BountyBoo
Allmänt brukar jag säga ifrån mig ifall det är nåt som jag är emot eller inte tycker om. Tycker att man ska vara på rätt våglängd med folk och därför säga vad man tycker. Admins här på whoa har jag inte sett gjort nåt fel och tycker dom flesta är gulliga och att dom gör sitt jobb. Självklart ska ju ni få diskutera i er chat men att snacka skit om nån tycker jag bara är fel och väldigt patetiskt, stör en person er så mycket är det väl bara säga det till den personen så att han/hon kanske ändrar sin attityd mot en? Och att man kan driva om nåns handikapp? Att det är roligt? Så synd att se hur vissa funkar att dom inte kan vara ärliga. Bountyboo har sagt en del saker om en användare och det är ett faktum men eftersom dessa citat som jag läst kom så naturliga från hennes sida så måste flera utav whoas admins också gjort det känns det som, vilket är tråkigt för whoa ska ju vara en samlingsplats där alla ska kunna trivas!?
Thats so 97 Le Life Quiet ---Input Moustache Here---
Webmaster
2004-03-05 22:33
Vet precis vad du talar om, och utan att på något sätt försvara vad någon har sagt, för det går inte, så vill jag bara säga två saker: 1. Det som du syftar på är saker som inte sagts på whoa överhuvudtaget. 2. Att börja spekulera om vad folk har sagt, som man inte har några belägg för, är väldigt onödigt så skippa det. Tycker jävligt synd om den drabbade, men eftersom detta är saker som inte hänt på whoa så är det ett problem mellan två personer.
Toastare
2004-03-05 22:37
Jag vill bara säga att jag bett om ursäkt till den detta gäller. Tycker det är synd att han måste ta det ett steg längre och göra det till whoas grej istället för en privat grej mellan honom och mig, vilket det egentligen är. Men samtidigt förstår jag honom att det tog hårt och att han reagerar som han gör.
Jag skyller allt på Emma!
howser Du har alldeles rätt i att jag inte ska spekulera om detta är en standard som vissa admins på whoa håller, vilket jag inte hoppas, och inte tror och ifall du säger att detta inte sagts inom whoa så kan jag ju inget annat än att tro dig. men man kan ju undra vilken den andra personen som hon sa det till var!? Eftersom ett citat lyder BountyBoo: får jag lov å banna ******? Jag kan inte tänka mig att BountyBoo kan på något sätt banna personen ifråga nån annanstans än just på whoa...!?
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
Webmaster
2004-03-05 22:47
Baboso: inga konstigheter alls att man ifrågasätter. angående det citatet så kan inte jag svara på vem hon sagt det till, eller exakt var. jag vet bara att det här handlar om irc-kanaler och inte whoa. sen det där citatet har hon förmodligen sagt till en admin,det låter ju så, men å andra sidan så är det inget konstigt att skriva så. finns andra citat som är hårda som fan dock.
Toastare
2004-03-05 22:52
Jag kan säga att chatten är det ställe där jag pratar med mina vänner, även om det nu är admins, mods eller vanliga användare. Vi jobbar inte bara med whoa ihop, utan flertalet av oss är vänner på riktigt. Hade vi inte haft tillgång till chatten hade vi tagit det hela på telefon. Jag skulle aldrig (och har aldrig) missbrukat min makt som admin. Detta handlar om saker som inte rör mitt adminskap. Det handlar om råa skämt om en människa, men jag har inte försvårat nångting för denna person på whoa. Jag har skrivit dessa saker som privatperson, inte som admin.
howser Ifrågasättningar leder till spekulationer. Jag har sett citat som nog tagit hårdare på personen ifråga men jag poängterade just detta citat för att styrka spekulationen om att det kan ha varit en whoaföreteelse!? Men eftersom du säger att det inte är det så kan jag lika gärna droppa den tråden aka bums. BountyBoo Tycker det är jättefint att du bett om ursäkt och jag ska/kan ju inte sätta mig in ifrågan om du gjort det för att du verkligen är ledsen för det inträffade eftersom jag inte känner dig Att det är gjort till en whoagrej är väl lite tråkigt men det är ju på sitt sätt bra då trovärdigheten för dig som en ärlig person och admin är borta. personligt mellan dig och mig bryr jag mig inte men du är ju admin...
Varför skulle hennes trovärdighet som ärlig person och admin minska på grund av det här? Säg den människa som aldrig snackat skit eller uttryckt sig klumpigt/rått över någon annan människa?
