I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Artikel] Hatattack mot ”Blondinbella”

Övrigt - Webbsidor

2008-06-17 18:15
Vad har det med märkeskläder att göra? Tänk innan ni skriver. Ser hellre en person med jeans från H&M, skjorta från Dressman, skor från Din Sko och rock från second hand än någon med skitiga sneakers från Gucci, joggingbyxor från Dior och skidjacka från Costume National. Som ni förstår har märkena ingenting med saken att göra, jag pratade om plaggen i sig.

Robin Rosensvärd Andersson.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2008-06-17 18:20
Att du överhuvudtaget är så pass ytligt lagd att du värderar andra människor som "simpla" enbart baserat på deras "bristfälliga" klädsel talar för sig självt.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Producent

2008-06-17 18:23
"Att du överhuvudtaget är så pass ytligt lagd att du värderar andra människor som "simpla" enbart baserat på deras "bristfälliga" klädsel talar för sig självt."

Exatemundo. Och menade snarare "märkeskläder" som ett bergrepp.

2008-06-17 18:27
Om jag möter någon på stan som jag aldrig har träffat förr eller känner till, om det så bara är ett ögonkast, så bildar jag mig ändå en uppfattning... Detta gör jag baserat på kläder, frisyr, ja utseende helt enkelt. Att folk gör så är ju vetenskapligt bevisat, ingenting som jag är ensam om med andra ord. Därmed inte sagt att jag dömer ut någon som jag inte känner, men man bör ju veta att man sänder ut vissa signaler genom sättet man klär sig på.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.
Producent

2008-06-17 18:34
"Ser man ut så får man tåla att bli kallad simpel."

Alas: Du tycker det är ok att förolämpa människor om dom har smutsiga kläder.

2008-06-17 19:44
robii_ och du då, som är 16, går runt med skjorta, shyssta jeans och kanske en nice kostym..Då är det okej att uppfatta dig som en störnade bratunge som pappa betalar allt för då? right, och det är ju säkerligen så också i och med att man inte har ekonomi till flashiga kläder (inte en hel garderob) när man är i din ålder...

2008-06-17 22:41
iförsig har jag allmänt svårt för mjukisbraxxor på stan, det är inget snack om saken _)
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2008-06-17 22:44
för övrigt har jag nu gjort lite efterforskningar på internet och det enda jag hittar om "Robin Rosensvärd Andersson" eller Robin Rosensvärd är whoa community länkar.

Inte heller finns han på Eniro eller Birthday.se

Så mitt påstående om att han inte finns verkar vara korrekt.

Ha så kul!

Producent

2008-06-18 02:44
Eller så vill han inte ge ut sitt förnamnnamn, men ändå flasha det efternamnet.

2008-06-18 02:50
Så loggar man in efter ett par dagar och hittar tråden floodad med inlägg av en kryptofascist som vill införa dresscode på stan... Jeezus christ....

Seriöst, om jag blir kallad simpel av nån adlig ungjävel så har han fan inga knäskålar kvar sen.

För att svara på några inlägg:
illh: Jag, till exempel, känner inte att det är särskilt nödvändigt att studera då mina livsmål är A) ha kul i några år, B) dö. Jag har konstaterat att eftersom mina gener bär på ärftliga sjukdomar ska jag inte fortplanta mig. Därmed finns inget behov av vidareutbildning för att trygga framtiden åt min nonexistenta framtida familj. Jag knarkar hellre.

Robii: Vad är det jag får ut av att tracka höginkomsttagare? Hmmm.... Det är RÄTT? Ni (notera användandet av pluralis majestatis, dear master) kommer från en familj där det inte finns många problem. Ni har aldrig tvingats gå hungrig eller sova hos polare för att Ni inte vet om Ni kan bo hemma inatt. Jag vet det. Och om det inte stämmer ska du skjuta dig, deus lo vult. Självklart har Ni ingen förståelse för småfolkets benägenhet att vilja skjuta adliga. Ni har ju trots allt aldrig befunnit Er i samma position.

Jag hatar inte höginkomsttagare för att de har högre inkomst. Eller jo, nu ljög jag. Det må verka fullkomligt irrationellt och illogiskt, men jag hatar folk som har det bättre än jag. Jag är inte avundsjuk på det viset att jag vill ha det lika bra som dom, jag vill att de ska må lika mycket skit som jag. Rättvisa.

Ovanstående inlägg skrevs under tung sömnbrist. Det kanske inte är sammanhängande. Men jag är ju trots allt kejsare, jag står över grammatik.
Ja jilar tjåka katter!

2008-06-18 12:11
"The_Sun_God": Min familj skulle aldrig lägga ut något av våra nummer eller våran adress på Eniro eller liknande sidor. Punkt slut. Finns säkert fler härinne som resonerar likadant. Ser ingen anledning att låta vem som helst få mitt nummer.

"pinsam": Säkerligen uppfattas jag så, och det är jag medveten om. Ingenting som jag har några problem med dock, förutom just uttrycket "brat" som jag avskyr.

