Kokalina: Nej, men 50 blev ju faktiskt musikindustrins "Superman" på grund av just det.
www.shumway.se - världens softaste webzine
Guerrillero P17 då borde dresta bli superman eftersom han blivit skjuten 14 gånger. tycker det är jobbigt att 50 nämner nästan i varenda låt att han blivit skjuten.
visst visst men han hade inte behövt å gå helt hollywood å dissa fat joe å jada för att sen bli totalt shitted on av båda? han skulle hållt sig till gatan och inte gått in i pop världen som han säger att ja rule gjorde.
R.I.P J.Dilla & Big Proof!
menyo Så du kan inte se vad jag menar ens? Att han med 70% av egen kraft gick från ingenting till den mest framgångsrika rapparen idag? Är det inte värt respekt så... kOsReT Offtopic men... U Not Like Me -And they ain't strong enough to take 9 like me -I shot niggaz, I been shot, sold crack in the street Fuck You -Get back to questions, like "50, who shot ya?... -I've been shot 9 times my nigga that's why I walk funny DooWop Freestyle -Yo, they done shot that boy down like a dog in the street Just Fucking Around -BITCH that's a bullet wound I ain't MASE Many Men -Hamo shot me, three weeks later he got shot down
han säger inte de så mykke..endå vad spelar de för roll ,,, killen blev skjuten 9 ggr...har nån här blivit skjutet eller....han e grym för de.....kolla hans ärr vid kinden efter en kula...........
I'm Rich Bitch
Innan era kalsonger korvar upp sig, så svarade jag på kOsReT's uppmaning till att säga tre låtar om när 50 säger att blivit skjuten... Back to the real topic
det e ju inte varje dag man ser Hitler o Fifty Cent i samma mening. Men jag förstår verkligen jämförelsen.
Flärtfärs
Awder_R P18 haha e han grym för han pratar lite som en mongolid?
50 ska fan ha all respekt! har inte hiphop alltid handlat om att skina, och vara bäst! Get rich är en riktigt grym platta, men jag är som alla andra besviken på massacre. Sen förstår jag inte varför alla dissar han? är det pga avunsjuka? jag skulle gärna ha alla hans cash! eller är det för att ni är så äckligt insnöade på att alla dåliga artister som ingen lyssnar på är bra (underground)
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
kokalina... hqnotiq varför han pratar så e för kulan han fick i kinden och hqnotiq du kan suga bara ......dom där låtarna du snackar om e skit .....bara many men e känd
I'm Rich Bitch
dom där låtarna du snackar om e skit .....bara many men e känd Hahaha...
okej
Awder_R P18 fråga honom, sveningmar för mig hanlar hiphop om att vara äkta, något 50 inte är.
alltså att ni inte ger er hans rimes is wack.... så e det bara säger som de andra i topicen p diddy o jay z har nog inte haft lätta tider... men slår ändå "50 cent" med häst längder när de gäller "husstle"...... sen kan ni ju få fortsätta o ge fjortis rapparen all er respekt som ni vill ge han..... ja skiter i de..... men du snacka skit om underground, va e de för något??? du vet ju ej vad du snackar om!!!! finns folk som lever för sin musik och behöver ej glänsa för att bli kännd..... kan ju bara kolla non phixion och på den svenska sidan looptroop etc..... o många fler!!!! men visst lyssna på candy shop o dröm om att va lika mycke husstler som 50 du gubben lilla :D peace på dig med
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
under ground e ljusår bättre än mainstream!
Varför kan folk bara inte släppa underground/mainstream skitsnacket? Varför kan det bara inte finnas dålig musik och bra musik? Tycker du att 50 gör bra musik? Ok Tycker du att 50 gör dålig musik? Ok Trådjäveln handlar inte om musiken ens, den handlar om människans kämparanda...från inget, till den största. DET respekterar jag.
philbanens P17 var det mig inlägget var riktat till? gå och lägg dig! ingen av de grupperna är bra.. vi har tydligen skilda åsikter om rap, jag tycker bara det är töntigt med politiskt korekta palestina-sjals rappare.. de flesta svenskar är så jävla insnöade på underground, så fort en artist blir känd och rik så ska det bara klagas..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
d e inte därför han klagas på
Han är ju verkligen ingen bra rappare, men man kan fan itne dissa hans businessman-skills
12.
