jag köper inte att alla admins skulle tycka det var fel. Ingen lär ju sagt åt henne i chatten när hon sa det. Kom igen, skitsnack är ju allmänt accepterat, ni gör en för stor grej av det. Det känns falskt av er båda. haha jag kan verkligen inte låta bli att lägga mig i hela tiden, nu är jag färdig.. sorry..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare
2004-03-06 20:26
Aegiz Jag ville inte göra en stor grej av det hela, men när nått sånt här uppstår så måste jag ju förklara mig. Speciellt när folk börjar tvivla på mig som admin. Det är lite som en politiker som går på strippklubb... en liten sak som förstoras upp och lämnas ut till allmänheten.
Jag skyller allt på Emma!
BountyBoo hur kan du säga att det är "en liten sak". kränkning är inte en liten sak, var sig det är på skämt eller inte. som admin måste man, precis som en politiker, föregå med gott exempel. vilket du inte gjort..
BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ!! "Och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska" - Arne Hegerfors
Toastare
2004-03-06 20:39
Isons_tänder För att det från början var en liten sak...inte menat att det inte betydde nått. Men nu är det whoas sak... Nej, jag som admin måste inte som privat person föregå med gott exempel...jag kan supa mig asfull, knulla runt, göra inbrott, röka hasch ...vad som helst. Så länge jag sköter mitt jobb här som admin på ett bra, regelrätt och rättvist sätt . Vilket jag gjort hela tiden.
BountyBoo: vad menar du? jag förstår att du vill förklara dig...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare
2004-03-06 20:45
Aegiz Att det kunde ha skötts på ett annat sätt. Men när det nu kom ut till allmän kännedom, så känner jag att jag inte bara kan hålla tyst. Det är ju inte så att jag med glädje fortsätter att skriva här, men är de det som krävs så får jag göra det. Jag hade hellre sett en dialog mellan mig och Priyan privat, men samtidigt ligger det i hans händer vart det tar vägen.
jaa, jo men varför adresserar du det till mig.. Min poäng var bara att han inte behöver ta så illa upp och du inte behöver be så mycket om ursäkt, helt enkelt på grund utav att det är sånt som man gör hela tiden. Skitsamma, mina åsikter är inte direkt viktiga i sammanhanget.. peace.
men vart från ni diskriminering ifrån? helt seriöst, jag har full förståelse för ilska, gråt och känsla av hugg i ryggen, med diskriminering? Vad whoa-crew och framförallt admins gör som privatpersoner har ingenting överhuvudtaget att göra med användare på whoa, så länge det inte är så att de missköter sitt jobb som admin. Att snacka skit om någon PRIVAT, som inte ens ska komma ut är INTE att missköta sitt jobb som admin, och inte heller diskriminering.
big ups. och sånt.
Toastare
2004-03-06 20:52
Aegiz För att du skrev ni innan i ditt inlägg...å jag trodde du menade Priyan och mig....
naco tänk till lite nu. läs det som står på Priyans presentation, det låter iaf som diskriminering i mina öron..
BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ!! "Och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska" - Arne Hegerfors
Det gjorde jag också, men du har missupfattat mig.. kolla, var det någon av dom som nu skriver att det du sa inte går att försvara och bla bla som opponerade sig när du skrev det i chatten? Nej antagligen inte.. Det var ingen stor grej tills han kom på er. Om du nu tycker illa om honnom, varför håller du på och ber så mycket om ursäkt för att du uttrycker det till dina polare.. Förstår du varför jag tycker det känns falskt. Det som är tråkigt är ju om han tagit illa upp, inte skitsnacket i sig.
Toastare
2004-03-06 21:03
Aegiz Aa, förstår vad du menar. Å jag har inte ursäktat att jag sagt det...för som sagt, det har jag och det står jag för. Men det är tråkigt att det kom ut....som du själv sa, folk snackar skit...men oftast får inte personen det handlar om reda på det. Jag har bett om ursäkt för att det sårade honom, inget annat.
Isons_tänder tänka till? jadu, jag anser fortfarande inte att det är diskriminering. det som sades av Bounty var inte menat att påverka Priyan.
big ups. och sånt.
BountyBoo : okej, sorry om jag lägger mig i saker som jag inte har med å göra..
naco men det e fortfarande diskriminerande, vare sig du vill det eller inte..
