I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Heroes - Säsong 3 [Officiell tråd] (Spoilers)

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-12-12 06:15
Fyfan va kefft att arthur dog. Hans karaktär gjorde verkligen serien.

2008-12-12 08:40
Han karaktär gjorde verkligen inte serien! Att han dog (för alltid får vi hoppas) var det bästa på länge tycker jag.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2008-12-12 13:25
Dog arthur?????
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-12 14:19
Så länge kulan är i hjärnan är han ju död. Men dom lär ju inte tänka på att halshugga honom osv så han kommer väl tillbaka när dom får torka igen.

2008-12-12 14:31
Ja tror ja har missat nåt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-12 14:55
Claire var ju död så länge hon hade en gren rakt genom huvudet, började leva när dem tog bort den. Samma lär ju gälla Arthur.

Eller har du kanske inte ens sett senaste avsnittet?

2008-12-12 16:30
Ah shiet hade missat avsnittet.. Haha. Blev jävligt schockad då ja redan hade läst om kulan i arthurs huvud, så ba stannade det. men men.

2008-12-12 18:37
Okej men det verkar ju va nåt "magiskt" med just en kula genom huvet. Som om att inget annat fungerar typ.. I sista avsnittet av första säsongen sprängs ju Peter uppe i luften. Hela jävla hjärnan måste ju flygit åt alla håll, hur fan överlevde han där då?

En till grej jag undra är hur Nathan överlevde skottet från Peter. Man tror ju först att Linderman helat han men det visar sig ju bara vara parkmans farsa som hållt på. Hur fan överlevde han?

E det nån som sett nån lista på krafter som man vet att Peter/Artur/Sylar har?

2008-12-13 01:25
Rapping P23
Peter sprängs inte.. han går inte i några bitar alls.. han flyger ju ner direkt efter och fångar sin bror...

ang. skottet från Nathan har jag ingen aning .. kanske fick Claire blood eller något...

sen att Arhur skulle överleva om man plockar ut kulan fungerar nog inte :P
den är redan ute.. den åker ut på baksidan av huvudet...

denna serien är väldigt konstig imo, men bra
Get Random!

2008-12-13 10:12
Skulle just skriva att kulan borde åkt ut. Såg inte vad det för pistol och kaliber men det är möjligt för en kula att stanna iaf... Jaja, en massa konstiga plotholes jämt ändå ju

2008-12-13 10:50
He he he... alltid kul att ifrågasätta en sci-fi serie s trovärdighet.

Jag tycker ni ska samla er och söka jobb i serien för att fylla igen dessa plotholes, kanske kicka några författare till serien som visar ett plotholes-mönster. Då har vi en fet serie. ;)
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2008-12-13 17:47
Nä men vadå? Peter ju en jävla atombob det e klart han sprängs? Men överlever och flyger ner o fånga nathan?

2008-12-14 08:22
Nej Peter exploderar inte. Han har en kraft som kan skapa explosioner. Alltså han skapar explosionen men sprängs inte själv. Visst, det är ganska konstigt, men det är så det fungerar iaf och Heroes är ju inte direkt förankrat i verkligheten

2008-12-14 18:36
finns dock en jävla massa fel med den...

jag tycker det är konstigt hur DL dör av en kille som siktar en pistol på han rakt framifrån .. ofta han inte gör sig transparent eller vad man ska kalla det ..
Get Random!

2008-12-15 01:53
vem e DL

Skapar han en stor jävla atomexplosion så bör han ju sprängas själv också.

2008-12-15 09:31
Skapar han en stor jävla atomexplosion så bör han ju sprängas själv också.

Haha...ja...han borde ju det, precis som Claires mamma borde bränna sig då det brinner ur hennes hand eller vad som helst med vem som helst i serien. Har man förmågan är man ju immun...eller? Så uppfattar jag det.

Behöver man ta serien så seriöst alltså....
,,,,då lever den inte längre än till ett par minuter in i första episod.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2008-12-15 18:43
DL är snubben som kunde gå igenom väggar bl.a .. gå igenom vad som helst och få vad som helst att åka igenom honom
Get Random!

2008-12-15 23:23
Lite roligt hur varje säsong får sämre och sämre budget.

Blir färre och färre riktiga utomhus scener, fler och fler greenscreen scener. färre och färre riktiga effekter som pyroteknik osv, och mer och mer som görs i After-effects.
plus att dom låter allt utspela sig inom ett visst antal kulisser.

I första säsongen så utspela sig alla fall vissa scener i riktiga utomhus miljöer, nu är det verkligen bara kulisser med greenscreen som gäller.

Ska bli kul om denna säsongs avslutningen blir lika ihålig som förra :) (syftar på peter när han bänder upp valvet med tanke kraft och flashar när han egentligen kan gå igenom väggar, vilket manusförfattarna glömde/ignorerade)

2008-12-16 07:29
=) Heroes, första tv/film som har en svart president med i produktion.

Grym ep. Svarade på hur självaste regeringen blev inblandad som man har sett i flertal episoder som vidar framtiden.
Lite vagt dock att nathan bara kan presentera en mapp med information till presidenten så är allt i ruljans.. kändes lite knasigt.

