Är Botten nådd nu eller ska vi sjunka lägre?
Ta mig fan sorgligt! Våra rappare kan inte sätta bröd och smör på bordet, inga hiphop konserter anordnas för det kommer ingen publik och våra hemsidor lägger ner i brist på motivation! Är ni stolta nu ???? Är ni nöjda nu ??? Är det verkligen den här utvecklingen vi vill se inom hiphopen i Sverige??? Kan väl knappast tro det, eller hur! Hur jävla långt ska det behöva gå innan sk "hiphopare" står upp för sin kultur på allvar! Om ni bryr er det minsta lilla om hiphopen i detta landet så är det hög tid att ni tar er i kragen och att var och en tar sitt ansvar! Är Botten nådd nu eller ska vi sjunka lägre? Det är upp till er! /profet All heder åt grabbarna som drev svenskunderjord.com, denna fantastiska sida, så länge!
Profet
Fronda-vågen har totalkvaddat hela scenen, R.I.P.
Science Genius Girl
Bra skrivet!
Gröna å vita hjärtan som glöder
Äh fan, SVU var en sunkig jävla sida, saknar den inte alls. Sen är det upp till var och en att ta ansvar. Karlstad lider inte av en fattig scen, här anordnas diverse konserter, jams etc med jämna mellanrum. Speciellt på breakingsidan.
Va? Helfeta konserter på bara den senaste månaden (Stockholm).. Hajjar inte att rapparna gnäller heller som tjänar bättre än t.ex. dansarna nånsin gjort.. vad händer egentligen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lund är pinsamt när det kommer till att anordna jams och hiphopkonserter tyvärr =(
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Nej rappare tjänar inga pengar men scenen är vid liv. Det handlar helt enkelt om att fånga folks intresse för hiphopen igen och för det måste man komma med nått exceptionellt...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag håller med Simon helt och hållet! Detta landet kommer aldrig att utvecklas tyvärr! Large Money lyckades ta sig ur vår hiphopinflation genom att ha collabos med amerikanska artister men många andra här lider det händer ingenting allt står still samma jävla skit gång på gång. Om denna hiphopvågen kommer och går måste den upp igen det måste finnas någon jävel här i sverige som kan få en hit och öppna dörrar igen. Jag ger denna hiphopscenen max 2-3 år till sen har den väl dött ut helt! OCH NEJ FRONDA RÄKNAS INTE SOM HIPHOP! HAN E GAY!
Ändå en jobbig jävla massa gnäll ifrån rapparna om pengar.
Hey jag har pengar skulle inte bry mig mer eller mindre om något skit! Men det e sorgligt att andra inte kan äta för att den svenska hiphopscenen består av folk som Simon beskrev längre upp. Vem fan vill ha ett fucking 9-5 sen komma hem och göra musik än att ha musik 9-5 och spela tv-spel efter det?
SEB1: Vem fan bryr sig? Jo, det ska jag tala om för dig...jälvligt många! Och om du inte bryr dig så undrar nog många va fan gör du på den här hemsidan och varför du skriver inlägg? Om du inte bryr dig så är en av dom som bidrar till att hiphopen i Sverige ser ut som den gör! DalastDon: Ibland kommer backupen från oväntat håll! Tack! /profet
Profet
Men fan vad rappare gnäller.. sen när lever målare, breakare etc på det? När hör du dom gnälla? Och ändå är det rapparna som 'tjänar' mest på det dom gör.. Blir så trött bara.. Som en bunt gnällkärringar.. Om det är nån som verkligen går back är det väl DJs mer än MCs som är ute & tjackar plattor hela tiden, målarna med sina färger etc, hur jävla mycket gnäller dom över det? Målarna blir fan inlästa så vad fan är det för jävla gnäll??
"inlåsta" Passare inte så är dom väl kanske inte hip hop material då!
