Jag pratade om dem som slänger ur sig onödiga kommentarer, och då föraktar jag dem p.g.a det, inte för att dem är arbetarklass. Något mer jag måste förklara två gånger?
Robin Rosensvärd Andersson. Karlaplan/Djursholm. 16 år.
Master Rosensvärd Sir, du är en levande paradox.
fantastiskt
robii du fattar fortfarande inte att det är att du kallar dem _SIMPLA_ arbetarungar som gör att du föraktar dom, inte att du pratar om dom i sig.
cry me a river! --> thcrew
Joggingbyxor, skitiga sneakers, skidjacka... Och detta är alltså mitt i stan. Ser man ut så får man tåla att bli kallad simpel.
Master Rosensvärd Joggingbyxor, skitiga sneakers, skidjacka... Och detta är alltså mitt i stan. Ser man ut så får man tåla att bli kallad simpel. HAHAHA..... är du på riktigt?!
fantastiskt
Nej! Mitt i stan! På en fredag kan jag tänka mig. Och Herr Rosenvärd i bästa gå-bort-kostymen?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Klart han är, han är 16 år. Vad hade du förväntat dig? =) Robii, om dom får stå ut med att bli kallade simpla får väl du stå ut med att bli kallad överklassäckel?
Ja, det är ju precis det jag gör? Herregud. Jag skrev ju däruppe att jag inte brydde mig, det om något var poängen. Kostym skulle jag aldrig ta på mig vardagligen. Skjorta, rock och jeans, alternativt + en schysst kavaj, duger gott för mig.
själv bär jag inget annat än armani. lite trist när man får färgfläckar på kavajen, men myrorna blir glada.
HAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHA!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2008-06-13 19:11
"-Carl-Adam "Noppe" Lewenhaupt. Nära vän med Hans Majestät. Gamla pengar och självfallet ganska välbärgad, men inte i närheten av Abramovitj förmögenhet... Har alltid haft mycket pengar och vet således hur man spenderar med klass, men äger inga lyxyachter precis. Enligt mig är det solklart vem som är mest överklass av de två herrarna..." "Joggingbyxor, skitiga sneakers, skidjacka... Och detta är alltså mitt i stan. Ser man ut så får man tåla att bli kallad simpel." Hahahahahaha... guld! Hahaha finns sånna som du på riktigt? Du kan väl förfan inte kalla kungen för "hans majestät" irl?! Det kan du ju inte! :D Hahahaha.... "vet hur man spenderar med klass", hahahaha....
Producent
2008-06-13 19:13
Robin Rosensvärd Andersson. Karlaplan/Djursholm. 16 år. Yes! haha go robiii!
Hahahaha. Alltså, vad gör du på whoa?
Beat the odds like an abusive freak show owner
Producent
2008-06-13 19:52
"Hela kvällen och natten har gått åt till att gråta. Jag har varit i chocktillstånd och fick ta sömntabletter inatt för att kunna lugna ner mig. I natt var den första gången som jag funderar på att ta bort bloggen. Jag kan inte leva ett normalt liv om jag inte kan befinna mig på platser utan att jag ska bli hotad och att folk vill kasta glasflaskor i mitt huvud. Jag känner mig fängslad i mig helt enkelt och jag trodde aldrig att mitt lilla kändiskap via bloggen skulle bli så stort. Just nu vet jag inte vad jag ska göra." Liksom, visst jävla idioter. Men... komigen sånt händer. Och så bilden på hon och hennes kompisar med undertexten "Innan helvetet bröt lös" . HAHAHA, seriously...
Producent
2008-06-13 19:54
"Här hemma hos honom finns ingen gullig polsk städhjälp som hjälper till att sortera mina kläder eller plockar upp de från golvet." Den är ju skön också... (sorry för dubbel dubbelpost)
robii_ fan va san tropez du är =D im lovin it
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.
det här är tamefan årets tråd
mama said knock you out
robii måste driva, han bara måååååste. hahaha. Vilket det än är så är det fruktansvärt kul. ge mig mer Angående blondinbella så hatar jag allt hon skriver och står för
Jag är här för att jag gillar hiphop, r&b och viss reggae. Trodde det var okej att gilla det, oavsett vad man heter i efternamn eller hur man definierar överklass. Trodde även det var okej att skriva mina åsikter här, då detta är ett forum. Samtidigt är jag inte på något sätt beroende av att ventilera mina åsikter härinne, så visst kan jag sluta skriva här.
