I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Eminem - Relapse

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-05-16 13:27
Fyfan vad "Be careful what you wish for" är BRA
Do you fools listen to music or do you just skim through it?

2009-05-16 13:29
2. Forgive Me Eminem feat. Proof 4.21
Do you fools listen to music or do you just skim through it?

2009-05-16 14:23

2009-05-16 16:08
någon som hört dom nya bonus tracken som läckt, lyssnar på dom nu.............. AS FETA
ye ye ye

2009-05-16 16:15
wtf! vadå deluxe skiva! :O ja fråga i affären om de finns ngn så svara han nej! ska ladda ner bonus låtarna nu, hörde lite av careful what you wish for, och den låter överfet!

ngn som har deluxe versionen då? :O
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-05-16 16:16

2009-05-16 17:12
man får alltså inte bonuslåtarna på skivan?

ingen aning asså :S ja har inte de, har inte hört talas om ngn deluxe skiva heller :S

2009-05-16 17:18
@mabunda

fick skivan igår från megastore utan bonus låtar på. vet inte om det kan finnas någon dlux version dock.

pz.
...ey90.

2009-05-16 17:24
"According to Eminem's website, two bonus tracks will be available when the album is purchased from artist's website." står det på wikipedia om man söker på relapse. Vill man ha dom orginal får man la köpa skivan därifrån.

Finns tracklist för Relapse 2 på Länk till http://http://en.wikipedia.org/wiki/Relapse_2 Där står det även att den kommer tidigt 2010 så det är ju lite segt..

Och var är denna låtlistan för R2?

En sak till: Varför inte bara radera Crack a bottle från skivan och helt ersätta den med "careful what you wish for"? Synd bara att det inte är speciellt mkt från eminem i låten, mest prat i början. Hade velat ha den lite längre :), men annars så :).
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2009-05-16 18:05
Och var är denna låtlistan för R2?

Verkar som de tagit bort den.. Kändes konstigt att den låg uppe redan nu.. Det stod även att skivan skulle släppas tidigt 2010.

2009-05-16 19:22
"According to Eminem's website, two bonus tracks will be available when the album is purchased from artist's website." står det på wikipedia om man söker på relapse. Vill man ha dom orginal får man la köpa skivan därifrån.

jävla störigt att man inte sett de förr :S då hade alla köpt därifrån ju... aja
tack vare nätet så har vi dessa grymma låtar ändå ;D dom e överfeta asså!
skulle bytat ut typ.. Crack a bottle och must be ganja mot dom 2.
crack a bottle är så uttjatad och inte så väldigt bra ens.
must be ganja tycker ja inte om så mkt, den går absolut att lyssna på, men ja..

2009-05-16 23:14
Håller med föregående. Hade han bytt crack a bottle och we made u mot bonus spåren hade skivan funkat från början till slut.
...ey90.

2009-05-17 01:11
Verkar som de tagit bort den.. Kändes konstigt att den låg uppe redan nu.. Det stod även att skivan skulle släppas tidigt 2010.

Surt. Hade vart skoj å se vad det kan bli :p. Men det är sant, att det redan ligger uppe är ju rätt wierd.. Well well.

Nej, man kan ju inte ta bort must be ganja, den vill man ha kvar, den är skön :). Men Crack a bottle kan absolut gå och dö nånstans. Det bryr jag mig inte om.
we made you är så sjukt jobbig att lyssna på, för den där förbannade dialekten han har.. Men om man bortser från den och bara lyssnar på texten, så måste den faktiskt vara kvar. Det är ju ändå lite hans grej, släppa en ful, rolig-jag-dissar-alla-ytliga-kändisar-bara-för-att-jag-kan-komma-undan-med-det-låt hahahaha :D

Frågan är om man ska beställa skivan från hans hemsida eller om man ska vara duktig och faktiskt gå å köpa den i affären på måndag/tisdag. Lite förvirrande med datumen där. Men det verkar vara den 18 maj nu...
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2009-05-17 04:06
Dizzy89.
skulle bytat ut typ.. Crack a bottle och must be ganja mot dom 2.

Till och börja med, här på whoa så har jag nästan alltid tyckt samma sak som dig.
Hur fan kan du säga att det är en av dom låtarna han borde ha bytt ut? Jag vill bara höra vad du tycker är dåligt i den låten.

