I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är Botten nådd nu eller ska vi sjunka lägre?

Svensk Hiphop - Allmänt

2006-06-23 13:15
Wow Floppen!

Vilken koll du har!
Du måste ju vara nån sorts hiphop-guru eller nått!
Ja, jag och alla andra rappare i Sverige sitter ju bara och klagar på internet...eller hur!
Jag har ju inte spelat in på löpande band i åtta år! Eller!??
Jo just det...

Ditt namn passar dig utmärkt....!
Profet

2006-06-23 13:30
men om sen nån skulle börja sälja mycke i sverige, så kommer hela whoa sen fan va sell out han/dom är asså M.M. så hur man än vänder o brider på det är ni aldrig nöjda..

2006-06-23 14:09
men vilket jävla gnäll.
dör det ut så dör det ut därför att det är för dåligt.
vad händer med det pretentiösa skitsnacket om att man ska börja om från gatan igen och att bara ken är "real" och grejer? vem bryr sig om vem som är real om man ändå är dum i huvudet?

2006-06-23 17:19
DEn bästa grejen skulle nog vara att anordna Jams från whoa..dvs att Whoa anordnar jams i olika ställen där man får anmäla sig...Det kan bli fett för det finns talanger även här...
http://biggedy-b.blogspot.com
Rappare

2006-06-23 17:36
Hur många här skulle kunna tänka sig att köpa skivor istället för att ladda ner om skivorna kostade 49 kr??? Då menar jag det mesta dom får kosta hos återförsäljare. Vinsten blir givetvis ännu mindre för skivbolaget och artisten...

Skivbolagen måste komma åt nedladdningen på nåt sätt och ett av dom bättre alternativen är att sänka priserna radikalt. Ju lägre priser desto mer köpvillig blir konsumenten och det leder i sin tur till att chansen att fler köper en viss artists skiva blir mycket större än om skivan kostar 189 kr. Skivbolagen får hitta andra vägar att få intäkter som inte har skivförsäljning som huvudinkomst...

Det som är viktigt för artistens del är att han/hon är fett hypad och säljer tillräckligt mycket för att han/hon ska tjäna på att gå ner så mycket i pris. Och för att en artist ska få en fanbase som stödjer måste han/hon följa med i utveckling. Kidsen är ju bortskämda nu förtiden och vill ha allt gratis. Fine. Slänga upp lite gratisgrejer. Du måste bjuda upp innan det blir dans, you know. Eftersom det laddas ner så mycket är det bättre att sänka priset på sitt alster så att fansen tycker att det är värt att köpa det istället för att ladda ner det. En annan grej skulle vara om man kunde ladda ner ett helt album eller utvald låt för 49 kr respektive 9 kr på artistens hemsida.

Men om artist vill ha något kvar av kakan bör han/hon inte ligga på ett storbolag. Då blir det inte mycket kvar...

Problemet med svensk hiphop är att det inte finns en djup rotad hiphopkultur här. Det är inte bara rap det handlar om, det är breaking, graffiti och dj:ing. Det tar tid att bygga upp en egen kultur av själva kulturen och då måste alla dra sitt lilla strå till stacken och inte vara så egocentrisk och tro att det man själv gör inte kommer påverka. Köp inte svensk hiphop som du tycker är wack bara för att alla säger att man ska stöda. Fuck that. Men om du inte köper det du verkligen gillar... Vad fyller du för funktion egentligen? Om du och alla andra inte för fram och stöder det ni verkligen gillar, hur ska svensk hiphop någonsin kunna växa sig stor och få liv? Huh???

