I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Eminem - Relapse

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-05-21 13:22
ITS A TAKEOVER
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-21 13:25
"be careful what you wish for" var ju bättre än hela albumet, den påminner lite om "like toy soldiers"...ska den vara med på relapse 2 eller?
Jag vissla' på en taxi, den formligen flög
Den skulle vara ny, men skylten ljög

2009-05-21 13:54
Nej, den är en bonustrack som man får på MP3:a om man köper skivan på EMinems officiella hemsida.

Alla har missuppfattat och tror att man skulle få den på en exclusive skiva, men det var aldrig så... Om man läser på hemsidan fattar man det

2009-05-21 14:05
Nej, den är en bonustrack som man får på MP3:a om man köper skivan på EMinems officiella hemsida.

Alla har missuppfattat och tror att man skulle få den på en exclusive skiva, men det var aldrig så... Om man läser på hemsidan fattar man det

aha! har inte läst där själv ngn gång. men de är ju oxå snack om att, Om man beställt skivan genom hans hemsida, så skulle man få signat ex? :O
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-05-21 14:11
Det är iofs. möjligt, men hur mycket (aldrig förstått det där med autografer) är det värt med ett signat ex när han inte signat den åt en personligen? Inte meningen att låta negativ, men förstår inte riktigt det där..

2009-05-21 14:16
Tycker att albumet har växt ytterligare nu, men att ranka Relapse högre upp än MMLP och SSLP känns liiite overkill.

Däremot kan jag nog tycka att albumet är snäppet bättre än TES.

Förövrigt är det klockrent att köra playslist och således höra Tonya (Skit) följt av Same Saong & Dance. Sjukt fet skit och låt. :D

2009-05-21 14:18
Tycker Relapse är bättre än Slim shady LP faktiskt även om Slim shady väger tyngre på grund av låtar som If I had och rock bottom som känns så ruskigt bra just eftersom han lyckats ordentkigt nu.

2009-05-21 14:23
Jo, sant fan, om inte annat så lär det väl inte ta så mycket mer än ett par veckor innan jag är bombsäker på att Relapse > SSLP.

Fast jag kommer stå fast vid att MMLP är hans absolut bästa album liksom, förmodligen det bästa albumet som gjorts också.

2009-05-21 14:29
Det håller jag med om MMLP är riktigt, riktigt bra. Vem vet, kanske är "Relapse 2" bättre. man kan ju hålla tumarna.. :)

2009-05-21 14:41
Förövrigt är det klockrent att köra playslist och således höra Tonya (Skit) följt av Same Saong & Dance. Sjukt fet skit och låt. :D

Hade skiten i ipoden, o regnet som kommer i tonya (skit) är så jävla verkligt. Trodde de börja regna ute hehehe
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-21 15:28
Första genomlyssningen av Relapse idag. Första intrycken sådär är att skivan är helt okej. Det är obeskrivligt skönt att höra att Eminem fortfarande kan om han vill! När han dumpar den tillgjorda rösten på låtar som "Beautiful" och "Underground" låter det så jävla bra, ja, det låter som Eminem! Dessvärre ska många av låtarna genomsyras av den här "nya stilen" att rappa som han utvecklat på senare år av sin karriär. Det medför att lyriken inte kan uppskattas till fullo.

Men jag kan direkt säga att Relapse är bättre än Encore. Och jag hoppas att Relapse 2 blir ännu mera riggidy raw - och att den där Infamous Tillgjorda Rösten dumpas. Då skulle de riktiga mästerverken kunna komma att träda i kraft.

2009-05-21 15:32
Lyssna 3-4 gånger så kommer du uppskatta de flesta låtarna... Eyes wide shut är hur skön som helst, Same song and dance också sinnessjuk.

2009-05-21 15:48
Lyssna 3-4 gånger så kommer du uppskatta de flesta låtarna... Eyes wide shut är hur skön som helst, Same song and dance också sinnessjuk

stay wide awake menar du väl?! :P

min lista av eminem album, favoriter;

The eminem show (haft mest lyssning av denna platta, spelades back to back flera år typ!)
Marshall Mathers LP (för han e så harsh och raw rakt igenom, mer eller mindre!)
Relapse (aldrig hört ett album där vartenda låt är grym, alltid en enstaka ja inte gillat på alla andra!)
Slimshady LP (sjuk lyrik, och bara grym platta! Slimshady for real ;D )
Encore (även om låtarna, like toy..,Mockingbird,Mosh m.m är jävla feta, så känns de svagt.)
Infinite (inte många låtar, och typ 2-3 som ja digga. rimschemat är sick dock.)

tror detta är min lista iaf :D

2009-05-21 22:15
Har lyssnat igenom den via Spotify.

