Ge 50 hans respekt!!!
Jag vet att alla inte tycker om honom... :) Men man måste respektera mannens hustle...tänk er själva: -Får skivkontrakt och släpper en låt, How To Rob, som gör väldigt många viktiga kollegor upprörda -Blir skjuten och droppad från sitt bolag -Ganska svartlistad efter ovannämnda låt och har svårt att hitta en ny deal -Ger sig in i mixtape-cirkusen och mer eller mindre tar över New York långsamt men säkert -Blir signad av ni vet vem och debuten säljer diamant -Släpper fram sina kompisar som säljer platina -Kläder, skor, vitaminvatten, skivbolag -Nu är han basically Curtis "Interscope" Jackson Vad ni än tycker om honom så måste man ge honom eloge för det han åstadkommit. Jag skiter i om han gör pop-singlar och att han inte låter lika hungrig som förr...det är inte poängen, poängen är ge honom respekt för det han har gjort. Tack för mig
håller med allt.. bra skrivet
"vitaminvatten" säger väl allt? Om alla dessa affärsmän som finns syns i Crossfade och liknande television hade utvecklat sina flow istället för produkter hade det iaf varit lite intressant.
oneS, word - ditt inlägg påminner btw om krönikan i slutet av nya Quote, håller med helt.
hypnotiq: Kan bara säga Word. kunde nog inte sagt det bättre själv om ja velat..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
så kommer inte jag att suga hans kuk. u dirty boy...vem har bett dig att suga hans kuk? Jag kan hålla med om att kvaliteten på musiken har gått ner, men ändå har han industrin i ett järngrepp...från en nolla till som jag skrev "Interscope" Jackson. Fascinerande tycker jag...
och du ser inte sambandet mellan att ju mer hans musik har förändrats till den kommerciella typen ju mer säljer han? det ända han varit bra på är att sälja sig själv som en produkt på ett smart sätt.
http://www.kalvinhiphop.com
Vad ni än tycker om honom så måste man ge honom eloge för det han åstadkommit
det handlar ju inte om bakgrunden, det handlar om musiken. han har ju inte åstadkommit ett piss förutom att bli svinigt rik. med samma logik kan man ju säga "man måste ju ge Adolf Hitler hans respekt".
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
oneS Om du fick de pengarna DE får för o va me på TV eller för att lansera "vitaminvatten" så hade inte du varit så jävla upptagen me o förbättra ditt flow precis.
Okej offtopic men... Hitler var en oerhörd smart och intelligent människa, dock psyksjuk men väldigt intelligent. Och jag respekterar hans hustle också, han gick in och tog makten genom att manipulera och spela ut folk mot varandra och fick som han ville. DET respekterar jag...skulle jag hellre sett att han inte fanns... självklart. Sen att han var ansvarig för miljontals människors liv är en annan femma...nej jag hatar inte judar och nej jag är inte nazist blablabla... Om du inte ser från vart han kom ifrån och vart han är nu och tycker att det är märkvärdigt så tycker jag att det är konstigt.
Och det tredje stycket handlade om 50 bara så ni vet...
Men så är det väl med alla affärsmän? visst man ska respektera för hans hustle men sen tar det slut men man måste ju inte respektera honom som person...
http://www.earforcefm.blogspot.com
jag respekterar honom som affärsman men inte som rappare .
http://www.kalvinhiphop.com
ge Bill Gates hans respekt han e världens rikaste man..tönt
Steve Rifkind must of been sniffing!