"If you can afford to buy a computer, you can afford to buy my album" - Eminem
You don't think rational when you're lovesick
The heart convince the brain that the glove fit
Poet

2006-06-23 17:41
skillnaden mellan svensk å amerikansk hip hop är ju endast tiden den har fått utvecklas... Svenk hip hop är ett frö medans den amerikanska är en stor fet ek. å den danska är en juckapalm...

hip hop i sverige kommer inte dö pga nerladdningar... hip hop i sverige kommer inte dö för att det sitter folk å tjurar på internet... hip hop i sverige kommer inte dö alls.

det finns massor med folk som diggar hip hop nu... det finns massor med folk jämfört med hur det var back in the day när man köpte sina första skivor, som fick specialbeställas i skivbutiken för att det inte fanns i det ordinarie utbudet.

hip hop kommer växa än mer... att det finns massor med folk som aldrig köper en skiva eller går på en konsert är inte konstigt... så är det med alla musikgengrar... hip hop är inte unikt på det sättet...

det som kanske inte förstör svensk hip hop men gott och väl skadar den gravt eftersom folk kommer förknippa det med svensk hip hop och dömma all svensk hip hop efter den måttstocken är grupper som snook... de förstör mer än vad de bidrar till kulturen. En annan sak som förstör mer än vad den bidrar är alla som sitter å tjafsar om huruvida hip hoppare i sverige stöder den svenska hip hoppen eller inte. kom igen. hip hop i sverige är på framfart, det har sackat efter ett tag, men det var ju bara bra... det var alldeles för mkt skit som fick kontrakt där ett tag efter vågen som kom efter petters första... det var bra att det sacka efter ett tag så att man fick gå tillbaka till ritbordet å skärpa till sina skillz innan man fick kontrakt...

all heder till de som kämpar på och gör svensk hip hop till vad den är idag... det görs mkt kvalitet i sverige idag... kolla looptroop, vilken framgångssaga... kolla supersci... alltså hur mkt bättre har de blivit nu när de släppte en fullängd? svensk hip hop är het nu... advaced patrol håller åxå fanan högt... skillnaden mellan hur det är nu och hur det var för några år sedan är att för att få släppa en skiva och för att få spelningar så måste man kunna leverera... kom igen... melinda wrede fick skivkontrakt... undantaget som bekräftar regeln är då snook, men sen å andra sidan vill inte jag klassa det som hip hop... det är nått annat...

peace out!

/M.
Garderobsrensning 3.0
Nu kör vi på flickr: http://www.flickr.com/photos/34666507@N05/sets/72157623544785735/

2006-06-24 08:59
Profet: Det handlar inte om hiphop, skulle sveriges rockmusiker, houseproducenter eller filmskapare sitta och gnälla likadant som svenska rappare skulle ajg säga exakt samma sak.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-25 12:12
Floppen: Men det gör dom ju! Och med all rätt om du frågar mig!!
Svenska flmskapare är förmodligen i samma sits som många svenska musiker och andra! Man får med små medel försöka förse fansen med vad det nu är man gör...och tacken tillbaka är att snåla parasiter sitter på DC++ och laddar hem så mycket dom orkar!
Vad händer då sen när den där svenska filmen enligt investorerna floppat trots att kanske 10.000-tals personer sett den men via nedladdning? Jo det blir inga fler investeringar!
Men det verkar vara långt ifrån alla här inne som varre sig tänkt på eller är beredda att ta konsekvenserna för sitt handlande!
Profet

2006-06-26 16:22
Vadå en hiphop-svikare?? Så jävla töntigt att säga så. Om man inte tycker nåt är värt att lyssna på, varför ska man då stödja det? Så enkelt är det.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2006-06-26 17:09
Ja men jag går och köper Ison & Filles skivor även om jag inte gillar dom, för att stödja hiphopen... det låter jävligt smart.

2006-06-26 17:38
profet : får jag fråga dig, ser du hellre att jag inte köper din musik och aldrig hör talas om dig - eller att jag tankar din skiva och faktiskt hör din musik, oavsett om jag diggar den eller inte? ska jag vara helt ärlig så tror jag inte att du hade haft hälften så många lyssnare om folk inte tankade din musik. som sagt, dont bite the hand that feeds you!
http://www.kalvinhiphop.com

2006-06-26 17:51
Jag köper det jag tycker mycket om. Loop troop, Timbuk, Caspian, Ck. Senaste skivan jag köpte va Snooks nya. Supersci ska jag köpa snart också!

2006-06-26 18:12
Hur mycket BRA svenska hiphop musik görs det då egentligen?
Fan inte mång artister som får mig att, "wow, han måste jag bara gå och se live".
Det är väll snarare bolagens fel att dem inte signar tillräckligt bra artister.

