I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Eminem - Relapse

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-05-07 23:11

Eminem - Relapse

01 - Dr. West (Skit)
02 - 3am
03 - My Mom
04 - Insane
05 - Bagpipes From Baghdad
06 - Hello
07 - Tonya (Skit)
08 - Same Song & Dance
09 - We Made You
10 - Medicine Ball
11 - Paul (Skit)
12 - Stay Wide Awake
13 - Old Times Sake (feat. Dr. Dre)
14 - Must Be The Ganja
15 - Mr. Mathers
16 - Deja Vu
17 - Beautiful
18 - Crack A Bottle (feat. Dr. Dre & 50 Cent)
19 - Steve Berman (Skit)
20 - Underground/Ken Kaniff

-

Eminems första skiva på fem år flip eller flopp? Diskutera här.

(Inlägget ändrat av Oracle 2009-05-23 14:02:40)

OBS! Frågor om var man kan ladda ner låtar/skivan eller om någon kan skicka etc kommer att resultera i varning och eventuellt ban från admin/ Oracle

your heart pump project kool-aid

2009-05-07 23:13
har väll redan funnits mycket här, de man hört nyligen.. snipp osv så talar hela skivan om succe, men finns det nångång då eminem egentligen gör en "flopp" skiva? han säljer ju miljoner fast allt handlade om.... en bönsyrsa..
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-05-07 23:14
Klassiker.

2009-05-07 23:16
Menar då inte flopp på marknaden det är nog en chans på miljonen att det händer. Men vi heads har väl våra krav på en bra Em skiva. Jag t.ex. jämför allt nytt material från Em med de bästa från de två första skivorna även om jag inte förväntar mig att Relapse blir en ny MMLP.

2009-05-07 23:27
Kan ju på en gång säga så här innan någon moralkärring kommer in och snackar om nerladdning. Jag köper bra musik och kommer med all säkerhet köpa den här skivan när den släpps. All respekt till er som väljer att vänta till den finns i affär, lycka till med det. Men jag tror inte det spelar så stor roll om jag väljer att lyssna på skivan när den finns tillgänglig.

2009-05-07 23:29
Har ju släppts 4 låtar från albumet...

Insane - är rakt ut sagt insane lyssna på texten.
Iam Not My Hair,Iam Not This Skin,Iam The Soul That Lives Within'

2009-05-07 23:35
Har hela albumet & i mitt tycke så är det här den bästa hiphop-plattan som någonsin släppts!
Eminem bäst i världen utan tvekan!
10 av 10 , toppbetyg rakt igenom.
The King is Back!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-07 23:37
Jag känner mig som ett litet barn på julafton. Du vet, den ungen som ska få alla dom stora fina presenterna, men som inte riktigt vet vad som finns i paketen. Ungen har ju en aning, det kanske är den stora fina cykeln hon/han önskade sig, eller det supercoola dataspelet.
Nu är det ÄNTLIGEN min tur, vad finns i detta lilla paket? Ska precis packa upp det, hoppas jag får den där supercoola, superunderbara, superbästa skivan jag har önskat mig. HOPPAS!!!!
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2009-05-07 23:38
Du lär inte bli missnöjd kan inte ens hitta min favorit för nästan alla är överfeta!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-07 23:39
Albumet är sjuuuuukt nice!

2009-05-07 23:40
Jag är en av de som väntar till 18e maj:) proppsar mig själv! och berätta inte för mycket om låtarna som inte "droppats" officielt mycket bara;P
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-05-07 23:41
01 - Dr. West 5/5

Riktigt nice intro!

02 - 3am 4,5/5

Eminem i form av en seriemördare. Rimschemat på denna är galen! Det som drar ned betyget lite är dialekten.

03 - My Mom 5/5

Älskar denna, beatet är galet och Eminems flyt är sjukt bra.

04 - Insane 5/5

Den här låten är precis som titeln, insane!

05 - Bagpipes From Baghdad 5/5

Beatet är galet likaså Eminem.

06 - Hello 4/5

Eminem äter upp alla flytmässigt!

07 - Tonya (Skit)

08 - Same Song & Dance 4/5

Bra låt.

09 - We Made You 2/5

Sämsta låten på skivan. En låt som ska locka alla småglin att köpa skivan.

10 - Medicine Ball 4,5/5

Galet beat, Eminem gör sin grej.