2009-05-17 22:56
Till och börja med, här på whoa så har jag nästan alltid tyckt samma sak som dig.
Hur fan kan du säga att det är en av dom låtarna han borde ha bytt ut? Jag vill bara höra vad du tycker är dåligt i den låten.

haha, först och främst, Auuw, soulmates kanske ;) hahah! xD I kidd, I kidd! ;)
iaf, jag tycker Inte den är dålig, absolut inte. den tilltalar mig minst på plattan bara.
de som är ännu tristare (typ) är ju att låten heter "must be ganja". och ja förvänta mig vääärsta smoke-låten. men nepp :( den är rätt soft och så. men ja skulle hellre se ngn av dem andra 2 bonus tracksen på den platsen. faktiskt!

we cant agree on everything my dear ;)

2009-05-18 15:59
äntligen fått hem cdn... jävla tungt! :) inte hunnit lyssna igenom nog bra ännu men ;P
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-05-18 16:21
Fick hem skivan i fredags, så hela helgen har vart Relapse-helg. Än så länge gillar jag skivan.
You remind me of school on a Sunday, No class
/Pick It Up- Redman

2009-05-18 17:06
Köpte den på Rocks i lördags och den har spelats non-stop sen dess... Grymt bra.
You can't stop the Prophet..

2009-05-18 19:21
Skivan lades upp på Spotify för några timmar sen för de som har.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-05-18 19:43
Sjukt fet skiva alltså.. Hoppas folk köper albumet!

2009-05-18 20:19
Nån som vet hur försäljningen gött för skivan?
Don't make me Chris Brown you, bitch!

2009-05-18 20:52
Lalala, har inte hört insane, ngn som vet om det finns på youtube/spotify lr dylikt?
om den släppts gratis alltså?
Om sanningen ska fram, så ljuger jag.

2009-05-18 20:55
Skivan lades upp på Spotify för några timmar sen för de som har.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-05-18 21:52
Sjukt fett album, galnaste flowet sen Rakim.

2009-05-18 21:55
ÄLSKAR fan alla "skit klipp" och hur de övergår i låtarna, hellst första skiten, sedan kmr 3 A.M... älskar låtarna Beautiful, Underground mest just nu men även deja vu- Stay wide awake, Bagpipes from baghdad osv:p

2009-05-18 23:05
Jag tycker att " Same song & Dance " är bästa spåret, helt klart!
Highfive anyone, anyone?

2009-05-19 00:01
Nu har jag lyssnat igenom plattan flera gånger, men ser fortfarande igen utveckling sen Encore. Bästa spår är nog 3 am trotts den indiska brytningen. röstläget pasar låten dock.

Jag tror vi gamla fanns efterfrågar eminem som tiden under Slim Shady LP & MM, D12 Devils Night mm. Det var produktionsbolaget F.B.T som producerade Eminem's spår då ( If I Had, Brain damage, Drugballad, Fight Music, mm) Dre stog max för 7-8 st låtar på alla dessa plattor medans F.B.T gjorde rästen. Dessa grabbar (Bassbrothers) som dom kallar sig blev mörkerlagda. Dre tog all credit

Idag tror jag dom flesta oldschool fans åker på en besvikelse när dom hör plattan vart är den gamla laid back eminem? vart är den förbannade eminem? Det skulle ju vara en comeback...

Bassbrother, F.B.T dessa gubbar med live instrument kanske gått i pansion jag vet inte. Men F.B.T skapade eminem's sound utan dom blir det ingen Slim Shady comeback..

Det är vad jag tycker.. Dre är mainstream, Dre's nyskapande beats har aldrig passat Eminem.

Vi alla tycker olika därför finns vi haha

Håller med om allt du skriver. Håller dock inte med om kritiken mot Dre då han producerade stora delar av MMLP och även Role Model från SSLP.
your heart pump project kool-aid

2009-05-19 18:50
Riktigt jävla bra!
www.ninetynineproblemsbutmykicksaintone.blogg.se

2009-05-19 19:35
fan jag fick min skiva(cdon) i fredags, ska släppas idag egentligen lr?
http://www.tok.studio.nu<br>
<br>http://www.tok.pixbox.se

2009-05-20 12:45
Em's back. Embracing teh sickness!

2009-05-20 14:41
bästa
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-20 15:30
sjukt otippat att han inte nämner Obama en enda gång på skivan... Inte Kim heller.

2009-05-20 16:01
Han kunde ju nämnt det i positiva ordalag, tror inte det skulle bli massa rasismshit vilket som..

Hangaround

2009-05-20 16:02
Ser man intervjun som Ronny Svensson gjorde med honom så förstår man att han inte nämner Obama, han har följt kampanjen men that´s it. Verkar inte vara så "into it".
"He has given people hope". Han kanske tycker att Kim är "överspelat", who knows...

15 min kort intervju från nyhetsmorgon
Förövrigt är det ju en pinsam Ronny Svensson som intervjuar. Hur gammal är karln? 12 eller 50? Dåliga frågor...dåligt formulerade...ja, min 15 minuter hade varit mer well spent.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2009-05-20 17:17
har skivan och jag lär ha den tills mina öron sprängs!