Skönt också att peter fick tillbaka sina krafter, jag har saknat det.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-12-16 07:45
whoa, peter fick krafterna tillbaka?..vad har ja nu missat?..sista episoden så fick ju arthur kula genom huvudet och då såg peter jävla normal ut i mina ögon sen visa dom scenen där den där soldaten fick i sig sprutan som gav krafter, dock såg jag inte något speciellt med dom krafterna förutom hans oerhörda styrka då, men det brukar vara något liknande med eldkastande osv som syns, men åter till peter, fick han krafterna eller vad hände med katalysten efter att arthur dog?..det flög ur han ju..

2008-12-16 07:48
Black Armor, du har inte sett den senaste episoden som kom ut idag antar jag.

2008-12-16 14:13
nah, jag såg episod 12 då arthur dog

2008-12-16 15:19

Morgan Freeman i Deep impact .

För övrigt jääävligt dåligt avsnitt tycker jag. Sen snälla döda Claire fucking Bear och Mr Bennet. Så jävla trött på deras karaktärer och fjanteri.

2008-12-16 16:48

I 24 var det 2 färgade presidenter, Deebo från Friday var ju (jordens)president i Femte elementet och i Idocracy var det Camacho som var the black presidente.

det finns nog fler ifall man letar på gogöl.

2008-12-16 18:40
Nu har Sylar flippat ordentligt. Gjorde en taskig Saw-situation på företagen haha.. Jag hoppas verkligen inte att det där var något försök att få oss att se annorlunda på Sylar... Det är synd om honom osv. Elle och farsan manipulerade honom lite och så blev han mördarmaskin.. äh, orkar inte skriva.
När drar det igång igen?

2008-12-16 19:48
nästa tisdag?

att presidenten är svart kan väl ha något att göra med Obama...

Han var den första jag tänkte på när han sa thank you mr.President..
men han verkar lite George Bush, som tror på att folk har krafter så direkt :P
Get Random!

2008-12-16 20:38
elitz P20 Jefe

Sen obama tog över

2008-12-16 21:28
2/2 -09 läste jag att nått avsnitt skulle komma , men det är säkert mest tillbaka blick då...

2008-12-16 23:09
detta avsnitt var väl säsongsavslutande?

Nu blir det nog vänta ett tag. För övrigt så gav väl Adam sitt blod till Nathan när han låg döende? För att visa sin välvilja till Peter.. så då är väl det hålet borta.
mama said knock you out

2008-12-17 00:40
detta avsnitt var väl säsongsavslutande?

Tydligen inte, det kommer en till episod på denna säsong och det sänds 2a februari.

2008-12-17 02:32
Var det bara jag som tyckte Sylar påminde sjukt mycket om Jokern i The Dark Knight i ep 13. Hans motiv var ju i princip samma, hans experiment d.v.s. =)

2008-12-17 08:52
Del 14 den 2 a februari.
A Clear and Present Danger.

2008-12-18 21:31
Fan vad jag med stör mig på kvaliten av inspelningarna, satt o skrattade lite åt detta avsnittet nyss. En så känd och omtalad serie kan väl inte ha så jävla dålig budget eller?
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2008-12-19 00:03
Det är ju mörkt som fan,o lite småsuddigt. Trodde det va fel på min data eller något..

2008-12-31 06:27
är avsnitt 13 det nyaste/senaste?
Get Random!

2008-12-31 12:24
Jepp

2009-02-03 06:49
Nytt uppe

2009-02-03 09:24
Empire P24

ÅÅ va najs att skrev det. Tusen tack!

2009-02-03 15:52
Jepp tack för det empire!
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda

2009-02-03 18:54
För att inte spoila för er som fick info om nytt avsnitt i tråden skriver jag inget annat än att detta avsnitt var lovande.. Dock lite smågrejer som jag störde mig på :)

2009-02-03 18:55
Mycket bra avsnitt måste ja säga, nice som fan.

2009-02-03 22:28
Tror det här kapitlet kan bli riktigt bra =)

2009-02-03 23:29
SpoilerFaktiskt riktigt tungt avsnitt. Gillar dock inte att Clair ska lägga sig i. Ville verkligen veta vad Nathan hade för planer!

2009-02-05 02:59
wait what? .. varför måste Peter röra vid folk för att ta deras krafter nu? :S
Get Random!

2009-02-05 08:59
Om dom inte avnänder dom framför honom tydligen?

2009-02-05 23:51
Men förr behövde han väl bara vara i deras närhet? =)
Stör mig också jäkligt mkt på Claire, hon e riktigt jobbig. Det är hon som höjer dramastämpeln på serien.
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2009-02-07 12:44
Jo men då använde dom krafterna i hans närhet? Tyckte också de var lite fult men så måste det ju va?

Vare nån som tänkte på att det här va det enda avsnittet som Mohinder inte snackade i början och slutet. Betyder det att han dör i plankraschen?

2009-02-07 16:21
Skådespelarna som spelar bröderna Petrelli har varit riktigt usla de senaste avsnitten.

2009-02-09 22:15
nytt avsnitt i natt :D

2009-02-10 16:31
Juste nu kom jag på när jag såg recapen från förra avsnittet vad jag störde mig på :P Inge vidare inlägg egentligen men, varför fan ska han hålla på o kämpa för livet när han kan flyga? Peter alltså.