Jag hade väldigt låga förväntningar men fy fan som det vände när jag fick höra skivan.

Han är verkligen en utav de bästa.

2009-05-21 22:37
DmAt

jag har väll också rätt att tycka och tänka precis som alla andra?

och nej jag lyssnar på riktigt fin hiphop!

dvs. Dre, Nas, slim shady, obie trice, pst/q osv genom smeten..

WWW.MYSPACE.COM/DOUBLEWITHLYRICS
[email protected]

2009-05-21 23:38
Står fast vid att skivan saknar de mer seriösa låtarna, Deja Vu och Beatiful är fantastiska men det räcker inte för mig. Saknar fortfarande den där riktiga riktiga klassikern från Em, förhoppningsvis får jag den en dag.
your heart pump project kool-aid

2009-05-22 01:09
Hans klassiska låtar har väl knappast varit seriösa? Eller, vilka låtar tänker du på?

Hangaround

2009-05-22 02:07
Håller inte med dig alls, tycker det var rätt intressanta frågor... Vad hade du ställt för frågor?

Det enda jag stör mig på är att han har brittisk/dålig svensk dialekt

Ja det är inte bara dubbel-pipiga frågor...mer likt en minigun med fjorton pipor.

"Visst har din barndom blivit inspiration för din texter?" eehhh?? Känns ju inte så aktuellt.
"Min son är ett stort fan, och jag tycker också du är bra, även fast jag börjar bli så gammal". Där saknas det lite objektivitet..
För lite stake i hela intervjun...
Den är väl inte helt usel, lite bra info får man ju...men mycket standard shit, Eminem tittar verkligen snett på honom ibland. :)

*Relapse 2...vad har vi att vänta oss? Vad kommer skillnaden ligga mellan de två album, svart på vitt utan att behöva spekulera på forum.
*Håret är tillbaka i sin naturliga färg...är "the angry blonde" borta? Hans hår har ju ändå varit ett kännetecken.
*Hur ser han på framtiden som artist egentligen? Är detta sortin? 100% prodda?

Nu antar jag att dom reglerat intervjun och säkert inte fått ställa olika sorters frågor, annars skulle ju proof fått utrymme.
Men jag, 15 minuter är ju inte mycket att hurra över som Ronny påpekar.
Det känns som att vi behöver en 30-60min intervju med denna karl så man får lite deep info. Rörlig video är ju lite mer pålitlig än alla jäkla nät-mag.

'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2009-05-22 14:04
elem

Careful what you wish for, är ju en seriös låt som är tuung!
Highfive anyone, anyone?

2009-05-22 16:44
Jag har hatat på plattan som fan men Insane är riktigt grym och har pumpats en hel del. Kanske ska ge plattan ett par lyssningar till nu när den ligger på spotify.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2009-05-22 16:48
Stukad, rimschemat och flowet på "Stay Wide Awake" är bland det bästa som gjorts på flera år. Seriöst, dra på låten och bara njut..

Förövrigt växer albumet utan tvekan efter fler genomlyssningar.

2009-05-22 17:46
PrinsMio:

Seriös kanske är fel ord. Det jag saknar är det där lugna flowet som är helt borta på Relapse t.ex. Tonite, If I Had, Rock Bottom, I'm Back, Sing For The Moment osv. Tror dock att det är ganska medvetet från Ems sida och visst är skivan bra men jag föredrar Eminem framför Slim Shady.

Niito:

Faktiskt, och med tanke på att den inte kom med på skivan så stämmer nog det som jag skrev högre upp. Tråkigt beat dock.
your heart pump project kool-aid

2009-05-22 18:16
lyssnat igenom skivan ytterligare någon gång och måste säga att jag verkligen inte ser det som många verkar se i skivan. har ett par starka spår men att påstå att den e bättre än någon av hans 3 första läpp på interscope är ju synd. Hur ser ni som älskar denna skivan på den indiska rösten eller vad det nu är. ignorerar ni den bara eller tvingar ni er själva att gilla den?