Its all wood! Jag vet bara att det finns folk här som förtjänar mer än vad de har just nu men det kommer inte bli av för att vi har en hiphopscen som aldrig utvecklas och står fortfarande still på 1980! Anledningen till att folk hate på PEtters det går bra nu är pågrund av att de han snackar om i den låten är exakt det skitet vi gör just nu med Large Money! Svenskarnas torra jantelag får fan inte påverka hiphopen här i sverige för i business termer oavsett vad det är för business existerar inte jantelagen så den kan vi droppa helt! Vart enda jävel här vill tjäna pengar och flossa runt med det! Det är bara fakta! Det enda problemet är om sverige kommer någonsin vakna ur det stadiet?
Hela ansvaret kan väl inte ligga bara på oss lyssnare? Det är självklart tråkigt att SVU lägger ner, men är det bara vi som besökt (eller inte besökt kanske?) sidan som är ansvariga för att det saknas motivation? det kan inte vara så att personer har utvecklats, hittat nya intressen och fått andra saker i livet som drar mer? Och är det inte även upp till artisterna? vi som lyssnare/anhängare kan inte själva vara ansvariga för hela kulturen? Det måste även vara upp till artisterna/skivbolagen att hitta nya sätt och lösningar för att kunna överleva, man kan inte bara sitta och gnälla över att man inte får in pengar utan man måste försöka hitta lösningar på problemen som finns. Visst arrangeras inte lika mycket jams etc som förut, men samtidigt så känns det som att det släpps mer kvalité än för några år sedan. Även om nedladning fått skivförsäljningen att minska en aning så leder detta även till att vi får högra kvalité på artisterna och det släpps inte lika mycket "skit" som runt -98. Man måste inse att tiderna förändras, det är inte lika lätt som förut att arrangera och anordna saker. Det kan väl delvis bero på att folk blivit lite bekvämare av sig och att publiken sviker, men det beror även på att som en följd av den dalande skivförsäljningen (som skylls på nedladdning) så blir artisterna dyrare att fixa. Det går helt enkelt inte att annordna lika grymma saker som förut då artisterna som drar folk kostar för mycket och även i viss mån kan vara en aning diviga. Jag håller inte med dig om att hiphopkulturen sjunkit lika lågt som du påstår, men om det nu är så illa, vad anser du att vi kan göra för att få den på fötter igen då?
Jag säger samma sak som Yukmouth sa i en tidigare Murder Dog interview att nerladdningar mm dödar allt som är independent för att de som har små independent bolag måste ha sina 10 000 försäljningar för att överleva. För att ha råd att paya producenter skivomslag mm det är den enda lösningen. Vi har inte usa försäljningssifforna på den independent nivå! Hade vi haft samma independent scen som Bay Area har just nu så hade ingen jävel här i sverige behövt ha ett annat jobb än att vara hiphopare. Om sverige någonsin får en sådna marknad återstår att se. Så nedladdningar av independent släpp dödar det gör det verkligheten men har man artister som säljer 1-2 miljoner spelar 10 000 ingen roll.. 1 hunnet
DalastDon Mitt inlägg var inte skrivet främst med tanke på nedladdning, jag anser att hotet från nedladdningen överdrivs, men självklart så har nedladdning påverkat skivförsäljningen, men så som det ser ut nu tror inte jag att man kan stoppa nedladdningen utan man får försöka hitta nya sätt. Det finns fortfarande folk som är beredda att betala för musiken
Jag hade mer än gärna börjat anordna jams och släppa mixtapes en gång i månaden.....men så finns det en komplikation, pengar.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Det finns inga pengar i skivförsäljning, lägg ner skiten, om det är pengar ni vill tjäna, lägg ut en fullängdare gratis på en server och låt ett par hundra tusen pers ladda ner den (vi förutsätter att den är FET). Där skapar du en fanbase och försäkrar dig om otaliga större spelningar där pengarna ligger. Låt säga att U2 släpper ny skiva, inkomsten från den är marginell än vad de tjänar på att åka ut och lira och ta miljoner per gig. Finns killar i Sverige som tar 15 - 30 000:- för en spelning och gör de ett par sådana i veckan under en månad eller två så snackar vi cash i slutändan. Tror ni LoopTroop är fattiga? Timbuk? Fronda?
