I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Artikel] Hatattack mot ”Blondinbella”

Övrigt - Webbsidor

2008-06-12 00:50
Robii_ P16
"candide", kunde inte sagt det bättre själv. Alla skälen han räknar upp är helt ovidkommande saker.

Vad är en miljon att komma med? I detta fallet är det imponerande p.g.a hennes ålder och hur hon har tjänat ihop sina pengar, men själva summan är väl egentligen inte speciellt mycket.

Hon är dessutom uppväxt i Vasastan... Visst, sunkigt är det ju inte men inte direkt något att skryta om heller.

Blondinbella = (främst) nyrik.
Överklass = gamla pengar.

Först och främst, spänn av lite. du skiter på dig närsomhelst.

sen handlar det inte om en miljon. det handlar om flera miljoner (vågar jag chansa på fem?) som hon håvar in på endast reklam. att detta skulle vara imponerande skulle vara ungefär lika imponerade som att jag skulle vinna fem miljoner på lotto. skillnaden är att hon lägger ner på sin höjd en halvtimme / dag på det hon gör och livnär sig på svenska folkets dekadens.

och blondinbella är absolut överklass, inget snack om saker. överklass handlar om att ha en förmögenhet och utöver det ha inflytande ekonomiskt och politiskt osv. det berör hon väl i allra högsta grad?
fantastiskt

2008-06-12 02:05
vad sa hon om första maj?
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.

2008-06-12 04:02
“Men ni som har pantning som intresse, hur mycket tjänar ni på det egentligen?”

“Mycket klagade var det också över pengar, hur lite man har. Det hör jag aldrig bland mina vänner”

hon kläcker ur sig sköna saker..
cry me a river!
--> thcrew

2008-06-12 06:06
Jag anser att flaskan bör ha träffat, splittrats, och på något jävla vänster stuckit ut hennes ögon och gett henne flertalet blödande sår i ansiktet som läkt till riktigt fula ärr. Våld är rätt i ganska många fall.

Sen får ni tycka vad fan ni vill.
Ja jilar tjåka katter!

2008-06-12 10:00
Hur fan kan flaskan missa hennes stora huvud.
Ni får fan ta å sikta bättre! det är inte alltid man får en sån chans lixom.
Nu har den personen sumpat de..... fan!

sikta nästa gång!

S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag)
WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP

2008-06-12 10:17
aftonbladets terminologi börjar bli en parodi på sig själva
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2008-06-12 10:50
Dani-021 P20

jag kan få slita 12timmar på en dag och ändå tjäna mindre än vad hon gör på 30 minuters bloggande om huruvida rosa fluff på sin väska är snyggt eller inte

WORD SOM NÅGOT SÅ IN I HELVETE
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-12 11:11
Våld är rätt i ganska många fall.

Ja, verkligen. Och då särskilt mot 17-åriga tjejer som uttrycker sina åsikter på ett offentligt sätt. Våld är särskilt rätt att rikta mot oliktänkande, fy fan för oliktänkande.

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-06-12 11:53
Alltså, ni kanske fattar att hon inte gjorde sig illa, inte fick några skador, utan det vara bara några fyllon som skrek mot henne? Vad är det här för värld? Själv har man fått stryk till den milda grad att man knappat kan stiga ur sängen bara för att man är hiphoppare, men det är väl helt rätt, för jag är inte känd?

Ta det, bitch! Det är verkligheten, välkommen.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2008-06-12 11:58
"och blondinbella är absolut överklass, inget snack om saker. överklass handlar om att ha en förmögenhet och utöver det ha inflytande ekonomiskt och politiskt osv. det berör hon väl i allra högsta grad?"

Fel, fel, fel. Rik (som hon förövrigt inte ens är speciellt) betyder automatiskt inte överklass. Ta t.ex Chelsea FC´s ägare, nyrik oljemiljardär, är han överklass? Nej, inte enligt mitt sätt att se det, trots att han är dollarmiljardär.

Och då du säger politiskt inflytande antar jag att du syftar på hennes position i MUF Norrmalm, vilket heller inte har det minsta med överklass att göra. Eller om man tänker som du borde man alltså räkna in alla som har en likvärdig position till överklassen, alltså är Svensson som är ordförande i SSU på något litet bondställe också överklass, i och med hans politiska inflytande?

Och vad är det för förmögenhet du pratar om?

Robin Rosensvärd Andersson.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.
Redaktionen

2008-06-12 11:59
Det är hennes farsa som fixat hela "företaget" åt henne eftersom han jobbar med det, så där har hon inga större utgifter.

Hon har en egen lägenhet som (jag har hört) att hon köpt för sina egna blogpengar.

