I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Artikel] Hatattack mot ”Blondinbella”

Övrigt - Webbsidor

2008-06-12 17:23
Det handlar inte om huruvida de kunde betala vidare studier, det handlar om att du behöver en viss uppbackning för att klara av en studieförberedande linje, till skillnad från en yrkesförberedande. Yrkesförberedande uppfostrar arbetarsöner och -döttrar till arbetare, studieförberedande utbildar akedimikerbarn till akademiker.
Ja jilar tjåka katter!

2008-06-12 17:33
Läs mitt inlägg igen.

Tror du att alla akademiker kommer från välbärgade familjer? Du får nog tänka om. Finns väldigt många höga chefer/vd´s/styrelseledamoter i våra största företag som kommer från vanliga medelklass-familjer.

Och du resonerar ju verkligen ointelligent. Varför skulle inte vanliga medelklass-människor kunna hjälpa sina barn med studierna? Sen att man kanske inte har råd att anställa en privatlärare eller dylikt är väl en sak, men behöver man det så är det nog inte speciellt stor chans att man klarar skolan ändå.

Det handlar väl bara om att ställa upp för sina barn, helt enkelt. Man får ta sig tid att hjälpa barnen med skolarbete/läxor...

Vill avsluta med att säga, riktat till dig "antikrist", att personer som tar till våld är personer som är för ointelligenta för att lösa saker och ting verbalt.
Robin Rosensvärd Andersson.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2008-06-12 18:15
Jag vill då svara med att jag kan lösa det mesta verbalt, men ibland föredrar jag våld. Det finns saker som inte kan lösas via konversationer. När någon vill slåss, så ger han/hon sig inte förrän slagsmäålet har kommit. Då föredrar jag att slå först och vinna, istället för att stå fast vid "principer" som åsamkar mig fysisk smärta.

För övrigt är jag inte medelklass, jag är arbetarklass. Skillnaden är himmelsvid. Sedan säger jag inte att alla akademiker kommer från välbärgade familjer, men att de flesta akademiker har mestadels akademiker inom den närmsta familjen.

Vadå ta sig tid? Mina föräldrar hade tagit sig tid, men de kunde inte något om vad jag höll på med! Det är det jag har sagt hela tiden! Brist på kunskap och lönearbete kombineras till att man inte har någon tid att hjälpa barnen med saker man inte kan. Du verkar oerhört naiv när du säger att man "får ta sig tid", för alla har inte tid att ta av. Om man jobbar övertid med ett lågutbildat arbete för att få det att gå ihop så har man inte direkt tid att plugga trigonometri på fritiden för att kunna hjälpa ungarna!
Ja jilar tjåka katter!

2008-06-12 18:42
Ang. att "Vill man plugga så kan man plugga, det har inte så mycket med dina föräldrar att göra." så är det starka korrelationer mellan att komma från studieovana hem (d.v.s. där föräldrarna inte vidareutbildat sig) och att inte vidareutbilda sig.
Naturligtvis kan man plugga vidare om man verkligen vill, men för de flesta så är det inrutat att följa i familjens / socialgruppens mönster (inte minst för att inte bryta grupptillhörigheten då det är en trygghet) - oavsett om det gäller att plugga vidare eller vägra plugga vidare.
De flesta är medvetna om att för att få ett riktigt högavlönat jobb måste man plugga vidare, men ändå är unga från "arbetarklassen" och "studieovana hem" gravt underrepresenterade på högskolorna och universiteten.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-06-12 19:38
Dåtidens arbetarklass är dagens medelklass. Eller kan du förklara skillnaden och ge exempel?

Förstår vad ni menar, men som sagt, i dagens Sverige är det ALLTID möjligt att plugga vidare om man bara har viljan och ambitionerna.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2008-06-12 19:59
starka korrelationer mellan att komma från studieovana hem (d.v.s. där föräldrarna inte vidareutbildat sig) och att inte vidareutbilda sig.