"Antikrist": Om ditt föregående inlägg var seriöst så tycker jag synd om dig. På allvar. Sök hjälp, för din egen skull.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2008-06-18 12:21
synd att den missade :(

2008-06-18 12:53
Robii_

Brat, i ordets bemärkelse, är ju precis vad du är. En bortskämd rikemansunge, eller känner du att du har slitit för dina pengar eller på någon sätt själv förtjänat dem?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-06-18 13:14
"candide": Att säga att jag har förtjänat mina pengar vore en lögn. Men jag är fortfarande bara 16 år (fyller 17 visserligen) och känner inte att jag måste jobba.

Jag är däremot väldigt ambitiös med studierna och jag vet att jag kommer att komma någonvart/bli någonting på egen hand. Gick ut nian förra sommaren med MVG i 14 av 16 ämnen och har haft toppbetyg senaste året också. Självklart så vill jag inte leva på mina föräldrar hela livet, vad är det för obetydligt liv, men att göra det så länge jag studerar är ingenting jag skäms över. Sedan när jag väl börjar arbeta är det självklart en trygghet att inte ha några studielån eller bostadslån att behöva oroa sig för och att veta att mina föräldrar ställer upp med pengar om det behövs, men jag har såklart tänkt att försörja mig själv när jag blir lika gammal som exempelvis dig, "candide".
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2008-06-18 14:33
Haha, precis, och således faller du in under definitionen av en brat. Sen får man tycka vad man vill om det ordet. Personligen så bryr jag mig föga hur andra finansierar deras leverne. Jag hade gärna tagit slantar från mina päron istället för 400k från CSN, men i slutändan spelar det ju ingen roll. Jag kommer att ha tillräckligt med pengar för att leva gott med min fru och min son.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-06-18 15:50
Robii det går att hitta något om precis alla på nätet, jag sökte aldrig efter ditt mobilnummer jag sökte efter den fingerade personen Robin.

Du finns inte! Du är fejk!

2008-06-18 16:00
Robi
Detta gör jag baserat på kläder, frisyr, ja utseende helt enkelt. Att folk gör så är ju vetenskapligt bevisat, ingenting som jag är ensam om med andra ord. Därmed inte sagt att jag dömer ut någon som jag inte känner

hahah.. =) det är ju precis det du gör.
hela ditt resonemang är löjeväckande också. Ja, människor bildar sig en uppfattning utifrån ytliga faktorer, men det är likväl du som lägger olika värderingar till olika attribut. Det är inte ATT du gör det utan HUR du gör det som kritiseras, men så långt kunde du väl inte tänka :/

cry me a river!
--> thcrew
Producent

2008-06-18 16:02
Robii är från gangtapes!

2008-06-18 16:04
Haha, alltid lika kul när trådar spårar ur :)

Angående det som tråden faktiskt handlade om

Hon provocerar vissa människor som fan i sin blogg, vad förväntar hon sig? Självklart är det fel att nita en flaska mot någon... Ändå känns det så jävla typiskt att det står en hel artikel om det hela, tro mig man kan få glasflaskor mot sig för mindre..

2008-06-18 16:07
Detta gör jag baserat på kläder, frisyr, ja utseende helt enkelt. Att folk gör så är ju vetenskapligt bevisat, ingenting som jag är ensam om med andra ord. Därmed inte sagt att jag dömer ut någon som jag inte känner..

Detta måste vara det mest motsägelsefulla jag läst på länge.

2008-06-18 16:24
Ditt resonemang om att jag måste vara fejkad eftersom du inte hittade någonting om mig eller av mig på internet håller ju knappast. Oavsett vilket så är det oerhört komiskt.

Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2008-06-18 19:03
Robii det är ju inte direkt så att du lägger fram bevis för din feta härkomst.

Jag har avslöjat fingerade personer på whoa sen 2002, jag vet vad man ska leta efter så kom inte här och säg att jag inte här rätt.

2008-06-18 22:47
The_Sun_God hahaha :D
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.

2008-06-18 22:53
The_Sun_God
Dra ner braten i skiten nu!

2008-06-18 22:57
Vad vill du ha bevis på? Det går säkerligen att fixa.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2008-06-18 23:21
Robii_ P16
Ta en bild på erat hus och bil där du står bredvid med en skylt som det står whoa på. brukar vara poppis

2008-06-19 00:19
haha dämn... kul om han gör det ^^

2008-06-19 12:43
Alltså vem fan bryr sig om hon är överklass? Jag hade hatat henne var hon än kom ifrån. Det handlar ju om vad hon håller på att hjälpa till med att normalisera, vilket är en fruktansvärt ytlig och könsidealiserad syn på världen. En värld med total avsaknad av människosyn.

Jag är väl inte direkt för att kasta en glasflaska i huvudet på en sjuttonårig tjej, men välkommen till världen som någon tidigare nämnde. Livet är inte att stå på toaletter och snacka om att man kommit in på VIP där det bara hänger 27-åringar.

Blondinbella är ju rakt av en hjärntvättare för MUF, vilket i sig också är väldigt vidrigt. Det fina är att hon fortsätter att etablera den fördomsfulla synen jag har på MUF. Precis som deras fina rakade snubbe som gör en videoblogg där han åker och träffar politiker för att prata om hur de har inrett sina kontor.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-19 12:54
det är därför jag har kvar denna tråden bland mina favoriter1
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.