e de respekt o springa runder o skryta om hur många gånger man har blivit skjuten osv.... snacka om husstle alltså ni e fan fett bakom flötet varför ge en sån tönt respekt ge respekt till de folk som lever på gatan istället till några rika jävla töntar som tror dom e något... dessutom finns det ju underground som e duktigt mycke husstle dom me.... non phixion.... eget porrföretag..... sen om ni nu ska ge er respekt till rika knösar så kan ni börja me dom som ska ha de... jay z o p diddy e fett gryma pruducenter och gör även fetta kläder vilket 50 inte gör.... det e ju nästan så man börjar gråta...... han har bara växt fram tack vare att han hade en fett jävla tur o bli hittad av dre o eminem... utan dom hade han inte haft mat för stunden........ visa gatubarn respekt som sagt.... idioter peace
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
philbanens du är sorglig grabben... lilla stackare! 50 är ett klassiskt exempel på att ta sig ur ghettot och bli något... och sånt inspirerar många där borta i USA. Är Jay-Z en grym producent? det var något nytt. simma lugnt grabben... Det räcker med att man tittar på 50's nya video "just a little bit"... man kan bara inte hata mannen. 50 cent har en positiv attityd och det smittar sig på mig iaf.
Crime Pays, ask the Rothschilds!
50cent .. den killen , varför ge honom respekt ? Jag diggar absolut inte den där stilen där man skryter om pengar, brudar och pistoler. Jag anser att det är ganska fjortis faktiskt. Samt att hela blingbling eran är gay kan vi väll alla hålla med om ? :) Lyssna på riktig hiphop som ger lite mer tex MastaAce lr Last Emperor.
50 förtjänar ingen respekt, han är snitch och han är knappast någon gangster.
Den enda respekt han förtjänar är en kick-on-teh-nuts, då kanske han får en lite mer utmärkande röst, och med en liter tur så kanske han slutar sluddra ut orden, F-Y Fiddy!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
hahaha
precis...hehehehehehhe
I'm Rich Bitch
'Hpnotiq droppar sanningen, props!! Håller med till max..
va sa green? har hört mkt om det men inte ordagrant.. nån som vet?
ssssssssssssssshhhhhhhh
kan ni inte bara va tysta o lyssna på Hypnotiq för fan. jävla hatare! puss.
Kokalina 50 förtjänar ingen respekt, han är snitch och han är knappast någon gangster Jag vet inte om det är sant eller inte att han har tjallat. Vilka källor använder du dig av för ditt påstående? Är du 100% säker på att han tjallat eller säger du det för att säga det? AEAP kan ni inte bara va tysta o lyssna på Hypnotiq för fan *salutes*
50 är ingen "SNITCH" bara för han har bett om en "order of protection" mot Irv Gotti. Hallååå liksom. 50 blev huggen under nån slags inspelning.. i mörkret.. och hans advokat gjorde säkert det advokater gör, följer lagen och "file:ar en complaint." Tror knappast 50 själv gick till bängen bölande o sa "dom högg mig hjälp hjälp, ja vill inte va nära irv gotti igen snälla sätt en Order of protection mot han!!!" lägg av snacket med snitch.. vafan, det är ju det enda dom har att gå på, dedär lilla, så har dom blåst upp det till att han e snitch. DÄREMOT säger han emot sig själv i en hel del av sina gamla låtar. Han har ju blivit mkt av det han en gång hatat. Ta bara "U not like me". Där dissar han ju folk för dom e snitches, hänger med LAPD och NYPD. Nuförtiden hänger han själv med snutar, iofs under hans payroll men ändå. Det är i vilket fall en naturlig utveckling tack vare att från 99 sälja crack o kämpa i mixtape scenen till bara 2 år senare bli miljonär, eller iaf signa till att bli det. Kom igen nu. Sluta hata. Give the man his props.
Hpnotiq: På vilket sätt vill du att man ska ge honom respekt?
palla denna diskussion som aldrig tar slut..... för mig e han den största tönt jag har sett... men visst ni kan ju dra te da club o dra en valls..... men visst ni kanske gillar han!! up 2 yours... men ingen respekt i mina ögon...... tycker bara att rika fjantar inte ska få respekt.... de borde leva som vanligt jävla folk o vara me o försöka få de rba här i världen..... och föresten så är nog inte 50 så bra förebild som ni nämnde... om han nu snackar om hur han blir skjuten osv o springer runder o snackar om pistoler... men visst peace and no more bullshit
nick Från det första inlägget(folk verkar inte läsa) Vad ni än tycker om honom så måste man ge honom eloge för det han åstadkommit Är det inte ganska glasklart vad jag menar? philbanens Diskussionen tar inte slut för folk verkar vilja diskutera...ganska normalt. Det jag tycker är så konstigt är att folk använder 50's musik till att säga att han suger. Sen när man ber folk att inte tänka på musiken och se vad han har uppnått, hatar dom honom ändå. It doesn't add up... Ni verkar inte förstå att gå från ingenting, noll till miljonär, genom mestadels eget arbeteär märkvärdigt. Det spelar ingen roll vem det är, det är handlingen/vägen dit som spelar roll för mig. Det kräver hårt arbete. Visst nu får han allting serverat, men man måste nå till en viss punkt själv innan det händer.