Sant, men det berättigar ju inte förakt gentemot personer som har akademiker som föräldrar. Utbildningsgraden ökar ju hela tiden och nånstans måste man börja, det är lite svårt att ha ett utgångsläge där alla kommer från högskoleutbildade hem. Det är möjligt att det är orättvist men det finns inget att göra åt saken, inget fungerande samhälle är helt homogent.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-06-12 22:06
fan jag blev skitglad först när jag såg rubriken, för jag tyckte det stod "hajattack mot blondinbella" men det här e roligt det med.
Graffiti is like music for your eyes.

2008-06-12 23:12
pr-trick =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-12 23:12
fan va smarta 16 och 17 åringar iv har på whoa... fan helt orättvist :D
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.

2008-06-12 23:25
alexx

"hajattack" ..trodde jag med..2 gånger också
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-12 23:35
Jag har inget arbetarförakt.

Jag tycker heller inte att Blondinbellas uttalanden är speciellt smarta alla gånger, men i Sverige har vi yttrandefrihet... Och vad hon än säger så rättfärdigar det aldrig att denne person ska få en flaska (glas i synnerhet, tänk på vad konsekvenserna kan bli) i huvudet. Och såååå kontroversiell är hon ju inte. Antar att några av er har läst Kissie.blogg.se, där har du någon som är kontroversiell. Jag gillar inte henne på något sätt, någon mer omogen, irriterande, jobbig, blåst människa får man leta efter. Dessutom verkar hon tro att hon ser bra ut, hon måste ha speciella speglar. Någon borde verkligen ge tjejen en snabbkurs i hur man sminkar sig... Sen att hon har "pappa betalar"-attityden fast hon är en vanlig svensson är också störande. För att komma till saken: Även om jag tycker så, skulle jag aldrig ens komma på tanken att göra något liknande eller tycka att att det är "rätt åt henne".

Och anledningen till att jag inte gillar henne beror knappast på att hon tjänar pengar på sin blogg, det bryr jag mig inte ett dyft om, tycker snarare det är imponerande att hon (och detta gäller även Blondinbella) lyckas dra in pengar på ett sådant sätt. Jag menar, ingen av dem kan skriva svenska på ett snyggt sätt, tror aldrig jag har sett ett helt grammatiskt korrekt inlägg i någon av bloggarna, och det är inte direkt några djupgående analyser dem droppar i sina bloggar (med undantag för vissa av Isabellas politiska inlägg).

Du har arbetarförakt och verkar inte ha någon verklighetsuppfattning. Dessutom är din syn på överklass jäkligt 1800-tal. Men det var offtopic.

Du snackar om att jag klankar ner på henne. Alla klankar ner på henne utom du. Om hon får säga vad hon vill om arbetarklassen så bör väl arbetarklassen få säga vad vi vill om henne? Utan att behöva stå ut med att en sextonårig pojkvasker påstår att vi är avundsjuka eller hänvisa till yttrandefriheten. Jag förstår inte vart du vill komma med hela ditt svar eftersom nästan ingenting svarade på det jag skrev innan, utan du upprepade saker du redan sagt innan - som vi redan gått igenom.

Dessutom finns det ingenting imponerande i att dem lyckas dra in pengar på sina bloggar. Snarare skrämmande att det faktiskt finns folk som läser deras skit.

Vet faktiskt inte vart du ville komma med hela ditt inlägg. Kändes bara så taget från luften så jag vet inte vad jag ska svara. Hursomhelst så har jag svårt att se en mänska skapad av media & dekadens, som livnär sig på just samma saker, som en individ.

fantastiskt

2008-06-12 23:41
ag kan få slita 12timmar på en dag och ändå tjäna mindre än vad hon gör på 30 minuters bloggande om huruvida rosa fluff på sin väska är snyggt eller inte

ett tips är ju att skaffa dig en utbildning och fixa ett bättre jobb om du är kåt på pengar.

2008-06-12 23:51
Jag är inte särskilt kåt på pengar, men jag vill kunna överleva sommarn.
fantastiskt

2008-06-12 23:55
och du behöver miljoner för att kunna göra det?

en polare till mig får ut ungefär 10k efter skatt. han klagar inte för det.

