Webmaster
2004-03-06 23:38
k-2: ja, det är väl alla överens om.
har ni kommit nånvart ännu?
Instead of having "answers" on a math test, they should just be called "impressions," and if you got a different "impression," so what, can't we all be brothers?<br><br>
webmaster P24:aja, svarade bara på Vad har det med saken att göra eller fan jag vet inte varför jag jiddrar med detaljer..
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.
Webmaster
2004-03-06 23:43
k-2: nej inte jag heller :) jag gjorde just det jag sa var onödigt att göra tidigare, så jag lägger ner det här nu.
Jag också :P
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.
jag tycker det är löjligt att: 1: jag ska ta kontakt med dig maria 2: att påstå att jag skulle ha gjort det här offentligt. för det gjorde jag inte alls. det gjorde zax när han publicerade länken på whoa. en enkel parallell: ni publicerar en tidning som delas ut av springpojkar. när hälften har stuckit ut på sina rundor inser ni att drottningen av england baktalas felaktigt i en notis och ni tvingas dra in hela produktionen av dagens nr, och dessutom ringa in alla springpojkar. tyvärr så har vissa pojkar redan hunnit delat ut tidningen och nyheten med baktalandet redan blivit offentligt. presidenten av usa har hunnit få sitt tidningsex och läst nyheten varefter han gör ett offentligt uttalande kring detta. har ni nu mage att påstå att det är presidenten som gjort det hela offentligt?
Toastare
2004-03-07 01:47
Priyan Nej, det lät kanske lite fel. Men det jag känner är att jag förklarat och sagt det mesta i den här tråden. Jag kan inte göra mycket mer... Vi tog bort tråden ja, för att den inte var lämplig. Men jag hade ändå tänkt kontakta dig, den blev sen offentlig genom att du la ut det hela på din pres. Det var inte mycket aktivitet på whoa igår och det var inte många som hunnit läsa det innan vi tog bort tråden.
Jag skyller allt på Emma!
BountyBoo: det är irrelevant hur många som var aktiva vid tillfället eller ej. faktum är att jag beskylls för att gjort detta offentligt. och det vet du med att jag inte gjorde. det gjorde zax och ingen annan. och om tråden nu var olämplig, varför skrev du själv i den utan att plocka den på direkten? faktum är att hela 2 admins medverkade i tråden, och ingen av er plockade tråden. den till och med skapades av en admin.
Toastare
2004-03-07 01:55
Nu pratar jag om incedenten, inte tråden i sig. Jag menar det olycliga som kom ut om dig, sagt av mig. Som vi sa, ingen hade tänkt på vad som kunde komma ut genom generatorn. Utan från början var det en kul grej som skulle vara på min hemsida med snuskiga uttalanden av mig. Vi tog bort den när det du fått fram kom upp, för att det var en privat grej. Som skulle tas mellan dig och mig, men du la upp det på din press. Vi lät det vara kvar för vi tyckte att det inte skulle mörkläggas.
BountyBoo: håll dig till att vara snuskig i fortsättningen...
mitt internet är lite trasigt, så jag postar ett inlägg så att jag slipper ladda in en 60 posts... kan ju tillägga att tråden plockades inom 5 min. förvänta er inte att jag kan hänga med i ert tråd-postande då mitt internet mår dåligt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Baboso - Du behöver definitivt backa upp ett par uttalanden: * "hennes uttalanden visar på dubbelmoral och att hon kan vara manipulativ!" - Vilken är dubbelmoralen och vad är det manipulativa? * "En grej som också får mig att reagera är att alla admins och mods antingen är neutrala eller backar bountyboo totalt vilket visar på att dom antingen också snackar skit om priyan eller att detta är normalt beteende" - Är det någon som sagt att det som citerats från chatloggen var bra eller ens acceptabelt? * "personangrepp av denna typ är idiotisk" - Är det någon som sagt någonting annat? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande Har motsatsen sagts då? är det nån admin som på allvar fördömt det hon skrivit?
BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ!! "Och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska" - Arne Hegerfors
Exempelvis zax (jag orkade inte leta efter fler än mig själv och sen honom) säger till Priyan att "Återigen så förstår jag att du är arg. Jag hade varit rasande." Vad säger det om hur BountyBoos uttalande tolkas av zax? 1. att det var helt okej? X. att det var inte mycket att bry sig om? 2. att det var klart förolämpande? Tyvärr kan du inte helgardera svaret, utan får bara ange ett alternativ. Som du kanske (inte?) inser så har det även förts en konversation privat mellan adminsen om saken. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande jag förstår inte riktigt vad du försöker hävda med ditt 1X2 system. tror du att ett exempel kan övertyga mig om att alla adminse fördömer det hon sagt? skulle va intressant att läsa adminsens "konversation" om händelsen..
BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ!! "Och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska" - Arne Hegerfors
Isons_tänder - Om du inte förstår ett enkelt småsarkastiskt upplägg så tror jag inte du kommer förstå en seriös diskussion heller. Soul_Almighty - bing kan på sin höjd få ett glas vatten och kanske ett par nötter, men mer än så ska hon inte ha! Nu har jag jobb (okej då, timanställning), så när lönechecken dimper ner så kan vi hooka så att du kan få en folköl elelr så :P 10-4, over...
Counter-clockwise: du tycker alltså att denna form av snack, som utövats vid flertalet tillfällen, är en 'liten miss'? (till bounty delvis) however, en sak som inte kommenterats är varför bounty ljuger om saker och ting. att säga att jag gnällde över att emil tog kontakt med mig i hans gb är inte ens sant. lögner sagda för att sätta mig i negativ fokus? rent teoretiskt sett kan vilken som helst användare som vänder sig till dig maria från och nu veta att det finns en risk för att du vrider ord som denne användare sagt till dig som admin privat till andra till dennes nackdel?
bah, öl.... jag dricker vatten... cider, menar jag... eller hur var det nu Mabande? =P
"jag förstår inte riktigt vad du försöker hävda med ditt 1X2 system" här har du. annars var ju ditt svar ett enkelt sätt att undvika en disskusion, lite fegt tycker jag..
Toastare
2004-03-07 02:58
Priyan Du gjorde faktiskt det. Gnällde över att emil skrivit i din GB. Jag sa till dig att det bästa var att inte bry dig om det hela, utan hålla dig borta från honom.
BountyBoo: knappast. det jag möjligen skulle ha kunnat kritisera som uppfattats som gnäll från din sida var meddelandets borttagande... inte det faktum att emil kontaktade mig. sen att konversationen med emil gav noll - förutom att han ville att jag skulle hänga ut honom på min pres, det är en annan sak.
Toastare
2004-03-07 03:03
Priyan nej, nej...nu är du fel på det. Det med att jag tog bort ditt meddelande hände senare. Ni hade typ ett GB krig innan dess, där jag sa till dig att det bästa var att bara ignorera det han skrivit i din GB istället för att ge det mer glöd.
Toastare
2004-03-07 03:04
Å sen måste jag tillägga att Emil har inget med detta att göra egentligen. Det ska inte kastas skit på honom också i den här tråden.
BountyBoo: har aldrig haft nåt "GB krig" med emil. än en gång vrider du saker till en negativ klang jämtemot min del. du har visst inte lärt dig än? however, jag har bara minne av att jag haft en konversation med emil i gbs. men det är möjligt att du har rätt. brukar inte lägga konversationer med emil på minnet så värst hårt faktiskt.
Isons_tänder - Om det nu var så svårt att förstå så var hela 1X2-upplägget designat för att peka på att zax hade uttalat sig (indirekt) negativt om BountyBoos chatkommentarer. Jösses... 10-4, over...
Toastare
2004-03-07 03:08
Priyan Du säger själv att du inte minns konversationer med emil, det var så...inte nått längre. Om än att han bara skrivit nått till dig.
Mabande ja, och jag fattar inte varför du ska va så jävla spydig å göra ett sånt oseriöst upplägg i en rätt seriös tråd..
BountyBoo: well jag vet att jag inte krigat med emil. även om han försökt provocera fram saker har jag varit extremt noga med emil. det vet jag.
Isons_tänder - Kanske helt enkelt för att jag ville förklara för folk som uppenbarligen inte vill förstå samtidigt som jag tröttnat ganska hårt på allt käbbel? Soul_Almighty - Snål? Personangrepp! Sånt blir det ban på vettu :P 10-4, over...
Mabande trodde sånna som du inte behövde hävda sig för 16 åringar, men men..
appropå det, jag har fått förfrågan varför jag inte lämnat whoa efter detta från en hel del privat nu när bounty inte tycks göra det. för det första så är marias beslut marias. jag tänker inte ställa nåt form av ultimatum till henne. hon gör vad henne behagar. för egen del skulle jag ha skämts ihjäl om jag sagt så här om någon och aldrig visat min fot här igen. uppenbarligen är maria starkare än vad jag är, och det ska hon ha props för. sen för egen del så är det enda som håller mej kvar här de vänner jag faktiskt har som tycker jag är feg om jag lämnar och framför allt - min kärlek till hip-hopen. hade jag inte brunnit för den hade jag inte varit här längre. och det beror inte enbart på bounty, det beror på en samlad säck av händelser under min tid här på whoa... känns onödigt att namedroppa folk som hållt på i stil med maria (fast offentligt på whoa i trådar), men de som vet, de vet... det räcker så. det finns bara förlorare i detta, och jag är en av dem. förutom de vars kväll jag gjort lite roligare, för dessa personer har jag väl åstadkommit något positivt i guess.
