Konstigt att ni kritiserar folk som sticker ut när dom flesta skriker efter variation. Älska eller hata men uppskatta iallafall att teamen har sin stil.
He said, I write what I see Write to make it right, don't like what I be
Jag gillar Quest och Marv mest i Detroit-divisionen, och deras "beat your ass" är en av de bästa grejerna hittills i år. Men kom igen, de är inte speciellt imponerande som rappare. Speciellt Marv då, som säger en mening, är tyst ett par sekunder och sen säger en mening till.. Quest är ganska bra faktiskt, jag ska inte hata, men Marv..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
de säger dessutom noll personliga grejjer, bara en massa om hur de knullade deras syster och mamma på roliga vis! som kan va riktade mot vem som helst i princip .. hurray.. skiter fullständigt i om dom sticker ut eller inte, de blir inte bättre för det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
MRsalesman P61 du ville veta vilka battlerappare jag tycker är bra, här kommer några:
the saurus
illmac
mac lethal
iron solomon
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Caliber Hur imponerande är NÅGON som rappare?
Hela grejen går ju ut på snack med rim, typ.
Uhh the saurus och illmac är jävligt imponerande som rappare.
du kan kolla in skivan "Honest Racket" med Sandpeople (illmacs crew)
och det heter ju world RAP championships, då kan det va en fördel att kunna rappa och leverera.
ja fan när jag kollar på battlerap så tänker jag inte så mkt på hur dom är som rappare, jag menar jag tycker också att thesaurus är bland dom bästa om inte den bästa (vilket han nog är) inom battles men hans flow är inget särskilt han håller sig knappt "on beat" alltid, franco ska man inte ens snacka om då ( o hans musi är helt fruktansvärd) mac lethal har inte direkt heller ngt superflow om man säger som så. men men...illmaculate är iaf bra både på battles och när det kommer till musik hans nya låt med copywrite är fet (
www.myspace.com/illmaculate )
har iron solomon någon myspace kanske? aldrig hört en låt meed honom!
jag tycker flow och delivery är skitviktigt i battle, blir lätt tråkigt och "slår" mindre om de säger en rad utan inlevelse.
MRsalesman: Ja, Iron har myspace, minns dock inte adressen söker du på svengalibros så kan du nog hitta det den vägen.
Håller helt med er som anser att Quest Mccody och Marwon är grymma. De har en helt egen stil till skillnad från de som satsar på att få in så många multies som möjligt i varje rad. Ett annat grymt par är ju Dumbfounddead och Sahtyre som håller jävligt hög klass i LA-divisionen. Nu till saken, det debatteras på jumpoffs forum att domarna i Toronto-divisionen dömer fördelaktigt åt Bishop Brigante och hans sidekick. Anledningen till detta skulle vara Bishops hip-hop status i Toronto. Han har utöver det som står i texten nedanför battlat och spöat Jin två gånger. Saxat från hans skivbolags hemsida:As a budding emcee, Bishop was quick to demonstrate his raw talent by remaining undefeated on 'Eat the Beat' the phone-in freestyle battle on DJ X's Toronto radio show 'The Power Move'. Bishop then stepped to the stage to win countless live battles on the Toronto freestyle circuit, eventually leading to his ground breaking appearance (and three week reign) as the first and only Canadian emcee to compete on 'Freestyle Fridays' a cut-throat competition on BET's popular countdown show, '106 & Park'. His unbeatable track record, combined with hard work and desire to succeed, demonstrated by selling thousands of his own CDs on the streets, made Bishop realize that he was destined to make a name for himself in hip hop. Bishop demonstrated his versatility when his stage presence and charisma landed him cameo TV roles on CBC's 'Drop The Beat' and UPN's 'Platinum', as well as a big screen debut in the critically acclaimed feature film 'NARC' with Ray Liotta and Jason Patric. Bishop's music videos, 'That's The Way', '6 Up' and 'About 2 Change', all boasted heavy Much Music and MTV rotation, and 'About 2 Change' claimed 'Best Video of the Year' at the Urban World Film Festival in New York. Bishop is also credited for Bodog's first hip hop anthem 'Wild Card', the theme song for 'Calvin Ayre Wild Card Poker' on Fox Sportsnet. Tydligen ska Bishop vara polare med domarna, eftersom han varit gamet så länge och har en fet status i staden så verkar domarna döma åt hans fördel. Kolla själva. Speciellt senaste battlen mot två ganska grymma snubbar från Montreal, Dialekt och Justice.
