GZARZA: javisst, einstein. Nån annan som får "role model"-vibbar av bagpipes from baghdad?
PrinsMio - Handlar ju inte om hans jävla texter ? Vet mycket väl hur bra Em skriver... Jag och min bror lyssnade genom skivan och ingen av oss gillade sättet han rappar på samt hans röst etc. Bryr mig inte skit om vad Whoa tycker om Em eller inte.. Tycker bara skivan va under mina förväntningar... Gråt du hur mycket du vill för att ingen tycker som dig.
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Stay Wide Awake så sjuuuukt fett
Ghostfacekillah: Märks ju att du är max 17 år.
PrinsMio, Lika tydligt märks det på dig hur din mentala ålder retarderar.
people have hated me, people do hate me, and people will hate me!
Jag e riktigt NÖJD med albumet han släpper ut snart :D... jag har tyvärr inte kunnat hålla mig till släppet efter att den har läckt ut på nätet efter som jag var så sugen å nyfiken på att lyssna. Men jag kommer ändå att köpa den eftersom dt lät så jävla bra ;D! Alla de som har lyssnat på skivan måste var nöjda å jag hoppas inte att nån känner sig besviken för det ska man inte göra efter allt han har gjort för oss ;) Här har han bevisat att han tänker på sina fans och jag e så jävla glad att dt blev ganska många låtar och inte nog med det så var det jävligt långa låtar inte många under 4 min å dt gillar jag :D! Han hade ganska mkt å komma med o jävlar klaga inte på hans dialekt han driver bara lite med de där indiérna e det inte kul ??? Han kanske stör sig på de haha :P! Beatsen var helt okej en del gick nästa på samma takt osv men skit bra måste jag säga e bara lite besviken för att han inte hade så många gäster förutom 50 å Dre men härnäst blir dt säkert fler featured ;) men dt var många som sa innan att Em kmr gästas på nästan varje låt för att han inte orkar göra så mkt mer... här har han iaf bevisat va han kan och ni SNACKAR BARA SKIT helt enkelt! Dt här albumet kmr 3a på min lista efter MMLP & SSLP! Top 3 låtlista från albumet är: 1: Beatiful (Riktigt jävla bra budskap) 2. Deja Vu (Skön låt man inte hört på länge) 3. Underground (Its is what I call Rap-shit) Jag kanske har glömt ngt å lägga till men i mina öron får albumet en 10/10 ;) FUCK ALL HATERS
ÄLSKAR DEN !!! KEEP IT REAL !!!
Raymond Loewy @ Facebook
Tycker det är skönt att han inte har så många gäster. Ser helst att nästa skiva inte har en enda feature på :)
Nu har jag lyssnat igenom plattan flera gånger, men ser fortfarande igen utveckling sen Encore. Bästa spår är nog 3 am trotts den indiska brytningen. röstläget pasar låten dock. Jag tror vi gamla fanns efterfrågar eminem som tiden under Slim Shady LP & MM, D12 Devils Night mm. Det var produktionsbolaget F.B.T som producerade Eminem's spår då ( If I Had, Brain damage, Drugballad, Fight Music, mm) Dre stog max för 7-8 st låtar på alla dessa plattor medans F.B.T gjorde rästen. Dessa grabbar (Bassbrothers) som dom kallar sig blev mörkerlagda. Dre tog all credit Idag tror jag dom flesta oldschool fans åker på en besvikelse när dom hör plattan vart är den gamla laid back eminem? vart är den förbannade eminem? Det skulle ju vara en comeback... Bassbrother, F.B.T dessa gubbar med live instrument kanske gått i pansion jag vet inte. Men F.B.T skapade eminem's sound utan dom blir det ingen Slim Shady comeback.. Det är vad jag tycker.. Dre är mainstream, Dre's nyskapande beats har aldrig passat Eminem. Vi alla tycker olika därför finns vi haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
frudda Relapse 2 is comin
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag förstår verkligen inte hur man kan hitta någon "indisk brytning" på 3am. Den existerar inte.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Mer ett uttryck som jag använt för "röstläget" han använder i låten.