2008-06-19 13:10
Haha, det kan jag definitivt göra, hur löjligt det än må låta. Fixar det nästa gång jag åker hem till mina föräldrar... Då förväntar jag mig en ursäkt från The_Sun_God också.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2008-06-19 16:41
Vet inte om jag ska skratta eller gråta av denna tråd, folk är fan utvecklingstörda.

Word på Loria iaf.

2008-06-20 16:24

Hatt-attack?
Smash the show, glas on the go, geezers like whoa!
jewelheist.tumblr.com

2008-06-20 17:51
hahah Antonq

jag tyckte nog det där var lite roligare än vad det borde vara hah

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-06-21 11:12
Har någon här några exempel på saker hon skrivit som är typ väldigt föraktfulla mot fattiga, och allt sånt ni påstår?

Vad jag har sett babblar hon bara om vilka kläder hon har köpt, om fester etc.

2008-06-21 13:20
hellspawn1
Jag tror inte på bistånd.

Och som joda skrev:

Men ni som har pantning som intresse, hur mycket tjänar ni på det egentligen?

Mycket klagade var det också över pengar, hur lite man har. Det hör jag aldrig bland mina vänner.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Producent

2008-06-21 14:38
"Här hemma hos honom finns ingen
gullig polsk städhjälp som hjälper till att sortera
mina kläder eller plockar upp de från golvet."

Det var från första inlägget när jag var inne för någon vecka sen. Jag letade inte efter det.

2008-06-21 20:19
var är bildbevisen?

helst vill vi ha namn på familjeföretag och dylikt också, detta för att du som går under pseudonymen "Robii_" ska kännas trovärdig nog för whoa!

för övrigt har mina forskningsresultat varit dåliga.

2008-06-21 21:10
Som jag sa förut, bildbevis kommer nästa gång jag åker hem till mina föräldrar. Jag kommer definitivt lägga upp bild, för mitt eget ryktes skull, men jag kommer definitivt inte fortsätta hänga här.

Trovärdig nog för vadå? En massa sorgliga förlorare med tragiska liv som försöker rättfärdiga handlingar såsom att kasta en glasflaska mot någon? "Mina planer är att ha kul några år och sedan dö, kan lika gärna knarka under tiden"... Nej du, sådant folk vill jag inte beblanda mig med, usch. Herregud. Nåväl, detta blir mitt sista inlägg här, förutom när bilden kommer upp (imorgon kväll förmodligen). Och jag skiter i vad ni säger, jag är bättre än er, punkt slut.

Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2008-06-21 23:32
varför är du bättre än oss?
för att du är född med en silversked i lämplig kroppshåla? =)
cry me a river!
--> thcrew

2008-06-22 06:24
dom borde ha kastat något större typ en stol eller ett bord

2008-06-22 11:11
hellspawn1
Jag tror inte på bistånd.

Och som joda skrev:

Men ni som har pantning som intresse, hur mycket tjänar ni på det egentligen?

Mycket klagade var det också över pengar, hur lite man har. Det hör jag aldrig bland mina vänner.

Hahaha, isåfall är hon rolig. Hon ger blondinskämten ett ansikte.

Men dom är inte tagna alls, ens lite, ur sitt sammanhang här då?

Och skrev hon nåt mer om bistånd, jag menar, man kan ju vara negativ till bara bistånd rakt av, men istället positiv till mer reella utvecklingsprojekt?

2008-06-22 13:06
På vad grundar du ditt påstående att du är bättre än oss? Är det för att du är rik? Eller har du andra kvaliteter som vi inte har?
Producent

2008-06-22 14:11
Och jag skiter i vad ni säger, jag är bättre än er, punkt slut.

hahaha! :D Du är en quotemachine!

2008-06-22 14:35
Och jag skiter i vad ni säger, jag är bättre än er, punkt slut.

Hahaha, vafan.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2008-06-22 15:10
Bra Robii_, släng upp en bild på dig själv så kan vi alla printa ut den och slänga våra samlade glasflaskor mot den. Bättre än pantning!
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-06-22 15:41
hahah! Joorå robii du är bättre än oss, vi är odugliga för att vi inte går runt med bakåtslick och en bunt med tusenlappar i fickan varje dag

2008-06-22 17:16
Wwaay robiii pojke! Asso HAHAHAHHA komedi grabben..komedi
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-22 17:19
Jag måste nog faktiskt säga att robii_ nog är en lite bättre människa än vi andra, jag menar, han har ju faktiskt dyra kläder....

Borde finnas skottpengar för såna människor.
Ja jilar tjåka katter!

2008-06-22 18:22
Jag tror bestämt att korrekt uttryck är "på", inte "för", din obildade jävla idiot. Ät gas sosse-as!

Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2008-06-22 18:49
Robii_ P16

Hehe, du är verkligen låst i ett trist hjärntvättat tänkande. Du kommer säkert att passa perfekt in i en redan skapat affärsverksamhet inom din familj, mer nyskapande än så blir du nog aldrig.

Pajas!