I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ge 50 hans respekt!!!

Utländsk Hiphop - Allmänt

2005-05-29 22:18
verkar som att hypnodick å dom inte dömer musik efter musiken utan efter artistens rykte?
R.I.P J.Dilla & Big Proof!

2005-05-29 22:22
Okej, håll er till topic, vill ni säga nåt till mig kan ni skriva i min gb...men för att ge svar på tal:

Hahaha...hypnodick, jag tar det som en komplimang!

Rätta till din string nu och sluta vara sur, bara för att jag inte tycker som er borde ni inte bli så här arga och bittra.

2005-05-29 22:26
helt ok

2005-05-29 22:27
men okay för d han gjort förtjänar han en eloge men musiken e inte värd d.

2005-05-29 22:28
men okay för d han gjort förtjänar han en eloge men musiken e inte värd d.

Quick to back down...va hände?

2005-05-29 22:57
Jag respekterar 50 meeen...

hans skivor blir sämre och sämre...

Enligt mig:

Guess Who's Back - 80%

Get Rich Or Die Tryin' - 70%

The Massacre - 50%

och 100% är såklart den ultimata plattan... the massacre känns för simpel på nått sätt... finns få riktigt bra låtar på den.. de flesta känns för poppiga..

nej, jag tycker ju de andra medlemmarna i g-unit släpper bättre musik...

peace
8 diagrams!

2005-05-29 23:32
Hypnotiq>> Jag kanske inte borde lägga mig i det men...jag förstår Kokalina. Man behöver inte vara kriminell för att den mentaliteten att man inte golar. Jag har den! Det är en mentalitet som jag har i mitt vardagliga liv, i skolan, på jobbet, med vänner och hemma med familjen. Därför respekterar man också samma mentalitet. Vilket gör att man ser ner på någon som inte följer detta. I synnerlighet en gangsterrappare som levt hela sitt liv med hederskoder som att inte gola!
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!

2005-05-29 23:37
goodfellas

Självklart du ska lägga dig i det, vi ska diskutera!

Jo, jag förstår vad du menar. Men man vet aldrig hur man reagerar när man blir satt i en situation där ett fängelsestraff på 25 år hänger över ens huvud.

Jag kan hålla med om att man inte tjallar på sin familj och nära vänner. Men sen...bryr jag mig inte ett dugg. Kalla mig vadsomhelst, men jag är bara ärlig.

Dom som skriker att 50 är en golare i den här tråden...det är helt befängt enligt mig. Vi bor i Sverige, vi vet inte vad som sker på gatorna i USA. Som jag skrev långt där uppe i tråden, jag vet inte om han har gjort det eller inte och jag skiter i det för det påverkar inte mig.

2005-05-29 23:42
det är skitsamma om det är 25 år på spel man snitchar inte, 50 snictha på bang em smurf och dem var tight.

2005-05-29 23:45
Kokalina

Vart har du dina källor?

Nu handlar det inte ens om 50 längre, nu handlar det om att du lyssnar på skvaller och antar att det är sanning.

Ser du kritiskt på det du ser och hör eller sväljer du allt och ställer inga frågor?

2005-05-29 23:46
Hpnotiq P20

domanation intervjun på wwcd tror knappast han ljuger.

2005-05-29 23:49
Varför inte? Hahahaha...

Han har beef med 50...tror inte du att han vill degradera honom så mycket så möjligt? Kom igen nu du kan inte mena allvar?

I en konflikt överdriver man om den andra...så funkar människor

2005-05-29 23:52
e de överdrivet att 50 snitchat på bang em smurf, varför tror du han dissar honom?

2005-05-29 23:55
Lyssna nu...

En konflikt har två sidor, jag läste att 50 slängde Bang Em ut ur G Unit för att han var och sprang runt på gatorna. 50 tyckte det var onödigt eftersom dom var i en bra position och dom behövde inte det.

Och från Bang Em har jag bara hört att konflikten började eftersom 50 inte paya honom från Guess Whos Back skivan

Jag skiter fullständigt i deras konflikt, påverkar inte mig ett dugg.