NEJ.
Aegiz vad menar du.
?
Borde man inte kunnat tagit det har privat? Ar whoa verkligen gjort for att baktala varandra? Trodde att det var ett community som var gjort for att tala om hiphopkulturen och saker som hor till den. Man maste faktiskt kunna forsvara sig sjalv mot skitsnack. Men nagonstans maste man dra en grans mellan det offentliga och privata samtalet. Detta galler bade bountys uttalande och priyans brev. Aven om uttalandet var valdigt krankade och sarande sagt, sa har hon ju faktiskt bett om ursakt och statt for det. Sa ta nu detta privat mellan er och alla andra involverade, och lat inte resten av whoa valtra sig i er fejd.
I´m with stupid--->
Jag tar verkligen inte någons parti i denna konflikt eftersom jag ser Priyan som en vettig kille, samt att Maria är en solklar favorit of mine.. Förstår dock inte de som tvivlar på Maria som admin. Vad fan har Marias privata chattsnack med hennes tillförlitlighet som admin att göra?
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
diskriminera v. -de ogynnsamt särbehandla folkgrupp m.m. På vilket sätt har Priyan blivit ogynnsamt särbehandlad på grund av sitt handikapp?
May the funk be with you
ayaros ehm, du har inte följt detta från början va? Bountys uttalande VAR inte offentligt, isons-tänder läs gärna bings citat ur saol
big ups. och sånt.
naco skont att du kunde hitta ett fel.
I´m with stupid--->
bing Att Priyan som hörselskadad blir uttalad om den som inte hör är diskriminerande för då har man tagit just det i akt!? Då har man inte kritiserat en åsikt priyan har eller att man kanske tycker att han är dryg ifråga. Ifall ett citat skulle lyda: Alltså den där priyan kan gå en på nerverna med sina åsikter!skulle jag inte bry mig alls men personangrepp av denna typ som vi sett vill jag att folk ska förstå inte är godtagbara överhuvudtaget då det blir accepterat att snacka skit och vad leder det till? Jag personligen dumförklarar folk som snackar skit så här, en annan sak om det är ett faktum, nåt som personen ifråga har gjort och man diskuterar en händelse utan att ha som mål att snacka skit om en person ifråga utan att analysera händelsen eller vad det kan vara.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
bounty: "Jag hade hellre sett en dialog mellan mig och Priyan privat, men samtidigt ligger det i hans händer vart det tar vägen." -> *host*? hade du gett ett seriöst försök hade det blivit så... ärligt talat... jag bryr mig egentligen inte så värst mkt längre. det här är min vardag anyways. jag tog illa upp av sånt här för 10 år sen... numera känns det bara... hopplöst. i´m damn tired of it. jag är trött på att folk på internet får säga vad som helst och det ursäktas med "det är juh bara internet, ta det oseriöst"... ja jo visst visst... till slut tröttnar man. det hade ni alla gjort. det här handlar inte så värst mkt om några känslor som folk spekulerar i, just nu är det enbart en principsak. dock inte sagt att jag inte tagit till mig, för det har jag väl självklart. sen är väl frågan hur mkt av det jag ska bry mig om det? well, känns inte riktigt som bounty är någon person vars åsikter längre matters...
ayaros det var inte meningen att leta fel, men jag tycker nog att felet jag hittade som du tycker är skönt är det centrala i hela diskussionen.
big ups. och sånt.
Webmaster
2004-03-06 22:06
1. Det är verkligen inga trevliga grejer Priyan fått läsa och det är synd om grabben. Den som inte tycker det är det något fel på. 2. Detta är saker som en person sagt i privata kanaler på irc, inte på whoa. Man kan inte bli varnad på whoa för att man är dum mot någon på stan, icq eller lunarstorm. 3. BountyBoo, precis som alla, har rätt att tycka midnre bra om en person och tom snacka skit om personer. Admins är vanliga människor som sliter lite extra för att hålla whoa trevligt, inga ofelbara gudar som aldrig får göra fel. 4. Liknelsen med politiker var bra, MEN! En admin är inte en folkvald person som styr Sverige och får lön som finansieras av skattebetalarna. 5. Oavsett om detta borde skötts privat eller inte så vinne ringen på att en massa folk som inte har med aken att göra lägger sig i (gäller alla, inklusive mig, utom Priyan och BB) och ser till att det fälls onödiga kommentarer som får det att se ut som att det här är två läger som fightas. 6. Hela den här grejen är sjukt trist och det är synd att allt det här hände. Bara att beklaga och hoppas att det löser sig på bästa sätt.
eller inte. kanns som om du bara vill luska ut vems "sida" jag har tagit, och pa nagat satt vara petig. det vore valdigt enkelt att gora, men det har jag inte gjort. men du gor som du vill.