Okej, jag har bett om ursäkt för Priyan om det jag sagt om honom (jag minns inte vad jag skrivit och han har inte sett det men jag vet att jag snackat skit om honom som person över nätet. Iaf så har han godtagit min ursäkt och allt är så jävla frid o fröjd). Det BountyBoo sagt om Priyan var väldigt elakt o bla bla bla men inte för fem öre tänker jag köpa att det är tal om diskriminering av hörselskadade. Det är som när man snackar skit om en person vanligtvis, man märker ut vissa egenskaper som gör en person speciell. Tex om någon är tjock/spinkig, har för stor/liten näsa osv... Och ursäkta mig, men hur har du blivit diskriminerad ÖVER NÄTET som halvt döv på ena örat? Har du blivit avstängd från audioforumet eller liknande? (Obs, inte menat som ett skämt utan jag vill ha exempel.) Du blev sur på mig för att jag tog bort dig från min vännerlista. Men herregud, detta är internet... jag har bara folk på min lista (nuförtiden) som finns i mitt liv på något sätt och vi hade ju bara träffats på Redman-konserten en gång. Jag tror att folk stör sig på dig för att du alltid ska skriva så otroligt förståndiga och genomtänkta filosofiska svar till precis ALLTING. Den enklaste frågan om himmelen är blå ska alltid överanalyseras och kvinnan är en så vacker varelse men ack så komplicerad till naturen! Och så kommer vi till ditt handikapp. Ett tag skrev du i var och varenda mening (ja, det stod till och med på din presentation) att du är halvt döv på ena örat. En av anledningarna till att jag tog bort dig från min lista förutom att vi aldrig pratade eller var vänner (obs, Priyan frågade mig efter att jag bett om ursäkt, just varför jag tog bort honom och jag förklarade att jag rensade listan och att jag verkligen inte orkade skicka ut 50 meddelanden till folk som jag ändå aldrig snackade med om varför jag tagit bort dom) var det för att jag tycker att självömkan är fruktansvärt. Ditt handikapp har säkert gjort dig till en otroligt stark människa, Priyan, med stark personlighet och skinn på näsan. Det är ju skitbra! Använd det till din fördel.. Människor bakom sina datorskärmar har inget bättre för sig än att snacka skit om folk som ältar om grejer och tycker synd om sig själva. Om du hade varit mer "hey, jag bryr mig inte om vad folk tycker om mig och att vara hörselskadad är inte farligt" så hade du nog fått annan s.k. respons. För jag är väldigt nyfiken på hur man blir mobbad på nätet över ett sådant handikapp. Och herregud, DETTA ÄR INTERNET!! Jag vet minst 50 pers som avskyr mig men inte fan bryr jag mig för det, det är människor som jag inte bryr mig om för dom existerar bara på skärmen för mig. Lev väl, var glad. Bry dig inte om mig och andra dårar....
Toastare
2004-03-07 03:23
priyan Klart jag skämdes, men som jag sagt innan. Jag har sagt det som privatperson, då måste jag också stå för det. Vad ger det mig att lämna whoa, eller krypa bort och gömma mig. Har jag sagt det får jag också stå för det. Jag må vara starkare än dig, vi har haft dessa diskussioner. Men det handlar bara om mod att stå för vad man gjort. Tycker inte heller att du ska lämna whoa, du vet likaväl som jag att du ändå tillför stället något.
ninosh: ja det stämmer att du gjorde det. tack för det. "Du blev sur på mig för att jag tog bort dig från min vännerlista." -> lite samma sak där, jag bara undrade... tyckte det var lite oväntat. jag fick ingen förklaring då, varför sa du inte som det var redan då? jag har inget större problem med det, men du kan knappast klandra mig för att undra? och sur var jag väl inte? du tycker alltså inte att uttalanden fokuserade på hörseln är en form av diskriminering? om vi tar en parallell, den rasistiska, det du säger är att uttalanden pga hudfärg inte är diskriminerande?