2008-06-12 23:57
med tanke på att jag inte har någon anställning så får jag hoppa på alla ströjobb jag kan få. hade jag tjänat 10 smackaroner efter skatt hade jag vart någorlunda nöjd också. som sagt - jag vill kunna överleva sommarn.
fantastiskt

2008-06-13 09:14
"Du snackar om att jag klankar ner på henne. Alla klankar ner på henne utom du. Om hon får säga vad hon vill om arbetarklassen så bör väl arbetarklassen få säga vad vi vill om henne?"

Förstår du inte skillnaden? Du och många andra härinne anser att det är rätt att folk kastar en glasflaska/hotar någon... På grund av t.ex ett uttalande om folk som pantar eller på grund av att ni är arga för att hon tjänar pengar? Det är väl en väldig skillnad? Varför ens bry er om någon uttalar sig om pantning eller dylikt?

Klart ni får säga vad ni vill om henne, det har jag absolut inte sagt något om, men det är väl en fördel om ni håller er till uttalanden som är lagliga.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2008-06-13 09:29
Robii_ - Det du (och många i liknande socialgrupp / politiska hemvist) inte verkar förstå är att "viljan och ambitionerna" att plugga vidare inte alltid är så lätt att bygga upp om man hela livet dels får höra arbetarnas förakt mot "slipsnissar" (även kryddat med "överklassens" arbetarförakt).
Självklart är det långt ifrån alla som får höra ett så uttalat hat som från vissa i den här tråden, men småkommentarer då och då bygger ändå upp en stämning / attityd.

10-4, over...

2008-06-13 10:20
skön...t
För att det är ute med forumsignaturer.

2008-06-13 10:54
"Varför har man älgjakt när det finns ekonomer och ingenjörer?"
Två byggarbetare (gissar jag på, kan ha varit något annat praktiskt också) och en praktikant står framför mig i kön på Tures i Sturegallerian igår eftermiddag och diskuterar när en av "gubbarna" fäller denna kommentar.

Så självklart förstår jag vad du menar. Men om jag var uppväxt i en arbetarklass-familj har jag svårt att tänka mig att jag för den skull skulle nöja mig med vilket yrke som helst, bara för att mina föräldrar inte har pluggat vidare... Skulle förmodligen ha samma yrkesambitioner som jag har idag, det är inte precis mina föräldrar som har bestämt det.

Kan även lägga fram lite argument för att eran teori inte stämmer, då ni säger att vem som räknas till överklass enbart styrs av pengarna. Vi tar ett exempel: Nybliven jurist som får sitt första jobb på någon byrå tjänar sällan några stora pengar direkt. Ponera att ingångslönen blir 24 000:-/månad (om den ens blir så hög, kan vara mindre också såklart). Sen finns det byggarbetare som tjänar 30 000:-. Vem är mest överklass och vem är i detta fallet arbetaren samt överklass?

Således bör ni förstå att man inte kan mäta på erat sätt.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2008-06-13 11:13
Robii_ - Har jag sagt att "klassen" bara definieras av pengarna?
Även om det bara skulle vara ekonomiska förutsättningarna som bestämde så är ditt exempel haltande i och med att du inte tagit med vare sig löneutvecklingen för de bägge eller ingångslönen för byggaren.
Men som sagt: det är inte bara pengarna som definierar, utan även inflytande och "makt". Byggaren som tjänar 30 k är medleklass p.g.a. sina inkomster som ju ger ett visst ekonomisk inflytande / "oberoende" (han kan klara en längre tids arbetslöshet om han inte varit direkt slösaktig). Byggaren som blir egenföretagare och anställer folk har förankrat sig stadigt i medelklassen p.g.a. sitt inflytande över andra (sina anställda) och sin inkomst (inte minst sitt företagsägande). Byggaren som är lågavlönad är arbetarklass p.g.a. sin avsaknad av ekonomiskt (och annat) inflytande / självbestämmande.

