i have noting but love for 50 Cent .. Jag, som många andra, gillar inte Candy shop låtarna osv.. även fast de kan vara svängiga o så.... jag gillar han mer som seriös rappare a la hate it or love it... "comin up i was confused, my momma kissin a girl.. " älskar 50's vers.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Ärligt, jag tycker 50 ska ha cred för sina svängiga hooks och för sin popkänsla.
Plus slutet på In My Hood är så jävla off the wall att jag dör! Han kan fan välja sina beats också, den mannen. Det är lite som Petter, tycker jag.
men asså.. äsh.. orkar jag ens? hmm.. får tänka på saken lite..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Orkar inte läsa igenom tråden men... varför respektera någon bara för att den är framgångsrik? Ok, jag respekterar fifty men jag hålller inte med om dit resonemang. Då kan vi alla lika gärna respektera: Britney Spears, Jenna Jamson och varför inte George W Bush? Offentliga personer respekterar man inte för att de tjänar pengar, utan helt andra anledningar, exempelvis deras åsikter och framför allt vad de åstakommer!
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!
gaaah. nej snart kommer det. måste bara samla tillräckligt med ork och energi. om ja lyckas. :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Orkar inte läsa igenom tråden men... Offentliga personer respekterar (...) för (...) vad de åstakommer! Om du hade läst igenom tråden hade du sett att det är det hela tråden går ut på. Respekt för vad 50 åstadkommit...oavsett vad man tycker om hans musik/sluddrande tal/rykten om tjallande bla bla bla
Hpnotiq: Min fråga:Varför ska man ogilla en musiker mindre för att han är en bra affärsman? För att: ?
Du igen... Nick lyssna nu... Fas 1 Person A är en kille som rappar, han är en i mängden. Han sliter och sliter och erövrar motgång efter motgång. Han är SVARTLISTAD: ingen vill veta av honom, ingen vill jobba med honom. Han släpper egna skivor som säljer som smör. Han blir signad av en jättekänd snubbe och hypen för hans skiva är enorm. Fas 2 Han släpper sin officiella debut, säljer 10 miljoner. Vissa säger ändå att han inte är hiphop. Fas 3 Släpper 2a skivan, många är besvikna men ändå köps skivan. Fortfarande säger vissa att han inte är hiphop. Jag säger: Oavsett vad du tycker om Fas 2 och Fas 3, förtjänar han respekt för Fas 1. Han tog en hopplös situation och gjorde det BÄSTA utav det...
Men ja.. det där har jag förstått men det var inget svar på frågan. På vilket sätt menar du att man ska ge honom respekt? Genom att inte ogilla hans musik?
Ge Britney respekt, liksom, kolla på allt hon har åstadkommit som affärskvinna. Jag gillar inte hennes musik men liksom, hon gick från sydstatsflicka till en av världens största artister, respekt liksom. Word o så!
Look with your own eyes - See with your own mind
Respekt är inte samma sak som att gilla/ogilla! Du kan hata honom hur mkt du vill, jag skiter i det. Men det tas aldrig upp att han tog sig dit han är mestadels för egen kraft när det pratas om honom. Det blinda hatet hindrar er från att se objektivt
Här kommer Britney-falangen ridandes igen...
Hpnotiq: Sen när man ber folk att inte tänka på musiken och se vad han har uppnått, hatar dom honom ändå. men det jag menar är att han förtjänar inte allt hat han får. Man kan ge honom en liten nick för det han har uppnått, det är inte farligt... Det här går ju inte att tolka på nåt annat sätt än att du tycker att man ska ogilla honom mindre för det han har uppnått. Men det tas aldrig upp att han tog sig dit han är mestadels för egen kraft när det pratas om honom. Vilka stora artister pratar man så om? Det är ju inte så att det är synd om dom direkt..
Har inte du förstått vad jag har menar än?!?!?!?!?!?!?!?! Goddammit kid, what the fuck? Hahahaha Läs det första inlägget innan du frågar mig något igen snälla ...
Hpnotiq: Försök ge raka svar så går det nog bättre... Det enda som jag tycker att du verkar vara lite osäker på är detta: Tycker du att man ska ogilla en musiker mindre för att han är en bra affärsman? Om ja, isf varför? Försökt svara rakt.
Läs det första inlägget innan du frågar mig något igen snälla... Mitt svar finns i mitt första inlägg
Kan du ge mig en karta eller nåt? För jag hittar det verkligen inte... Frågan var: Tycker du att man ska ogilla en musiker mindre för att han är en bra affärsman? Om ja, isf varför? och jag antar att svaret ska finnas gömt nånstans i: Vad ni än tycker om honom så måste man ge honom eloge för det han åstadkommit. Jag skiter i om han gör pop-singlar och att han inte låter lika hungrig som förr...det är inte poängen, poängen är ge honom respekt för det han har gjort. Snälla ge mig bara ett rakt svar innan jag går och lägger mig.
och jag antar att svaret ska finnas gömt nånstans i You are right my young Jedi...