kunde bara inte hålla mig, och ångrar mig just nu inte alls. lyssnat på albumet ca 2 ggr nu. och vissa låtar flera ggr, dem ja diggar mest. och måste bara säga att detta är sjukt bra album! diggar de som fan. allt ja har att säga, orkar inte skriva mer. längtar till 2an förfan! :D hihih ;D
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Svinbra skiva. Jävligt mörk och otäck istället för dom senaste som mest varit larviga även om t.ex rain man är en sjukt rolig låt. Just nu är favoriten "same song & dance". Det enda jag egentligen har att klaga på ang. den här skivan är att det är för lite Ken Kaniff :)
Ason Unique RIP
Producent
2009-05-11 23:57
efter ett par låtar lyssnade kan jag direkt säga. jag kommer aldrig sluta kalla eminem för världens bästa rappare!!!!
Redaktionschef
2009-05-12 00:07
Nivåer bättre än "Encore" ... känns som han är på god väg att hitta tillbaka nu. Om han nu inte redan har gjort det. Kan störa mig - precis som många andra - på röstläget i många av låtarna, men jävlar vad han levererar... går inte att bortse ifrån. Känns genomarbetat.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Konstigt, jag kan inget annat än instämma.
Jag skulle vilja ha en 3am remix utan refräng, då hade den låtit bättre enligt mig.
vet någon vem som proddar skivan, e det nått preemo på skiten
Dr Dre har proddat alla spår, förutom ett. Beautiful har Eminem själv producerat.
Stay Wide Awake har en av de fetaste verserna jag hört på lääänge.. Spola fram till exakt 2.00 minuter o lyssna på den jävla versen.. Sjukt.. Men albumet e ju fruktansvärt tråkigt. I princip ALLA refrängerna va tralliga, tråkiga o outdated. Måste han låta som en paki-på-crack??
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
detta med dialekten, märkt på många låtar där den hoppas in imellanåt, att rimmen hade inte låtit lika fint om han rappat normalt. ja tycker de låter riktigt nice med dialekten på vissa låtar, när den kommer och går. och som ngn sa så passar den perfekt på 3am. men ja tyckte fan att we made you hade varit bättre med normal dialekt! men men. same song & dance är sjukt soft asså, flowet,rimmen, viben. åhhh, EMINEM <3 ^^ och sen medicine ball, haha slutet när han härmar christoffer reeves eller va han heter, de är bara straight up elakt, men fucking roligt xD haha my mom är oxå cp nice! reffen är helt asfet! lärde sig den direkt typ, och sen verserna är top notch! över fetlåt asså!!! nej, I LOVE this album!!!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Plattan faller på produktionerna, regrängerna och hans jävla indiska accent. Em är lika galen som vanligt. Texterna är feta som vanligt när det kommer till Em. Jag är inte besviken då jag inte förväntat mig så mycket. Insane Deja Vu Beautiful Undeground var helt okej. Saknade en riktigt Proof tribute låt.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Jag tror att plattan kommer att bli bättre och bättre och att man inser itne hur bra den är förens man lyssnat på den ca 20 ggr! Sen så tycker jag att Dre droppar de riktigt jävla bra asså.. Spec på "Old times sake" hans första vers mördar =)
Highfive anyone, anyone?
Jag ska köpa den och inte ladda ner :) fast ska erkänna, en kompis linkade "Beutiful" på youtube och sen kunde jag inte hålla mig för den låten :P men har bara laddat ner den! sen blir det skivköp :)
jag tycker, till skillnad från många andra här, att beautiful är ett av de sämre spåren på skivan.. översmörig refräng, "dont leet them say you aint beeautifuuul"-delen är såpass sliskig att jag inte ens vill lyssna faktiskt. sen är beatet lite halvfult också Insane, Deja Vu, Underground, Same song & Dance är mina favoriter såhär efter några dagars genomlyssning. Grym skiva hursomhelst!