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
BountyBoo Super att du inte missbrukar dina adminpowers det vill jag inte tro heller. jag gör nog en höna av en fjäder såsom man gör med politiker som köper blöjor men jag tycker det här säger en hel del om dig som person och att det då mycket väl kan inverka på din position som admin men som det inte har då det är det du säger.
personligt mellan dig och mig bryr jag mig inte men du är ju admin... Så om man är admin får man inte vara människa utan man måste vara en perfekt varelse utan personliga åsikter och tankar? Det är ungefär känslan jag har fått av hela resonemanget.
Man kan aldrig känna sig nere med en ballong - Nalle Puh
jag vill tro att jag inte har gjort det då jag hellre säger det till personen ifåga också, om det är nåt jag stör mig på.
var det i whoa-chatten eller inte? spelar stor roll tycker jag... det pratas inte om BountyBoo som person här, utan som admin.. det ena har inte med det andra att göra. eller?
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Baboso, så säger många, få lever upp till det. Om du är en sådan superärlig person - grattis eller något. De flesta jag känner är det inte. Kontrast, som tidigare har sagts så är Admins också personer, personer som uttrycker sig klumpigt och gör fel precis som alla andra människor..
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
jo det är klart dom är men är dom på whoa eller på whoa-chatten så är dom där som admins... PC.
xzon Precis ovanför det stycket du tog skrev jag detta "trovärdigheten för dig som en ärlig person och admin är borta." Och med det menar jag att jag vill kunna lita på en admin helt enkelt, att jag inte gör det nu tyvärr då jag inte tycker man snackar skit om nån som på det här sättet. Självklart ska hon ha sina åsikter men kan hon inte säga det till personen ifråga så hon slippr lida av att den personen grattar henne i förtid, i framtiden? Hmm... Säger som Howser sa till mig, spekulera inte om nåt du inte har belägg för, och tror deu verkligen jag vill göra henne till en robot utan egna tankar, gå och lägg dig.
Webmaster
2004-03-05 23:07
Kontrast: som jag fattat det så kommer det från privata kanaler. om nån sagt sånt i whoa-kanalen hade det garanterat blivit ett jävla liv.
howser ah okej. då är det en annan femma.. men men. inte så värst klyftigt sagt ändå...
baboso Nu tänkte jag inte bara på ditt uttalande utan också på vad han själv har skrivit om saker, t.ex. detta som är utmärkande: "min sista fundering ligger kring det faktum att jag trodde att man valdes till admin eller mod för att man uppvisade ett humant och rättvist beteende jämtemot andra (oavsett om de var tex döva på ett musikcommunity eller ej) samt behandlade folk rättvist konsekvent. frågan jag nu ställer mig är; stämmer detta verkligen? " Bara för att man har åsikter om folk betyder ju inte det att man inte kan vara en rättvis och human admin/mod.
Man kan aldrig känna sig nere med en ballong - Nalle Puh
Men då kanske denna tråd borde raderas för att hålla det privat.
Webmaster
2004-03-05 23:13
Kontrast: nej absolut inte
Toastare
2004-03-05 23:14
baboso Det där med att gratta i förtid har både du och personen i fråga missuppfattat. Mycket som står där är det endast jag som kan tolka, personen har valt att göra en egen tolkning och sedan sprida denna till er andra användare. Detta är ok med mig, för jag förstår som sagt att han är arg, ledsen, besviken. Därför ser jag ingen rätt i att dra in det som jag har sagt, det är ändå taget ur sin helhet. Det är skrivet i en privat chat....det är skrivet av mig som privatperson till mina vänner. Detta är alltså något privat...något mellan mig och den personen. Nu har han velat ta det till den här nivån och då får jag också tackla den här. Det har inget med whoa att göra eller med mig som admin. Det enda är att personen är medlem här.
xzon nej men ett beteende är oftast inte begränsat till bara en sak men det är spekulationer som BountyBoo säger ovan, inte stämmer.
Toastare
2004-03-05 23:16
baboso Jag känner det är bra att tråden finns eftersom personen valt att ta med delar av tråden som vi slängde på sin pres. På hans pres har jag ingen möjlighet att förklara mig eller kommentera det hela, det har jag här.
Toastare
2004-03-05 23:17
sen säger jag inte att allt inte stämmer för vissa saker står där svart på vitt. Jag står ju iaf för att jag sagt det och dessutom att jag tycker det var dumt sagt och är hemskt ledsen över att jag sårat personen.