Soy esa clase de persona, me buscan todos los hermanos mayores de los niños de la zona
Jag såg inatt att Element är med i gruppen "Custom Made" som är signade med babygrande. Det visste jag inte.
mystic- "de säger dessutom noll personliga grejjer, bara en massa om hur de knullade deras syster och mamma på roliga vis! som kan va riktade mot vem som helst i princip .. hurray.." Till skillnad mot vadå? Att snacka om hur bögig någon är? Alla snackar samma skit. "the saurus och illmac är jävligt imponerande som rappare. och det heter ju world RAP championships, då kan det va en fördel att kunna rappa och leverera." Marv och Quest har bland de bättre deliveryt i hela turneringen? Och sen så är inte The Saurus imponerande alls utöver hans battlerappande, har du hört hans låtar? Sjukt jävla dåliga. Rimmar sönder låtarna och flowet är inte bra nånstans. Men illmac är dock jävligt duktig på att göra låtar.
mystic Jag överdrev där lite i mitt svar. Det jag har hört med Illmaculate i låtform har varit jävligt fett. Så han är helt klart fet både i freestyle och på låtar.och det heter ju world RAP championships, då kan det va en fördel att kunna rappa och leverera. Det KAN vara fördel men liksom, många av dem som gör bra ifrån sig i den här tävlingen enligt mig är skitkassa när det kommer till att rappa. Jag checkade precis några rappares myspace sidor typ Frankie Wapps och någon annan, kommer inte ihåg. Fan, vad de sög. Poängen är att jag tycker att trots tävlingens namn så går det inte ut på att rappa på samma sätt som man skulle kört på ett beat, det är ju mer fri rap som man ska köra. Jag håller med om att delivery är asviktigt men inte flow. För mig räcker det om någon har en skön attityd, ser lite rolig ut och lägger roliga rader (helst porriga) - typ Hommy Hom - för att jag ska digga. Aja, vill inte bråka. Vad har du för favoriter?
Kul och oväntat att de tog Iron Solomon och Murda Mook för veckans recap. De hade en skön jargong =)
man märker att svenska hiphopare är allt för inskränkta när det gäller "battle" o "freestyle" i allmänhet. det d finns massa olika versioner av dessa båda o olika sätt man kan utöva dessa.
nya uppe nu. wackt med övertid mellan hom/piff james vs. tahoe kilenm, tahoe/kilenm tog det direkt men annars var det ju helt ok, hom o piff verkar trötta inget ball att se dom, fett mkt grymmare förra året faktist.
hom/piff är ju exakt lika kassa som förra året..
Tyckte dom var rätt softa föra året...
Illmaculate o the saurus är uppe nu. Dem känns som att dem börjar heata upp lite mer.
tycker det var illmac and thesaurus sämsta battle i år... ett par sköna punches dock... men dom e tunga
skriv era favoritpunches för att liva upp tråden lite... tyngsta: "aiit, them african statements are funny / when your mom's a black face that fucked a white face in a hurry / and only gave birth to you just to stay in the country"
"your'e scum to me / a fucking thief who's low enough to get caught jacking money of his mom for weed" " 'YOUR A PINNER FAGGOT/ YOUR AS AKWARD WHEN YOUR RAPPIN AS YOU ARE TO INNTERACT WIT' "
naero, fett sköna dom. sen skulle jag vilja citera marv's alla jävla rader.. inga dunderrader men fan va han får fram dom bra.
Marv och Quests senaste battle :rofl: !
fan thesaurus o illmac är ju inget särskilt fortfarande bra såklart men rätt tråkigt
Dem klagade över att det var rätt så tidigt, undrar när dem åkte dit :)
The judges are on drugs..
aspire/prolific var riktigt bra denna omgång
prolific är en jävla tönt...ser ut som en tönt o rappar som en tönt, försöker sig på någon slags attutyd men lyckas inget vidare.