Hur skall vi kunna supporta de underground artister som vi tycker om, om de inte har något som vi kan köpa av dem? Än så länge så läggs ju allt ut på nätet, myspace för gratis nerladdnign och lyssning. Varför sparar dem inte ihop pengar, pressar upp ett par EP's istället för att slänga pengar på annat.

Varför går dem inte ut själva och säljer sitt mixtape på gatan som mitt på time square i new york t.ex?

Dem artisterna som är signade just idag som ligger på nått bolad kommar inte med nått tillräcklgit bra för att jag skulle kunna köpa deras grejer. Jag tänker inte slösa mina pengar på en svensk-grupp-artist bara för att jag skall "stödja", funkar inte så. Och förtillfället, (eller för det mesta) så lockar den amerikanska-scenen mig mer. Så kom fan inte in här och gnäll, för det är inte ALLAS ansvar när det inte pressas upp tillräckligt bra musik.

tack för mig
http://www.homage.nu/

2006-06-26 20:06
profet: ja då dissar jag väl dom också då. kontentan är sluta gnäll, är ni wacka kommer ingen köpa era mixtapes eller se era jävla filmer. skaffa ett jobb eller nåt. jag önskar också att jag kunde leva på det jag älskar men det kan jag inte så jag har ett skitjobb men jag sitter fan inte här och gnäller.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-26 20:09
och ett tips: att sitta och skälla ut dina tänkbara kunder på internet är inte så jävla smart. rejält korkad pr-kupp om du frågar mig.

2006-06-26 20:39
profet är wack!
Vad vet du om plastpåsar med dragkedja?

2006-06-26 20:45
köp skivorna ist för att ladda ner dom så har våra underbara svenska rappare råd att fortsätta
"din flickvän är en sötsak och jag är karamellkungen" -Mickelito (Mickelito vs Big Big Danne utanför Radison i Ösd)

2006-06-26 20:54
om mbma släpper nått nu när dom är mer kända än dom var för 2-6 år sen då dom släppte det mesta så skulle dom sälja bra tror jag, om det inte är nån snål jävel som älskar musik som bara sitter och laddar ner deras låtar
"din flickvän är en sötsak och jag är karamellkungen" -Mickelito (Mickelito vs Big Big Danne utanför Radison i Ösd)

2006-06-26 20:59
gillar man musik så köper man den

LePlan : Att du skrattar åt folks musiksmak säger mer om dig än att jag diggar snook gör om mig.

Snälla gör mig en tjänst och lyssna på spår nummer 5 på Snooks nya platta och säg mig hur många citat som passar in på dig.

Och ja, tanka den!

2006-06-26 22:45
ja vad roligt att dom kan ironisera över alla osm hatar dom... dom är fortfarande wacka...

2006-06-27 00:13
JagÄrGaalen
men då får inte artisten sin del ju :<
yes ahaya

2006-06-27 03:10
floppen : Om du snackar om Snooklåten så ironiserar dom inte över folk som hatar dom, dom ironiserar över hiphopkulturen... Som dom också är en del av, tro det eller ej. Självdistans är något som det borde finnas mer av inom hiphopen.

2006-06-27 04:11
Det är samma med filmbranschen. Die hard och sånt funkar i USA. Men filmen livvakterna suger balle, för det är inte så i sverige, det är amerikaniserat i den filmen, därför funkar det inte.

Samma med musiken, hiphop från USA funkar i USA och resten av världen köper det, för vi uppfattar USA precis som det speglas i film och musik och vi köper det. Men när man kör samma sak i sverige musikmässigt så funkar det inte.

Så det är bara att börja att spela in era Änglagård, Veranda för en Tenor, & Sällskapsresor album. Vi behöver svenskt shit tror jag.

ett bra exempel är Snook, jag kan inte likna dem med nåt i USA, nej inte ens outkast, men Snook gör det fett som fan, 2 riktigt bra skivor, och jag tror att de är framgångsrika pga sitt egna svenska sound.