2005-05-29 23:56
Hpnotiq P20

varför disskuterar du då om de?

2005-05-29 23:58
För att du sitter och ljuger och skriver som om det finns på pränt att snubben har tjallat.
För att istället för att diskutera ordentligt om vad tråden handlar om sitter du och skriver en rad "50 är en snitch" om och om och om igen...

2005-05-29 23:59
han e ju snitch därför ger ja inte honom någon respekt.

2005-05-30 00:00
vad ljuger ja om?

2005-05-30 00:09
vad ljuger ja om?

Läs vad jag skrev innan ditt briljanta inlägg

2005-05-30 00:11
det finns ju på "pränt" att han har snitchat.

2005-05-30 00:14
Kokalina>> Var inte för övertygad att 50 har tjallat bara för du har hört det i någon intervju...

Hpnotiq>> Jag förstår din mentalitet...håller med dig delvis. Men där finns det en skillnad på kriminella och icke kriminella. En kriminell ska inte gola under någon omständighet. För att ge exempel i hiphop världen, Suge ville inte ens säga om Snoop var golare i Tupac & Biggie dokumentären eftersom då skulle han själv bli golare. Sen om det gäller en glasspinne eller death row det spelar ingen roll...
Och 50 målar en bild av sig själv som gangster (kriminell) därför finns det folk som inte respekterar honom om han inte lever upp till det.

"Don't talk the talk if you can't walk the walk "
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!

2005-05-30 00:15
Säg inte att du menar Order of Protection skiten...

2005-05-30 00:18
Och 50 målar en bild av sig själv som gangster (kriminell) därför finns det folk som inte respekterar honom om han inte lever upp till det

Självklart, men där har du nyckelordet "OM han inte lever upp till det"

Vart är bevisen?

Kokalina & The Snitch Patrol går efter vad folk som har beef med snubben säger...jag menar coommme ooooon

2005-05-30 00:21
Hpnotiq>> håller med dig där...helt tendensiösa källor!

2005-05-30 00:23
Säg inte att du menar Order of Protection skiten...

ja har svårt att tro att det var bullshit efter att många rappare säger att 50 är snitch (och ja tror knappast att dem gör det för att höras).

I dissed 50 Cent because he came in the game big mouthing and I hear on the streets from the streets that he got a snitch jacket. - C-bo

2005-05-30 00:45
Jag säger inte att det var bullshit, jag säger att du har ingen fakta som backar upp dina påståenden som du fått från C-Bo och Bang Em som har fått dom från någon anna... Hur kan du diskutera med skvaller och antaganden?

från www.sohh.com

"NY State Criminal Law automatically assumes prosecution of felony assaults and therefore the situation would have been prosecuted with or without 50's consent."

Whatup?

2005-05-30 00:53
för att dem har ingen anledning att ljuga,

tror knappast scarface,yukmouth,z-ro och dem ljuger heller.

2005-05-30 00:58
Varför svarar du inte på faktan som jag presenterade?

Men svar till din fråga:

Scarface hade inget med saken att göra blanda inte in honom...hans vers i den låten du menar var gammal

Yuk och Z-Ro...allvarligt? Självklart kastar dom sten på 50 för uppmärksamhet. Tänk...

2005-05-30 01:18
Hpnotiq P20

kanske det men om så många går ut och säger han e snitch, har ja svårt att tro att han inte är det.

2005-05-30 01:27
-Så du går på vad andra säger mer eller mindre
-Varken du eller dom du nämnde kan lägga fram bevis

Men ändå skriver du i tråden som om du har tillförlitliga källor och fakta som kan backa upp+att du är väl insatt i det hela?

Ser inte du felet i det så vet jag inte vad mer jag kan säga till dig.