11 - Paul (Skit)

12 - Stay Wide Awake 5/5

Den här instrumentalen dödar och Eminem lägger det sjukt nice. Öppningen, dayyymn homie! "soon as my flow starts I compose art like the ghost of Mozart"

13 - Old Times Sake (feat. Dr. Dre) 3/5

En av de sämre låtarna på skivan. Gillar inte Eminems dialekt på denna.

14 - Must Be The Ganja 5/5

Riktigt bra, topplåt.

15 - Mr. Mathers

16 - Deja Vu 5/5

Sjuuukt bra låt!

17 - Beautiful 5/5

Kanske bästa låten på skivan.

18 - Crack A Bottle (feat. Dr. Dre & 50 Cent) 2/5

Gillar inte alls denna.

19 - Steve Berman (Skit)

20 - Underground/Ken Kaniff 5/5

Whoa säger jag bara! Denna var ruggigt bra.

Så, där har ni min bedöming efter en snabb lyssning, inte världens bästa recension, men ville mest bara betygsätte låtarna. Objektiv bedömning:P

2009-05-07 23:51
Seriöst.. detta är klassikt. Refrängen på Beautiful och låten i allmänhet är galet fett. ALLA nya låtar är fan sjukt feta!

2009-05-07 23:58
nvm, tankar.
det finns en chat! missa inte den...

2009-05-08 00:00
Underground visar ju iaf att gamla goda SS/MM Eminem finns där fortfarande under ytan, Relapse 2 helt i den andan tack.

2009-05-08 00:04
ja är en av få som väntar till 18 eller 19 (hör olika datum tycker ja..) dock tror ja em släpper skivan några dagar tidigare just för de läckt.
tänk här sitter ni, överlyckliga, och eminem är säkert PISSED off pga det. även om han vet att han lär sälja fett mkt.
en annan sak, ngn sa props till oss som väntar tills release. ja väntar inte för ja tycker nerladdning e fel. det är helt okej, sålänge som man köper skivan OM man gillar den. och alla verkar göra det. jag köper inte skivan för det förstör känslan lite tycker jag.

och nu en fråga om albumet som ja inte sett ngn ställa!

E DÄR INGEN PROOF TRIBUTE? :O

fast ifs, så kan ja fatta de, i en intervju nyligen säger ju eminem att han Precis börjat kunna prata om det... vi får kanske tributen senare. om de kommer ngn.
för de finns ingen antar jag?
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-05-08 00:26
fyfan, hjärta på detta

2009-05-08 01:04
Fyfan säger jag bara, bästa jävla skivan på ÅR!!!! Redan en jävla klassiker. Är så sjukt jävla nöjd med denna

Älska skitet med Steve Berman. hahaha! Guess who's back?

2009-05-08 01:17
Detta är typ.. det bästa som släppts på flera år.. Got damn! Galet album.
Battlerappare

2009-05-08 02:05
herregud riktigt fett album det bästa på flera år
 You'll think im spellin' Iverson when the beef all done, cuz I'll leave you on the IV in the ER, SON.

2009-05-08 02:07
Bara jag som tycker detta album är överhypat? Det är ju så nära Encore man kan komma. Tycker dock mellan spåren 'skit' parterna påminer om den gamla slim shady. Känns verkligen som han är slut som artist men säljer endå. Eller så är det Dre som proddat beatsen för monotoma?

Sen Bassbrothers slutat vara delaktig i eminem's produktioner har jag faktiskt inte diggat mycket. Dom skapade soundet i Slim Shady LP & MM, hälften av The Eminem Show. Även om Dre tog all credit för det.

Och så lär det förbli.
Battlerappare

2009-05-08 02:08
men varflr inget till proof?
 You'll think im spellin' Iverson when the beef all done, cuz I'll leave you on the IV in the ER, SON.
Manager

2009-05-08 02:12
-bizzy: kommer antagligen på Relapse 2.

Som du kanske märker så är detta (med några få undantag - två poppiga singlar och beautiful) ett tema-album typ.

Drog-återfall/Slim Shady.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2009-05-08 03:14
Hmmm... Jag är lite kluven. Har ju lyssnat på Eminem sen Slim Shady LP och har alltid gillat honom. Även om Encore inte var nåt kanonalbum, lyssnade jag ändå igenom det med en ljudlös suck om att Eminem aldrig skulle fortsätta utvecklas på ett bra sätt rakt igenom.