Lyricist
2006-06-18 17:11
Om jävligt många bryr sig så borde väl jävligt många komma på spelningar? Spelar ingen som helst roll hur mycket ni/vi vill att scenen ska växa.. för svenska folket skiter i hiphop... generellt Sverige är inget hiphopland, det måste ni/vi lära oss att förstå.
WEll hiphopsverige består mer än Loop Troop Fronda Timbuktu Petter! Det måste finnas fler dörrar öppna för det finns en hel del rappare här som är fast i någon jävla vänskapskrets med collaberations och sträcker sig aldrig mer ut än den lilla cirkeln med vänner som de har. Nedladdningen påverkar indie bolag det kommer ni inte undan ifrån och man skall inte sälja 3000 skivor i sverige som en hiphopare och sen klappa sig på axeln utan man måste nå upp till 10 000 - 20 000 på en indie nivå för att överleva och de som har deals skall kunna sälja 80-120k Varför tror ni danskarna är så mycket bättre än oss?
nått att tänka på. nu för tiden så är det "bra" för ett indie skivbolag att ha sålt 2000 skivor. pågrund av att det säljs inga. fattar ni att det är jävligt lite?
Red Motion Music
Nu har jag inte mer tid med detta jag skall bajsa sen skall jag på min dagliga powerwalk! 1 hunnet
sen påverkar inte vi köpare (jag köper!) vad som spelas på radio eller tv så vi lyssnare kan inte bära hela skulden heller.
DalastDon Självklart finns det många fler duktiga artister här i sverige än de du nämnde (dock räknar jag väl inte Fronda som duktig rent artistiskt sett). Som jag sa, visst påverkar nedladdningen, men man kan även se det som ett sätt att sprida musiken, jag har de senaste åren gått från att köpa ett album om året kanske, till att köpa flera album i månaden eller så fort jag har råd. Men man kan inte bara sitta och säga att det är orättvist att vissa artister tjänar mer pengar och att saker måste göras. Om inget händer får man ta tag i saken och göra det själv, kanske höra med olika personer som ska anordna något eller ev. gå ihop flera artister och arrangera något själva. Att arrangera ett jam är mer än att bara ringa upp några artister och kolla om de vill uppträda, särskilt då vissa artister kan va en aning svåra att ha att göra med. ----- F.Ö har Timbuktu,Petter och Looptroop kämpat för att stå där de är idag, man kan inte släppa en skiva och vänta sig att man hamnar där direkt
skaparen och chubbyär inne på rätt spår
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
vi behöver ett fuccin movement här i sverige som tex PDC/SMS/OC/NORTHSTAR/CEROSE som styr hela london och uk´s rap scen men tyvärr så är ej svart musik sveriges kultur
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Det handlar ju i grund och båtten om att publiken har blivit kräsnare och att det mesta som släpps är grymt jävla ointressanta kopior på bättre amerikanska artister. Varför köpa Petter när man kan köpa Jay-Z?
checka...sverige består av folk som har ungefär 10 miljoner i befolkning , ja ska inte försöka vara värsta genious men hur många av dom lyssnar på hiphop???
Wanna brawl dog my team love the sports<br> 26 november kulturhuset
Om vi har breakare, DJ:s, graffare och en växande skara människor som lyssnar på rap (svensk eller utländsk) så lever väl hiphopen och frodas alldeles utmärkt? Att folk inte köper svensk rapmusik kanske beror på att den är skit?