My Mom, Bagpipes From Baghdad, Same Song & Dance och Medicine Ball är ju alla låtar som faktiskt bara är hemskt dåliga. Sen finns det 4 spår till som inte alls är bra överhuvudtaget. Ser skivan som ungefär lika bra som Encore kanske lite bättre

2009-05-22 21:31
haha "hemskt dåliga"? Vad är dåligt på dem, tekniskt sett är dem garanterat grymmare än typ någonting som någonsin släppts, men du kanske bara gillar låtar med sjungande refränge och voicepitchade beats...

2009-05-23 00:25
PrinsMio Lustigt att du tar upp the voice. Känns som de är just voice lyssnare som denna typ av musik skulle falla i smaken. Vad som är dåligt med dom är de halv skeva beatsen, eminems indiska dialekt, hans oengagerade rimmande osv osv... Hur kan någon musik vara tekniskt bättre är någon annan. Javisst en viss sorts rappande kan vara mer teknisk än någon annan, men du kan väl inte seriöst påstå eminem rappar tekniskt bätre än alla andra rappare på de spåren jag räknade upp. För där känns han ju väldigt basic

2009-05-23 03:52
DBK: Haha är du efterbliven eller? Jag tar verkligen INTE upp "the voice". Jag skrev VOICEPITCHADE beats, de vill säga typ som i Kanye Wests "through the wire" att det är en sampling där någon sjunger på beatet som är upppitchad så det låter jätteljust.

Ehh driver med mig att eminem inte rappar (eller rimmar) mer tekniskt än någon annan?

testicles is what they said to the two conjoined twins hows it going girlfriends you needs a boyfriend?
you need some ointment, just set up an appointment who’s-gonna-go-see-the-doctor first? we’ll do a coin flip
i just got my one year sobriety coin chip when the bad get going how bad does going get?
baby you shouldn’t have any trouble rubbing groins with
each other especially when you joined at the hip
im going to get the needle and thread from the sowing kit
in attempt to separate em and stitch em back together at the loins…shit

I said nice rectum I had a vasectomy hector
So you cant get pregnant if I bi-sexually wreck ya
Hannibal Lecter into guy sex and I bet ya
I tantalize you and in less then 5 seconds I get ya

2009-05-23 11:33
DBK: herregud. du kan inte ha lyssnat på rap i mer än en månad?

2009-05-23 12:10
PrinsMio haha var verkligen trött när jag skrev det där och missupfattade vad du skrev... Så du menar seriöst att det du citerade där är tekniskt sätt bättre än allt som någonsin spelats in? rimechemat är ju inte speciellt mind blowing. Men visst om du aldrig hört någon rimma bättre än det där är det ju din åsikt.

JeyWey Nej det har jag inte. Vad får dig att säga det?

2009-05-23 15:17
det som gör rimschemat så sjukt är ju att PrinsMio dessutom missade att markera en jävla massa halvdolda rim.. =)
 http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci

2009-05-23 19:03
Visst, finns många som bemästrar konsten att skriva texter med avancerade rimscheman. Släpper låtar lite då och då, som visar prov på detta. Vad som dock är mindblowing när det kommer till Eminem är att han släppt en skiva med genomgående avancerade rimscheman där texterna har en röd tråd. Snygga rimscheman i alla låtar. Därutöver, ett varierat flyt utan dess like. Bemästra det!

2009-05-23 19:19
Ser skivan som ungefär lika bra som Encore kanske lite bättre

:|
MM LP är vassare, möjligen SS LP också, men herregud vad bra det är ändå.
Bussresorna till skolan har varit favoritstunderna denna vecka. Fan, man börjar ju tom nicka till "we made you"
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-05-23 20:36
Lyssnat igenom skivan ett antal gånger nu, har insett vad jävla bra den är. Sjukt imponerad. Underground var en av många låtar som var bra.

See what I did there?

Äh, de bästa enligt mig (även om alla höll relativt hög standard):
Insane - helt sjuk text, galet rimschema.

Medicine Ball - Sjuk text där "indi-dialekten" lyser med sin frånvaro. Den behövs liksom inte.

Stay Wide Awake - Riktigt skön refräng. Fastnar på hjärnan.