I´m with stupid--->
Toastare
2004-03-06 22:07
Priyan Ok, då går vi tillbaka till punkten igen. Jag hade tänkt skriva till dig igen, men ville vänta eftersom du inte verkade mottaglig. Det viktigaste kände jag var att i första han be om frölåtelse för att du blivit sårad och utsatt. Sen handlade du som du gjorde och jag fick tänka om. Nu känns det mer som du vill hänga ut mig för att visa att sånt här förekommer än att hålla det till vad det egentligen är. Med denna tråden känner jag inte för tillfället heller att det finns så mycket mer att säga, om du nu inte har något du undrar över eller känner att du måste uttrycka till mig...då är du välkommen, för jag diskuterar det gärna. Då i ett privat mess.
Baboso Har Priyan inte fått logga in på whoa för att han är hörselskadad? Har Priyan blivit varnad/bannad från whoa för att han är hörselskadad? Att folk snackar skit om en är givetvis sårande, men det är sånt som faktiskt sker, vare sig man är hörselskadad eller inte. Admins och moderatorer blir redigt bespottade dagligen kan jag ju tala om. Att gå till personangrepp är inte samma sak som att diskriminera.
May the funk be with you
Toastare
2004-03-06 22:18
b_boyzetterlund Den finns för att Baboso skapade den. Vi i whoa-crew ansåg att den skulle finnas kvar, eftersom Priyan lagt upp det hela på sin pres. Där hade inte andra användare eller jag nån chans att uttala mig om det hela. Så istället för att folk skulle fundera en massa över det på Priyans press, lät vi den vara kvar.
bing Diskriminering behöver inte betyda begränsande av saker!?
Baboso Nej, men jag tror knappast att BountyBoo snackade skit om Priyan för att han är hörselskadad, utan för att hon irriterar sig på honom. Då använde hon sig av personangrepp, men själva grundsyftet var inte att snacka skit om honom honom för att han har handikapp och därför är det inte diskriminering.
May the funk be with you
bing men varför se det som ett klart medel att använda i ett sånt personangrepp då? Diskriminering behöver inte vara medvetet heller!? Man kan mycket väl vara indoktrinering för att tycka nåt eller att man uttalar sig felaktigt!?
Webmaster
2004-03-06 22:37
Spelar det verkligen roll om kommentarerna var taskiga, diskriminerande, elaka, hemska eller idiotiska? Eller kanske alla sakerna? De talar väl för sig själv och att sitta här och dividera om småsaker gör bara det här ännu tråkigare. Bara min åsikt...
Eller hur.. nu räcker det fan, alla vet vad som skrevs/hände.. folk blev sårade och folk har bett om ursäkt. Ta det privat eller lägg ner!
Vare sig det är diskriminering eller personangrepp så är det som BountyBoo gjort väldigt lågt. Ok, skitsnack och personangrepp förekommer dagligen, men man borde tänka på vem man pratar om. Jag har personligen aldrig sett Priyan "lyfta ett finger" över någon här på whoa och jag har svårt att tro att han har gjort det överhuvudtaget. Hade han däremot varit ett riktigt jävla drägg så hade det här nog inte väckt lika mycket uppmärksamhet bland whoaiter..
Bonita Självklart reagerar man olika om det är en vän till en, men jag tror inte jag hade reagerat speciellt annorlunda eftersom att detta gällde en privat diskussion och därför inte hade med hennes jobb som admin att göra. Det är dessutom mellan henne och Priyan. Punkt slut. Baboso Du verkar uppenbarligen inte veta vad diskriminering är så vi avslutar diskussionen.