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
Måste undra, är det Anthony Kiedis röst i början av Beautiful? Sångaren i Red Hot chili peppers alltså. Sen är Underground tvärfet, likaså 3 a.m. och Deja vu. Fattar dock inte dealen med att han måste klaga sig över Mariah Carrey
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Skivan är ju helt galen, vilka texter... Minst lika bra som SS LP!
Deluxe versionen har två extra låtar! Ska bli spännande att höra dom!
Den låten jag tyckte va allra bäst på skivan va Beatiful Konstigt nog va de den enda låten Dre inte proddat, utan eminem själv. Sen är resten av skivan helt sjukt fet också, lätt ett av de bästa hiphopalbum som släppts (någonsin?)
Om det är någon som är back on his B.S så äre Slim!
Shoot at you actors like movie directors
Jag är helnöjd med denna nya skivan från Eminem. Spec Insane, Hello och Old Times Sake (Heter den va?) med Dre. De tre låtarna är riktigt riktigt feta. Nåt annat jag älskar med Eminem är alla småsaker som förknippas med tidigare skivor, som man småler för sig själv åt när man hör. Ken Keniff tex, underbart!
Någon som har de två bonus låtarna från relapse? Careful What You Wish For och My Darling?.. hörde snippets på dom och de lät sjukt bra!! vill ha.. orka vänta tills tisdag!
Skyll inte på mig, jag rösta rött.
_proofy_, word. Måste fan ha de två låtarna IDAG.
först diggade jag inte skivan öht, men nu efter att jag lyssnat egenom skiten lite mer så har jag fastnat för Deja Vu och Must be the ganja. utöver dom låtarna så tycker jag inte att det var nåt speciellt.. the marshal mathers lp och the slim shady lp är det bästa han gjort, tror inte han kommer göra nåt som slår dom skivorna.
glömde nämna Old times sake, den är rätt fet också..
Jag fick en chock alldeles nyss: skivan damp ner i brevlådan från CDON idag! Jag hade förväntat mig att den skulle komma på tisdag (19e). Jag kunde ju inte hålla mig så jag tankade albumet i förväg men har (redan?) nu fått den fysiska skivan. Ser i tråden att det är flera, mig inkluderat, som saknar en hyllningslåt till Proof. Från albumhäftet: "Proof, No matter how much time passes, not a day goes by that I don't think of you. If it weren't for you, I would not be where I am today and we both know it. I tried to write a song for you but nothing was good enough , so I'm dedicating them all to you- and you'd be happy to know that I spazzed out on 'em again! I know you wouldn't have it any other way! Fuck 'em all -- let's get 'em! PS. I'm sober now, I know you'd be proud. I love you Doody, I'll never forget you. Love, Doody"
Reppar Husqvarna!
fick skivan från cdon idag jag med! :D.. och har fått tag i bonuslåtarna nu! bara att googla!.. tycker båda är så bra att de borde fått plats på "riktiga"skivan, lätt.
Skyll inte på mig, jag rösta rött.
Lyssna på bonuslåten "Careful What You Wish For" som nyss läckte.. Den slår fan allt på skivan. God damn.
Måste undra, är det Anthony Kiedis röst i början av Beautiful? Sångaren i Red Hot chili peppers alltså. Nej, det är Paul Rodgers, eftersom man samplat live versionen av Reaching Out från Return of the Champions albumet.
Vart kan man ladda ner bonusspåren?!
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
Nvm, hittade.
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
Ok efter att jag har lyssnat några hundra gånger har jag några låtar som jag bara inte kan få nog av. Dess är... 3AM, Insane, Stay Wide Awake, Medicine Ball, Deja Vu, Beautiful och Underground. Resten är ok, hello och crack a bottle sög hästpung. Sen var båda bonus låtarna grymt nice. Ville bara skriva ner det där. Nu ska jag ut och ha kul. Good night.
You keep believing, I'll keep evolving
Fick skivan från Cdon idag:D
Vore kul om det vart en video till "same song and dance"