Isons_tänder - I och med att så många "ungdomar" säger att de tycker det är jobbigt att bli behandlade som om de var mindre vetande bara för att de är yngre så behandlar jag alla likadant. Hade inte spelat någon roll om du var jämnårig med mig, jag hade lagt fram samma sak. Sen om du tror att det är p.g.a. ett självhävdelsebehov får väl helt enkelt stå för dig. 10-4, over...
ninosh: och ditt uttalande kring att det bara är internet, ja det är juh bara internet... förtal och diskriminering på nätet räknas ju inte... nejdå... det är bara internet... bla bla bla? eller? om du fick din mail bombad med rasistiska mail varje dag tills din dator gick sönder, då skulle du bara rycka på axlarna och säga "ahh det var juh bara på internet, jag gör ingen anmälan, det e lixom skitsamma"? föresten så tycks folk se mig för min seriösa sida, inte för min mer oseriösa... det är på gott och ont, i det här fallet negativt. bounty: jag tycker fortfarande vissa uttalanden är gjorda som admin, och inte som dig som person, men men... now where getting somewhere... however, jag tillförde. vad skall få mig att känna någon större lust att tillföra whoa något numera? det är inte som att detta är det enda som får en att tappa lusten för whoa... visserligen ska man inte dra alla över en kam osv, men ändå, du förstår min poäng med detta... till slut tröttnar man.
Mabande Ok, det godtar jag. Tycker dock fortfarande att det skulle vara intressant att kolla igenom admins interna "disskusion" om händelsen.
Priyan: Jag har skrivit svar till båda dina frågor i mitt första inlägg. Läs igen!
HUR BLIR DU DISKRIMINERAD?!?!
Toastare
2004-03-07 03:35
priyan jag kan med handen på hjärtat (om det nu betyder nått) säga att de uttalandena är gjorde som privatperson och endast det. Sånna konverastioner förekommer inte i Admins sammanhang. Förstår vad du menar, men nu har du väl ändå känt att du har folk som håller dig bakom ryggen och gillar dig för den du är. Det är alltid nån som lyssnar...
personlig reflektion; detta börjar gå till överdrift. folk som inte är insatt i vad som har hänt kan läsa i tråden, om de nu vill veta. länka gärna denna tråden på din presentation, priyan. f ö kan det läggas ner nu, inget kommer att lösas med denna tråden, över 200 inlägg och INGET har lösts - wake up call? priyan och bountyboo kan, som så många andra sagt, ta det privat. allt som finns att veta om händelsen finns i denna tråden. kärlek för fan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ang. uttalanden i stil med "kan jag få banna X?" så: Det skämtas ganska friskt om att banna folk admins emellan (jupp, det är tragiskt att internet blir en så stor del av ens umgängessätt) och det har hänt ett flertal gånger att man när man tröttnat på någon har dragit just den raden bara för att visa att man ruttnat totalt på den (brukar oftast föregås av ett "GAAH" när jag skriver dem dock), sedan blir det ett par rader om varför man tröttnat och sen så blir det ingen ban ändå. 10-4, over...
ninosh: ja hur? genom dessa uttalanden som bland annat bounty fällt? min definition av diskriminering är att behandla folk olika. precis som du sa om det hade gällt snack kring mitt utseende eller personlighet kan det knappast räknas som diskriminering eftersom det görs mot alla utifrån normal praxis. men nu lyftes min hörselskada fram, och det kan knappast räknas som normalt, eller? det där är en hyfsat stor tolkningsfråga som inte är helt solklar. ordboken har en ganska så snäv definition jämfört med vad ordets innebörd i sig har i dess användning. men ok, skall vi vara politiskt korrekta och gå efter ordets definierade innebörd så kanske inte. och om du vill använda något annat ord så är det lugnt för mig. vi kan säga "skitsnack" ist om du vill? som sagt, en stor tolkningsfråga... föresten har jag väl aldrig haft på min pres något uttalande om att jag skulle vara det överhuvudtaget? och ja, jag är ganska så filosofisk av mig, så om jag försöker ge bra svar, är det negativt? well ok, jag kanske ska börja flumma runt tills jag blir bannad ist om det känns bättre för dig?
BountyBoo: vad skulle få mig att tro på det? sure, sure, precis som du (tyvärr?) har folk bakom dig i detta? mabande: jag har påpekat det ovan, men jag säger det igen, jag ser inget "gaah" eller nån smiley eller liknande i det citatet bounty skrivit...