May the funk be with you
Håller med howser. Sedan tråden startades för ett dygn sedan har ingenting blivit mycket bättre va? Jag ser fler nystartade konflikter mellan folk som inte har ett jota med saken att göra, än vad jag ser försoningar. Men men, jag är iofs en av dem som inte borde lägga mig i, varför jag avslutar med att säga att jag hoppas att detta slutar med färre upprörda människor än vad det redan blivit. peace
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
bing Du är välkommen att berätta vad diskriminering är i ett meddelande till mig. Skulle bara vara bra ifall du kan få mig att förstå exakt vad det betyder.
U-Nas vilka ska försonas tycker du? jag tror nog inte att Priyan vill försona sig med Bounty, av det jag läst och av de meddelanden som jag fått så ser det inte ut så iaf. Och jag förstår inte varför "vi andra" inte ska få skriva vad vi tycker. Priyan vill väl tydligen att folk skulle få reda på dett och skriva vad de tycker, annars hade han aldrig tagit upp det överhuvudtaget. Det är däremot lite jobbigare för Bounty och jag kan förstå varför vissa av hennes vänner vill lägga ner den här disskusionen. Men nu finns den här och det är inte mer än rätt att andra får skriva vad de tycker..
Webmaster
2004-03-06 23:03
Isons_tänder: ingen har sagt att folk inte får säga vad de tycker.
howser men gång på gång är det folk som säger att man inte ska lägga sig i..
Toastare
2004-03-06 23:07
Isons_tänder Jag har inte för avsikt att "försonas" med Priyan och låtsats att allt är frid och fröjd. Så var det inte innan detta kom fram heller, det vet han själv. Jag vill bara veta syftet med det hela...smutskasta mig? (avklarat) Uppmärksamma andra? (avklarat) Komma fram till nått? (går det?) Jag kan inte göra mer än det jag gjort...be om ursäkt och förlåt för det han fick se, jag kan inte be om ursäkt eller förlåt för den jag är. Jag förstår att han inte tänker förlåta mig nu, det kräver jag inte heller och är inte ute efter det. Jag vill att han ska veta det, det är allt. Sen om det är nått annat så är han gärna välkommen att ta kontakt med mig. Sen förstår jag att hans vänner skriver i den här tråden, liksom mina. Då blir det lite av en pajkastning. Det leder inte heller nån vart. Men det är naturligt att man blir upprörd om man är någons vän...och den personen råkar ut för något sånt här. Men fråga er själva...vad är bäst? Lätt att vara irrationell när man är arg, ledsen eller sårad...vilket jag bevisade.
Webmaster
2004-03-06 23:10
Isons_tänder: det är inte samma sak som att säga att folk inte får säga vad de tycker, men skit samma. jag tycker själv att det bara blir värre av att alla lägger sig i. som U-Nas säger så uppstår det bara mer och mer konflikter när det egentligen bara är en konflikt mellan två personer. det rä bara min åsikt som sagt. det är fritt fram att tycka något annat.
Isons_tänder vilka ska försonas tycker du? Jag har inte sagt att jag tycker att någon ska försonas. Med det jag sa, ville jag förtydliga att detta verkligen är att gå åt fel håll då fler och fler blandar sig i och börjar gnabba med varandra för saker som egentligen inte fanns där från början. Att priyan inte vill försona sig med Bounty förstår nog jag med.. Och jag förstår inte varför "vi andra" inte ska få skriva vad vi tycker. Om du menar att jag påstått annat, så förstår jag inte var du fått detta ifrån. Enligt mig har detta blivit större än vad som hade behövts för priyans del. Som Bounty säger så har han lyckats med de 'punkter' som jag kan få fram som goda anledningar för hans del, till att starta tråden. Som sagt, jag känner inte att jag har någonting med detta att göra då jag anser att det är deras ensak att reda ut.
Toastare
2004-03-06 23:17
b_boyzetterlund Sant... men meningen är ju inte att allt skitsnack på whoa om olika användare etc. ska komma upp till ytan. Eller att två läger ska bildas...det är verkligen inte en BountyBoo vs. Priyan grej och det kommer inte bli det heller.
Webmaster
2004-03-06 23:18
b_boyzetterlund: klart att "alla" snackar skit ibland, och det här är ju redan taget till ytan för länge sen? vad har det med saken att göra? äh, nu blev även det här en helt meningslöst debatt i debatten.
U-Nas allt som stod under mellanrummet var inte avsett endast till dig. Jag skrev det bara rent allmänt.
howser: alltihop är ju skitsnack som kommit upp till ytan. Det är det enda det är.
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.