Swedish Rap R.I.P .... sagt för 2 år sen av Shiny Dayz .. MEN : Snook droppar platta, Max Peezay, Fattaru, Advance Patrol, Petter, AFC, SupaSci, Mixtapes med RMH, Highwon, Paragon. Elite Fleet droppar 12:a med Masta Ace som blir veckans singel på iTunes. Whopper droppar 12:a med massa gott på. RicoWon släpper snart. SameBlood droppar grejer varje vecka etc etc etc .... Är glaset halvfullt eller halvtomt ? Det är i lågkonjukturtider som det gäller för hungrigt folk att arbåga sig fram till täten så hoppas på en liten revolution inom kort!
www.basementality.se - Underground Underdogs
Bara för att man gillar hiphop vill man väl inte att varenda jävel i hela landet ska börja rappa och förvänta sig att man ska köpa deras skivor?
Det som känns relevant för vissa att fråga sig är ju, vad är viktigast? Pengarna, eller kärleken för det man gör? Missförstå mig rätt, självklart så inser jag att artister vill tjäna pengar på det dom gör så att de kan fortsätta kicka, men samtidigt känns det inte rätt om drivkraften är pengarna.
Kanske dags att vissa börjar tänka lite realistiskt istället för att gå på knäna i ett forum på nätet för att värva publik till sina spelningar. Hip-hop, eller musik överhuvudtaget är kultur. Kultur brukar sällan betyda stora summor pengar. Många stora konstnärer dog luspanka för att sedan slå igenom. Läget är som det är med internet, själv tycker jag det är bra. Men vare sig man tycker det eller inte får man ju anpassa sig efter hur det funkar. Kommer inte tillräckligt många till era spelningar, så är väll det ni gör inte tillräckligt intressant för att fler ska komma? Jag skiter fullständigt i hip-hop som genrer. Jag lyssnar på sånt jag tycker är bra, och tänker fan inte betala för att gå på en spelning jag finner ointressant för att stödja hip-hop.
Stora variga K.
Och sen ska fan inte artister komma och klaga på oss... deras jävla problem om dom gör risig skitmusik som ingen vill köpa. Tough shit, bitches
alla tror att de är rappare och kan kicka rhymes lika bra som Org 12 t.ex. därför anser de att de inte behöver gå på hans spelningar eller köpa hans skiva.
Skivsamlare
2006-06-18 20:38
Ja visst är det surt att svensk hiphop tappar sitt fäste, men det är väl ändå inte helt kört heller. Istället för att bara klaga, kan man väl göra något åt det istället. Ett bra exempel är tinosmash här på whoa som fixar i ordning konserter, främst svensk reggae & hiphop. Tack vare hans glödande intresse så finns det många här omkring som slipper åka 30mil för att se en konsert. Vi har ju även BearC som droppade ett skönt mixtape, och som är på väg med ett nytt via sitt Må Soft Records. Detta är något flera sysslar med, just mixtapes för att få svenska folket att få upp ögonen för skön hiphop. TikkaN håller väl på med det också. Killen har ett glödande intresse för Chords, och ze juju-movement. Han driver en hemsida, www.chords.se Fler och fler engagerar sig, enligt min mening. Kanske inte i den utsträckning som man vill att det ska ha. Nerladdningen klagar många på, men o andra sidan är det oftast via mp3-släpp man får höra något nytt. Jag står för att jag laddar hem, men jag köper även det som jag tycker om och det som jag har råd med. Gällande konserter kan man inte gå på allt heller, speciellt inte om man är bosatt i en liten småstad. Jag hade viljat se sjukt många konserter här omkring i landet, men det är lagom svårt med tanke på den ekonomiska biten. Jag säger som killen, håller inte med dig att hiphopkulturen sjunkit lika lågt som du påstår. Men visst, en viss nertrappning är det trots allt. Men däremot ser jag ett glödande intresse hos många yngre där ute. Va ska man då göra för att "komma igång" igen? Svårt att säga, men det är bara att hoppas att det finns initiativtagare som tar tag i saken istället för att gnälla om det, om o om igen.