Producent
2008-06-14 23:39
Nu känner jag att den här tråden gick lite överstyr, delvis på grund av mig antar jag. Det är meningen att vi ska diskutera hatattacken mot blondinbella och inte Robiis livsstil eller samhällsklass.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
löneskillnader och klass är en attack på majoriteten av världens befolkning
http://www.kommandot.se/wp/
Nu orkar jag inte citera vem det än var som skrev det men att födas i en arbetarfamilj spelar väl ingen roll om du vill ha bra betyg i skolan? Jag anser mig komma från en arbetarfamilj i övre medelklassen. Mina betyg är bra, jag läser på universitet. Alla har inte samma möjligheter till att välja skola ( Privat ), men alla har i Sverige möjligheten att läsa på en högskola eller universitet om man bara vill och ger sig fan på det. Man hör ofta folk klaga på skolan och betygen men vaffan, gör något då?! Det finns hjälp att få i skolorna runtom i Sverige, men kanske är man för stolt att få hjälp? Jag vet inte. Men min åsikt är iaf att, det går att skaffa sig en utbildning och ett bra jobb om man bara vill det själv.
"Skulle väl åka dit som en inbrottstjuv /<br> som bara vips dyker upp som en tillbakaspolad simhoppsbrud /"<br>
haha. fan va all ska hata. Jag har inget emot överklassen, de flesta är trevliga. Ibland lite väl högtravande men ändå. Det beror väl lite på vilken familj de kommer ifrån och så. Man får se dem som våra husdjur. Adeln e skoj. Men du måste mogna till sig lite, är de under 25 är de oftast lite väl insnöade på att vara just adel. Lite tomma. Men de har ju potential iaf. Sen så e Östermalmsadeln den absolut beigaste. Kanske rikast, men helt klart mest meningslös. Och seriöst.. hur jävla svårt är det att INTE läsa Blondinbellas blogg?? Jag lyckas alldeles utmärkt. Inte det minsta svårt.
Skivsamlare
2008-06-15 13:07
Nu orkar jag inte citera vem det än var som skrev det men att födas i en arbetarfamilj spelar väl ingen roll om du vill ha bra betyg i skolan? Jag anser mig komma från en arbetarfamilj i övre medelklassen. Mina betyg är bra, jag läser på universitet. Alla har inte samma möjligheter till att välja skola ( Privat ), men alla har i Sverige möjligheten att läsa på en högskola eller universitet om man bara vill och ger sig fan på det. Man hör ofta folk klaga på skolan och betygen men vaffan, gör något då?! Det finns hjälp att få i skolorna runtom i Sverige, men kanske är man för stolt att få hjälp? Jag vet inte. Men min åsikt är iaf att, det går att skaffa sig en utbildning och ett bra jobb om man bara vill det själv. Nu är jag inte hemma, men när jag är det ska jag försöka leta upp den utredande rapporten som menar på att det finns en statistisk skillnad mellan människor från framförallt akademiska och ickeakademiska hem vad gäller studieförmåga. Detta går ju dock knappast applicera på klassbegreppet längre då en akademisk bakgrund knappast gör dig till någon höginkomsttagare nuförtiden.
http://www.kulturkompaniet.nu/
iLLh Äldre undersökningar visade på en stark korrelation mellan föräldrarnas utbildning och barnens tendens för att läsa vidare på högskola/universitet. En person med två akademiskt utbildade föräldrar skulle alltså med största sannolikhet studera även efter gymnasiet. Idag är dessa undersökningar dock relativt föråldrade då det råder en kraftig betygsinflation och vem som helst kan läsa till vad som helst. Att få 20.0 är inte längre förunnat ett fåtal individer per skola utan förekommer så till den grad att 20.0 (inklusive 2.0 på högskoleprovet) inte alls är en garanti för studier till exempelvis jurist eller läkare. Man skulle kunna säga att majoriteten av alla ungdomar förväntas att läsa vidare för att skaffa sig en utbildning och därmed ett jobb.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
iLLh: Precis vad jag har försökt säga. "Östermalmsadeln"? Aldrig hört det begreppet förut, och oavsett skulle jag nog inte räkna mig dit. Visst, jag bor delvis på Östermalm nu, men det är mest för att jag ville ha en lägenhet när jag började plugga i stan, blir enklast så i veckorna. Nåväl, den här diskussionen leder ingenvart, tråkigt med folk som inte kan acceptera att folk tycker/tänker olika.
Ja, ni har säkert rätt men jag är ändå av den uppfattningen att vill man t ex. bli läkare så blir man läkare. Kommer man inte in i Sverige pga de konstiga urvalen så kan man läsa utomlands. Detta gäller även andra yrken på högskolenivå. Det saknas tåga i människor idag (sagt av en 23:åring, haha) men det är faktiskt sant. Man kan ju snarare ställa sig själv frågan- Varför vill inte unga människor studera?