40 lax gånger 100 gig och du kan göra matten!

peaCe!
Admin

2006-06-27 09:23
LePlan: Du verkar ha fått en del om bakfoten. Skulle inte Snook vara respekterade av den svenska hiphopscenen? Musikalisk stil, snygga rim, grymma flows, tänkvärda texter, duktiga live och på freestyles och dessutom egensinniga. Du måste ha lyssnat på någon annan grupp man behöver inte ens vara open minded för att fatta att det är tajt.

Förövrigt är inte "Hiphop" något ironiserande utan den bittra sanningen, om ens otroligt komisk.

2006-06-27 11:16
ha ha, det där med kläder var bra, folk av alla slag och raser köper en massa dyra rap kläder och tror sedan dom är down, köper dock ej ngn rap direkt, bara klubbar loss, fattar förresten inte hur folk ifrån orten och innerstaden har råd med alla dessa kläder och fester, vem fan har det?!
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-06-27 14:35
saken är att alla inte verkar ha jobb och/lr sådana löner, alltså dom lägger allt dom har på att bara se hippa ut
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-06-27 15:21
Finns egentligen bara 6 svenska artister som är värda pengarna idag och 2 är osignade internet rappare

Förövrigt vägrar jag köpa en skiva pga att den är hiphop den ska vara bra också, dessutom är jag pank utan bidrag och arbetslös så jag tankar
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2006-06-28 06:49
LePlan: tänkte faktiskt på sober och mickelito där. sätter mig hellre och lyssnar på en vers om mickelitos kuk än att lyssna på petters taffliga pissrimmande =)

sen ska jag väl lägga till att jag tankar inte för mycket men den senaste skivan jag tankade och som jag verkligen ville ha köpte jag 1-2 månader senare enbart för att stödja gruppen
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2006-06-28 10:18
Håller med Doggson fast de två han nämner är inga direkta akter jag lyssnar på, men jag håller ett par om ryggen som är osignade...
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2006-06-28 10:51
Lilly: Ta inte illa upp, det är inget personligt, men jag skrattade lite när jag läste ditt inlägg! "The hand that feeds you" är i mitt fall knappast DC++ kåta whoamedlemmar!

LePLan:
"Kan inte FATTA att så många unga grabbar skyndar sig för att köpa Eckö och andra pajas- kläder för att sedan vara så lömska att det inte köper till exempel Ison & Filles- skivor."
BRA TALAT!

NI SOM SEN ÄR INNNE PÅ SPÅRET ATT DET SOM FOLK LADDAR HEM ÄR BULLSHIT OCH INTE VÄRT ATT BETALA FÖR KAN JU LÄGGA NER DIREK!

FOLK LADDAR JU HEM MYCKET FILM, MUSIK, MM FÖR ATT DOM VILL HA DET OCH TYCKER DET ÄR BRA...!

Profet

2006-06-28 15:38
profet P26

Jag måste fråga dig.

Jobbar du något på sidan av musiken? eller försörjer du dig på musiken?.

Du verkar inte kunna försörja dig på musiken eftersom du skrivit denna topic..
Är det inte dags att lägga ner då? och kanske börja jobba heltid på det stället du kanske jobbar nu?.

2006-06-28 15:45
profet: du svarade inte på min fråga... dessutom undrar jag vilken media du tror du fått din "fame" och fanbase ifrån. Svd och lokaltidningen eller? hell no, utan att folk tankade och läste om dig på internet hade du inte heller sålt några skivor överhuvudtaget i princip. och så sitter du och kritiserar internetheads som tankar din skiva...

hursomhelst så är det en stor revolution inom musikbranschen och den kommer inte se likadan ut inom 5-10år. blicka framåt, sluta vara så bakåtsträvande - läs markadsekonomi och förstå varför det ser ut som det gör idag..
http://www.kalvinhiphop.com

2006-06-28 15:54
woot? inte hört sober och mickelito? sheet.. B-Funk och Ismen - Smutsig är fet det är Sober, Mickelito och Callecuttar

2006-06-28 15:58
här finns fler låtar btw http://www.laxmacka.se/media.html

2006-06-28 17:54
SVU-Niklas hade några fina tips däruppe. Bra!

Sociopat hade en jävligt fin analys av svenska hiphop akter som jag i princip håller med om.

