I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Galna saker ni trodde som barn?

Övrigt - Vardagsfilosofi

Rappare

2005-06-02 00:12

Galna saker ni trodde som barn?

Skriv gärna om saker ni trodde då ni var mindre, som ni var helt övertygade om att det var så.

Då jag var 6 år var jag helt övertygad om att jag var den enda "riktiga" människan och att alla andra bara fanns i min omgivning för att finnas där.

Fortsätt tråden ; ) kan bli intressant läsning.

facebook.com/idiomatisk - fan page

2005-06-02 00:14
att turtles styrde världen på riktigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-02 00:19
jag trodde pappa var bäst i världen...
What would macgyver do?

på typ allt...
What would macgyver do?

När haf gade min första fylla när jag var 12-13 typ så var jag helt säker på att cigaretter och alkohol var en dödlig kombination.

Jag turades om att röka munbloss och dricka 3.5or för att slippa åka till maria pol.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-02 00:20
Trodde att när farmor o farfar levde så va allting svartvitt, typ att färg va ett nytt påfund när färgtv kom.

2005-06-02 00:31
Jag trodde min brorsa var aslång och va lite småsur på honom för att han inte var basketspelare. Han är 1.80..
Twang System fi de werl

2005-06-02 00:36
jag trodde att bankomaten var ett hål i väggen som gav en pengar när man helst ville..och utifrån detta drog jag slutsatsen att mina föräldrar måste vara de största idioterna någonsin som inte utnyttjade det (alla andra hade ju fattat det..)..detta trodde jag jättelänge och jag föraktade mina föräldrar i åratal för deras otroliga dumhet..

sen trodde man ju på spöken,vampyrer, tomten,gubbar i tv:n,att universum var en citron, att ens nallar blev levande på natten, att onda dockan fanns på riktigt,att det inte gör ont om man slår på samma ställe tre gånger i rad,att alla föräldrar träffas och har en jättestor fest när man är på dagis, att alla lillasystrar är adopterade och allt annat skit som ens bröder hittade på ...

2005-06-02 00:36
När jag var liten så var det en massa afghanska arbetare som jobbade på någon byggplats längre ner på gatan...och jag trodde att om jag cyklade dit skulle dom skära av mitt öra och lägga den i min hand.

2005-06-02 00:40
Nils, känner igen det där =)
spliff macht frei

2005-06-02 00:45
ska sluta skratta åt mina egna "skämt".. det förstör ju

Fuck that

Det är alltid roligast att skratta åt sina egna skämt

2005-06-02 00:54
Min syster brukade säga att:

-Cola light var en speciell produkt för schizofrena
-Om man svingade armarna(ni vet armarna rör sig när man går)
var det ett tecken på att man var galen

The good old days...

2005-06-02 00:54
okej ja ska sluta skriva "haha" efter mina skämt.. ..

haha

2005-06-02 00:55
Hehe kom på en rolig grej jag gjorde när jag var liten.
Som alla andra(?!) så trodde jag juh självklart att det var monster under sängen på kvällarna, så en natt så väckte jag farsan och tvingade han gå upp o ta bort alla benen på sängen så den stod direkt på golvet.
Han va lagom glad när jag tvingade han o göra det mitt på natten.
=)

2005-06-02 00:56
lol....jag var allvetande redan vid den ringa åldern av 3.
in the end....its your best friend who kills you.

2005-06-02 00:59
"Trodde att när farmor o farfar levde så va allting svartvitt, typ att färg va ett nytt påfund när färgtv kom."

Samma här, jag trodde att himlen var svart/vit.
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller

2005-06-02 09:01
att kändisar inte bajsade
too shy to shine
http://estailo.blogg.se

2005-06-02 09:06
När vi var i England och min mamma letade efter Turist Information... var jag helt övertygad att Turist och Terrorist var samma sak...

Sen var jag också helt övertygad om att Bigfoot bodde i den skog jag måste gå förbi för att komma till min skola. så det vart en lite springtur där varje dag :)
Hasch och Kokain - Bajensvin!

2005-06-02 11:26
ja trodde att videon va en brödrost vid tre års ålder inget ja kommer ihåg bara nått mamma berättat. hon vart inte så glad när hennes nya video var full av rostmackor
Bara för att du är paranoid, ska du inte tro att de inte är efter dig

2005-06-02 12:04
Att kvarteret var världen.

2005-06-02 12:12
- jag trodde att my little ponys fanns på riktigt, och mina föräldrar fick mig alltid att äta mat jag tidigare varit skeptisk mot med argumentet att my little pony-hästarna åt den maten varje dag.
- jag trodde att man automatiskt lärde sig engelska när man fyllde 15.
- jag trodde att min nalle gjorde illa sig om han råkade ramla ur sängen, så han fick alltid ligga innerst.
- jag trodde att fröknarna på dagis alltid var på dagis, tillsammans med alla andra barn, det var bara jag som var tvungen att gå hem varje dag, och några andra barn som hämtades innan mig. när vi gick förbi mitt dagis en helg och det var helt tomt där så blev jag förskräckt, för jag trodde att dagis var slut, dött, borta för alltid.
- jag trodde att vi skulle bli tvungna att täta fontanellen på mina småsyskon med något för ändamålet lämpligt material.
- jag trodde att jag hade missat den "riktiga" perioden i tiden, den då mina föräldrar var unga, d.v.s. 60-70-talet, för det var då allt roligt hände som de berättade om, och den känslan hänger kvar än idag.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2005-06-02 12:14
Då jag var 6 år var jag helt övertygad om att jag var den enda "riktiga" människan och att alla andra bara fanns i min omgivning för att finnas där.