Deja Vu - En skön låt som istället för att höja droger till skyarna, så berättar han om det från ett ärligt/perosnligt perspektiv.

Beautiful - Riktigt fin och bra text, även om jag spyr lite på Christina Aguilera-skiten "Don't forget you're beautiful".

Underground - Tung text. Helt sjuk verkligen, allt som behöver sägas.
"Dixie cups, toxins, boxes of oxipads
Enough oxi-cotton to send a fucking ox to rehab
Whack job in a bag and a black stalking cap
Jacking off to a hockey mask at a boxing matc"

Careful What You Wish For - Sån jävla känsla i denna - Em i sitt essä. Känns verkligen som någon (kommer inte ihåg vilken) låt från Eminem Show - nostalgi typ.
"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso

2009-05-23 23:02
Recension på plattan här

Scrolla ner en bit bara...
Ametist - http://www.ametistazordegan.com

2009-05-23 23:12
2 av 5, for real?

Allt du radar upp som negativt är ju det vi alla älskar Eminem för
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-05-24 02:13
Kan inte sluta älska när "hatare" hittar fel med skivan. Som sagt vara rimschemana, det varierande flytet och deliveryt är så galet tight att INGEN RAPPARE kan matcha det just nu.

2009-05-24 02:21
Lyricismen är så på topp, 10/10, de flesta reffrängerna är dock inte 10/10, men överhuvudtaget så är albumet så jävla grymt, skulle lätt ge den 5/5 lr 4,5/5 no doubt!
John & Tim - JT http://www.znapmusic.com/jt/

2009-05-24 02:43
Alltså det är så roligt med folk som sätter typ 2/5 på detta album.. Om något år kommer samma personer kalla Relapse för en klassiker. Jävla stolpskott.

Skivan är MINST 4/5.

2009-05-24 09:17
2 av 5? Sämsta recensionen NÅGONSIN!

2009-05-24 14:15

För er som missat..

2009-05-24 21:07
Det där är soft... Men hatar att de ska säga att han freestylar. Han är inte riiiktigt så tight närhan verkligen kör off the head. Då låter han ungefär så här...

Haha "Me and westwood, blastin off, jackin off in a pair of ashwashed, bumping Asher Roth"

Wow, Eminem lyssnar på Asher :P

2009-05-25 02:24
Kan någon vänlig själ länka till interjuvn med killen från sverige?
Henkish a.K.a ProNooB.

2009-05-25 16:09
Bästa låtarna på albumet:

Beautiful
Must Be The Ganja
Underground
Insane
My Mum
Stay Wide Awake
Jag hatar alla. Ni kan kalla det för kollektiv bestraffning.

2009-05-25 20:55
Underground - Fy helvete vilken bra låt!
Essen sie mein scheisse!?

2009-05-25 21:04
Kan någon vänlig själ länka till interjuvn med killen från sverige?

svårt att gå in på tv4.se och söka eminem? :P aja ja e snäll idag :)

there you go!
Eminem nyhetsmorgon
Hangaround

2009-05-25 21:55
hade postat länken i tråden också btw.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2009-05-25 22:12
Hur FAN kan man stoppa 2 / 5 på skivan? som han själv säger, efter några år kommer till och med encore att räknas som det bästa.. De som säger att plattan är 2/5 lär ju iaf trycka en 4/5 inom 1 år iaf.. tycker den som MINST är värd 4/5.. jag skulle vilja säga 4.5/5.. inte ett enda spår jag INTE kan lyssna på..

ännu inte kunnat trycka en top5 lista.. inte ens top10.. alla är bra:) aja..
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-05-25 22:55
Har ni hört bonus låtarna då? Jag tycker '' My Darling '' är riktigt feeeet!!

Hela skivan är fet btw.. Kan inte vänta till Relapse 2!

2009-05-25 23:05
nån som har koll på hur mkt han har sålt?
It's not a cap, it's a flag

2009-05-25 23:55
Jag läste nånstans (kommer verkligen inte ihåg var just nu) att man får veta hur det har gått med försäljningen på onsdag nu i veckan. :)
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2009-05-26 00:02
Är det förresten så att Eminem sålt närmare 80 miljoner (!) skivor worldwide? Verkar ju vara helt sjuka siffror, tror på max en mille första veckan för relapse, om han har tur landar de på ca 3 miljoner efter någon månad.