005-08-14 22:49
files2.helgon.net

Den gjorde roger. ganska dålig bild men strecken är jävligt tunna och fina i svart. vad ska du ha för färg då?
pop full a beer

2005-08-14 23:45
Kalibr P19

jääääävligr snygg... underbar. real nice man

2005-08-14 23:53
DaBBe

Thx man!
pop full a beer

2005-08-14 23:54
Kalibr P19

den va skit skön mannen!

2005-08-15 00:03
S-I P22
Menar du circle som i målaren circle? Vore f.ö. fett att åka dit, men det kostar ju för oss som bor i jkpg :)

al3 P17
tackar, och bockar!
pop full a beer