Dessutom har hon en hushållerska.

Hon köper ständigt nya kläder, och det är inte bara billiga kläder. Långt ifrån.

"Mmm, hej allihopa! Här står jag och min kompis som jättegärna vill vara med i min hypade blog utanför NK i min nya minkpäls!"

Jag har en flickvän som "beundrar" henne.
namaste

2008-06-12 13:01
Robii_ - Politiskt inflytande är inte bara att vara aktiv i ett ungdomsförbund, utan även att ens politiskt färgade åsikter anammas av läsekretsen. Hon har bl.a. utsetts till en av Sveriges mest inflytetserika "åsiktsmaskiner" av Resumé (som i och för sig är en halvseriös tidning).

* "Och vad är det för förmögenhet du pratar om?"
- Kanske den som bolagets miljonintäkter ger upphov till? Med tanke på att hon äger 80% av bolaget så känns det som att majoriteten av vinsten kan hamna hos henne.

Vad räknas f.ö. som "rik" i unge herrns kretsar? :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-06-12 13:18
Wuff, denna tråd dryper av småaktighet och avundsjuka.
Ve och fasa, tänk att det finns framgångsrika människor!
Det är ett glasklart bevis på orättvisan i världen, vojne
vojne.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2008-06-12 13:28
...och vem riktar du det till? :)

10-4, over...

2008-06-12 14:06
Jag har sagt det förut och jag säger det igen: har inte koll på Blondinbellas företags ekonomi, däremot har jag hyfsad koll på hennes familjs ekonomi och således uttalar jag mig.

Allting är relativt. Men några miljoner räcker definitivt inte för att räknas som rik i de "överklass"-sammanhang ni pratar om. Som folk har frågat tidigare i den här tråden, i dagens läge, vad räcker det till egentligen?

Förövrigt så var min fråga om hennes påstådda förmögenhet inte sarkastisk (som "mabande" verkar ha uppfattat den), det var en vanlig fråga som jag kände var relevant då jag inte har koll på hennes företag men däremot vet att hennes familj inte har någon speciell förmögenhet.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2008-06-12 14:12
Jag är mest fascinerad av hur hon kan vara 17 år och se ut att vara runt 35.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-06-12 14:28
jag kom nyss på varför Robii_P16 skyddar blondinbella

------->Robin Rosensvärd Andersson.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

HAHA

2008-06-12 14:35
Robii_

Hur länge måste man vara rik, och hur mycket pengar måste man ha för att klassas som överklass?

Om jag inte minns fel så är väl medelinkomsten i Sverige runt 260.000 per år. Och tjänar man då 5.000.000 på ett år så ska man absolut räknas som överklass.
hejja

2008-06-12 14:40
Shante: Pengarna måste ha gått i flera generationer. Din släkt måste vara adlig. Detta är två av kriterierna man enligt mig bör uppfylla innan man räknas som överklass, Blondinbella uppfyller ingen av dessa.

"PimpMyStrumpa", vad menar du med det? Absolut ingen logik i det hela.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2008-06-12 14:45
Robiin. överklass för dig kanshe,,, inte för vanliga människor... bortskämda snorunge
S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag)
WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP

2008-06-12 14:49
Robii_ - Han menar antagligen att eftersom du, liksom Bella, även har ett "snofsigt" efternamn så "försvarar du en like".

Överklass är f.ö. inte synonymt med gamla pengar och / eller adlighet, utan används helt enkelt för att beskriva de mest gynnade och inflytelserika medborgarna. Att det sen finns grupper inom överklassen som vill defniera "sin" överklass som någonting förmer än populaset i den av peblejerna definierade överklassen är en annan diskussion ;)

10-4, over...

Hon kan skaffa en dagbok som hon själv sitter och läser , för vem fan bryr sig ett skit om henne?

Robii_

Du har ju helt fel uppfattning i sånnafall. Adlig har väl ingenting med det att göra.

Om vi tar med "underklass", så måste man alltså vara fattig i flera generationer?
hejja

k0kos - Runt 130 000 besökare per dag.

10-4, over...

2008-06-12 14:50
Solid:

"Detta är två av kriterierna man enligt mig bör uppfylla innan man räknas som överklass......" Saxat från mitt förra inlägg.