50 får för mkt hat...vad är det ni förväntar er av snubben? Han kom inte direkt ut på scenen och sa: "Jag ska ta tillbaka hiphop till hur det brukade vara, GULDERAN!!!" Se vad han kom ifrån liksom....0-100
Hpnotiq P20: Yeah, Hitler var en sjuk människa men som du sa det är svårt att inte bli impad av hans strategi och taktik. Han fick med sig hela folket och han började verkligen från rock bottom. Sov på gatorna i Berlin, sen började han ge tal i en bar där det var skit lite folk. Alla sket i honom och drack sina öl istället men det fick honom att bli mer motiverad så han började skrika ut sina tal med passion. Efter en månad hade han runt 50-100 lyssnare. Resten vet ni själva. Ta det inte fel nu whoafolk, jag önskar hellre att den kulan som var nära att träffa honom i första världskriget verkligen hade dödat han istället... Eller bomben som sprängde en bunker som han lämnade bara några sekunder innan explosionen skulle smällt tidigare. Men det kvittar vad han gjorde, han var grym på det han gjorde. Som 50, snart kommer han säkert ta över spelvärlden med sitt jävla spel också. Helt sjukt hur han byggde upp en hype för "The Massacre" med hjälp av "Piggy Bank". He was born to husstle.
- "This one here just might be my masterpiece..."
Måste vara det absolut sjukaste jag läst, jämföra Hitler med 50.
Keep crushin'!
Måste vara det absolut sjukaste jag läst, jämföra Hitler med 50. Vad är det som är så sjukt?
själv espekterar ja 50 både som rappare o artist men........ ibland kan de bli för mycker kommercial elle typ "kolla på mig" ta Piggy Bank t.ex. i outrot säger han When I get at you - I'll punch out your grill I'll get at you - let off that blue steel I'll get at you - nigga I'm f'real I'll get at you - could get yo' ass killed YEAH! Yeahhh... hahahaha! Y'all niggaz gotta do somethin now man All the shoot 'em up shit y'all be talkin You gotta do somethin baby! I mean, I mean c'mon man everybody's listenin Nigga e'rybody listenin Hahahahaha! I know you ain't gon' just let 50 do you like that I mean damn, rep yo' hood nigga Nigga you hard right? Pop off Yayo, get mobs of them niggaz on the phone Tell niggaz I said grip up Niggaz got a green light on these monkeys Hahahahaha! jag tror att det är t.ex. sånt som kan göra folk irriterade själv älskar ja de eftersom jag gillar disslåtar o svar på tal o shit men ajja =) peace
Jag tog stolen och kastade den på henne när hon sprang när för trappan (yeeeees) och träffade henne och hon började gråta som en hora/snopp_dogg p19 om bråket med sin lillesyrra
oppppppppppps skulle va både som rappare o affärsman... hehe
Jag tog stolen och kastade den på henne när hon sprang när för trappan (yeeeees) och träffade henne och hon började gråta som en hora/snopp_dogg p19 om bråket med sin lillesyrra
hmm som sagt..respekt till att han tydligen fick kämpa så hårt stackarn..men inte till hans musik ---------------------------------- tacka mig senare
faty fat faty
Asså säg vad ni vill men jag gillar inte 50 öre...Hans rim e skit, flow likaså sen allt annat också.... Men endå folk gillar han och det e inget att göra åt det, många kids gillar han också och det e antagligen dom som gjort grabben rik.... Men han har lyckats och det e kul för han! Peace/Holla!
http://www.myspace.com/cliq75 "LVT baby baby!"
ThePharaoh: Jag ger Adolf Hitler respekt för att han var en extremt skicklig talare (han lyckades övertala ett helt land att rösta på honom, trots att hans främsta paroll var att UTROTA medmänniskor med en annan färg på håret) men utöver det förkastar jag honom totalt. Så 50 bör ju kunna skrapa in något slags poäng från gemene man, ändå.
www.shumway.se - världens softaste webzine
Och lika mycket respekt ska Ja Rule ha! Och Vanilla Ice! Och Britney Spears! Och Jenna Jameson! Eller? För jag fattar inte ett shi av vart du vill komma med ditt inlägg.
Yep, jag läste igen och kom fram till att jag förstod ganska bra från början. Lika mycket respekt ska Jenna Jameson ha.
nick P17 hon får nog lika mycket respekt......av arga föräldrar.