Yes! In Concert — For the love of music
Svenskunderjord var bra för att alla inte hittat dit då, tror jag iaf.. hiphopen i allmänhet har väl vart på väg ner ett tag nu (kvalitétsmässigt) svensk hiphop som verkligen sköt fram i sin sena evolution för några år sedan, har börjat haka på den nya (och enligt mig) sämre hiphoptrenden.. och har alltså stannat upp lite (..självklart med en del undantag!) kan ni tänka er att om 10 år så säger en kille på 20 bast att han började rappa efter att ha hört Paul Wall ?? ..har inte läst nå inlägg utom det första.. gör det strax =)
www.catapultsent.com www.myspace.com/nekkidee
hur kan "fronda-vågen" förstöra scenen när alla hatar fronda? alla gnäller på att "scenen" är död, men gör något åt det då
yes ahaya
Belixen Jag tror inte bara att skivbolagen blivit mer försiktiga utan även lyssnarna blivit mer kritiska. Precis innan hiphop-bomen kom till Sverige och Petter slog igenom var skivbolagen också kritiska till hiphop. Sen kom Petter mfl och fick den breda massan att uppmärksamma hiphop. Men istället för att signa bra artister så började bolagen samla alla jävlar som rappade, oavsett om de var bra eller inte, bara för att rida på den "nya hiphopvågen". Det var som om en fördämning öppnats och marknaden översvämmades av sketen b-rap som ingen i längden blev särskilt glad av. Min uppfattning var att det främst var "dne breda massan" som lyssnade på detta och inte de riktiga "hiphopskallarna", vilket ledde till att när nedladdningen kom igång började de flesta att tanka denna rap som egentligen inte hörde hemma på den stora marknaden. Vilket ledde till att major-bolagen blev lite rädda för att satsa då deras satsningar på dom här poprapparna började gå dåligt. Alltså blev skivbolagen mer kritiska, vilket skylls på nedladdningen. Vilket till en viss del kan vara sant, men det jag tror egentligen var hände var att skivbolagen fick upp ögonen för hur hiphop-marknaden egentligen sett ut hela tiden. Detta innehåller såklart en del generaliseringar, men det är så jag har uppfattat det, sen vetefan hur rätt jag har förstås. Jag gillar din inställning om att man ska hjälpa varandra, dessvärre är det inte alla som har den. Och att få artister till jams är inte enkelt, för även om man vill stödja dom små artisterna så måste man ha stora namn för att få folk att komma dit överhuvudtaget. Det är ingen som vill se Nisse & Per 15 som precis börjat rappa och gärna uppträder gratis.
Håller med profet till fullo, tråkigt att det inte arrangeras något längre men jag och många med mig känner absolut ingen motivation för 5 öre att anordna något längre, det kunda kosta mig flickvän, jobb och 200timmars ideelt arbete för att få 16 struliga rappare att dyka upp och sen stanna kvar. Det är absolut inte värt det när du knappt något någon positiv respons tillbaka. Däremot blir jag så jävla matt på allt jävla mas om Large Money o allt som har med de o göra, mkt snack o liten verkstad.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
Det var nog inte det Simon syftade på genius inte bara hans eget skit utan allmänt! Alla vi som håller på med hiphop på den nivån där du har industry folk som fuckar med oss kämpar verkligen för att ha hiphop som ett jobb och inte någon hobby som så många av hiphopsverige tror att det skall vara. Ingen som håller på med musik på en seriös nivå vill yra runt och jobba sen komma hem helt sliten och hålla på med musik men vi gör det för att vi inte har ett annat val. Hade folk köpt skivor och det verkligen hade funnits en marknad för hiphop i sverige hade det inte funnits 5 rappare här i sverige som kan leva på skitet utan många mer. Hiphopsverige hänger just nu på Petter Timbuktu Loop Troop Snook och Fronda.. Jag hittar ingen annan jävel som bara kan