Ja precis, för mig, det är min åsikt, har inte sagt någonting annat.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2008-06-12 14:50
Haha, alla som skriver att det är rätt åt henne måste vara helt jävla dum i huvet. Jag tycker att hon är en fjortis med konstiga åsikter som inte förtjänar sin uppmärksamhet, men vafan. "Synd att inte flaskan träffa"? Herregud...
Beat the odds like an abusive freak show owner

2008-06-12 14:54
men hon sitter säkert och klickar in på sin blogg själv, Mabande sitter säkert också och klickar in på hemsidan 24/7

2008-06-12 14:58
men hon sitter säkert och klickar in på sin blogg själv, Mabande sitter säkert också och klickar in på hemsidan 24/7

Du är ett geni...
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-06-12 15:00
eller något BOT som gör det ( ^-^,)

2008-06-12 15:02
k0kos - 30 högskolepoäng i bonus till dig...

10-4, over...

2008-06-12 15:07
joda
finns det fler citat från blondinbella? dom som du skrev var hysteriskt roliga. nästan värt att läsa hennes blogg bara för att få sig ett skratt.
fantastiskt

2008-06-12 15:09
k0kos: Ja, du har nog rätt. Jag tror också att hon klickar på sin blogg 130 000 gånger om dagen. Hon har ju ändå ingenting för sig, ligger mest hemma. Hm.

Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2008-06-12 15:19
"Jag tror inte på bistånd".
Beat the odds like an abusive freak show owner

2008-06-12 15:22
Finns hon på riktigt?
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-06-12 15:35
Sluta göra sånt här mot henne förhelvete... det ger henne bara mer uppmärksamhet och fler besökare vilket hon inte ska ha!

Totalignorera henne!
En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2008-06-12 15:44
DANI-021:

"jag tex. är skitlack över att en fjortis tjänar miljoner/år på att inte göra någonting, medans jag kan få slita 12timmar på en dag och ändå tjäna mindre än vad hon gör på 30 minuters bloggande om huruvida rosa fluff på sin väska är snyggt eller inte."

Det där är bara ren avundsjuka. Inte speciellt förvånande i ett land som Sverige visserligen, men ändå. Varför inte göra något åt ditt eget liv, vad hjälper det att du sitter och klankar ner på henne? Hur du dessutom kan vara "skitlack" på henne är helt oförståeligt... Vad har hon gjort dig? Inkräktar hon på din bransch eller vad är grejen? Varför inte bara vara glad för att det går bra för andra?
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2008-06-12 16:00
En HA medlem skrev jävla fitta till mig.
Och en 15-åring stampade en festis förpackning 5 meter från mina öron.
Kan inte aftonbladet göra en artikel om mig också?

Alltså vem bryr sig egentligen? Snacka om att flickan har sett livet genom en Tv ruta och en dator skärm. Shit happens to everybody, spelar ingen roll om du "Blondinbella" eller Tony Montana

Dvs. precis vem som helst skulle kunna få en flaska kastad efter sig

Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!

2008-06-12 16:02
buhu...

2008-06-12 16:17
Att sitta i den här tråden och hitta på egna definitioner av överklass känns rätt meningslöst. Det är väl allmänt vedertaget att höginkomsttagare klassas som överklass. Om man då tjänar 5 miljoner per år så tillhör man överklass.

Att vara stolt över adligt påbrå anser jag för övrigt vara lika vansinnigt som att vara stolt över nazistiskt påbrå eller att härstamma från valfri annan våldsförtryckarskara.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-06-12 16:18
Robii_ P16
Det där är bara ren avundsjuka. Inte speciellt förvånande i ett land som Sverige visserligen, men ändå. Varför inte göra något åt ditt eget liv, vad hjälper det att du sitter och klankar ner på henne? Hur du dessutom kan vara "skitlack" på henne är helt oförståeligt... Vad har hon gjort dig? Inkräktar hon på din bransch eller vad är grejen? Varför inte bara vara glad för att det går bra för andra?

(editerat) varför skulle det vara avundsjuka? jag är skitlack pga. orättvisan blandannat. vem är du och säger att jag inte gör/eller borde göra någonting av mitt eget liv? har du någon koll överhuvudtaget? vad har jag upplevt, hur har jag levt, hur lever jag nu, vad har jag för framtidsplaner, vad har jag för jobb nu och vad ska jag göra till hösten? lägg ner arbetarföraktet. bara för att man inte tjänar fem miljoner / år på en rosa blogg så kan man väl göra någonting med sitt liv?

“Men ni som har pantning som intresse, hur mycket tjänar ni på det egentligen?” tex.
Mycket av det hon skriver är kontroversiellt och hon verkar ha kläckt ur sig en hel del idiotiska saker om arbetarklassen som rentav förlöjligar oss. då är frågan - vad har vi gjort henne? så : förutom att hon är en djävul maskerad till en rosa fjortis med ett ego för hundra dödliga & en lön därefter, så är hon allt det jag avskyr personifierat. Hon är alltså en rosa djävul i märkeskläder.