Snälla ge mig bara ett rakt svar innan jag går och lägger mig. Moahahaha...
Haha nu har det här gått så långt att jag börjar tro att du inte kan svara på frågan..
Jag behöver inte svara på det för svaret finns redan
Jag börjar fan 8 imorron... Skärp dig.
Gå och lägg dig...du kommer vara trött imorgon
Nick: E du helt blåst? Jag bara undrar. har suttit o läst igenom din i hpnotiqs konversation. Han förklarar ju GÅNG på GÅNG vad han menar. vad fan e de du inte fattar? o ni som kommer me britney spears.. att hon också förtjänar respekt... MEN SNÄLLA!! ni e bara oerhört löjliga... VAD FAN har hon gjort för att förtjäna NÅN form av respekt? Hon skriver fan inte ett skit själv, och om hon ens hade gjort det, hon hade ändå varit skräp, inte för hennes musik, får ÅTERIGEN vad hpnotiq försöker säga handlar det inte om vad man gillar o inte gillar.. nej jag orkar inte just nu jag fortsätter imorron.... men nick seriöst.. GE DIG du yrar.
nick hade en poäng som var totalt klockren dock: Men det tas aldrig upp att han tog sig dit han är mestadels för egen kraft när det pratas om honom. Vilka stora artister pratar man så om? Det är ju inte så att det är synd om dom direkt.. Jag kan inte komma på en enda artist som man resonerar så om. "Ja hans musik suger röv men åh, tänk på allt han har uppnått!!!!! Han är en sån bra affärsman!!!!" Please.
jag tycker han uppnått sjukt mycket, som så många andra här i världen som man ska respektera. Och för övrigt älskar jag hans musik, lyssnar på 50 jävligt oftga. Då blir de iofs äldre stuff, redan tröttnat på hans senaste platta.. : /¨ peace
Kan nån (AEAP?) berätta vad Hpnotiq menar då? Frågan var: Tycker du att man ska ogilla en musiker mindre för att han är en bra affärsman? Om ja, isf varför? Hans svar: Vad ni än tycker om honom så måste man ge honom eloge för det han åstadkommit. Jag skiter i om han gör pop-singlar och att han inte låter lika hungrig som förr...det är inte poängen, poängen är ge honom respekt för det han har gjort. AEAP: VAD FAN har hon gjort för att förtjäna NÅN form av respekt? Hon skriver fan inte ett skit själv, Det är väl förmågan som artist att kunna sälja sig själv vi snackar om här. Iom att hon inte har gjort ett jävla skit måste väl hon förtjäna mest respekt av alla?
nick: Frågan var: Tycker du att man ska ogilla en musiker mindre för att han är en bra affärsman? Om ja, isf varför? Det kvittar om du gillar en musiker eller inte, man ska ändå respektera olika saker som tex vad 50 gjort för att lyckas. De va de som de handla om, inte om du gillar han eller inte. Han förtjänar respekt. Helt enkelt. Ganska samma svar som hpnotq eller hur? Ja menar, what dont u get. AEAP: VAD FAN har hon gjort för att förtjäna NÅN form av respekt? Hon skriver fan inte ett skit själv, Det är väl förmågan som artist att kunna sälja sig själv vi snackar om här. Iom att hon inte har gjort ett jävla skit måste väl hon förtjäna mest respekt av alla? Det är inte förmågan att kunna sälja sig själv vi snackar om här. Och nej, hon förtjänar ingen respekt för vad hon ådsadkommit. Hon hade rösten när hon föddes, producenter hitta henne, gjorde hits åt henne och hon blev känd. Hur tycker du det är respekt givande? Åtminstone i jämförelse vad 50 gjort för att lyckas?
Ska jag respektera honom för allt annat han har gjort också?? Karln är ju kriminel FFS!
Pack! Pack! Pack!
nope.. behöver du inte göra.
Nick e du dum i huvet? Nick e du dum i huvet? Nick e du dum i huvet? Nick e du dum i huvet? Förstår du min fråga eller ska ja förklara den lite närmare för dig?
Doj Dojs hotell!