jobba med hiphop utan att behöva slanga eller jobba åt sidan för att överleva det är därför det e skit här fatta! Danmark som är mindre än Sverige är mer i drift än vad det är här kan jag säga nu på rakt arm! Och jag pallar inte med någon jävla besserwesser ifrån ingenstans nu som skall yra runt om att någon annan ifrån Petters närskap eller Timbuktus närskap också lever på hiphop bara för att jag inte nämnde honom så shut the fuck up med den biten! Hiphopsverige har dött ut fatta! Och de som ligger på topp öppnar inte dörrar för andra känns det som heller och skivbolagen gör korkade beslut gång på gång! Och ni som gnäller om underground och independence stöd undeground bolagen då! Stöd indie bolagen köp skit tanka inte så de kan fortsätta släppa saker så en bay area industri vibb kan bli av så inte vi behöver springa runt efter fucking skivbolagen utan de får fan komma till oss (Vi på Large Money har det så i alla fall så jag talar inte för LME's erbjudande utan nu talar jag allmänt för hiphopsverige) 1 hunnet
..back Mr LM lägger ju upp det här så alla borde fatta.. nedladdningen påverkar som fan, nuförtiden laddar ju folk tom hem mixtapes liksom.. Tror att nedladdningen påverkar hiphopen mer än andra genrer faktiskt.. Mitt resonemang ser i enkla drag ut som följande: Svenska skivbutiker tar inte in speciellt mycket hiphop, vilket innebär att storsäljarna är de enda som säljs.. inget (tex Cunninlynguists, Brooklyn Academy, Vakill, Immortal Technique, MF Doom, Demigodz eller People Under the Stairs) ..finns i butikerna, så folk laddar hem, eller de (få) med lite pengar kan beställa från USA m.m. ..och att ladda hem var bekvämt, så det fortsatte när vår hemmaplan började växa.. och den mentaliteten eller vanan lider svensk hiphop otroligt mycket av idag.. ..out
www.catapultsent.com www.myspace.com/nekkidee
djbrunte: vart ser du liten verkstad? haha idiot! vill du något med LME ta det med mig personligen inte någon fucking tråd som inte har ett skit att göra med LME!
Listen Up! Det är ett tvåbladat svärd, man kan inte skylla allt på ena sidan. Det finns en massa folk som inte köper skivor som dom älskar när dom har laddat ner och lyssnat på dom. Det tycker jag är fel. Men sen finns det också artister som ärligt talat inte är så bra och ska man då sympatiköpa deras skivor för att "supporta"? Det är inte heller bästa lösningen. Men att säga att svensk hiphop är död för att vissa artister inte tjänar pengar på att sälja skivor... thats not cool. Jag bor i Uppsala. Jag går på jams fulla med folk med DJ's som spelar bra hiphopmusik (shoutout Akilles Lo-Kut & Henry!). Jag gick förut på open mics och uppträde före och efter andra rappare. Jag har gått på flera battles. Jag går i breakdanceträning med massa andra snubbar. Jag känner en massa writers i stan som håller på och kör och checkar deras pieces eftersom jag körde också förut. Så att säga att svensk hiphop är död är rätt ignorant (och lite egoistiskt om du råkar vara en artist som inte tjänar pengar på att sälja skivor). Den dör aldrig, det är bara så att man får ha lägre förväntningar på vad man kan inkassera i cash.
bojjan Bra skrivet, jag känner att på vissa sätt lever scenen mer än någonsin. Kan säga att jag har glödande intresse för hela scenen, råkade falla på chords då han enligt mig får för lite cred. Även Tikkan jobbar med att arrangera spelningar och jams, jag och han hade planer på en konsert av större mått nu i sommar men då vi uppslukats av olika projekt, han har mixtapet och jag designprojekt, så har vi beslutat att försöka fixa detta till nästa sommar. Och du (ni?) ska ha cred för Boiling Pandas då du även gör ngt för scenen. Jag har även en shop på G för att försöka stödja små artister/designers etc. som vill sälja saker.