Lyssnat igenom den här skivan 2 gånger nu och vet itne riktigt vad jag ska tycka. Självklart blir jag galet glad när jag hör hur sjukt teknisk rappare han är. Där är han garanterat överlägsen och den enda jag kommer på att jämföra honom med i det facket är den svenska rapparen Afasi. Hursomhelst så måste jag säga att jag är jävligt glad när jag hör han rappa aggresivt som på underground, galet som på insane och från hjärtat som på Deja Vu. Bra skiva helt enkelt, men bör lyssna på den mer innan jag säger som många här "bästa skivan på år" osv.

Redaktionschef

2009-05-08 03:44
Är ingen hemlighet att plattan har läckt på nätet men undanspara oss inlägg där ni frågar om länkar till skivan och om nån kan skicka. Sånt får man ta nån annanstans än på Whoa.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2009-05-08 05:06
Same song & Dance är ju löjligt jävla bra, likaså nästan varenda jävla track på hans skiva. Eminem är fortfarande den bästa och mest överlägsna rapparen bland levande och döda.
Bagpipes From Bagdad, herregud, bättre beat+flow+lyrics får man leta efter. Ren orgasm.
http://famousbefore.tumblr.com

2009-05-08 05:10
Kom fanimej på en sak, vart fan är 50 cent?
http://famousbefore.tumblr.com

2009-05-08 08:08
Detta är väl hans sätt att processa och få ut det som hänt dom senaste åren, ett bokslut för det som varit, och då är Underground förhoppningsvis ett tecken på vad som komma skall.

2009-05-08 10:24
La mig i sängen och verkligen analyserade skivan igår kväll, tänkte skriva ner vad jag tycker och se om någon kanske håller med mig?

01 - Dr. West (Skit) 5/5
Kanske det bästa introt på en Eminemskiva hittills. För oss som har hört Slim Shady EP så är det en ren glädje då introt för tankarna till den plattan, och dom gamla Slim Shady-dagarna överlag. Riktigt fett!

02 - 3am 4/5
Ett jävligt snyggt sätt att inleda skivan på, och jag tycker faktiskt att låten är riktigt bra. Textmässigt så är det en 5:a, men den faller lite på jobbigt röstläge och en för svag refräng. Fortfarande sjukt fet dock.

03 - My Mom 4/5
Det här är en sån låt som jag egentligen inte vill gilla. Men det går inte att låta bli. Han rimmar tokigt och refrängen sätter sig direkt. Fortfarande bättre än det mesta på Encore.

04 - Insane 4/5
Så här offensive har inte Eminem varit på år. Om verkligen lyssnar på texten så inser man att den här snubben fan är vrickad på riktigt. Lite svag refräng på den här också, tyvärr.

05 - Bagpipes From Baghdad 3/5
Beatet är helt underbart, men det känns som att det är för många "skojlåtar" på rad och man har nästan tröttnat nu. Han rimmar fortfarande snyggt, men texten är rätt hjärndöd.

06 - Hello 4/5
För tankar direkt till "I'm back" från Marshall Mathers LP. Riktigt fet låt.

07 - Tonya (Skit) 4/5
Jävligt bra "skits" överlag på skivan!

08 - Same Song & Dance 4/5
Nu får skivan en liten vändning. Det blir lite allvarligare, både beat och textmässigt. Em levererar!

09 - We Made You 2/5
Alla har hört den. Den enda låten som känns helt out of place på skivan. Ta bort den.

10 - Medicine Ball 2/5
Har inte fastnat alls för den här faktiskt. Måste nog ge den några lyssningar till, men för tillfället känns den "meh".

11 - Paul (Skit) 3/5
Paul ringer Em, vi känner igen det här.

12 - Stay Wide Awake 4/5
Beatet är sjukt creapy, och "bryggan" är det bästa i hela låten. Han flyter sinnessjukt på den här.

13 - Old Times Sake (feat. Dr. Dre) 2/5
Kanske mitt favoritbeat på hela skivan. Tyvärr så dödar Eminems "accent" hela låten. Och jag menar inte dödar på ett bra sätt.