Annars håller jag med många - sluta klaga! Det finns mycket bra att kolla in, och säljer det inte beror det på för dålig promotion , för smal publik , för dålig kvalité eller för ointressant .

Jag tycker Fjärde Världens "Gatumusikanterna" var grym, men den hade kass promotion.
Jag tycker Organism 12s "PPDSMP" var för smal och svår.
Jag tycker t.ex. att Same Blood Records låter proffsigt, men alldeles för amerikanskt och oorignellt, alltså ointressant.

Timbuk når ut brett och har bra promotion.
Snook lika så.
Ison & Fille nästan.
Därför förtjänar de också att slå!

De som inte slår har misslyckats på nån av dessa punkter.

2006-06-28 17:55
Fler exempel är t.ex. Medina, Looptroop, Rigo...

2006-06-28 19:04
"If you can afford to buy a computer, you can afford to buy my album" - Eminem
- Well... Jag köpte inte datorn bara för att lyssna på din skiva, eller hur ;)

killen - Ang. Snook så kom de inte från ingenstans, utan de har jobabt på ganska duktigt (sen '01 eller tidigare?) för att hamna där de nu är.

DjBrunte - Gillar helt klart ditt inlägg om samhällets syn på estetisk verksamhet :)

LePlan - Visst, alla har 150:- att köpa skivor för, men för en del blir det med effekten av att man går back den månaden. Föreningssparbanken gjorde en sammanställning av studentens genomsnittsekonomi häromsistens och den visade att en som bara har studiemedel (d.v.s. lånar 5 papp av staten i månaden) har 300 spänn kvar till "nöjen" varje månad, de månader som studiemedlet infinner sig.
För den som inte är student, men har det knapert ändå kan det vara en klart lägre summa och det är nog inte så kul att låna pengar av släkten med motiveringen "eeh, jag ska köpa skivor".
F.ö. rent puckat att påstå att 5,5% av Sveriges vuxna befolkning i arbetsför ålder bara skulle "vara lata".
Angående klädsel kontra skivköp så håller jag dock helt med.

T-Röd - Din jämförelse haltar lite eftersom det ju inte "är så" i U.S.A. heller. Skillnaden är ju dock att den sortens fantasibygge funkar på engelska, men så fort det blir på svenska blir det genast lite mer vardagsnära och då ska alla säga att "nä, så är det ju inte alls ju!" (liknande tendenser finns när det avslöjas att upphovspersonen bakom någonting engelskspråkigt är svensk)

profet - Ang. det där om att det saknas engagemang från publiken stämmer till viss del, men det är även en sanning att det saknas engagemang från utövarna.
Ett par exempel jag inte vill nämna vid namn har dels fått erbjudanden om hjälp eller tagit första kontakten för samarbeten med folk, men sen bara struntat i det. Om de inte ens orkar följa upp med ett mail / pm så är det väl inte underligt att engagemanget från besökarna sviktar.
I exemplet "de flesta rapparna" så är det trist nog så att många av dem inte orkar göra så mycket själva (bland de som inte är allmänt kända än så vet jag att bl.a. Bucc & Fronda jobbar hårt, dock riktar sig ju Bucc bara till "headsen" medan Fronda säljer). Många, litar på att "det ska hända" bara de langar upp en hemsida eller har ett myspace-konto, allt för många tror att lyckan är gjord bara de fått sin video spelad på ZTV eller fått kontrakt. Det är ju snarare så att när väl videon är ute eller kontraktet är påskrivet så är det dags att sätta igång på allvar (som svu-niklas skrev)...

Som utövare (om jag får kalla mig det eftersom jag bara driver en racklig battlesida som nuförtiden har ganska gigantiska problem) kan jag säga som så att:
Det är svårt att få respons från rapparna när man kontaktar dem och det har varit ett jäkla gnäll på en del av dem om att "internet förstör scenen" bara för att deras battles hamnat så att alla kan se när de använder ghostlines och förskrivna verser ;)

Som publik kan jag säga som så att:
Jag hjälper gärna till om jag kan, vare sig det gäller korrekturläsning, (enkel) hemsideskonstruktion, videoskapande eller konvolutdesign, men tänk på att jag är novis ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2006-06-28 20:43
skrattar bäst som skrattar sist och vi bara skrattar....
a lot of artists got bitten, i'm not kiddin, what more can i say.

