I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Galna saker ni trodde som barn?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-03-19 23:22
vid ett gas förlag nära oss, vi brukade tag vägen där förbi till fotbollsplanen. så på stängslet till AGA så fanns det en varningsskylt med texten "Akta dej för turken!" vem fan var han, tänkte?det ville vi nog inte veta på en lång tid. det kan förklara varför jag haft brillor i ett senare skede:)
Ordet klotter får närmast betecknas som ett pejorativ och lämpar sig därför inte i seriösa sammanhang

2006-03-20 21:33
Jag trodde att man fick jobb direkt efter plugget, man skulle bara bestämma sig för vad man ville syssla med...

Sedan så trodde jag att USA:s president(er) var en trevlig man... men så fel man kan ha.

He he

2006-03-21 00:55
AaP P18
men man hade gärna velat att det var så i real life =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-21 09:17
mamma berättade för mig att jag trodde att Hallandsåsen hette Hallonsåsen då jag var liten knodd.. Lite halvgulligt.
My heart lives in my vagina.

2006-03-21 10:20
Att min Mamma, Mormor, Morfar, Pappa osv inte var riktiga människor. Och att tex min mamma jobbade som mamma. Och min mormor hade fötts gammal och rynkig.

Blev ganska chockad när jag fick reda på att mormor och morfar var morsans föräldrar :|

2006-03-21 11:23
att man blev en ekorre om man åt ekollon.
att ens sura min fastnade om man var sur för länge.

vafan är det för nödvändighet för dagisfröknar att lära ut sådant?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-21 12:10
jag trodde att rock n roll var en sten, med en ditritad mun och en pinne igenom...

sen så trodde jag att om man tog 2 läkerol så dog man på stubinen... sen att att en koncentrationsläger var ett läger där man stängde in glada människor så att dom skulle kunna koncentrera sig

2006-03-21 12:36
Min pappa lurade mig att om man planterade solfrosfrön blev det Köttätande växter. Som I den där keffa filmen.. Skitstora. Sen hämnades jag och lurade min lillebror.
"Yeah, I'll be there in 5 minutes."
5 hour's later, I'll be there in 5 minutes.

2006-03-21 12:38
jag var fett nojjig för skinheads, och när det var reklam för skinn möbler typ

" skin grupper 2000 meter"

så trodde jag det var varnings skyltar att det fanns fett med skinheads om man gick 2000 meter till

-HAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
"Yeah, I'll be there in 5 minutes."
5 hour's later, I'll be there in 5 minutes.

2006-03-21 13:31
när jag kollade på svart-vita filmer så trode jag att det var så förr i tiden.. helt skummt..
HeterAis

2006-03-21 19:56
Jag var helt övertygad att om jag, som kille, skulle få på mig en klänning så skulle snoppen ramla av.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2006-03-22 17:07
att nar man spelade nitendo, super mario bros, och man har klarat en bana och de kommer 6 bomber,sa ploppar det ner en hundralapp genom brevladan.. manga dagar satt ja dar och vantade, men inget

2006-03-22 17:17
När jag var liten lurade min pappa mig att jorden var helt platt, att det fanns en stor glasbubbla över och att vi människor var små leksaker som jättar flyttade runt och lekte med. Jag trodde allvarligt på det... Hur blåst kan man va egentligen?
Trodde du ja!

2006-03-22 17:57
Jag trodde att min pappa va kändis, så jag va jättestolt dem gångerna han fanns där o vi gick i matbutiken o så. (kanske va hemma 2 dar i veckan)

Jag trodde att jag kunde massa språk, o att jag skulle hitta nationer som pratade mitt jibberish bara att jag behövde leta rätt på länderna...kaxa fett me läraren när ja väl kom in i plugget..

2006-03-22 18:05
ska inte gå in på mina problem med svenska spårket dock finns många kuliga historier kom till dagis o prat inte ett ord svenska, men hade hört att alla pratade engelska i sverige så första månaderna spenderades som ett fett missförstånd mellan mej o alla andra barnen, för att jag sedan skulle in i förskolan så va jag som "stum" hela första året....redan då insett konspirationen...

2006-03-26 22:58
jag trodde pappa hade en snopp

2006-03-26 23:36
Pentagun
Jasså du , och det visade sig att han inte det då lr ?

2006-03-26 23:37
jag trodde oxå att jag kunde prata med djur .. fråga mig inte varför ..

2006-03-26 23:45
-SkadeGlad- F0

precis

2006-03-27 01:10
Pentagun
Sounds weird .. men troligt :)

2006-03-28 21:52
Jag trodde att mamma skulle sticka av nån anledning,så jag följde efter henne vart hon än gick, även när jag var med kompisar..sen trodde jag att dom skulle låsa in mej på rummet så jag var tvungen att knyta ihop lakan och klättra ner genom fönstret :S

haha fattar inte varför liksom,som om dom överhuvudtaget var elaka i övrigt.:S ganska sinnessjukt

2006-03-28 22:39
min polare trodde att man födde negrer ur arslet

2006-03-28 23:08
jag trodde att pensionär var samma sak som miljonär
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2006-03-28 23:21
Jag trodde att bambi var en tjej när jag såg den när jag var typ 6, så jag slutade se den, sen när min lillebror såg den för något år sen så såg jag slutet när han får unge med den där hjortbruden. JÄVLA BAMBI ATT FÖRSTÖRA MIN VÄRLDSBILD, TACK DISNEY SOM GER ALLA DOM SÖTA SMÅ DJUREN TJEJ-RÖSTER, TACK FÖR EN FÖRSTÖRD BARNDOM.
Jag tror iofs på homoadoptioner så det finns en möjlighet att bambi egentligen är en tjej.
SES I GULLMARS!!!