14 - Must Be The Ganja 5/5
Haha, jag vet inte vad det är, men jag tycker nästan att det här är den fetaste låten på hela skivan. Kanske mycket för att jag trodde att den bara skulle vara sjukt corny, men han levererar verkligen. Refrängen är en framtida klassiker.

15 - Mr. Mathers 4/5
Som sagt. Bra skits.

16 - Deja Vu 5/5
Också en favorit på skivan. Nu blir det lite allvarligare, och det gillar vi. Sjukt snygg hook och välskriven text.

17 - Beautiful 5/5
Eminem lyckas verkligen när det är dags för allvar. Jag gillar inte riktigt beatet, men resten väger upp. Sjukt bra text, sjukt bra refräng, allt är sjukt bra.

18 - Crack A Bottle (feat. Dr. Dre & 50 Cent) 4/5
Jag har alltid tyckt att den här låten är snorfet och att den fick alldeles för mycket hat av internetkidsen. Riktigt fet posselåt, och jag tycker faktiskt att 50 skiner på den här.

19 - Steve Berman (Skit) 4/5
Kul att Steve är tillbaka!

20 - Underground/Ken Kaniff 6/5
Ja, jag skrev 6 av 5. 5 av 5 är inte nog för att beskriva den här låten. Om någon hade klämt in den på Marshall Mathers LP så hade jag inte märkt någon skillnad. Det är exakt såhär Eminem ska låta. Om jag bara blundar och lyssnar på låten så är det fan 2000 igen.
Extra plus för att Ken Kaniff är tillbaka, med ett riktigt roligt outro!

Skivan får, i skrivande stund, 4/5. Betyget kan säkert höjas till en 5:a, men jag måste lyssna in den lite först.

+
Eminem har inte låtit såhär hungrig och inspirerad sedan The Eminem Show. Det känns som att han faktiskt vill göra musik igen.
Sjuka beats av Dr.Dre.
Han har steppat upp på sitt flow och textskrivande något otroligt.
Han förlitar sig inte lika mycket på catchiga refränger, vilket jag tycker känns skönt. Mer äkta spottande än falska sångslingor.

-
Accenten förstör vissa låtar, tyvärr.
Lite tråkiga gäster. Är glad att jag slipper höra Cashis, Bobby Creekwater osv., men en låt med D12 hade varit kul iallafall.
Det känns som att han har fått slut på saker att rappa om ibland. Det är mycket som bara är snygga rim, utan någon som helst innebörd. Även om skivan är en "temaskiva" så blir det tråkigt när i princip varje låt handlar om hur nerknarkad han är och att han är tokig.

Skivan hamnar nog på samma nivå som The Eminem Show, hur som helst så är det ett jävla upplyft från Encore.

Riktigt bra skiva!

2009-05-08 13:15
fina recensioner av vissa :) får mig att längta ännu mer efter att inköpa skivan! :)
Rappare

2009-05-08 13:39
Grymt bra skiva! Ska ut nu på lunchen i solen och fortsätta lyssna! :D
www.slackerz.se

2009-05-08 13:39
Reaching Out samplingen på Beautiful är tvärfet.

2009-05-08 13:59
Tycker det är lite synd att den läcker ut såhär tidigt, hade vart roligt om han sålde mer än Wayne första veckan t.ex..

2009-05-08 14:10
Underground är utan tvekan en av dem fetaste låtarna han gjort på sistonde!
you wish you was me but woke up n' you was you again

2009-05-08 14:13
Haha, jag vet verkligen inte varför, men "Must Be The Ganja" är verkligen min favorit just nu!
Refrängen är så jävla klockren, känns som en framtida klassiker!

2009-05-08 14:58
Angående det här med uttalet, ibland tycker jag det känns som han har den bara för att vissa stavelser ska rimma? är det bara jag som det känns så för ? :P

För övrigt, sjukt fett album, inte som SSLP eller MMLP, men kanke som TES pt. 2, mycket mycket bättre än Encore.