(Inlägget ändrat av Mabande 2008-06-12 16:23:59)
fantastiskt

2008-06-12 16:36
Diskussionen har ju spårat ur lite här. Jag avskyr Blondinbella och det hon står för och jag avskyr att det faktiskt går att tjäna pengar på att uttrycka sina absurda åsikter och sitt förakt för sämre lottade. Men mitt och andras förakt av henne rättfärdigar inte våld. Och det var väl här diskussionen startade.

2008-06-12 16:41
Candide:

Inte fy fan för oliktänkande, fy fan för människor som är födda med bättre förutsättningar än andra. Hon har uppenbarligen aldrig behövt vara rädd i hela sitt liv, jag kämpar med rädsla varje dag (Delvis för att jag försätter mig i situationer där jag tvingas titta över axeln, men ändå), hon har aldrig insett att eftersom ens föräldrar inte kan hjälpa en med skolarbetet så tvingas man hoppa av gymnasiet (Hänt mig), och hon har aldrig tvingats inse att hon är förslavad av människor med rosa bloggar.

Definierar ovanstående en oliktänkande brukar jag gärna våld mot oliktänkande.

För att gå ännu mera OT (vilket jag nästan känner mig tingad att göra) förstår jag inte varför folk anser att det fel i alla lägen att bruka våld. Det är en instinkt, precis som att äta, och jag tycker då inte att vi bör fasta oss till döds allihopa (utom då anorektikerna, dom kan ha det).

P.S. För övrigt håller jag helt med om det du skriver om adligt påbrå.
Ja jilar tjåka katter!

2008-06-12 16:48
AiQue:
Att tiga ihjäl någon eller något fungerar inte. Som bevis vill jag framlägga exemplet Sverigedemokraterna.

Robii:

Jag kan göra hur jävla mycket jag vill åt mitt liv, det leder ingenstans. Jag är född i en arbetarfamilj, och i vårat indoktr-*host* utbildningssystem resulterar detta i att då mina föräldrar inte har högre utbildning kan jag inte räkna med samma uppställning hemifrån som hos någon från en akademikerfamilj. Detta leder till sämre betyg, vilket leder till sämre jobb, vilket leder till att jag uppfostrar fler lydiga arbetarklassbarn som kan gå samma väg. Det finns undantag, men dessa är, just det, undantag från den allomfattande regeln som du föds, så dör du.
Ja jilar tjåka katter!

2008-06-12 16:48
Antikrist P17

Jag är både smartare och dummare än andra människor. Jag känner dock inte att jag hatar de som är smartare än jag är för att de är födda med bättre förutsättningar att lära sig. Att hata andra för att de föds med olika förutsättningar är ju helt absurt. Det finns ju ingen möjlighet att något samhälle någonsin kommer att vara helt homogent.

Att du eller någon annan här skulle vara förslavad är för övrigt skitsnack. Du är lika fri som Blondinbella att göra vad du vill. Kanske skulle du starta en egen gulleblogg och försöka dra in miljoner.

Och jag håller inte med om att våld är en instinkt. Det är inget vi inte kan leva utan. Att jämföra det med att äta är ju bara rent löjligt.

2008-06-12 16:53
den allomfattande regeln som du föds, så dör du.

... var nog sann på 1800-talet när man föddes in i en bondefamilj och senare tog över gården. I dagens Sverige känns det inte riktigt så dock. Vill man plugga så kan man plugga, det har inte så mycket med dina föräldrar att göra. Självklart kan hjälpande föräldrar vara till nytta men jag känner samtidigt massvis med personer som tagit universitetsexamen utan hjälp i ryggen.

Du försöker måla upp Sverige som ett skräckland där det inte finns möjligheter om man inte föds in på Östermalm i Stockholm.

2008-06-12 16:58
Jag har inget arbetarförakt.

Jag tycker heller inte att Blondinbellas uttalanden är speciellt smarta alla gånger, men i Sverige har vi yttrandefrihet... Och vad hon än säger så rättfärdigar det aldrig att denne person ska få en flaska (glas i synnerhet, tänk på vad konsekvenserna kan bli) i huvudet. Och såååå kontroversiell är hon ju inte. Antar att några av er har läst Kissie.blogg.se, där har du någon som är kontroversiell. Jag gillar inte henne på något sätt, någon mer omogen, irriterande, jobbig, blåst människa får man leta efter. Dessutom verkar hon tro att hon ser bra ut, hon måste ha speciella speglar. Någon borde verkligen ge tjejen en snabbkurs i hur man sminkar sig... Sen att hon har "pappa betalar"-attityden fast hon är en vanlig svensson är också störande. För att komma till saken: Även om jag tycker så, skulle jag aldrig ens komma på tanken att göra något liknande eller tycka att att det är "rätt åt henne".