Tycker det är skitirriterande när folk ska predicta andras rim, speciellt när det är så enkla grejer (ogillar fortfarande Possessed från förra årets final). Kul att Killenm tystade ner dem med"You can't get with this bitch, I'm sicker than sy.. (syphilis) Right, once again, I pause let you finish what I'm spittin it's called predicting your prediction" Synd bara att hans parter var så dålig.
Caliber: Håller med, förra året så var det riktigt störande när han gjorde det precis hela tiden. Tahoe är cool. :)
Ska bli kul att se senare när alla dom bästa går vidare o battlar varandra.. tänk er typ Quest/Marv vs. Illmac/Saurus.. Men just nu håller jag på Dumbfounded/Sathyre.. riktigt grymma dom två, kompleterar varandra perfekt. Bra balans i laget.
ha frankie och jaze va sköna.. "nono, let me finish.." fett timing. Killenm diggar jag också mkt, heatad battle..
whodini: Håller med om allt du skrev. Dubmfounded / Sathyre är riktigt grymma faktiskt. Väldigt roliga. Lite flummig "nörd" rap.
Vet inte om det är så bra "balans" i deras lag. Tycker Dumbfoundead är 2-3 ligor över Sahtyre
jo exakt dumbfoundead är rätt mkt bättre än sin partner men vi snackar ju ändå inte nocando-rhetewric skillnad tack o lov, det där är ju helt bisarrt. Jeg menar hade han haft någon som åtminstone kunna rimma o rappa lite så hade han vunnit några battles iaf.
Nocando skulle komma väldigt långt om han hade en annan. Väldigt pinsamt och frustrerande att se retoric battla.
Exakt, och det är synd för Nocando's skull för han e riktigt grym också.. förstår inte riktigt varför han valde Rheteric som sin partner. När man kollade qualifiers så tyckte jag att Rheteric ändå var ok, nu platsar han fan knappt i Houston division. Sen visst e Dumbfounded bättre än Sathyre men det e nått skönt med Sathyres stil.. hans deliviry e grym.
Håller med whodini om att sathyre och dumbfounddead kompletterar varandra. Sathyre är som sagt kanske inte lika grym tekniskt sätt som dumbfounddead men väger upp det med skön swagger. Det är nästan mccody och marwon-kommunikation bitvis. vad tycker ni om element?
Soy esa clase de persona, me buscan todos los hermanos mayores de los niños de la zona
vad tycker ni om element? Tänkte precis ta upp det! Killen e riktigt rå, man märker att han freestylar, och som han gör det! Men nu är vi inte på World Freestyle Championship utan det är battle som gäller, och på den biten så suger han ordentligt.
precis. han kör ju sin grej vilken är helt annorlunda jämfört med multies-punchen som de flesta andra kör. tyvärr blir det en hel del svammel dock. en annan snubbe jag gärna hade velat se medverka är passwurdz som är erkänt grym. jävligt kul när han battlar illmaculate på den där hemmafesten, synd att han inte teamade upp med nån
försökte hitta den där element på myspace utan att lyckas... han är tung med rimmen... han och nocando är såna som skulle kunna spotta freestyle i 10 minuter och vara intressanta att lyssna på hela vägen..
Wackcent:
Skrev lite längre upp i tråden om Element. Element är med i gruppen "Custom Made" som är signade till Babygrande Records.
Custom Made's Myspace Element's MyspacePå hans hemsida så kan ni kolla på en battle mellan han och Dumbfounded i någon skivbutik i LA. Där Percee P och Pharoahe Monch hostar.
aha tungt tungt... ska kolla och lyssna
wackcent: jämför inte NoCan med Element, NoCan är en av världens fem bästa freestyle mc's lätt, Element är inte ens i närheten, Element babblar mest,osammanhängande, NoCan make sense.
Tycker inte heller att Element är något särskilt oavsett om det skulle komma till cyphers eller battles, rätt ointressant och vanligt. Dock ingen rheteric, inte ens i närheten.
elment har miljarder fillers.
Ja nocando är tung... gillat honom länge... jämför inte han med element men tycker element är tung på att kicka freestyleflows så det låter tungt... hehe sån äcklig diss i forumet av Marvwon när dom länkade till gratis downloads av Custom Made's musik.. "oh great.. even more fillers" :O