Min lista som jag tycker är bäst med eminem (skivor):

1. Encore
2. The Eminem Show
3. Relapse
4. The Marshall Mathers LP
5. The Slim Shady LP/EP
6. Infinite

dem andra tar jag inte med ex. the re-up, fucking crazy, off the wall osv..

tar bara med solo album :)

relapse är faktiskt helt okej! är inte samma klagosamma marshall på tracket mer
han har mera tryck i låtarna och har några oseriösa låtar.

men den får 7/10 !
WWW.MYSPACE.COM/DOUBLEWITHLYRICS
[email protected]

2009-05-20 18:27
Doubl3_ P16 > Du e nog hygligt ensam om att tycka encore e bäst, men som Em säger i carefull what you wish for "in a couple of years that shit be illmatic"

Nån som vet hur försäljningen gött för skivan?

Sjukt jävla bra, Kommer förmodligen gå över en mille första veckan i USA och han ligger etta på albumlistorna i 15 länder..

Länk till http://www.apple.com/euro/itunes/charts/top10albums.html

2009-05-20 19:57
plattan levde upp till mina förväntningar, grymt feta tracks :)
Skönt att han är tillbaka med feta grejer =D

2009-05-20 20:00
Fyfan vad skön han är i Medicin ball när han spelar christopher reeves.
Hans jävla andetag efter varje rad haha!
Så bra!

"Eminem im coming to kill youuu.. djupt andetag. Always hated you and i still doo. ..djupt andetag.

LOL!

4 months down the down the road the idiot gear kicks in

2009-05-20 21:45
Köpte skivan idag också..Den e tvärfeeeet! Jag trodde aldrig att skivan skulle bli såhär bra! Det är också najs att det inte alls är nå 50 i skivan.. Tycker han förstör bara för det mesta .. Relapse är sjukt fet skiva..Köp den..Tanken på att Relapse 2 kommer senare under året får mig och dreggla mer!

2009-05-20 22:10
50 är ju me på crack a bottle?

2009-05-20 22:23
doubl3_

seriöst, jag tror jag går och skjuter mig när du säger att Encore är den bästa skivan :S men man märker ju också hur du lagt upp skiten, fan SSLP sist efter Infinte... jeez, vad lyssnar du på? Akon, shakira, t-pain, lil wayne, flo rida eller? :P aeehh..

Jag sitter själv och funderar på om jag ska flytta ner MMLP ett steg, till andraplats efter den här skivan... Hela skivan rakt igenom är sjukt tung, bortsett från Crack a bottle (som suger mer snopp än we made you)..

Så.. just nu är mina funderingar om min lista på bästa eminem släpp blir..

Relapse
MMLP
SSLP
Eminem Show
Infinite
Encore

om man ska bortse från de mindre- släppta skivorna..

menmen,

2009-05-20 22:29
ah, Bandit_king.. 20 länder är det den ligger på första plats i :) du måste missat några, eller så är den uppdaterad

2009-05-20 22:41
håller nog med DMAt_, men jag gillar Infinte ruskigt mycket och har svårt att ranka den bland de andra skivorna eftersom den känns bra på ett annat sätt.

2009-05-20 22:48
true true, jag har också svårt att lägga ut den.. den är alldeles för "oldschool" för att den ska kunnat sättas ut bland de andra skivorna han släppt tycker jag på något konstigt sätt;P menmen.. kan ju disskuteras, han hade grymt bra texter och delivery i infinite :)

2009-05-20 22:51
Ser man intervjun som Ronny Svensson gjorde med honom så förstår man att han inte nämner Obama, han har följt kampanjen men that´s it. Verkar inte vara så "into it".
"He has given people hope". Han kanske tycker att Kim är "överspelat", who knows...

15 min kort intervju från nyhetsmorgon
Förövrigt är det ju en pinsam Ronny Svensson som intervjuar. Hur gammal är karln? 12 eller 50? Dåliga frågor...dåligt formulerade...ja, min 15 minuter hade varit mer well spent.

Håller inte med dig alls, tycker det var rätt intressanta frågor... Vad hade du ställt för frågor?

Det enda jag stör mig på är att han har brittisk/dålig svensk dialekt.

2009-05-20 22:55
Tycker inte riktigt att han har BRA texter i infinte, det är mest grymma rim/rim/rim utan substans, men de är klart det finns ´texter som är bra. Typ never 2 far.

2009-05-21 02:04
Dizzy89 P19

Ja och det e jävligt skönt att han e me i bara en låt

2009-05-21 04:34
Skivan köptes idag! Hoppas bara slår lil wayne i att sälja skivor.(som är världens bästa genom tiderna :o Länk till http://www.youtube.com/watch?v=Zsjy4Vu3MAM&feature=channel_page)

2009-05-21 12:49
Jävlar va förvånad jag blev när jag hörde Beautiful!
Sjuuuukt bra, trodde ALDRIG att Em skulle släppa ngn sån låt!
Måste ju vara en av em's bästa?
Crack a bottle har man ju dunkat i ngn månad, så lite trött på den faktiskt å 50cent förstör hela jävla låten!

Sjukt tung skiva iallafall!
Henkish a.K.a ProNooB.

2009-05-21 13:22
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.