2005-05-30 01:30
"I aint sellin my soul for this rap game"

host host
word

2005-05-30 01:37
Flandreso

kl är 0130 jag förstår inte... =/

2005-05-30 01:48
Hpnotiq P20

jag går efter vad andra säger eftersom 50 själv framstår som dem har rätt. 50 svarar inte på någon som dissar honom och säger han e snitch, det minsta han kan göra är att säga att det inte är sant, och han kör med sitt skitsnack: You know what? I ain't never met these people! That's just rap shit. If I interacted with them, and we have a run-in or somethin, and they make me understand why they were sayin' somethin', then I would respond to it. dem vill bara bli hörda. yuk och c-bo är legender så ja tror knappast det, de är bra att det finns sånna artister som står upp mot "fake".

2005-05-30 01:56
Kosret

Jo så mkt vet jag...men jag förstår inte hur det bidrog till diskussionen

Kokalina

Mmm...men fortfarande har du inte svarat på det som jag klistrade in från sohh.com.

Lagen i NY är så att en Order... kan utfärdas även om offret inte skrivit under något. Där kom en till bula på dina redan grundlösa påståenden.

Men fortfarande tar du upp vad någon annan säger, och dom i sin tur säger vad någon annan har sagt till dom. Ser du hur det funkar?

2005-05-30 02:00
ja men jag tror fortfarande på vad dem säger för ja tror inte dem har någon anledning att ljuga...men varför gör du en tråd om att ge honom respekt? då kan du lika bra göra en tråd för varenda rappare som lyckats.

2005-05-30 02:02
kOsReT_88 P0

rappare från ingenstan?? gå och sug av din idol 50

2005-05-30 02:03
Jo, för 50's situation enligt mig är unikt.

Från svartlistad-------->I run Interscope

Fortfarande bemöter du inte fakta som jag presenterar, dina inlägg blir mer och mer irrelevanta.

2005-05-30 02:06
ja går inte fter order-of-protection varför kan 50 inte åka tillbaka till sitt område? om han nu e så rik och rappar om sitt område så borde han vara älskad där varför kan han inte åka tillbaka dit? och varför kom han dit en gång med 30 poliser som back up när bang em smurf spela in en video?

2005-05-30 02:07
kOsReT_88 P0

klart dem e avundsjuka! det är nog dem flesta människor i världen som inte har så mycket cash, men dem dissar knappast honom för dem är avundsjuka.

2005-05-30 02:14
Jag ska sova nu...

Inget bevis har lagts fram för att 50 är en tjallare, lite bevis har lagts fram för att han inte behöver vara det.

Är han det? Jag vet inte, jag bryr mig inte.

Kokalina

Grabben, ta inte C-Bo, Yuk, Z-Ro och alla dom här snubbarna på så stort allvar. Allt dom säger är inte sant. Baserar du dina åsikter på skvaller/andras åsikter/grundlösa anklagelser och rykten så kommer inte det att vara bra för dig själv.

Peaace!

2005-05-30 02:16
kOsReT_88 P0

vad fan tjänar dem på att dissa 50? dem tjänar inga cash alls på de, dem sa dem skulle döda 50 om han dissa tillbaka. haha

kallar du mig horunge? ja skulle säga detsamma men din mamma tar inte betalt. shes a hoodrat

2005-05-30 03:34
Fiddy o Damon Dash ska verkligen ha en eloge för deras insatser för både musikindustrin och mänskligheten.
Missförstå mig rätt; ja diggar Fiddy men respekt?? För att han exploaterar sitt namn? Nä, tjäna pengar fort imponerar inte så mkt.

2005-05-30 13:10
kOsReT_88 P0

moget att du snackar skit över internet, fake ass bitch

2005-05-30 13:29
åter igen.

Sluta era intet sägande argument, Hpontiq har kollen här. Och jag såklart. Goodfellas , ja håller delvis med dig på mkt av det du säger men du har en förutfattad mening som gör att du inte argumenterar klart; Du gillar inte 50.

Kokalina:

Du har VERKLIGEN inget att komma med eftersom du verkar övertygad att han är en snitch. Det finns som sagt inga belägg för att han är det, dessutom den där Order of Protection.. Har redan uttalat mig om den biten, det är det allt handlar om när folk säger han e snitch. DESSUTOM kastar folk sten på han, som Hpnotiq sa, för att få uppmärksamhet. Hur många dissar han för att han är en dålig rappare? ... Det enda dom säger i stort sett är att han är en snitch, en fake gangster, osv. Ganska "haha" om ja får säga de själv....