Favoriter just nu:
3 Am
My Mom
Insane
Beauteful
Underground
+ några fler + skitsen va roliga oxå :)
Producent

2009-05-08 14:59
01. Dr. West
Sjukt grym intro rolig som fan. Man hör verkligen att det e EMINEM och hans humor.
8/10

02. 3 A.M.
Låten som jag fastnat för sen den släpptes. Fet låt som fan och videon gjorde den bättre och växande.
9/10

03. My Mom
Känns som man hört den förut. Dessutom säger han "i know you're probably tired of hearing about my mom"...instämmer. Gjorde inte så mycket för albumet han hade kunnat skippa den här låten. Men men det e smaksak någon annan där ute kanske rådiggar den. Beatet i den e det enda jag tyckte om.
5/10

04. Insane
Sjuk delivery i den här låten. Hela konceptet. En av höjdpunkterna ur hela albumet.
Galet beat, BRA GJORT DRE!!!
8/10

05.Bagpipes From Bagdad
Beatet var helt galet i denna, fick till och med lite west coast känsla över det. Refrengen fäster sig på huvudet direkt. Det negativa är att han swicthar accent ständigt i den. Lite tråkigt.
7/10

06. Hello
Helt meningslös låt han hade kunnat skippa den här låten. Hade bara varit bra för albumets kvalité. Men men det e vad JAG tycker så basha inte mig nu =).
3/10

07. Tonya (skit)
Kul idé. Fick en bild på hur det såg ut haha =P.
6/10

08. Same Song & Dance
Alltid älskat storytelling låtar. Eller låtar som handlar just om EN person. Detta var skitbra.
Dre har ännu en gång skött sig bra fast än man inte känner igen denna stilen (av Dre såklart). Här swicthar han igen med sin accent och total misshandlar låten lite tråkigt.
6/10

09. We Made You
Ja vad ska man säga. Jag förmodar att alla Eminem fans hört denna tidigare. Personligen tycker jag att den e skitbra. Man får en känsla att Slim Shady e tillbaka på riktigt med sin humor. Än idag tycker jag att den e svängig. Gillar flowet i den som fan. =)
8/10

10. Medicine Ball

Här känner man att Slim Shady is BACK 4-Real!!! Sjukt beat, och sjuk text. Skrattade som fan i vissa delar av låten på grund av den roliga texten som exempelvis när han sa "all my west side bitches just throw it up, put a ballon in your pussy and blow it up". Sjuk humor. Sen tyckte jag att refrengen var riktigt jävla fet.
Min smak av refreng när det gäller eminem.
10/10

11. Paul (skit)
Vad är en Eminem platta utan ett Paul-Samtal?..Själv har jag aldrig brytt mig om dem, brukar ofta skippa förbi dem. Men det e nått som funnits med på hans plattor.
1/10

12. Stay Wide Awake
Fick en liten 3 A.M. känsla av den här låten. Den var tung den här. Refrengen sätter sig som superlim. Flowet är galet. Texten sjuk och beatet smooth. BRA GJORT IGEN DRE!!
7/10

13. Old Time's Sake (ft. Dr. Dre)
Härligt och höra dom tillsammans igen Em & Dre. Beatet ger lite minnen av Guilty Conscience. Delivery i denna låten är tungt. Kan tyvärr inte ge Dre credits på den här då jag vet att han varken skrivit eller flowat själv. Men beatet ska han definitivt ha creds för för det gjorde hela låten egentligen. BRA GJORT DRE!!!!
7/10

14. Must Be The Ganja
Ännu en av höjdpunkterna på plattan enligt mig. Vet inte om jag är ensam om detta men jag tycker att refreng gav en bild av AKON =S......ähh vettefan kanske beror på att jag själv stenad just nu men men haha...Ännu en låt vars refrengen sätter sig fint på huvuded.
Beatet var GALET.
10/10

15. Mr. Mathers
Jag tyckte den här var både bra och dålig. Den inte behövts ha med på albumet. Men nu finns den så det spelar ingen roll.
BRA: att den passar med albumets koncept.
DÅLIGT: känns som att den finns med enbart för att fylla albumet med spår.
4/10
http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR
Producent

2009-05-08 14:59
16. Deja Vu
Em aganst the world-känsla i den här låten. Man förstår verkligen honom i den här låten. I vissa delar känner man igen sig. Låten börjar bra men det sönderloopade och sega beatet gör låten lite långtråkig efter 3 minuter.
7/10

17. Beautiful
Såg på den här tråden att detta var storfavoriten. Kan inte göra nått mer än att hålla med. Fick en känsla av att denna redan var med på The Slim Shady känslan när jag hörde soundet på mixen. Detta är Relapse motsvarighet till Mockingbird fast helt ärligt ljusår bättre. Men samtidigt hör man så tydligt att det egentligen bara ör en smörlåt bara för att sälja några exemplar extra. Beatet gjort av självaste Eminem GRYMT.
10/10