Det handlar f.ö. inte om att "nöja sig med vilket yrke som helst", utan att riktas in på en yrkeskategori och utbildningsnivå liknande den som omgivningen har. Är dina föräldrar medelklass är oddsen goda för att du också ska vara det (och ha någon form av "högre" utbildning) när du är medelålders, är dina föräldrar överklass är oddsen dåliga för att du inte ska vara det (eller sakna högre utbildning) när du är medelålders. Är de däremot arbetarklass så har du löjligt liten chans att vara i det övre skiktet av medelklassen när du är medelålders och du har en låg "risk" att bli högutbildad.

10-4, over...

2008-06-13 11:20
Förstår du inte skillnaden? Du och många andra härinne anser att det är rätt att folk kastar en glasflaska/hotar någon... På grund av t.ex ett uttalande om folk som pantar eller på grund av att ni är arga för att hon tjänar pengar? Det är väl en väldig skillnad? Varför ens bry er om någon uttalar sig om pantning eller dylikt?

Klart ni får säga vad ni vill om henne, det har jag absolut inte sagt något om, men det är väl en fördel om ni håller er till uttalanden som är lagliga.

du försöker bara förlöjliga och drar slutsatser från tomma luften. ännu en gång. jag skrev förut att det inte var mer än rätt att hon fick en glasflaska mot sig. alltså. mot sig. inte på sig. ganska stor skillnad. dessutom skämtade jag när jag skrev det, som jag sagt två(?) gånger tidigare i här i tråden. uttalanden om folk som pantar. Hon förlöjligar ju alla fattiga. Inte bara dom som pantar. Du försöker rättfärdiga allt det hon säger. Om jag skulle säga "judarna får skylla sig själva om dom blir uppbrända, dom kunde ju bara sagt ifrån så hade dom sluppit det". Sen blir det rabalder om det. Om du då skulle försvara mig, skulle du då köra på samma taktik?
"jag förstår inte varför ni blir så arga pga. ett uttalande om att våga stå upp för sig själv".
när var det senast ett olagligt uttalande?

Vem är mest överklass och vem är i detta fallet arbetaren samt överklass?

Det handlar om privilegiade grupper i samhället. Inte om att utse vem som tjänar mest. Alltså - hade byggarbetaren tjänat mycket, i jämförelse med resten av befolkningen så hade han säkerligen räknats till överklass. Fortfarande skillnad på att tjäna varesig det är 200-360000 kr / år, jämfört med fem miljoner / år.
fantastiskt

2008-06-13 11:29
Mabande, jag syftade inte på dig i detta fallet. Finns däremot flera andra som har sagt så. Tycker du verkar vara en vettig person med bra argument och jag förstår definitivt vad du menar, även om jag inte håller med om precis allt.

Kan ta ett exempel på vad jag anser om överklass kontra nyrika.

-Chelseas ägare, Roman Abramovitj (osäker på stavningen) som jag nämnde tidigare. Dollarmiljardär och definitivt en internationell jet set-kille.

-Carl-Adam "Noppe" Lewenhaupt. Nära vän med Hans Majestät. Gamla pengar och självfallet ganska välbärgad, men inte i närheten av Abramovitj förmögenhet... Har alltid haft mycket pengar och vet således hur man spenderar med klass, men äger inga lyxyachter precis.

Enligt mig är det solklart vem som är mest överklass av de två herrarna...
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2008-06-13 11:35
Definitionen av överklass är att man har en förmögenhet, och har politiskt och ekonomiskt inflytande. Den definitionen delas av i princip hela Sverige. Utom du och den svenska adeln möjligtvis.
fantastiskt

2008-06-13 11:43
Det värsta är väl den väl etablerade attityden de flesta har angående arbetarklass-överklass, att alla strävar efter att bli rika och högutbildade, ha en fin titel och mycket pengar. Vad är det att sträva efter, undrar jag? Någon skrev att alla kan plugga bara man har viljan och ambitionen. Sanning, frågan är vad din definition av ambition är i den meningen? Ambitionen borde väl vara att syssla med något man tycker känns roligt, meningsfullt och intressant snarare än att bli stämplad som högutbildad?