Yep, jag läste igen och kom fram till att jag förstod ganska bra från början. Lika mycket respekt ska Jenna Jameson ha. Vad är din poäng? Varför drog du in Ja Rule och Jenna Jameson hahaha?
Bra skrivet Hpnotiq ! Att 50 får så mycket hat här i sverige kan man förstå, dem flesta vänder kappan efter vinden och den sanna undergound lyssnaren tar avstånd för sånt den stora massan köper. 50 är en hungrig affärs man och en talang full rappare, och det är inte hans bussines som tagit dit han är idag... hans huzzle fick ju en raketstart tack vare Eminem som såg hans skills. Utan eminem hade 50 fått det svårt. Att förneka 50's skills är ren idioti... han har det lilla extra som krävs.
Crime Pays, ask the Rothschilds!
bara så att ni vet så behöver ni inte smöra för 50 bara för att han står och tittar här till höger, det är bara en bild inget annat...(så ni behöver inte vara rädda om ni dissar honom att han ska starta beef med er;p)
Arsenal
Hpnotiq: För att det är ingen här som ger dom respekt.
.. Där har han min respekt.
Komiker Er blinda hat gör så att ni inte ens kan se förbi det som ni tycker är skitmusik. Låt mig ställa en annan fråga då Om (placera er favorit här) hade gjort allt det där, hade ni haft respekt för det dom uppnått?
Kolla här, jag kan erkänna att Fifty gör bra klubbmusik. Men det är ju mestadels producentens förtjänst, visst lite av Fiftys sladdriga käft gör väl ett och annat på klubblåtarna. Men mer är det inte för MIG.
devv Har du ens läst min första post? Missade du det här: Vad ni än tycker om honom så måste man ge honom eloge för det han åstadkommit. Jag skiter i om han gör pop-singlar och att han inte låter lika hungrig som förr...det är inte poängen, poängen är ge honom respekt för det han har gjort . Du har ju missat hela iden...
Hpnotiq: Er blinda hat gör så att ni inte ens kan se förbi det som ni tycker är skitmusik. Jag säger att Vanilla Ice(m fl) ska ha lika mycket respekt. Kan inte du ge honom den är du lika blind av hat som mig.
nick Är rubriken ge Vanilla Ice respekt? Nej... Om du gillar honom, varsågod och gör en tråd så kan jag komma och skriva vad jag tycker om honom. Du är förvirrad och tror att det handlar om 50's musik när det klart och tydligt står att det inte är det.
Hpnotiq: Nej jag gillar honom inte, men man ska ju ge honom respekt ändå enligt dig.
Hpnotiq - Du kan inte förvänta dig att folk ska förstå vad du menar med tråden, det är whoa. Och inte heller att det kan föras en vettig diskussion kring ämnet, det är whoa. Hahahaha...den sitter på min presentation nu
Ni syftar väl inte på mig hoppas jag för jag förstår precis nu.
Om någon ska hypas som buisnessman är det ju Jay Z och P Diddy, P Diddy leder rikast under 30 i Hollywood och Jigga kommer 2a. 2,4 miljarder respektive 2,2 miljarder ~~. Ge ut respekt!
gitarren: OK, det var väl att gå till överdrift. Men det var fortfarande ett i grunden totalt idiotiskt och helt förkastligt förslag som han fick att låta som något toppen i flera miljoner öron.
www.shumway.se - världens softaste webzine
Jag dansar hellre till 50 Cent än till Atmosphere och Immortal Technique på klubben.
California, knows how to party!
Och vafan har det med den här tråden att göra?
hpller med dej....diggar 50 men mest g-unit.....asså han e grym ...han har beef med murder inc,d-block,fat joe(terror Squad) och benzino.......vilken normal människa skulle ha beef med alla dom om man inte visst att man skulle knulla upp dom i disslåtar....
I'm Rich Bitch
kOsReT_88 P0 gettin shot dont make you superman it makes you a victim.