Inte för att tracka ner på någon eller försvara någon, men kommentarer lösryckta ur sitt sammanhang kan alltid misstolkas. Om man inte vet helheten bakom ett uttalande är det lätt att misstolka ett visst citat... men som sagt.. jag varken sparkar eller försvara någon
"Du föddes gråtande medan folk stod omkring Dig och log. Lev så Du kan dö leende medan folk står omkring Dig och gråter"
BountyBoo Jag är ledsen ifall jag har förutfattade meningar om dig men ifall man läser det citatet om ett förtidigt grattis känns det inte som om det kan misstolkas men jag kan ha fel. Tycker det är tråkigt att du liksom hängs ut så här eftersom det var sagt i en privat disskusion men som sagt spekulationen om vare sig detta kan påverka din position som admin eller inte kan tänkas på just för att du frågade om du fick banna personen men det kan ju också ses som nåt du bara slängde ur dig i stundens hetta.
Btw, varför blev den förra tråden raderad?
Toastare
2004-03-05 23:32
baboso ja, det kan helt enkelt misstolkas, minns precis vad det var och det var inte som det lät. jag menar det handlar om ett grattis, jag är inte känslig. Det med att banna menade jag med att personen var jobbig, inget som någon annan tog på allvar eller som jag menat som allvar. fast nu känns det fel att "försvara" mig för någon som inte är personen. Detta handlar ju som sagt om mig och honom inte någon annan. Sen om folk blir misstänksamma och kanske nu tror att jag smutskastat dom med, så är de välkomna att ta kontakt med mig. Jag själv vet ju det defenitiva svaret på den frågan...
BountyBoo: hur blir det med dejten? vi skulle kunna ha en romantisk picnic mitt i storstan vid bofils en varm sommarnattskväll. tända lite ljus och mysa. jag kan till och med bemöda mig att fixa levande musik i form av en personlig rapkör åt oss... that would be nice, wouldn´t it? din eventuelle pojkvän (eller flickvän om det nu är så? vill juh inte verka fördomsfull här av oss) är välkommen oxå...
Toastare
2004-03-06 01:04
Priyan Förstår att du är ledsen och besviken som sagt. Du får lov att avreagera dig, det kan jag ta. Det jag skrev var ett slag under bältet.
Toastare
2004-03-06 01:05
Jag ber som sagt återigen om ursäkt... sen behöver du inte acceptera det, förlåta får du göra när du känner för det. Glömma kommer du nog aldrig göra, tyvärr.
BountyBoo: är det ett nej?
Toastare
2004-03-06 01:14
Det vet du...
Baboso - Vilken tråd var det som blev raderad? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande: baboso åsyftar tråden där allt började... där jag citerade in det som jag fick upp... där länken till sidan i fråga låg. leken var visst rolig så länge folk sökte på snuskiga ord, sen när nån var smart nog att söka på sitt egna namn, då rök den...
Känns inte som så förvånande att den tråden plockades, mer som en självklarhet: Den länkade ju (oavsiktligen) till sådant som folk tog riktigt illa vid sig av. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande: man bör inte lägga upp länkar till information man inte kan stå bakom... naivt att tänka sig att alla skulle söka på 'roliga' ord. antagligen hyfsat tur för personen i fråga att hon kunde ta bort tråden och skydda sig själv mot andra personers kritik.
Vild chansning: Den som gjorde sidan tog förmodligen bara och fixade en sökfunktion och dumpade in alla loggar han hade. Klart inte alla tänker på att kolla igenom alla chatloggar om det rör sig om ett antal veckors idogt skrivande och majoriteten av det varit typiskt flamsande. Jag kan ärligt säga att jag hade plockat den tråden oavsett vem det var som gjort den. 10-4, over...
Mabande: ja det hade du gjort. det vet jag. du är konsekvent och rättvis. det är en stark sida hos dig. tyvärr så gäller inte detta alla admins...