18. Crack A Bottle (ft. Dr. Dre & 50 Cent)
Har aldrig tyckt om den här låten. Inte ens när den släpptes. Det var verkligen onödigt att ta med den på albumet. En låt man kan lyssna på max 2 - 3 gånger. Efter det vill man spy på den (jag tycker så). Samma sak gäller här när vi snackar om DRE, inget han gjort i denna förutom beatet. Förstår inte hur Em tänkte när han lät 50 Cent lägga sin "vers" på denna låten. By far the worst fucking verse EVER!!!.
Beatet var långtråkigt och samplen i den är förövrigt söndersamplad av andra producenter som jag inte känner till men man har hört den då o då.
3/10

19. Steve Berman (skit)
Det här är också något som varit med på varje Eminem platta. Dom är roliga om man följt dom. Jag tyckte den här va bäst. Roligt att Steve flippar ur totalt i den här =D.
7/10

20. Underground / Ken Kaniff
Refrengen var GALEN!!!!. Texten och flowet är DÖDLIGT. Man hör verkligen att Slim Shady e tillbaka RÅARE än någonsin. Beatet var sinnessjuk i den här låten. Man förstår verkligen honom i det han säger i låten. Också en höjdpunkt ur albumet.
Ken Kaniff delen var smårolig. Men jag har aldrig brytt mig så mycket om Ken Kaniff karaktären. För mig var det skitsamma liksom. Men eftersom han också varit med i alla dessa åren är man bara tvungen och höra honom.
10/10

Övrigt: Många och sjuka wordplays. Känns så härligt och få höra Eminem tillbaka RÅ som fan. Detta är bästa albumet sedan Slim Shady LP & Marshall Mathers LP. Den gav mer än Eminem Show och Encore helt klart.
Vissa negativa grejer med denna var att han switchade sin accent mellan låtarna. Det försämrade kvalitén på heltheten men Slim är Slim varken jag eller någon annan på whoa kan göra något åt saken. Folk kommer ju att digga det här stort oavsett accenten.

Ni kanske märkte att jag sågade Dr.Dre lite. Få inte för er att jag e HATER. NEJ ABOSLUT INTE!!!! tvärtom jag gillar Dre's grejer som fan (helst äldre grejer). Men jag gillar inte sättet som många dick ridar honom IDAG. När han inte gjort nått bra egentligen sedan The Game's The Documentary. Efter The Documentary tappade han kvalité enligt mitt tycke.
Men folk tycker olika så är det med den saken.

Någon ställde frågan "Hur många kommer köpa plattan?" Svar till det är JA. Jag kommer köpa den här enbart för att jag måste ha den i min Eminem samling. Har ju köpt allt han gjort hittills och ser ingen anledning och inte supporta honom igen nu när han är tillbaks som BÄST.

Betyg för helheten 9/10
http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR

2009-05-08 15:52
helt sinnessjukt bra skiva. kan inte bli mkt bättre.. det har lätt varit värt väntan fyfan

2009-05-08 15:57
Jag håller fortfarnade i mot och tänker inte lyssna på någon mer låt föräns skivan kommer men fyfan va sugen man blir när man läser, de låtarna jag har hört är

Crack a Bottle - Också okej, bra rader av em, annars inget jätte bra.

We made you - Antagligen den sämsta låten på skivan, tycker den är okej, inget mer.

3 A.M. - Helt otroligt sjukt bra, älskar den något otroligt, många stör sig på rösten men tycker den passar bra här, raderna, temat, allt e fantastiskt, rått PERFEKT.

Old Time's sake - Hmm, vet inte riktigt vad jag tycker, bra beat, stabil insats av Dre, Em flowar bra med bra rim men ja tycker texten är lite för intetsägande och för få roliga punches för att ja ska fastna, en medel låt.

Sen laddade jag tyvärr ner 4 låtar igår, kunde inte stå i mot men sen bestämde jag mig för att det räckte.

Dr. West - Riktigt bra intro!

Insane - OMG fyfan vilket flow, lyrik RÖST allt e sjuuukt fett, äkta klassiker.