Och anledningen till att jag inte gillar henne beror knappast på att hon tjänar pengar på sin blogg, det bryr jag mig inte ett dyft om, tycker snarare det är imponerande att hon (och detta gäller även Blondinbella) lyckas dra in pengar på ett sådant sätt. Jag menar, ingen av dem kan skriva svenska på ett snyggt sätt, tror aldrig jag har sett ett helt grammatiskt korrekt inlägg i någon av bloggarna, och det är inte direkt några djupgående analyser dem droppar i sina bloggar (med undantag för vissa av Isabellas politiska inlägg).
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2008-06-12 16:59
Candide:
Punkt ett. Jag talar om socioekonomiska förutsättningar. En viss skillnad från medfödda mentala förutsättningar. Hade jag levt som bonde på 1500-talet hade jag nog hatat feodalherrarna också, för det är exakt samma system! De föddes med titlar, vi föds med olika mängder pengar att förfoga över.

Punkt två. Att vi inte skulle vara förslavade är som att säga att förintelsen inte inträffade. Ja, det låter idiotiskt, men för mig är det sanningen. Se ovanstående punkt. Alla föds med olika socioekonomiska förutsättningar. Kommer du från en rik familj får du rika gulliga barn som du kan köra till skolan i Benzen och sedan hjälpa med läxorna när dom kommer hem. Föds du i en arbetarklassfamilj så lkommer du få ungar som inte möjligtvis kan uppnå samma socioekonomiska förutsättningar som dom rika barnen, då du inte kan hjälpa de med utbildning, ge startkapital för företag (i de mer extrema fallen) och annat likartat. Jag är inte lika fri som Blondinbella. Blondinbella har ett socialt skyddsnät. går allt annat åt helvete har hennes ömme fader pengar att låna ut för att hon ska kunna få ett nytt försök. Hade jag gjort likadant så hade min farsa inte haft pengar att försörja mig med, då han kröker rör på en fabrik i Västergötland. I alla fall senaste gången jag hörde från honom. Jag kan inte ta några risker. Jag måste löneslava för att överleva.

Punkt tre. Vad är första reaktionen när någon slår dig på käften med ett tillhygge? I mitt fall, slå tillbaka. Instinktivt. Så även de flesta jag känner. Vad är första reaktionen när du är hungrig? Hitta mat, äta mat. Instinktivt. I alla fall för mig, sen kanske inte du äter, det vet jag inget om.
Ja jilar tjåka katter!

2008-06-12 17:03
Candide:
Vi umgås nog i olika kretsar. Jag känner ett fåtal personer som fortfarande går på gymnasiet i min ålder. Detta på grund av att de har stöttning hemifrån. Jag fick hoppa av. Ingen av mina föräldrar kunde hjälpa mig med skolarbetet. Sen att jag gick på International Baccalaureate är en annan sak. Det hade hänt på de flesta andra studieförberedande linjer ändå, om man skall ta mina polare som exempel.

Som jag upplever det har du ingen chans att ta dig upp om du inte har rätt förutsättningar. Personlig erfarenhet.
Ja jilar tjåka katter!

2008-06-12 17:06
Robii_:
Jag upplever ett enormt medelklassförakt och även arbetarförakt i dina inlägg. Har man inte ärvt pengar ochh har ett fint efternamn så ska man fan inte uttala sig. Så då är det väl lika bra att jag håller käft då, du kommer väl ändå inte lyssna på någon med min bakgrund. Jag heter ju varken Wallenberg eller Rosensvärd.
Ja jilar tjåka katter!

2008-06-12 17:14
Man ska inte kallas/kalla sig själv överklass om man inte har ärvt pengar eller har ett fint efternamn. Det är det enda jag har sagt.

Säger inte att det du pratar om är skitsnack, men jag upplever absolut inte att det är så... Finns väldigt många som har blivit något och kommit upp sig i karriären/utbildningen som från början hade väldigt dåliga förutsättningar. Är man ambitiös, hungrig och ansvarsfull kan man bli vad man vill i dagens Sverige. Självklart så är det dock en fördel med föräldrar som betalar för studierna, men det funkar ju annars också.

Vill absolut inte låta negativ eller sådant, jag tycker din situation är beklaglig (av det jag har förstått och läst) men klarar man inte gymnasiet själv med dagens skolsystem så spelar det nog inte så stor roll huruvida dina föräldrar hade kunnat betala dina universitetsstudier i ett senare skede.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.