Haha, varför i helvete ska du blanda in LME i varje jävla inlägg du droppar på whoa då? Vi vet att ni är as-independent och att ni hookar med folk från USA, det är kanon men det finns gränser på vad man orkar höra. Jag vill inte ett jävla skit med varken dig eller LME och har därför ingen anledning att ta det med dig, jag uttrycker min åsikt om att jag börjar bli trött på allt snack om LME som ska va Sveriges största osv men det är sällan vi ser något resultat i form av skivor eller feta mixtape, med ert brinnande intresse borde det ju komma saker regelbundet. Iövrigt så lägger vi ner den disskusionen, det var inte poängen med mitt inlägg.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
Antagligen vet du inte hur Bay Area fungerar då! Där köper man folk för att supporta det är så hypen blev av för många rappare där som började med 2000-4000 skivor på förstas släppet som sen trappades upp mer och mer och nu säljer de cirka 100 000 - 150 000 utan några fucking bolag! Hade det varit så häri sverige hade det varit nice! fast kanske inte i 100-150k men en 10 000 - 15 000 skivor på independent nivå bara i sverige då kan man leva på sitt skit betala producenter mm. 1 hunnet
djbrunte: 2006 släpp hittills som du borde checka efter? Dipset mixtapet där Prov P och Ghost producerade Jim Jones! Yukmouths million dollar mouthpiece mixtapet San Quinns The Rock Pressure Makes Diamonds Ya Boy's internet släpp med Matte ifrån fjärde världens saker EL Sheriffos skiva Shade Sheist saker mm? Bara det är mer än vad någon i sverige kommer lyckas att göra på ett bra tag! och nu snackar vi inte om vad vi redan har klart med C-bo Yukmouth 40 Glocc Young Buck mm som vi har i vaulten men kan inte släppa de än så sluta yra runder!
Skivsamlare
2006-06-18 22:00
Ovanligt att det ska bli tjafs gällande LME, ta det någon annanstans. killen , tack. det är främst jag står för Boiling Pandas, tillsammans med Pierre (Porno) då. Från början var det tänkt att vi skulle fungera som en webbyrå, jag och mina kompisar men det hela utvecklades till en framtida label. Det kommer bli både webbyrå & label, inriktning musik ( främst hiphop). Pga att folk har jobb utöver detta, har det stått still ett tag. Men nu verkar det som att vi fått ihop ett gäng, så blicka framåt ;) Hur som helst, hur kommer det att det inte finns några rena Hiphop-festivaler? Hoodsfred är väl iofs en ny uppstickare, men utöver det. Borde inte intresset för detta vara groteskt stort? Se bara på svensk reggae som börjat blomma, festivalerna ploppar upp titt som tätt.
Yes! In Concert — For the love of music
Jag känner också lite spontant som DjBrunte det är ett jävla helvete att anordna grejer, jag gjorde bara en liten del på en spelning som annordnades av Tikkan i hallonbergen i mars i år och det var ett jävla helvete och vad jag märkte var att artisterna inte verkade särskilt intresserade av att uppträda. Jag vill gärna arrangera Jam och spelningar, men det kostar pengar vilket jag inte har och det känns snarare som artisterna motarbetar en ibland. Som liten privatperson utan större kontakter verkar ingen särskilt intresserad av att hjälpa till. Så man kan inte lägga allt ansvar för att ni inte tjänar pengar på oss, ni måste hjälpa oss så att vi kan hjälpa er, annars funkar det inte. ----------------- Och vad är den här grejen med att kalla oss som laddar hem för bortskämda osv? Hur jävla bortskämt är det inte att sitta och säga "men vafan ni köper ju inte våra grejer så vi kan inte överleva", vad hjälper det att klaga? Gör något åt saken istället. Och tänk på alla andra som kanske en gång hade drömmar, men tvingar sig att ta ett 9-5 jobb, inte fan gnäller dom. Jag själv pysslar en del med grafisk design, d.v.s loggor,affischer,omslag,tröjtryck etc. Jag önskar att jag en dag skulle kunna försörja mig på det, men som det är nu får jag hanka mig fram på gratisjobb eller väldigt dåligt betalda jobb. Jag får in mina pengar på andra sätt, men inte fan sitter jag och gnäller på att jag inte kan leva på det för att ingen köper mina kläder.