2006-03-29 00:53
bj_hoe P15
Såja såja .. sssssh . Det årdnar sig gubben ..

2006-03-29 09:00
bj_hoe P15
Word... Jag trodde fan att Bambi var en tjej fram tills några månader sedan...
The absence of evidence is not the evidence of absence

2006-03-29 11:23
Vaddå är inte bambi en tjej ? =O
Hahaha
Toodels!

2006-03-29 11:29
att judarna styr världen.
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 -

whoa = ZOG.

2006-03-29 16:41
jag har alltid haft, och har fortfarande en massa galna konspirationsteorier (igår upptäckte jag att mamma var inblandad i en sammansvärjning av folk som försöker göra mig galen). trodde t ex att alla vuxna kunde läsa tankar, men dom dolde det skickligt genom att framställa tankeläsning som omöjligt och främmande i böcker, filmer och serier.
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!

2006-03-29 18:23
Att det fanns "nattkrypare" som sprang runt på hustaken och dödade alla små barn som var ute sent på nätterna.

haha låter som nåt morsan lura i en!

För det förstas trodde min polare att KNÄT va där låret sitter ända tills han gick i 8:an! Han fattade inte att knät va längst ut själv böjningen! för när man ropar på nån å säger : kom hit å sätt dig i knät så sätter man sig ju på låret så han förknippa dom! fan va jag skratta när jag fick reda på det!

sen trodde jag att "balle" va pungen!
i väldigt låg ålder..

sen trodde jag under en period att min pedofilvikare gympalärare bodde under min säng , men bara på natten !

..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2006-03-29 19:43
Jag trodde också att bara jag var riktigt och att alla andra inte ens fanns. Utan bara för att jag fanns
*snaark*

2006-03-29 21:22
JKag trodde på allt mina systrar berättade för mig, bland annat att det bodde monster i min kropp som åt upp all mat som skulle till magen...
The absence of evidence is not the evidence of absence

2006-03-29 21:46
Jag trodde möbler hette mövler
Jag trobbe vanilj hette banilj
jag trodde hamnade hette hamlade

egentligen är det mycket skönare ord så man borde använda dom men...

den lågstadieskolan jag gick på delade sina lokaler med elever på Rudolph Steiner-skolan. Vi hade massa skräckhistorier om steiner-eleverna, typ att dom hade ritualer i aulan där någon ibland offrades...

2006-03-29 21:48
En gång fick jag också se min mamma utan kläder. Och frågade när hennes snopp skulle växa ut.

Trodde att kycklingar levde under vattnet (men vafan, kolla på broilers utan fjädrar och med ett hål rakt igenom - dom ser ju fan ut som något slags rockor)

När Sverige slog Kanada i hockey i OS 1994 blev jag förstås glad. Tyckte dock att det var lite taskigt att kommentatorerna höll så stenhårt på Sverige. kanadensarna kollade väl också?

gud, det finns massa

2006-04-01 15:11
jag trodde att en haj kunde dyka upp när jag badade i badkaret.
och att månen var gjord av ost (wallace & gromit)
allt jag kan komma på just nu iallafall.
I am not a one-trick pony. I rock these feet like no one else can!

2006-04-02 01:04
När jonatan var liten och hittade en fin sten var han tvungen att plocka upp alla stenar som låg brevid annars va det synd om dom!
Toodels!

2006-04-02 02:05
När jag var liten och det blev reklam i en tecknad film på tv trodde jag att det satt några i tvn som höll på att rita fortsättningen till filmen
puss

2006-04-02 21:41
Jag trodde att när man blev stucken av en mygga så kröp den in under skinnet å stanna kvar där tills den va less på att irritera en...

Jag trodde oxå att när man blev stor var tvungen å skära sig mellan benen så att de skulle komma blod för då blev man inte me barn...

å när ja tog på mig mina pippikläder kunde jag göra allt å lyssnade inte på nån! för jag var ju pippi...
Nuuudel my Duuuudle!

2006-04-02 21:53
kallade alla språk som inte var svenska för "kålkimolk"
Nuuudel my Duuuudle!

2006-04-02 21:53
Jag trodde att svarta marknaden var ett ställe som man kunde gå till , typ en plats man kunde gå till och handla. :)

2006-04-02 22:40
När jag var liten så ville jag bli polis.
Min pappa frågade om jag ville bli polis i piteå?
- Nä jag vill bli polis i Sverige
Och banan hette "Namnamn Gul" och källaren hette "Gållegåner"

2006-04-03 15:47
Satt i fyllecell när jag var fucking 7 år....

2006-04-03 15:48
oj. trodde det stog gjorde

2006-04-03 17:49
gurrl F17

ursäkta hur varför? berätta... har svårt för att tro dej
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2006-04-03 23:35
man, vad dumma vissa var som barn hahahah
kriget som business det är en sjuk idé
verktyg för våld kan inte, bygga fred!

2006-04-04 00:51
När ja va mindre trodde jag att man fick tinitus av tecno, för det var d enda man lyssnade på ett diskotek och att alltid när någon jag inte kännde igen gick bakom förföljde mig hehe riktigt sjukt plus en massa andra saker jag inte kommer på nu...
hela hiphop sverige är min diskografi

2006-04-04 01:01
när jag var liten trodde jag att jag var guds son, vänta det gör jag fortfarande
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2006-04-04 01:05
när jag va liten trodde jag att livet skulle gå snabbare..
Im not an idiot...<br> An idiot is a 44th floor window washer who steps back to admire his work....!

2006-04-05 16:49
eastend

Hahahahahaha :) :) :)

Battlerappare

2006-04-06 18:11
jag trode inte att vuxna hade mammor och pappor, trode bara vi barn hade det :p
:c