On topic så är det självklart väldigt sällan befogat att kasta en glasflaska på en person i syfte att skada denne, men samtidigt ska jag inte sticka under stol med att jag tycker att Bella är en människa som skulle må bra av ett litet "wakeup call". Det sjuka är inte att hon tjänar fett mycket pengar på sin blogg, tvärtom är hon rätt smart och affärsstrategisk. Det sjuka är snarare att hon är totalt socialt blåst och tycker att hon faktiskt gör Svergies unga människor en tjänst, hon ser sig själv som en förebild för alla unga tjejer. Samtidigt skriver hon om sitt tjänstefolk och om sina minkpälsar som det vore något som alla unga kunde relatera till. Hon skriver om sitt vilda uteliv och om vip-biljetter på lyxiga galor/tillställningar. Hon är som Sveriges svar på Paris Hilton med skillnanden att Paris inte gör anspråk på att vara någon allmänheten kan relatera till eller leva som.

Så, självklart är det fel att medvetet skada någon på grund av dennes åsikter/livsstil men det är inte det mest upprörande "misshandelsförsöket" jag någonsin hört talas om precis...
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2008-06-13 11:46
Enligt mig är det solklart vem som är mest överklass av de två herrarna...

Jag tror att det är rätt självklart för oss alla andra att båda är överklass? För om du nu tillåter indelning enligt klassystemet? Vilken klass hamnar Roman Abramovich i? Övre medelklass?

Ditt kriterie för överklass är således endast gamla pengar? För Roman Abramovich lär ju ha lite mer inflytande än käre Noppe, trots han nära vänskap med CalleG.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-06-13 11:55

-Carl-Adam "Noppe" Lewenhaupt. Nära vän med Hans Majestät. Gamla pengar och självfallet ganska välbärgad, men inte i närheten av Abramovitj förmögenhet... Har alltid haft mycket pengar och vet således hur man spenderar med klass, men äger inga lyxyachter precis.

hhahahaha nog tamefan det roligaste jag läst ever hahahahaha
mama said knock you out

2008-06-13 11:59
Jag tillhör den svenska adeln och det är någonting jag är stolt över, därmed inte sagt att det gör mig till en bättre människa än någon annan.

Klart att båda är en form av överklass, inget snack om saken. Men den riktiga överklassen, vilket det inte finns så mycket av i Sverige, tänker snarare på England som ett bra exempel, kommer Roman Abramovitj aldrig tillhöra eller kunna köpa sig in i.

Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2008-06-13 12:01
vet således hur man spenderar med klass

Att, istället för att spela Football Coach på nätet, ta sin hobby så långt att man köper ett av världens bästa lag i en av världens bästa ligor tycker åtminstone jag är att spendera med "klass".

2008-06-13 12:05
Robii_ P16

Vad snackar du om? Den överklass du talar om i England antar jag är de "lords" som finns lite här och var. Så ledsen att göra dig besviken Master Rosensvärd, men även titlar baserade på år av förtryck är till salu nu för tiden.

Välkommen till kapitalismen, här är allt till salu!

Lord någon?

2008-06-13 12:10
De jag talar om är de som har en gammal titel, självklart. Trodde att detta inte behövde klargöras om ni har läst mina tidigare inlägg.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2008-06-13 12:15
Så överklass är således endast de som uppfyller dina extremt snäva kriterier? Vad är din titel? Och betyder "Andersson" att du är 50 procent adel?

Tillhör herrn medelklass månne? Smuts!

2008-06-13 12:23
Det finns inget mer patetiskt än människor som sitter och skryter om pengar och dylikt på internet, vilket heller inte leder någonvart, så jag tänker inte sitta och uttala mig. Man pratar inte om pengar.

Andersson är min mammas gamla namn... Så ja, det gör det väl.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2008-06-13 12:25
skryter om pengar och dylikt på internet,

Dylikt som i adliga titlar?

2008-06-13 12:32
Klasskampen lever vidare på whoa! Proletariatets diktatur står runt hörnet och korporativismen darrar i knävecken. Bäva aristokratslödder!

