I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gud eller Big bang?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-10-24 16:49
Whatzcrackulatin, självklart inte.

Som jag sa vet jag ingenting säkert..
men bara för att jag inte känner till den absoluta sanningen så betyder det inte att den inte finns..

exemplet ovan gäller endast OM gud finns. Jag påstår inte att vi kan bevisa det idag eller att vi garanterat kommer kunna göra bevisa det ena eller det andra heller..

förvisso, men jag hävdar fortfarande att det kan finns absoluta sanningar, det faktum att vi inte känner till dem betyder inte att de inte existerar..

cry me a river!
--> thcrew

2006-10-24 21:18
jag hävdar inte att den existerar.. endast att den bara för att vi inte känner till den kan existera likväl, och även bör göra det.. då faktum bör vara att vissa saker faktiskt är på ett sätt och inget annat.. å då bör det ju röra sig om en absolut sanning även om vi hajjar det eller inte..

;D

men visst
cry me a river!
--> thcrew

2006-10-24 21:58
whatzcrackulatin.. ähh..
filosofiska hav är lättsimmade.. ;D

men håller med dig...
skönt att slippa katterna ett tag iaf..

har inte tid att lägga tid på sånt..
tentan på fredag känns viktigare..

fyfan.. huvet känns som mos redan..
cry me a river!
--> thcrew

2006-10-24 22:14
hah.. jafan.. tentan slutar 22oo sen ere krogen som gäller..
fira eller sörja.. det får tiden utvisa..

känner att jag har någorlunda koll på halva området nu iaf..
måste läsa på lite om instruktionscykler i CPUn samt I/O-enheter och operativsystem..

sen har jag nog täckt upp det mesta..
visst.. får inte glömma datakommunikationen.. men den har jag rätt bra koll på.. det var 2 sista föreläsningarna så dom sitter där dom ska.. att jag var där underlättade nog också ;)
cry me a river!
--> thcrew

2006-10-25 10:32

ok, det verkar visst som om disskusionen svänger av från huvudämnet.

Så låt detta 400:e inlägg vara det sista i debatten :D

Ganska stolt ändå att jag var den som skapa den :P

2006-10-25 18:45
hahahah 401 :)
hur känns det nu då?
In the Big Rock Candy Mountain
The cops have wooden legs
Skivsamlare

2006-10-25 23:12
Gramsci P18

Du pratar om västerländsk buddism som skiljer sig mycket ifrån vad stora delar av asiatiska buddister tror. Det jag har letat efter är vilken form som är störst och jag har fortfarande inte hittat vilken. jag vet att 98 % av världens buddister finns i asien men moderniseringen har säkert påverkat många även där. jag har tenta period just nu och därför har jag rätt ont om tid. återkommer när det lugnat ner sig.

2006-10-25 23:24
Varesig Mahayana eller Therravadiskolan är västerländska.
Unweaving the rainbow.