Det trodde jag fram till nått år sedan bara.

Jag var helt övertygad att jag kom från Kina och att jag hade trillat ner i filmjölk som sedan mamma druckit upp. Satt och kollade på program så var det en kines med i studion, då utbrast jag: titta där är min granne!
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2005-06-02 12:21
just det, jag trodde också att man kunde gräva en riktigt djup grop i t.ex. sandlådan, och att man skulle hamna i kina om man hoppade ner i den. det trodde säkert rätt många.

2005-06-02 12:24
jag trodde jag va född av en fisk... sen fick jag höra att det bara va ett stjärntecken=)
"sminka över kanylmärkena och kom in i matchen för fan.."

2005-06-02 12:49
jag trodde alla kvinnor vid en viss ålder blev gravida (av sig själva) och sedan hade nio månader på sig att hitta någon som skulle va pappa.
JA'SOUNDFESTIVAL

2005-06-02 14:14
snorty F21
just det, jag trodde också att man kunde gräva en riktigt djup grop i t.ex. sandlådan, och att man skulle hamna i kina om man hoppade ner i den. det trodde säkert rätt många.

HAHA jag också. jag och min granne grävde en skiiitdjup grop i sanlådan och inbillade oss att vi hörde kinesiska röster :D

2005-06-02 14:17
....och inbillade oss att vi hörde kinesiska röster :D

HAHAHAHAAHAHAH

jag var övertygad om att min röst va den som va mest lik ariels på dagis.. vi hade alltid tävlingar

2005-06-02 14:24
trespasser F19

haha men alltså vi TRODDE verkligen vi hörde det! sjukt.. :D

Fy fan va mycke knäppa grejer man gjorde när man va liten egentligen. Det finns så MYCKEt grejer som min bror (5 år äldre) sa till mig, som jag trodde blint på, tills jag fick reda på sanningen själv några år senare. taskigt :D

en gång så åkte jag o mamma bil, så va det ett pucko i en mercedes som bara svängde ut utan att blinka fröst, och då börja mamma svära ohc jag undrade varför. Så sa hon typ "jo du förstår såna där nya fina bilar HAR inga blinkers!".
"nej men vad dumt" tänkte jag, och trodde helt ärligt i kanske ett år att de slutade tillverka blinkers på nya bilar! :D

2005-06-02 15:24
Jag trodde att alla krukväxter förvandlades till monster på natten.
Ett tag var jag övertygad om att jag hade somnat inlåste på en toalett och att allt som hänt sedan dess bara var en dröm...
Jag trodde också att den man pratade med i telefon var inne i telefonluren och kunde se allt man gjorde... "Mormor, kolla här på min nya leksak..."
För han heter Glenn och hon heter Glenn...

2005-06-02 16:38
trespasser F19

jag trodde också att min röst var jättelik ariels. jag försökte simma som ariel när vi var på badhus, med benen ihop. det gick väl sådär.
jag trodde också att jag var var jätteduktig på att teckna ariel och hennes systrar, jag har en hel pärm full av teckningar på missbildade sjöjungfruar.
såhär efteråt har jag insett att det var ursula sjöhäxan som var coolast.

2005-06-02 17:27
jag visste inte att det fanns ett land som hette indonesien när jag var ung, trodde det var ett skällsord och gick runt och fräste "jävla indones" till folk som förgrymmat mig.

Förutom det var jag ett oerhört förståndigt barn
when I play doctor, I play to win

2005-06-02 18:34
jag trodde att det satt en gubbe/gumma på andra sidan bakomaten och tröck ut pengarna...
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2005-06-02 20:40
Jag var helt övertygad om att vinden var fartvind från det att jorden snurrade. Att det blåste åt olika håll kunde jag dock inte svara på. Sen var jag helt säker på att ett träd som ligger rätt nära mitt hus kunde prata, var livrädd för det trädet.

Sen så alla klassiker som "monstret under sängen" och dyl.
Omnia est Faeces

2005-06-02 22:14
det där med att allt var svartvitt innan färg tv-n kom trodde jag också, och det är fan på grund av sunes jul! (Sune sa det till Håkan när de var hemma hos sin farmor och farfar)

Sen trodde jag att alla från andra länder tänkte på svenska, fast de pratade andra språk.
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX

2005-06-02 22:24
Sen trodde jag att alla från andra länder tänkte på svenska, fast de pratade andra språk.