blinG_Unit Nu ska vi inte va såna... gitarren Fat Joe, i brist på bättre ord, spottar bättre än 50 ja...men ska vi jämföra i form av låtskriveri så "knullar 50 upp Fat Joe" Men det är en helt annan tråd ;)
KAN NICK MÖJLIGTVIS VARA VÄRLDENS JOBBIGASTE MÄNNISKA? jag tror nog det.. inte första gången han bevisar hur jävla blåst han är.. sorry, men väx upp förfan o va inte så jävla trångsynt.. Hpnotic förklarar gång på gång vad han menar.. tänk såhär : .. han har levt ett sjukt jobbigt liv.. mor prostituerad och igen far typ.. han har växt upp ett av New Yorks värsta områden.. med skyhög brottslighet (Jamaica, Queens). Han har stått på gatan 24/7, och tjänat sina pengar på gatan.. (or so he says, och jag tror inte att han och massa andra ljuger).. ÄN EN GÅNG.. HAN HAR INTE FÅTT RESPEKT FÖR HANS POPLÅTAR.. HAN HAR FÅTT ----RESPEKT----- FÖR HANS SERIÖSA/HÅRDA LÅTAR... HAN HAR FÅTT ----CASHEN------ FÖR HANS "POP" LÅTAR.. Det är skillnad.. han hade faktiskt ett liv långt innan du kände till honom.. Jag hörde, genom min bror, hans platta Power of the Dollar när den nyss hade släppts, (Jag var inte spec gammal då) .. och då var den fet som fan.. Och det var då han byggde upp respekt, och det var DÅ han blev signad.. PGA av vad han gjorde innan han blev signad.. fattar du? han har jobbat sig upp.. och det ska han fan ha respekt för.. men sånt vet väll NICK inget om antar jag?
eller jag hörde inte plattan 99, men innan han släppte GET RICH OR DIE TRYIN.. hörde power of the dollar 2002, var inte så inne på hiphop då.. men nu när jag lyssnar på den 3 år senare förstår jag varför han blev signad.. folks need to listen to andra låtar än de ni hör på radio.. Det är marknadsföring ni hör på radio.
Chilla län... inget av det du sa(förutom det sista) har ju inget med denna disskusion att göra.. Jag förstår mycket väl att han har lyckats jävligt bra och att han måste vara en smart affärsman. Allt jag vill veta är på vilket sätt ni vill att man ska respektera 50. Om ni tycker att man inte ska ogilla honom lika mycket för att han är grym som lyckats så bra med sin karriär. Och i sånna fall varför? AEAP: Det du sa om Britney... Det är inte förmågan att kunna sälja sig själv vi snackar om här. Vad snackar vi om då? Det är väl inte 50s skills på micen som är så uppmärksamsvärda och som gjort att han gått så långt?
Nick : "Det är väl inte 50s skills på micen som är så uppmärksamsvärda och som gjort att han gått så långt?" Det var anledningen till att han blev signad, jo ? .. Han gjorde knappt nå "poplåtar" innan han blev signad.. "Allt jag vill veta är på vilket sätt ni vill att man ska respektera 50".. jag sa ju nyss det? herregud.. han kommer från samhällets botten, och är nu rich ass hell pga av att han har JOBBAT sig uppåt.. Vet inte hur britney hade det innan hon blev signad, men tvivlar på att hon har haft ett hårt liv.
Yun_DI: Det var anledningen till att han blev signad, jo ? .. Han gjorde knappt nå "poplåtar" innan han blev signad.. Ja men inte anledningen till att han är världens största rappare. han kommer från samhällets botten, och är nu rich ass hell pga av att han har JOBBAT sig uppåt.. VARFÖR ni tycker han ska bli respekterad förstår jag, det är på vilket sätt ni vill att man ska respektera honom jag undrar.
Nick Hur respekterar du folk i vanliga fall?
Eeh... lite skillnad på en artist och folk?
Inte alls...folk är folk Nick, du behöver inte gilla hans musik, du behöver inte ens gilla honom period! Men det de flesta 50 hatare, i sitt blinda raseri, missar är att han har gjort en insats värd respekt. Big up till 50 för att han hustlade och gick från inget till något, men fuck hans musik liksom...capisce?
Jaja... det där har jag fattat. Folk ger jag respekt genom att lyssna på vad dom har att säga, behandla dom som jag vill bli behandlad själv, bry mig om dom far illa osv osv...
OK nu är folk mest dumma i huvudet Den som ens antyder att 50 har kommit dit han har kommit p.g.a. hans verbala skills bör skjutas på plats. Är ni verkligen så jävla trångsynta att ni tror på fullt allvar att lillpojken skulle ha kommit någonstans utan en stab av marknadsföringsfolk? Tror ni verkligen på fullt allvar att han har kommit dit han är idag helt på egen hand? Herregud, realiy check kidz.
50 är inte äkta, hoppas han blir skjuten
pendragon: det är tyvärr DU som behöver reality check.. 50 kom dit han kom pga sina rhymes OCH sin bakgrund som gav honom "äkthet", därav den stora hypen, därav blev han marknadsförd på det viset. Fan , han blev tom kickad från sin label, hade INGEN o sålde bootlegs i sitt hood på sina egna mixtapes. what the fuck man. U need da reality check, no disrespect. peace.
okej, jey 50 här får du din respekt...
han förtjänar de ...men gillar g-unit (mest the game) mer än 50
I'm Rich Bitch
fick inte spelets platta dålig kritik? e den så dålig?
R.I.P J.Dilla & Big Proof!
AEAP: Finns minst 10 andra emcees som som rimmar bättre och har hårdare bakgrund.