"Skulle väl åka dit som en inbrottstjuv /<br> som bara vips dyker upp som en tillbakaspolad simhoppsbrud /"<br>
iLLh P23 Man kan ju snarare ställa sig själv frågan- Varför vill inte unga människor studera? De är oambitiösa och har inget fokus.
De bryr sig helt enkelt inte. Antingen tänker de för mycket och blir deprimerade över hur allting är meningslöst eller så tänker de för lite, blickar inte framåt, lever i nuet och vill bara tjäna pengar för att festa och köpa grejer till sin nya bil, ett nytt årskort för world of warcraft eller den senaste fula dyra handväskan ebba von sydow tipsade om.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
De är oambitiösa och har inget fokus. De bryr sig helt enkelt inte. Antingen tänker de för mycket och blir deprimerade över hur allting är meningslöst eller så tänker de för lite, blickar inte framåt, lever i nuet och vill bara tjäna pengar för att festa och köpa grejer till sin nya bil, ett nytt årskort för world of warcraft eller den senaste fula dyra handväskan ebba von sydow tipsade om. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Ursäkta om jag skrattade men det lät så jävla roligt=)
Det är den bizarra sanningen, min vän :)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
frågan är väl snarare: Måste alla studera?
Smutsig slampa: Nej, det måste inte alla göra men det känns väl rätt självklart i dagens samhälle att skaffa sig en bra utbildning och ett bra jobb för att trygga sin familj och sin framtid. Eller?
ett bra jobb är ju iofs ett ganska relativt begrepp. jag tycker att det är mer beundransvärt med folk som skaffar sig ett stimulerande jobb, och det är långt ifrån samma sak
http://www.kommandot.se/wp/
Word på bperb. Dessutom vet jag att för alla är inte meningen med livet att ha hög status eller vara högutbildad..
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
såklart man lackar.. hon är barn, tjänar sjuka pengar på att uppmuntra andra fjortisar i sin jävla blogg samtidigt som man själv går runt och sliter ihjäl sig för att klara nästa månad..stick.
Var och en får tycka som den vill, men det där är ju ett jävligt omoget sätt att resonera på, den svenska avundsjukan alltså, sjukt.
ämen du Robii _ nu får du ju fan ta och ge dig. har din farsa indoktrinerat att såfort man är missnöjd så är man avundsjuk?
fantastiskt
Var en väldigt onödig kommentar från min sida, ber om ursäkt för det. Men varför vara arg på någon för att denne tjänar mer pengar eller för att det går bra för personen i fråga? Förstår inte vad ni får ut av det.
Producent
2008-06-16 22:41
"den svenska avundsjukan alltså, sjukt." Nästan det mest "bratiga" och nedsättande du hävt ur dig i den här tråden. Att man är "simpel" om man inte har märkeskläder kanske var några snäpp värre men...
Producent
2008-06-16 22:41
Ok, missa ditt senaste inlägg...
Kvällstidningarna uppfinner så sköna ord , vågar man anta att "hatattack" kommer med på listan över årets nya ord 2008?
Jävla haters..... typiskt sverige att hiphop ska vara så "vänster", fan ni sitter säkert och lyssnar på den senaste BLING BLING hiphopen från USA där rapparna är oändligt mkt rikare än BLONDINBELLA, men då är det lugnt för dom är ju svarta och från ghettot från början? (oh ja, alla svarta rappare är från ghettot från början)
Producent
2008-06-17 13:26
"typiskt sverige att hiphop ska vara så "vänster" Ja verkligen typiskt Svergie. Haha negro pu-lease...
Hela Sverige är väl vänster? Till och med de som vi kallar höger är vänster.
Robii känns som en som här fejkad whoa användare som bara försöker vara rolig, problemet här är att det verkar ha gått överstyr.. han kanske tror att han är Rosenswärd eller nått helt plötsligt. Den här tråden ger mig f.ö vibbar till den gamla goda tiden när det där roliga forumet för rika ungdomar blev länkat på flashback. Jävlar vad fart det blev på alla flashback användare att regga sig där då :)
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
The_Donut: Att man är simpel om man inte har märkeskläder har jag aldrig sagt. Vart har du sett det? Kopiera, tack.
Joggingbyxor, skitiga sneakers, skidjacka... Och detta är alltså mitt i stan. Ser man ut så får man tåla att bli kallad simpel. Implicit.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.