50s musik är nog den mest orginella musik nånsin.

Hhahahahahaha.....hahahahahahahaha..och du skämtar inte? hahahahahahahahaha

Jag tar tillbaka det för jag hör själv att dedär låter fel.
Hans musik idag är trash och inte orgnell för fem öre.
Men det han gjorde på mixtape scenen, det, va jävligt orginellt, det va så jag menade så jag får ändra lite i vad jag skrev.

För övrigt, ditt patetiska skratt.. Som om jag ska ta åt mig att du skrattar åt mig.. Hehe..
puss o kram istället.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-30 13:46
AEAP>> Jag har en klyven mening om 50...Diggade han som faan för några år sedan, tyckte också att get rich or die trying var grym...
Men jag har tröttnat som faan på honom och vet inte om jag ens tycker om honom längre. Men det finns många rapper jag tycker mindre om...

För övrigt, ditt patetiska skratt.. Som om jag ska ta åt mig att du skrattar åt mig.. Hehe..
puss o kram istället.

Nja det är ju helt upp till dig men uttalandet att 50 kör den mest orginella musik någonsin ...det är ju så man sätter sig i halsen o dör av hjärtflimmer!

Det finns många som har gjort den typen av hiphop han gör innan och samtidigt som honom. Dessutom ordet någonsin sträcker sig över hiphopen vilket gör uttalandet ännu mer befängt. Men du har iofs redan svarat på det där. Sen om jag fortfarande håller med låter jag vara osagt!

2005-05-30 14:00
goodfellas:

ait man, lets leave it at that. Och som sagt, håller med av mkt du säger..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-05-30 14:07
ni pratar precis som 50 är underskattad, han får nog tillräckligt med respekt(mycket mer än vad han borde ha) men med dre så kan alla rappare bli så stora kolla bara på game han hade inte varit ett skit utan dre. Är det någon som förtjänar respekt är det rappare som inte lyckats´, som är mycket bättre än 50 och de finns det många av.

2005-05-30 14:30
asså koka dra och sug bara ......så klart man tjänar cash genom beef...kolla bara på beef 2......
I'm Rich Bitch

2005-05-30 17:22
Hpnotiq P20
nu vet jag att du e dum i huvuet på riktigt! shiit, klart fan han inte skriva på en sån order of protection, det kan ju vem som helst kolla upp...kolla här,, Black child Irv gotti och hans bror åkte till Hit factory studion o stabba 50, ok? hänger du me? 50 anmälde black child för det och han blev arresterad för det, sen kommer en order of protection upp, dom får inte komma nära 50 vilket han tycker säkert e skönt..men 50 skyller på att den order of protection e för att Ja rule ska få street credibility...ok...vilket tror du på?50 måste ha nått finger med...det va ju ingen falsk,,,har du sett 2pac 4-ever DVDn?? i en interjuv där i fängelset så sär pac nått liknande: alla dessa rappare som snackar allt gangsta shit i som inte står för det, vad gör dom för sitt community , digga inte bara huvet till beaten ! lyssna på texterna! e det äkta till dig ! och om det inte e? get at him ! ....nått liknade sa pac i den interjuvn...och då tar vi en titt på det hela igen, 50 e stenrik men e aldrig ute på gatan (och det är ingen hemlighet) han kan fortfarande inte gå i sitt område(vad gör han för sitt community??) han rappar om allt det, e det då äkta till dig? digga inte bara ditt jävla huvud till dre beatsen, e han den han verkligen påstår? ALLA RAPPARE ÄLSKAR 2PAC och inte minst Yuk o c-bo, dom hängde med han när han va här, C-bo va med på all eyez on me skivan, yukmouth o pac va bra vänner,,så vad gör dom då?? dom gör som pac säger ! dom gör som den alla älskar gör! går mott den faka! kasta sten på 50!!!???? snälla nån ! ni vet inte vad hiphop handlar om det har jag märkt nu!

2005-05-30 17:28
Hangman P19

word da fuck up!