jag kodade sidan, och att det kom ut är helt och hållet mitt fel. skall kanske tilläggas att loggen sträcker sig på en tidsradie som motsvarar över 160 dagar - om ens det räcker.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
patrik & daviden: langa upp hela konversationerna utan lösryckning då om det skulle göra saken bättre... vilket jag betvivlar starkt. snarare att en hel del andra faller platt oxå... för bounty snackade till folk...det här är inte från en och samma konversation, det syns tydligt att detta tragiska beteende har hon/ni (?) pysslat med under en längre tid.... och hon har snackat och skrivit sådant här till iaf ninosh och zax, så dessa två personer kan juh gott ta till sig av min kritik de med. missnöjjet gror hyfsat snabbt, det märks på den massiva feedback jag fått kring detta från andra seriösa användare på whoa... folk som tyvärr kanske inte vågar skriva i den här tråden, med risk för att råka ut för det jag gjort. detta med öppenhet på whoa funkar juh lysande eller hur mina vänner? sen kan jag förtälja att jag svarade på bountyboos meddelande och därmed visade att jag läst det hon skrivit och att jag skulle läsa eventuella vidare tankar och förklaringar hon kunde skickat om hon ville. mabande frågade om det skulle räcka med att hon och jag pratade, well, jag sa nej om jag inte minns fel, eftersom det skulle kommit från bounty själv, och inte via en mellanhand. tyvärr så lät hon strunta i detta utan nonchalerade detta fullständigt och trots att hon visste att jag tänkte bemöta hennes uttalanden så lät hon bli att försöka göra något åt det. detta kan inte tolkas som något annat än att hon stödjer min publicering av kritiken. now it´s too late
Priyan försöker inte försvara någon eller något, bara säger som det är. jag bara ger ut information, sen kan den uppfattas som den vill. enda jag sa var att det är över 160 dagars chattande och ÖVER 38000 rader som bountyboo tryckt på enter och skickat ut meddelande, jag vet att hon inte sitter varje dag och snackar skit om användare och jag tror att du är intelligent nog att tro (kanske rent av veta) detta också. och nej, detta är inte försvar för vad som sagts om dig, detta är svaret på ditt utlägg om "vad admins kan sitta och prata om för andra användare". vågar f ö inte ens kolla hur många rader jag har, är nog en bra bit över 100 000.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lite läskigt det där. tyckte Bountyboo var trevlig men det där var ju allt annat än trevligt. Är trött har inte läst precis allting men kommer det bli varning eller hur blir det?
yeah yeah
så bara för att Maria i ett av citaten adresserar det hon säger till mig så vill du få det till att jag också skulle ha sagt allt det där?! Jag förstår att du är arg, men nån slags urskiljningsförmåga måste du ju för fan ha! Du har inga som helst belägg för att jag har sagt ett enda ord om dig, nånsin. Detsamma gäller ninosh. Gör inte detta till en större grej än vad det är. Återigen så förstår jag att du är arg. Jag hade varit rasande. Men att läsa in saker i de lösryckta citat du har gör inte det hela bättre.
We run these streets like cops do red lights!
eftersom detta är taget ur ett privat sammanhand och inte är skrivet på whoa så kommer det nog inte bli några varningar, inga bans och ingen blir avsatt. fattar inte varför det står i detta forumet ens, det här är någonting som borde stå i priyans och bountyboos meddelandebox.
Instead of having "answers" on a math test, they should just be called "impressions," and if you got a different "impression," so what, can't we all be brothers?<br><br>
Håller fullständigt med kash.
May the funk be with you
Håller med kash också.. _Personligen_ tycker jag det känns som nån överreagerat lite, jag hade också tagit illa upp, men det är fortfarande citat ur sin kontext mellan två nicknames på Internet.
kan bara hålla med kash..bra sagt.
aaa
hehe jag tycker det är soft att det står här, dramatik. Han vill väl antagligen att folk ska se att hon har varit taskig mot honnom, och på så sätt hämnas lite.. Men dom känner väl inte varandra på riktigt eller? Varför ens bry sig.
Moderator
2004-03-06 16:02
Jag får instämma i kören som håller med Kash . Vi admins/mods/webmasters diskuterar användare med varandra, det är en självklarhet. Det är inte bara roligt att ha detta förtroendeuppdrag alla gånger och ibland behöver man hjälp att ta ställning eller bara få utlopp. En del av citaten är jag övertygad om att kommer ifrån sådana situationer. Ibland skämtar man rått, man har en jargong gående. Denna jargongen faller bort om man tar ett tiotal citat lösrykta ur ett halvårs samlade loggar. Det Patrik säger är också väldigt sant.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Jag anser nog som många andra att detta är något som bör tas privat, men eftersom det inte gör det måste jag säga att den uthängningen priyan gör av BountyBoo är enligt mig lika orättvis som den Bounty gjorde av Priyan, Skillanden är bara att det Bonty skrivit är skrivet privat och på flera ställen taget ur sitt sammanhang. Jag tänker inte ens försöka sitta och försvara Bounty för varken det som har skrivits AV henne eller det som skrivits OM henne, vi är många som vet sanningen, det räcker.
big ups. och sånt.