Seriöst, att sitta och definiera samhällsklasser utifrån ekonomiska och akademiska aspekter är fruktlöst i dagens samhälle. Betygsinflationen och en marknad som är öppen för alla slags onödiga produkter gör att vem som helst kan tjäna stora pengar, oberoende av blodsband och gamla anor.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-06-13 12:33
Tänkte mer på saker som kläder, klockor o.s.v, som definitivt kan jämföras med att skryta om pengar, alltså dylikt.

Ni kan ju välja att tro på min adelstitel... Eller så gör ni inte det. Personligen bryr jag mig inte så mycket, jag vet själv hur det ligger till. Jag är stolt över vem jag är och vart jag kommer ifrån och jag tänker inte skämmas för att jag har det bra.

"Så överklass är således endast de som uppfyller dina extremt snäva kriterier?"

Varför inte bara läsa mina inlägg innan ni slänger ut överflödiga kommentarer/frågor? Enligt mig, ja. Alla har rätt att tycka som dem vill, och det är min definition på vad som är överklass. Tyck som ni vill så tycker jag som jag vill.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2008-06-13 12:40
Tänkte mer på saker som kläder, klockor o.s.v, som definitivt kan jämföras med att skryta om pengar, alltså dylikt.

No offence, men jag måste verkligen säga att jag ogillar kopior överlag, och speciellt när det gäller klockor... Ni förstör så otroligt mycket för märkena. Har själv en helt okej klocksamling och när jag ser folk som bär kopior av klockorna jag har blir jag nästan arg.

- Robii_ P16, Rolex Daytona Kopia, Köp&Sälj

Oops. Jag var helt enkelt bara tvungen.

2008-06-13 12:46
Är det där att skryta? :) Anser att det där är ganska relevant i mitt inlägg. Det vore en sak om jag hade skrivit det någonstans där det inte hade med saken att göra.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2008-06-13 13:06
Det lustiga är att Master Rosensvärd faktiskt är stolt över någonting han kan rå för lika lite som att han föddes. Master Rosensvärd, du får gärna svara på mitt tidigare inlägg också.
fantastiskt

2008-06-13 14:58
GayLordSword ahahah
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.

2008-06-13 15:17
"du försöker bara förlöjliga och drar slutsatser från tomma luften. ännu en gång. jag skrev förut att det inte var mer än rätt att hon fick en glasflaska mot sig. alltså. mot sig. inte på sig. ganska stor skillnad. dessutom skämtade jag när jag skrev det, som jag sagt två(?) gånger tidigare i här i tråden. uttalanden om folk som pantar. Hon förlöjligar ju alla fattiga. Inte bara dom som pantar. Du försöker rättfärdiga allt det hon säger. Om jag skulle säga "judarna får skylla sig själva om dom blir uppbrända, dom kunde ju bara sagt ifrån så hade dom sluppit det". Sen blir det rabalder om det. Om du då skulle försvara mig, skulle du då köra på samma taktik?
"jag förstår inte varför ni blir så arga pga. ett uttalande om att våga stå upp för sig själv".
när var det senast ett olagligt uttalande?"

Okej, jag köper att du skämtar, dock ser jag inte det roliga i det. Nåväl, att "förlöjliga alla fattiga" är inget brott, vare sig folk blir arga eller inte. Jag försöker absolut inte rättfärdiga allt hon säger, som jag har skrivit, allt hon säger är väl kanske inte speciellt genomtänkt, men det ger ingen rätt att kasta en glasflaska vare sig mot eller på någon.