My mom - Efter att jag hört den typ två gånger så började jag nynna på refrängen, tycker flowet e bra, beatet e skönt och det får mig lite att tänka på What's the difference. Långt över medel, riktigt bra lyrik.

Hello - Fan va skönt, flowet e siiiickt, rimmen lik så, har sjuka förväntningar inför hela albumet nu!

2009-05-08 16:04
Fyfan säger jag bara, bästa jävla skivan på ÅR!!!! Redan en jävla klassiker
.

skivan har inte släppts än och folk börjar snacka om klassiker, ta det lugnt. väntar personligen till 17e o köper skiten (inte för att jag är mot folk som laddar ner utan för känslans skull) men det låter ju positivt med det som folm skrivit hittills.

2009-05-08 16:15
Ringström:
Jag vill varken uppmana till nedladdning eller övertala dig, men om du redan har hört så pass mycket av skivan så tycker jag att du ska lyssna igenom hela nu!
Du har iofs dom fetaste låtarna kvar, så du har lite att se fram imot! :D

2009-05-08 16:37
ja kunde inte hålla mig från att höra ytterligare en låt. Underground.
men de är sista. nu väntar jag!

men underground- tvärfet lyrik,rösten,inlevelsen,beatet,flowet. allt e sinnessjukt bra!

e taggad som fan nu!!!

2009-05-08 16:46
Kommer defenetivt köpa denna skiva!!! Fyfan va bra den är!! Helt sjukt bra..Synd att den läcker men jag tror han flyttar fram den 12e..Hoppas och tror också han säljer mer än wayne för dem som intresserar sig för de...

2009-05-08 16:47
em har väl en väldigt stor skara trogna fans så han borde sälja bra, vilket är kul om skivan dessutom är bra.

2009-05-08 17:06
Kan ju säga så här har lyssnat på den två gånger nu och den är jävligt fet som förväntat. Dre är on point precis som han brukar vara när han tar hand om en hel skiva. När jag hör beatsen på den här skivan kan jag knappt tänka mig vad som finns på Detox. Har inte riktigt satt mig in i texterna ännu trots att man fastnar för några rader här och där. Saknar dock den lite mer seriösa laid back Eminem typ If I Had och Rock Bottom kanske får höra mer sånt på tvåan. Tror inte skivan är lika timeless som MMLP och SSLP men ligger för tillfället snäppet under Eminem Show och det är inte dåligt.

2009-05-08 17:08
åshit i helvete vilken bra skiva! tur jag beställt det!.. och en jäva tur han inte la av efter encore som är hans sämsta skiva.. nu är han tillbaka och visar vad han går för!! helvete älskar detta. the king is BACK!!
Skyll inte på mig, jag rösta rött.

2009-05-08 17:32
svårt att urskilja eminem-dickriders och folk som gett seriösa kommentarer om skivan. men jag hoppas alla har rätt och att detta är ett fett album.

2009-05-08 17:47
Vill inte påstå att jag är någon dickrider och tycker skivan håller väldigt hög klass!

2009-05-08 19:47
Jaha så skivan har blivit leaked..Lite tråkigt.. Jaja ska spana in skivan senare,efter era kommentarer e jag lite spänd och taggad, så jag hoppas verkligen på att skivan är som ni säger!

2009-05-08 19:54
Okej, så jag öppnade mitt lilla zippade paket. Och jag tog tid att verkligen lyssna på varenda låt noga. Eller a, så noga jag orkade när jag låg i sängen och stirrade upp i taket.
Okej, jag gillar skivan. Bättre än Encore, inte bättre än MMLP, SSLP & TES. Men jag vågar inte säga mer än det. Jag måste lyssna mer för att skapa mig en uppfattning.

Jag kan inte säga att jag blev besviken, för jag hade verkligen inga som helst förhoppningar om denna skiva, efter några singlar hade släppts. Det hade jag verkligen inte. Men den va bättre än vad jag hade väntat mig, mycket bättre. Så vi får se vart den slutar på min lista. För i mina öron kan han inte toppa MMLP (fast man kan ju alltid hoppas).

Och ja, som alla redan har sagt: Beautiful är verkligen beautiful, Insane är precis vad den heter, Underground får mig att tänka på Criminal och Still don't give a fuck, jag skrattade riktigt högt när jag lyssnade på Steve Bergman (skit). Men ge mig lite tid, så kan jag återkomma med en liten recension eller nåt :)
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan