Crewbattle 2007 - Semifinalen alla bedömningar uppe 22:26 18/4 + finaldeadline

Vår Hiphop - Audio & Video

Crewbattle 2007 - Semifinalen alla bedömningar uppe 22:26 18/4 + finaldeadline

Battleschemat till denna del var:

Backuplänkar uppdaterat 16:22, 14/4:
Inofficiellt officiell hemsida med låtarna: CB07
(tack till Eddy_)

CCK vs STFU Länk
B.F.V vs Guttersnipers Länk
CCK vs STFU LÄNK
B.F.V vs Guttersnipers LÄNK
(tack Seban)

Bröderna Från Väster - Guttersnipers
STFU - CCK
(tack Jollen)

BFV vs Guttersnipers rar fil
CCKs bidrag (vs STFU)
STFUs bidrag (vs CCK)
BFVs bidrag (vs Guttersnipers)
Guttersnipers bidrag (vs BFV)
(tack servo)

I semin gällde följande regler:
. Samma crew som lämnade in de uttagna kval-låtarna
. Miss av deadline = walkover = förlust.
. Endast engelska eller svenska.
. Eftersom det är ett battle måste motståndarna nämnas

I finalen gäller följande regler
. Samma crew som vann i kvarten (vilka det är och vilka som möter varandra kan läsas i sammanställningsinlägget i denna tråd)
. Miss av deadline = walkover = förlust.
. Endast engelska eller svenska.
. Eftersom det är ett battle måste motståndarna nämnas

Domare:
  1. Icetail
  2. Spitbull
  3. Galanzy (från block 44)
Domarsiffran skrivs ut i bedömningarna så att det går att se vem som röstade vad.

Priser till vinnarna av hela tävlingen:
. Beats från IceTail
. Beats och gratis promotion från Spitbull

Övrigt:
. Den som behöver någonstans att lägga upp låten kan lägga den på http://www.speedyshare.com/
. När ny info finns så kommer jag uppdatera med det i det här inlägget (med datum och tidpunkt för uppdateringen).

10-4, over...

"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Bröderna Från Väster vs. Guttersnipers
Raden jag skratta åt riktigt länge "För han flyttade till stockholm och spela turk" skrattar fortfarande. Tycker detta är riktigt mycket bättre. ni mördar ju dem grova beats Och riktiga feta rader behöver knappt säga nåt mer än att ni lägger det grymmare som en grupp. vissa drar ner här men dem som gör det bra i dissen väger tyngre än B.F.V Ps: Blizzak's accapella kommer att loopas om och om igen.. den dödar hehe.
B.F.V
Det bästa jag har hört med rmk, diggar verkligen reffen. fonky tycker jag låter likadant jämt blir tråkigt i längden att bara höra när han säger några ord innan han säger det igen b-raz damn vilken unge alla vet ju självklart att han har talang men inte mot guttersnipers tyvärr b.f.v guttersnipers vägde tyngre.

2.
BFV
RMK, fan skippa dina depplåtar och håll dig till denna hård stil. Raderna i första versen är tunga, flowet är fresh & allt är fly under hela låten
Fonky, först och främst så är ditt flow helt off the hook. Så sjukt snyggt med ditt sångflow, dina rader är riktigt tunga och du sätter snubbar på plats.
B-Raz, Sveriges bästa 12-åring skulle jag verkligen inte vilja säga. Men duktig är du helt klart, dock har du mycket kvar att lära innan du hoppar in i battle mot Gutters.
Guttersnipers.
"Smackar upp en liten rappare vid hörnan"
MFS, alltså jag försöker ge dig två chanser varje gång men klarar inte av din röst och ditt flow.
Du är en duktig textskrivare men jag ger dig underkänt pga röst och flow.
Storhets, spelar ingen roll hur många gånger det skrivs. Måste ändå påpeka det gång på gång, din attityd ger folk gåshud!. Du har flow, delivery och rader. I dig it!.
Scoope, jävligt fresh. Du kan din engelska och raderna är jävligt snygga. Kort & gott, jag gillar detta i sann battle anda.
MG, skönaste texten i hela denna rond!. Dock blev jag lite fundersam på vart ditt annars så sköna flow är?
En tumme upp för dina rader och din inlevelse, helt klart.
Spottsäker, nu så börjar du visa vad du går för. Tyckte att du drog jävligt tunga grejer, gillar ditt flow, det är helt klart eget. Men bättre battle känsla hade jag gärna hört från ditt håll.
Blizzak, mad nice kickat. Även om detta var jävligt fresh så hade jag nog gett större pluspoäng ifall du hade mördat på beat.

Jadu, hur ska jag sammanfatta detta och försöka ge en röst åt bara ett lag?

3. Ersätts av Mabande 04-18 22:03:25 P.g.a. att Galanzy tyvärr inte har tid (tyvärr kommer det även bli extremt kortfattat).
BFV går ut hårt och dissar mfs frisyr (pottfrilla resp. "långhårig porrskådis") och håller en ganska jämn nivå (b-raz vers var tyvärr den tristare av de han lagt i tävlingen). Guttersnipers bidrag känns tyvärr mer som skrytrap än som en renodlad battlelåt p.g.a. att ett par av rapparna knappt nämner motståndarna, men håller sig kvar på banan med en hel del persondissar. Jag tycker det var en ruggigt jämn match och på en skala är vinnarlåten knappt tio procent "bättre", men det blir ändå...
2. Båda lagen har det som behövs för att vinna whoa crew battle 2007 men min röst hamnar tillslut på Bröderna Från Väst då dom hade en så pass mycket bättre helhet i sin låt. Tyvärr Gutters, ni kan myycket bättre än detta.
3. ...Guttersnipers, med nöd och näppe, ironiskt nog kanske mest för "hooken" "'cuz we're the Guttersnipers" som ekar som svar när jag lyssnar på BFV:s låt.

Bröderna Från Väster vs. Guttersnipers: 1-2

10-4, over...

STFU vs. CCK
Tycker det låter riktigt nice.. men vart är alla personliga dissar och varför inte leta upp fakta om dessa snubbarna och dissa skiten ur den.. vart är alla kaggens smålustiga rader tycker detta blir lite för mycket repeat. Visst flyter alla på bra och textern var ok inte mer, eftersom jag skulle vilja ha toppen och kaggens roliga lustiga men ändå hårda rader som gör att man bara sänker blicken för att det blir helt grymt och gör att jag gillar det ni lägger, beatvalen var lite tråkiga, hade hellre hört samma beats som först ronden istället mycket råare helt enkelt. hubler la det riktigt nice i början men detta håller bara inte punkt.
STFU:
Här hör man hur ni har letat fram fakta eller att ni har lyssnat till er dem så att ni får fram rena sköna personliga dissar. gillar vilka beats ni drar på.. ni flowar asnice..
"Låter som han satt sin gammelmamma i halsen" sånna dissar får mig att älska detta bidraget Det är absolut sånt som ska finnas i en diss, tycker om hur ni levererar, och vem fan kan inte älskar erat intro ? haha riktigt nice detta gubbar... tummen upp !

2.
CCK
Hubler, haha klockrent intro. Skönt flow dock saknar jag de personliga dissarna, du har bara gått på deras namn vilket är synd. Helt okay vers men som sagt, synd att det var så opersonligt.
Kaggen, skönt aggresiv flow som vanligt. Dock var texten långt ifrån den nivå som du brukar vara på vilket gjorde mig väldigt besviken då jag tror du hade kunnat koka ihop något riktigt flottigt.
Toppen, vart är det imponerande flowet & deliveryt?. Hade större förväntningar på dig, påstår inte att detta var dåligt. Inte alls, dock blev jag besviken då du kickade en ruggigt tung vers förra ronden där allt satt på plats och nu har gått ner dig en nivå.
Estet, du var den som imponerade på mig i detta bidrag. Här är flowet jag saknade förra ronden, välkommen tillbaks. Deliveryt har du fått med men även om både flow & delivery finns här så saknar jag det hårda dissarna.
STFU.
Introt kunde ni slopat, hela bebis och härmgrejen var enbart tråkig.
Första snubben som kicka engelska var skön, dock brast uttalet ett fåtal gånger men flowet fanns och raderna var sköna.
Andra snubben, kände ingen av raderna du la. Flowet var allright men texten var allt annat än det.
Tredje dawgens röst var jävligt laid back och skön att lyssna på. Raderna var hårda, rösten och flowet gav sköna pluspoäng.
Fjärde ut, du höjde låten en nivå. Jävligt sköna rader, flowet diggas, deliveryt sitter och rösten är fet.
Ett jäkligt tufft beslut vem som ska få min röst, STFU imponerade på mig från förra omgången medans CCK har sjunkit en nivå i helhet.

3. Uteblir p.g.a. tidsbrist.
3. Uteblir p.g.a. tidsbrist.

STFU vs. CCK: 2-0

10-4, over...
Mer info: 2007-04-18 22:38

Orsaken till att domare 3 inte har kunnat delta den här omgången är p.g.a. att han tyvärr varit så upptagen med videoinspelning / -redigering att han helt enkelt inte hunnit.

Orsaken till att jag inte steg in och fixade bedömningen igår som jag hade lovat var att jag tyvärr gjorde en felbedömning i hur mycket tid jag hade på mig innan jag skulle köra ner till Malmö, plus att när jag väl var framme så funkade inte min uppkoppling (som har varit mestadels nere fram till för ungefär en halvtimme sen). Ber hemskt mycket om ursäkt.

Jag hoppas att alla lag från semin kommer ställa upp i finalmatcherna (de om guldet, silvret och bronset).

10-4, over...
Sammanställning (uppdaterat 04-17 10:30:06)

Vinnarna i fetstil
  • Bröderna Från Väster vs. Guttersnipers
  • CCK vs. STFU

Finalen är: (uppdaterat 04-18 22:25:07)
  • STFU vs Guttersnipers
Deadline: 28/4 kl.19:00

Striden om bronset är: Inställd p.g.a. att de helt enkelt inte vill (uppdat. 2007-04-19 08:27)
  • CCK vs. Bröderna Från Väster

10-4, over...
satan va tungt
Det var inte jag, det var han som sprang!
härligt :)
för att citera kaggen: du har mer talfel än på mina matteprov,

HAHA
http://www.herrbitter.blogg.se/
word Jollen
Det var inte jag, det var han som sprang!
Admin

2007-04-14 12:06
De två sista snubbarna i CCK är riktigt tajta. Men de är ju helt substanslösa texter med snygga rim. Vadå baka muffins med smala sussie? CCK bör ändå ta den.

Våran rond blir spännande, ska bli kul att säga vad domarna säger.

Producent

2007-04-14 12:07
BFV chockerar, riktigt tight alltså och fonky har blivit riktigt tung på mixningen..

pra jåårt grappar
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se
Ouff..

CCK vs. BFV helt klart.
bla.
Backuplänkar i rar fil,

CCK vs STFU ->Länk<-

B.F.V vs Guttersnipers ->Länk<-
Lyricist

2007-04-14 12:14
Stfu var juh mkt bättre i kvalet.
Jag är som Airbagen i din bil,
Nockar dig på bråkdelen av en sekund.
tycker ändå alla gjorde bra ifrån sig!

må bästa lagen vinna!

inget lag blev iaf utklassat enligt mig
Nytt Mixtape på gång! Elegant Mixtape
jag tycker det e fel o ha icetail o spitbull som dommare... icetail... röstar på de crew som han tycker e bast rap mässigt.. så dom ska läggat bra på hans beat.. samma med spitbull han vill ha dom som han tycker bäst... på han mixtapes
Yeeaaah maaafhaakka

Tycker det var en rätt jämn omgång.. alla var bra

HANINGE
hah kaggen mördar..

BFV tar hem detta

Om jag inte kan bli nykterist så ska jag bli den som blir nykter sist...
Lyricist

2007-04-14 12:22
BFV vs CCk skulle jag tippa på.
Jag är som Airbagen i din bil,
Nockar dig på bråkdelen av en sekund.
tycker det va ganska bra omgång det här även om man nog kommer få vänta länge för att få samma klass som på ruckablaows rond 2 bidrag förra året!
BFV :) riktigt tungt!

CCK lika så!
wait a minute man..
ajaj BFV  har förvånat enligt mig!
Good job grabbar!

Admin

2007-04-14 12:25
Hook = Sign of wackness.

kul att länkarna funkar ...
måste fan bli bfv vs CCK i finalen alltså

Bvf la det fetast i semifinalen , rmk u are going crazy
chasse dyker upp som döda fiskar
Cck gjorde det dom e bra på, flyta.
MEN 4:42 minuter utan EN enda personlig rad , det blev jag besviken på, jag hade förväntat mig att få några kängor i ansiktet iaf, men jag känner mig inte äns träffad.
Låten skulle kunnat vara till vem som helst ju?

Jaja bra jobbat iaf, Lycka till

kan ingen slänga upp nya länkar ? nuu ! :P
har ni fler backup så lägg ut dem gärna

Spitbull P20

jag menar du röstar på dom hypade.. så ditt mixtape ska bli få mer fame...men men... skulle va bättre om det va några som inte ger ut priser som e dommare... eller byta dommare varje rond

Yeeaaah maaafhaakka
Hoppas Guttersnippers och Cck år vidare, dem var fetast. Eller kanske Bfv, dem var lika bra.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Backuplänkar i rar fil,

CCK vs STFU ->Länk<-

B.F.V vs Guttersnipers ->Länk<-
Moderator

2007-04-14 13:09
zurre du har så himla fel... hade jag tänkt så hade jag vart domare för idol.. det här är whoa och vad som helst kan hända..

peace !

RockyRock
Yeeaaah maaafhaakka
får inte ner guttersnipers..!! :S
5 fingrar, 4 chanser
Producent

2007-04-14 13:16
Riktigt TUNG både från CCK och BFV, Klart de i final, enligt mig
Lil_H..
Zurre:  Jäss waddap?

RockyRock
Die Moothafookaz !
haha...kan ngn förklara för mig varför det ligger massa dizzar mot nicko mcfish i dizzen mot oss?
AMG - hooligans
lägg upp B.F.V vs guttersnipers

lääänk ?! till guttersnipers,B.F.V TACK !
97's Records ! .
Backuplänkar i rar fil,

CCK vs STFU NY LÄNK

B.F.V vs Guttersnipers NY LÄNK
jag säger bara Stfu Big upp!

ni är underbara! från ingenstans till en bra plats!

vi gjorde det förvånansvärt bra i rond 2 medan cck gjorde det förvånansvärt dåligt..,,

helt ärligt alal här kan erkänna att ccks rond 1 var bättre än deras prestation i rond 2!

förväntade mig mkt mkt mer från kaggen faktiskt
Nytt Mixtape på gång! Elegant Mixtape
elegant håller absolut inte med faktiskt :)
jag blev lite besviken på cck´s bidrag...dem kan mycket bättre....
bäst i cck rond 2 var hubler enligt mig...

"stfu" har varit bättre än väntat hela cb07 men tror inte det räcker hela vägen... 

inget av lagen hade direkt feta dizzar men min röst skulle gå till CCK om den hade räknats....

-----------------------------------------

B.F.V kastade in en rätt fet grej "låtmässigt" .bra mixat och skönt gung i helheten men hörde inte en enda riktig dizz...

den som vart mest dizzad i hela deras bidrag var "Nicko McFish" och han är inte ens med i crewbattle... :D

må bästa lag vinna...
AMG - hooligans
CCK vann sin rond.

Sen förstår jag inte varför BFV dissar nicko flera gånger?
Annars var dem riktigt sköna. Jämn rond, men storhets & co tar det.
yes ahaya
b.f.v är grymt jävla bra!
http://www.myspace.com/bigdomilicous
Fyfan riktigt jävla överfett... aldrig blivit så överraskad av B.f.V

BVF vs. CCK i final,det finns inget annat!
De bästa va bfv och cck, utan tveka:S

Moderator

2007-04-14 14:17

Jag vill inte vara sån men MFS, sluta klaga på att snubbar har hook på sina battlebidrag.. De inte din åsikt, de Blizzak's åsikt och han är väl mer av den gamla skolan, det respekterar jag men du behöver inte överdriva alltså.

Palla gå efter om låten har hook eller inte, haha...

Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda: king-kongmusic@hotmail.com
fixa backup. dom funkar ej.