Haha det trodde jag också :D
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2005-06-02 22:30
När jag var humm... 5-6 år så var mina kära mor och jag ute på promenad så såg vi en död ekorre. Jag vart nyfiken och ledsen och frågade:
-"Vart tar den där vägen nu?"
Min mamma svarade:
-"Den flyger upp till himlen"

Jag ryckte på axlarna och vi fortsatte promenaden. Men vi tog samma väg hem, och då låg naturligtvis ekorren kvar och hade inte alls flugit upp till himlen. Jag vart sur på mamma och ville veta vad som egentligen hände med den. (hon hade självklart inget bra svar).

Sen dess har jag aldrig trott på att man hamnar i himlen.
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller

2005-06-03 00:07
hehe :) jag trodde att så fort vi var ute och åkte bil, när vi inte var i köping längre så var vi i ett annat land :) hehe

och sen så klart på att om man grävde en grop kom man till kina men vi trodde också att om man grävde så kom det eld också! ^^

2005-06-03 00:39
HAHA..fyfan vad fet tråd..tycker helt klart den borde flyttas till blandat forumet! gör mera nytta där.

jag trodde det fanns troll o skogen..sen monstrena under sängen trodde jag också på,samt att om man stack ut en kroppsdel utanför täcket så kom monstret och högg en..så jag låg typ o kippade efter andan under täcket o var livrädd och vågade inte sticka ut huvet.. sen att när man hade lampan tänd så kunde inte monstrena ta en trodde/tror jag stenhårt på...

sen kommer jag ihåg att jag drömde att en dinosaurus REX härjade omkring och var i vårat hus... då vakna jag och sprang in till mamma och pappa o la mig i mitten av deras dubbelsäng och tänkte om REX var hungrig så är äter dom den som ligger ytterst först och sen är den mätt är den kommer till mig :D
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2005-06-03 10:40
haha min mammas kompis hade nåt pigmentsfel i huvudet så hon hade en grå slinga mitt bland allt brunt hår...

..jag frågade henne hur det va när hon blev träffad av blixten

2005-06-03 11:07
Super-Nerd P18 Det är inte bara något du trodde... ;)

Jag kommer tillbaka. Tro mig.
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=35166508

2005-06-03 13:06
min brorsa lurade i mig att makaroner växte på träd...
hmm man va allt bra dum när man va liten...
get on your knees like you're looking for that last piece of crack!

2005-06-03 13:08
jag trodde att den gamla enkronan var värd 2 kronor. haha
Livet är en hora och du har inga pengar.

2005-06-03 13:27
Jag var helt övertygad om att jag hade sett en myrslok på mitt landställe när jag var typ 4.
Hela familjen skrattade åt mig.. =(
www.nativeswedes.se

2005-06-03 13:37
Jag överskattade elefanter som fan, och trodde dem var sjukt stora och kunde ta sönder hus och dem skulle komma till sverige och förstöra,

Sen så hade jag en fobi med att allt jag tog på var giftigt.

sen Kina och Sandlådan också.
Tick Tack är inte moroten Orange.

>.<

2005-06-03 13:40
Jag kommer ihåg att jag frågade mamma om dom som pratar engelska tänker på svenska.... hmm..
If we are what we eat, then Im fast and cheap!

2005-06-03 14:12
Coochi: jag trodde nåt liknande. men var främst avundsjuk på alla engelska barn som kunde prata engelska.. jag tyckte det var fuskigt att dom kunde det.
www.nativeswedes.se

2005-06-03 14:19
Jag trodde att "Jag ska köpa vingar för pengarna" var en bra låt. Det var galet att tro av mig.
www.nativeswedes.se

2005-06-03 15:21
När jag i 1:a klass på lågstadiet hittade vi en porrtidning som högstadie-eleverna slängt i en buske utanför vårt klassrum. I den fanns en "Gör-det-själv"-guide typ...Smaskig bildserie..

Ruta 1: En ung mö visar vad klockan är på sin handledsklocka. ( strax efter lunch om jag inte minns fel )

Ruta 2: Hon åker till nån verkstad där arbetarna tar en tupplur i sina blåställ

Ruta 3: Medans männen sover passar hon på att leka lite i deras byxor med mun o händer..

Efter att ha sett detta var jag helt förskräckt och trodde att porrindustrin jobbade på detta sättet. Attackerade intet ont anande människor.. Efter det gillade jag inte brandstegen utanför mitt fönster..Trodde dom skulle klättra in via fönstret o fotografera mig i sömnen!

Har för mig att det även var en bild på en polis som blivit fastbunden mot ett träd där två tjejer "utnyttjade" honom ..

2005-06-03 15:25
perveterad_Bäver

Ja precis!! fasen va duktiga dom va även fast dom va mindre än mig!!! galet...
If we are what we eat, then Im fast and cheap!

2005-06-03 15:46
Jag gick runt och trodde att det var som i trumanshow
i roll like a bat out of hell

2005-06-03 15:58
En kompis mamma hade sagt till henne och hennes brorsa att varje gång det blixtrade så var det Gud som tog kort så varje gång det blixtrade så kollade dom upp mot himlen och hade foto-time-smile . Så jäääävla kul.

Jag trodde att man fick fyrkantiga ögon av att kolla på TV för jag såg nån reklam grej så jag blev hysterisk ett tag i min barndom så fort nån satte på TV:n