Kan inte ens räkna hur många gånger jag och mina vänner har fått elaka kommentarer på stan i klass med: "Överklassbög, gå hem till Östermalm", "bratjävel, gå och dö!", "jävla backslickfjollor", osv. osv. Detta är värre än det Blondinbella säger, och det kommer från vanliga simpla arbetarungar eller förortskickers, så jag förstår inte varför alla stör sig på Blondinbella och liknande människor. Men bryr jag mig? Nej. Möjligen att jag säger "åk hem till Rinkeby" eller något i den stilen, men mer är det absolut inte.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2008-06-13 15:40
Undrar vad bäste Herr Rosensvärds vänner i societen tycker om att han kränger rolex kopior till arbetarvänstern på whoa. :)

Vem fan vill va adlig förövrigt när man måste stå ut med att kopplas samman med af ugglas packet. Känns som att adeln är rätt '80 i sammanhanget och mest uppskattas av ett trist inavlat gäng ungdomar som tycker om att spendera pappas pengar :)
cry me a river!
--> thcrew

2008-06-13 15:45
Stor komik. Kolla upp tråden du uttalar dig om.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2008-06-13 15:51
aah, missförstod candide lite.. men det är nog nästan mer komiskt nu när jag hajjade galoppen.. nog för att kopior är jävligt wack, men att bli arg för att andra har samma klocka som du fast en kopia är rätt töntigt.. töntigare än att använda kopian i sig =)
cry me a river!
--> thcrew

2008-06-13 15:53
Okej, jag köper att du skämtar, dock ser jag inte det roliga i det. Nåväl, att "förlöjliga alla fattiga" är inget brott, vare sig folk blir arga eller inte. Jag försöker absolut inte rättfärdiga allt hon säger, som jag har skrivit, allt hon säger är väl kanske inte speciellt genomtänkt, men det ger ingen rätt att kasta en glasflaska vare sig mot eller på någon.

Kan inte ens räkna hur många gånger jag och mina vänner har fått elaka kommentarer på stan i klass med: "Överklassbög, gå hem till Östermalm", "bratjävel, gå och dö!", "jävla backslickfjollor", osv. osv. Detta är värre än det Blondinbella säger, och det kommer från vanliga simpla arbetarungar eller förortskickers, så jag förstår inte varför alla stör sig på Blondinbella och liknande människor. Men bryr jag mig? Nej. Möjligen att jag säger "åk hem till Rinkeby" eller något i den stilen, men mer är det absolut inte.

Jag förstår inte om du är på riktigt eller inte. är jag ensam om att uppleva att du har någon form av arbetarförakt? "simpla arbetarungar" var orden. läs igenom allt du skrivit sisådär en hundra gånger och fundera lite kring vad din text egentligen säger.
fantastiskt

2008-06-13 15:56
dani
its a hard knock life för överklassbarnen från djursholm, dom måste ju stå ut med att simpla arbetarungar går på samma gator ibland :/
cry me a river!
--> thcrew

2008-06-13 15:57
Jag föraktar dem som slänger ur sig sådana kommentarer, och i detta fallet var det arbetarungar... Att jag har arbetarförakt är väl inte riktigt sant.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2008-06-13 16:03
Jo. Inte lätt för Master Rosensvärd att behöva beblanda sig med folk af oadlig härkomst.

Master Rosensvärd:
Du föraktar folk som smutskastar adeln, dig själv och blondinbella, medans ni får förakta och smutskasta arbetarklassen och de fattiga lite hur ni vill. eller hur vill du ha det?
fantastiskt

2008-06-13 16:04
Klart han får.
Det är ett adligt privilegium!
cry me a river!
--> thcrew

2008-06-13 16:10
Börjar bli sjukt tröttsamt att upprepa allting.

Jag föraktar folk som slänger ur sig kommentarer i den stilen på stan helt oprovocerat och utan anledning. Vad hoppas dem få ut av det liksom?

Vad folk tycker om Blondinbella bryr jag mig inte ett dyft om. När folk däremot hotar någon och/eller kastar en glasflaska mot någon bryr jag mig däremot, men då spelar det ingen roll om det är Blondinbella eller någon av er två, det är fel oavsett.

Sen anser jag att det är ganska dumt att förakta någon p.g.a vilken samhällsklass de tillhör, oavsett det är arbetarhat eller överklasshat, men det är ju valfritt, vill man hata så gör man.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2008-06-13 16:13

Sen anser jag att det är ganska dumt att förakta någon p.g.a vilken samhällsklass de tillhör,

..simpla arbetarungar..

i rest my case :)
cry me a river!
--> thcrew