Hpnotiq: På vilket sätt ska vi ge honom en eloge? Genom att inte säga att hans musik suger? Sen när man ber folk att inte tänka på musiken och se vad han har uppnått, hatar dom honom ändå. Exakt varför, skulle jag tycka om honom för det han har uppnått? Då skulle det ju vara vettigare att inte tycka om honom. Dock tycker jag att han gör dålig musik, och det är det enda som spelar roll för mig, och borde göra för er också.
Det kräver hårt arbete. Visst nu får han allting serverat, men man måste nå till en viss punkt själv innan det händer. ja kan inte komma på en enda rappare som hustla o kämpa så hårt som 50 för att komma ur sitt liv med cracket. sen att alla säger han e fake för han e ingen gangster men rappar om det.. well, han rappar ju om sitt livs histora, det han vet.. nuförtiden tycker jag som de flesta att han gått ner sig, men som sagt.. Jag tror miljoner med dollar förändrar folk rätt rejält.
Respect all fear none my proud is everything - Nas Nått som fiddy borde lära sig...
50 cent ere han som är från skottland?
cribba P16 -ja han med kilten
nick Läser du vad jag skriver? Är ditt hat så starkt att den förlamar din förmåga att läsa? Exakt varför, skulle jag tycka om honom för det han har uppnått? Jag har aldrig sagt att du ska strö rosor på marken han går på. Du tycker hans musik suger, okej... men det jag menar är att han förtjänar inte allt hat han får. Man kan ge honom en liten nick för det han har uppnått, det är inte farligt... Dock tycker jag att han gör dålig musik, och det är det enda som spelar roll för mig Hade det här varit det första du hade skrivit hade jag inte tvivlat alls på det...jag tror du bara hatar honom :) hiccory Spinn vidare, jag vill veta vad du menar mer ingående!
Hpnotiq: Men... men det jag menar är att han förtjänar inte allt hat han får. Man kan ge honom en liten nick för det han har uppnått, det är inte farligt... Varför ska man ogilla en musiker mindre för att han är en bra affärsman?
nick Du ser inte hela bilden...du är så insnöad på att 50 "inte är hiphop" eller "han gör skitmusik" Respekt är en sak Att gilla/ogilla någon är en annan Ditt hat har förblindat dig till den punkt att du inte kan se objektivt på vägen som han har gått, innan han i din mening blev "skit", vilket hela tråden går ut på.
Hpnotiq: Jäklar vad mycket du visste om mig nu... Jag har ju sagt hela tiden att jag håller med om att han bra på att sälja sig. Men det rör mig inte i ryggen när jag säger att hans musik suger. Svara nu på frågan, Varför ska man ogilla en musiker mindre för att han är en bra affärsman?
Varför ska man ogilla en musiker mindre för att han är en bra affärsman? Här har du svaret: Ditt hat har förblindat dig till den punkt att du inte kan se objektivt på vägen som han har gått, innan han i din mening blev "skit", vilket hela tråden går ut på .
Va? Du skulle inte kunna skriva det där andra ord eller nåt för jag ser inte nåt som helst i den där meningen som skulle kunna vara nåt svar på min fråga.
jag vet inte om jag behöver spinna vidare... man dissar inte Nas... Min vidarespinning är "YO" till alla er från mitt hjärta
haha kul att Hpnotiq vakar över tråden som en hök o suger 50 kuk så ofta han kommer åt samma gäller dirty-dave. Nu känner du dig manlig va hahahaha...
Varför ska man ogilla en musiker mindre för att han är en bra affärsman? Här har du svaret: Ditt hat har förblindat dig till den punkt att du inte kan se objektivt på vägen som han har gått, innan han i din mening blev "skit", vilket hela tråden går ut på . Nån som kan berätta vad Hpnotiq menar med det där svaret?