Bob dylan

2006-06-28 23:12
Vettig tråd. Hoppas den ger oss alla en tankeställare .
lära utan att tänka är meningslöst, att tänka utan att lära är farligt.
(Kung Fu Tse, Kina)

2006-06-29 05:09
varför ska ni skylla allt på Fronda för? för att han inte har lika mycket häng som er?

Och Profet, om du nu är så jävla "in the game" kan du väl ta mig fan likagärna göra något själv istället för att sitta bakom en skärm och klaga?

Svensk hiphop är på väg att dö, Och skyll inte på Fronda, NI är ledsna för att inte alla fjortisar tycker ni är bra på att rappa, Thats it, Han har fasn och gör något för hiphopen, Han håller den levande , Helt till skillnad från någon av er!
haha fan va småkåt jag blev!<br><br>Brodin1

2006-06-29 05:18
Och jag jobbar för fullt på en skiva som lär bli klar i mittern av sommarn, Inga gratis mp3or ´över internet inte, allt ska säljas IRL så att säga, Det är sant som mabande säger, Internet förstör svensk hiphop totalt! Visst man kan släppa en session på whoa nån gång, Men sen kommer rapapre som skulle kunna vara etablerade och ger bort gratis skivor med bra musik!
Så fort jag är klar med skivan så får jag upp en hemsida där ni kan köpa skivan, Jag har haft fullt upp med att leta gästartister i ett års tid, Nästan ingen vill vara med för dom tror att allt kommer att släppas på internet senare, Svensk hiphop är på väg mot sitt lsut, Jag försöker rädda den så gott jag kan, NI sitter och är ledsna på att internet förstör hiphop, Men så sitter ni och släpper netplays som ni ksulle ha kunnat fått en hundring för, Och sitt inte och klaga på någon rappare för att han har etablerad sig och jobbat för det han har blivit, När ni inte sitter och gör ett skit! Jag köper säkert fem sex plattor i månaden, Och ni, Inte alla men dom flesta sitter och laddar hem den musiken dom lyssnar på, Det är därgör svensk hiphop dör ut.

2006-06-29 08:43
Meadow
* "Det är sant som mabande säger, Internet förstör svensk hiphop totalt!"
- ??
Nu tror jag du missförstod mig "lite" :)
Det jag menade var inte att internet per se var dåligt, utan att (allt för) många rappare tror att det är den enda kanalen för att sprida sin musik. Det är inget fel med att langa gratisgrejer, det är till och med bra promotion, men se till att inte bara langa netplays, utan gör även som Trainspotters i så fall. Använd nätet som en del av promon, inte som hela karriären :)

10-4, over...

2006-06-29 10:24
Jag förstod det eftersom jag menade typ samma sak:P

2006-06-29 12:12
Att alla artiser och bolag fortfarande kör med sitt jaga fildelare race är över mitt förstånd. Möt dom istället på deras mark. Alla bolag borde ha nedladningar mot en liten summa pengar på alla deras artister.

Jag fildelar, men majoriteten är yngre, tror jag iaf. Och vad gör kidsen om säger till dom att "detta får ni INTE göra"? Jo... precis. De tankar skiten. Bryt 90 talet och kom in i 2000 talet.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2006-06-29 12:33
Jupp och även Ayesha har ju tagit sig fram ganska duktigt :)

10-4, over...

2006-06-29 14:33
och fronda
yes ahaya
Lyricist

2006-06-29 14:57
har det någonsin anordnats nån rigtigt fet konsär i sverige med bara hiphop på listan?? asså nu snackar ja stora grejer... tycker d börjar bli dags... finns för mycke underground rappare i sverige aldri nån som kommer upp.. lite skummt verkar inte som hiphopen e uppskattad i sverige lyssna bara på radion kanske nån ny petter singel då å då men d e fan allt...

2006-06-29 15:03
media hatar alla utom petter, han är vrålhet
yes ahaya