Meeeeeeen, nu är jag under the influence of god almighty alcohol!! Bounty sa helt fuckade saker som egentligen inte hade att göra med det hon sa. Ok, puckade saker, men de handlade om annat! Den som inte fattat det efter hennes inlägg typ 30 inlägg upp är fan trög. Dumjävlar! Hon vad om ursäkt, inget mer går att göra. Det var enligt mig en bra förklaring (som inte rättfärdigar nåt egentligen). Vad mer kan man begära av en mänsklig fucking varelse?! Självjkart har man rätt att vara fett pissed off. Om nån skulle dra liknande skämt om min astma skulle jag bli fetarg (ok, inte jag för jag är grymmast av alla), men att förlåta är nåt bra. Jag tar fan ínte nåns sida, ha det jävligt klart för er! Jag känner Priyan och han är en fett skön prick, men nu ska vi fan inte göra en fjäder av en höna!!!! Bounty sa "förlåt", grymt bra enligt mig. Alldeles för få töntar vågar stå för sina misstag, men Bounty visade sig inte vara en sån stor tönt, så hon tog sitt fucking ansvar. Still, tar ingen sida. Förstår Priyans ilska, men inse i vilket sammanhang de var tagna från. Hela jävla XXX-situationen (nej, alla andra idioooooots, inget porrigt!), 2-3 jävla månader sen. Priyan , jag ber dig att tänka över vad Bounty sagt, förklarat osv. Jag verkligen menar det. Inte som nån jävla medlem av Whoa-crew, som supporter av Bounty eller vad fan som helst, jag ber dig sin en vän (förvisso på fyllan, men allt är menat, lyckades t o m fetstila). Tänk över det Bounty sagt, hur länge sen det var, i vilken situation osv. Det är inte lätt att bli admin och få nåt så stort kastat över sig direkt. Och till er andra som klagar på mitt mess, angående stavfel o d: Jag spenderade fan 20-25 minuter på det här bara för att undvika stavel o d!!! Har lyssnat på aggressiv oi!-punk och är beredd att dropkicka alla som klagar på stavning eller formulering!
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Jag vill egentligen inte ge mig in i diskussionen igen men.. min definition av diskriminering är att behandla folk olika. Men hon har ju inte behandlat dig annorlunda, varken för din hörselskada eller för nåt annat. Att prata skit är en sak, att diskriminera är en helt annan.
Man kan aldrig känna sig nere med en ballong - Nalle Puh
Toastare
2004-03-07 03:52
Priyan Du sa att det var svårt för dig att tro att jag som admin inte yttrat dessa saker. Men Mabande förklarade det ypperligt. Det behöver inte vara nån smily eller nått "gaah" folk förstår mig ändå i det jag menar. Jag har dessutom inte särbehandlat dig för din hörselskada inte på nått sätt, det kom med bland mina smaklösa skämt. Det har inte påverkat mina handlingar gentemot mig. Jag går itne runt och hatar på personer med handikapp, eller fnissar bakom rygg eller liknande. Ska jag säga sanningen förekommer även sånt här i skolorna, fast i lärarrummet. Där lärarna får chans att prata av sig, det skrattas åt vissa barn. Men det betyder inte att dessa blir särbehandlade. Man kan bara inte älska/tycka om alla, så är det.
Priyan - Det är inte alltid man har med en smiley eller ett "GAAH", samt att det även kan vara så att hon langat in det på raden efter i och med att det enda som finns citerat är raderna som innehåller ordet Priyan. I vilket fall som helst: tidigare så har det sagts att det var det en del av en jargong, inte en ärlig begäran. I och med att jag har gjort liknande uttalanden, samt att "åsiktsbans" är riktigt sällsynta (två stycken hittills?), så håller jag det för sannolikt att just det uttalandet inte var en helt seriös begäran. 10-4, over...
Priyan jag har påpekat det ovan, men jag säger det igen, jag ser inget "gaah" eller nån smiley eller liknande i det citatet bounty skrivit... jag säger det som många andra sagt, igen; det är taget ur sitt sammanhang. ofta missbrukar man enter på IRC, jag gör det väldigt ofta... ok, jag hittade bara ett bra exempel såhär lite snabbt... -1:19a- @daviden: kasta en handboll på världen -1:19a- @daviden: :D jag pratade lite med en vän som spelar handboll, och "retades" lite... skrev det där, sedan kom min ":D" efteråt, som visade att det fanns en ironi med det där. det hade inte visats om man sökt på "handboll" på samma sätt som bountyboo's citat. hoppas du förstod min "trötta" förklaring :D
Alkolås på datorn för Evo, tror jag nästan :D Bra inlägg f.ö. 10-4, over...